Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Materiał jaki jest użyty do regeneracji ma ok 45 HRC. W późniejszym etapie czyli "palenie gniazda" mamy ok 55 HRC.

Od samego drążenia twardość materiału nie ulega zwiększeniu. Jeśli nie przeprowadzasz dodatkowej obróbki cieplnej to trudno mi uwierzyć, że osiągasz taką twardość tym bardziej, że materiał którym wypełniasz gniazdo w dostawie ma 45 HRC, a przy jego nakładaniu w najlepszym wypadku twardość nie ulega zmniejszeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego

Nie mam zamiaru się sprzeczać i tym samym mądrzyć...Ty wiesz swoje ja swoje i niech tak zostanie...Nie wiem czy tymi bezpodstawnymi stwierdzeniami chcesz odstraszyć ludzi i zrobić mi pod górę...Ilość warsztatów w Polsce, Niemczech i Anglii jest wystarczając do współpracy.Pozdrawiam ciepło z mroźnego Trójmiasta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam cytat użytkownika audi a4 który wywalił wałki wyrównoważające i przerobił napęd pompy z 1.9tdi:

 

-"Czy zauważyłem jakieś różnice po swapie - tak, praca silnika jest napewno twardsza i daje się wyczuć delikatne drgania silnika na kierownicy jak np w 1.9 ale innych skutków ubocznych na minus nie znajduję.

 

Sami odpowiedzmy sobie na pytanie czy warto je wywalać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zrobiony swap na BKD (czyli bez wałków) i nie mam żadnych drgań. Na plus dla mnie jest to, że auto mniej pali domyślam się, że wałki obciążają dodatkowo silnik jest mu po prostu ciężej, ale to tylko moje domysły.

 

ale tak jak piszesz Tomku decyzje niech każdy sobie sam podejmie

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie małe pytanie,bo jakiś czas temu w moim Passacie B6 2006 rok 2.0 TDI 140 KM padła napęd pompy oleju.Po zapaleniu się na fis-ie czerwonej konewki silnik zgasiłem w ciągu 3 sekund,czyli reakcja moja była szybka bo wiedziałem o co chodzi.

Lecz mam teraz małe pytanie co do tego napędu.Zdecydowałem się na przerobienie tego napędu i zastosowanie takiego jak był w 1.9 TDI.Autko po tym zabiegu chodzi pięknie,tylko mam pytanie czy teraz nie będzie problemu z ciśnieniem oleju?Panowie którzy mi to robili zapewnili mnie że wszystko będzie OK i po za tym taki zabieg już robili nie raz w Passacie,Audi,Skoda z tymi silnikami i że nikt nie skarżył się na cisnienie.

Chciał bym jeszcze zaczerpnąć informacji tu na forum co o tym myślicie??

Podobno taki zabieg w silnikach 2.0 TDI jest jedynym wyjściem,bo za nim się zdecydowałem na to,to w internecie i na różnych forach np. forum Audi się o tym naczytałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego

Nie wiem czy tymi bezpodstawnymi stwierdzeniami chcesz odstraszyć ludzi i zrobić mi pod górę

To jest Twoja wersja, nie mam zamiaru z nią polemizować. Interesuje mnie konstruktywna rozmowa, a nie nadskakiwanie sobie.

Wg mojej wiedzy, to co piszesz o twardości elementu po prostu nie trzyma się kupy, ot takie moje spostrzeżenie.

Ponieważ sprawa twardości pojawiła się jakiś czas temu w tym wątku, to postanowiłem ją nieco zagłębić - wydaje mi się z korzyścią dla wszystkich, bo jak zapewne wiesz twardość współpracujących ze sobą elementów ma znaczenie z uwagi na szybsze zużywanie się elementu mniej twardego co można zaobserwować w oryginalnych częściach pompy, gdzie to częściej zużywa się zabierak niż gniazdo wałka. IMHO lepiej, żeby w przypadku regeneracji było podobnie bo koszt zabieraka z tego co wyczytałem na forum to zaledwie 13 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być to moje szukanie w dziury całym lub moim przewrażliwnienie do TDI albo się mylę.

 

Mysle tak jest :)

Nie ma to wplywu na glosnosc pracy. Ew moga sie pojawic min drgania na kierownicy- po to te "wałki" wymyslono.

Chociaz przy sprawnym zawieszeniu silnika i elastycznej plecionce tylko bardzo "czuly"uzytkownik moze to wyczuc.

 

Ja osobiscie jestem za tym by te wałki wywalac... im cos bardziej skomplikowane tym wieksze szanse ze cos zawiedzie :)

Aczkolwiek robota Pana Tomasza wyglada obiecujaco i jest napewno dobra alternatywa.

 

Duzym plusem wywalenia walkow jest powiekszenie sie objetosci miski oleju - wchodzi ok 0.5 litra wiecej.

 

W przypadku aut z DPF gdze bardzo czesto olej jest rozrzedzany paliwem takie zwiekszenie ilosci ukladu olejowego tylko na korzysc wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert to mam udac sie do Ciebie na przeróbke z 1.9 czy wywalic wałek i skorzystac z usług Tomka?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robota Pana Tomasza wyglada bardzo profesjonalnie. Tylko czas (i przebieg) pokaze jak na dlugim dystansie bedzie sie sprawowac.

 

Stary typ pompy olejowej pod tym wzgledem jest praktycznie niezniszczalny. Nigdy nie zdarzylo mi sie naprawiac 1.9tdi ze wzgledu na problem ze smarowaniem od strony pompy.

 

Ja moge tylko pokazac oferte z jak najlepszej strony - decyzja do kogo i za ile powinna lezec w gestii klienta ;)

Edytowane przez rob555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek czy jest gdzieś jakieś forum na którym tego nie wciskasz?

 

Przydało by się jeszcze napisać ile to Twoje cudowne rozwiązanie wytrzymuje.

 

Przyznam szczerze ze tyle kasy nigdy bym nie wydal,a te wywody kojarzą mi się z prezentacja roboclean.

Edytowane przez marewel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciek73

Audi a4 2005 2.0 TDI BLB 230 tys Awaria 3 dni temu, pacjent na stole. Uzytkownik przyznal ze pompa hałasowała - zapewne rozciagniety łancuch - ale jeszcze zwlekał zanim nie zobaczył czerwonej kontrolki. Naped pompy na łancuszku. Do dzieła. Silnik w gore miska w dół. Diagnoza łancuszek pekniety, slizg/napinacz w rozsypce, peknieta obudowa dolnego kola rozrzadu w wyniku pekniecia lancuszka i uderzenia w obudowe. Moduł od Tomka czeka w kartoniku wiec przod auta na bok dolne kolo rozrzadu zdjete kolo zebate wyglada niezle ale z zalozenia przechodzimy na ulepszony naped na zebatkach wiec zdejmujemy kolo i tu smutna niespodzianka. Zerwanie łancuszka nejprawdopodobniej spowodowalo zblokowanie kola zebatego i przeciagniecie go po powierzchni walu czego slady ewidentnie widac na powierzchniach walu i kola. Wal praktycznie nie do regeneracji z powodu zbyt duzych ubytkow. Koło zebate wchodzi na goraco wiec pasowanie ciasne i dokladne wiec zakladanie na uszkodzona powierzchnie walu rownoznaczne z samobojstwem. Jedyna opcja wymiana walu. Przynajmniej bedzie wiadomo co z panewkami. Dalej nie wiadomo co z turbina i gora silnika.

[ATTACH=CONFIG]70946[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70947[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70948[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70949[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70950[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70951[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70952[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70953[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70954[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70955[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postawcie tam od razu inny slupek z turbo bez tego ustrojstwa na normalnej pompie...

Koszt walu, panewek i przerobienia napedu pompy + zapewne podtarta turbina i pewnie cala gora....

To bedzie walizka pieniedzy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.spotkało również mnie.Co mam zrobić?:regeneracja za ok 750 zł czy kupić używkę z gwarancja rozruchową??

 

 

Jaki przebieg auta ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wvwzzz3cz7e146733 czy ktoś moze powiedziec jaki tu jest napęd

z góry dzieki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

wvwzzz3cz7e146733 czy ktoś moze powiedziec jaki tu jest napęd

z góry dzieki i pozdrawiam

 

koła zębate (od 11.2005).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy każdy symbol silnika od 11.2005 ma napęd pompy olejowej poprzez koła zębate?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gniazdo w wałku wyrównoważającym również będzie przerobione ale twardość materiału nie będzie naruszona

W tym rozwiązaniu zgodzę się z Tobą, że twardości nie stracimy - w przeciwieństwie do poprzedniej modyfikacji, którą opisywałeś. Jeśli mogę coś zasugerować, to zastanów się, czy naprężenia wewnętrzne (występujące podczas pracy) w na takim kształcie nie będą za duże - może nie ma co robić "pełnego" kwadratu i zakończyć naroża promieniami? Może się okazać, że zabierak się nie wyrobi, ale wałek nam pęknie z uwagi na karby, których jest aż cztery, czyli cztery razy większe prawdopodobieństwo takiej awarii.

Drugie pytanie, które mi się nasuwa, to sprawa samego zabieraka i jakości jego wykonania. Zakładam, że jest to jak napisałeś "działanie czysto hobbistyczne" i w komercyjnym rozwiązaniu będzie lepsze. Na jednym ze zdjęć doskonale widać ślady po przejściach narzędzia (jak myślę). Takie bruzdy również mogą doprowadzić do powstania nadmiernych naprężeń wewnętrznych i pęknięcia - w tym wypadku - zabieraka.

Oczywiście zakładam, że robiony przez Ciebie zabierak będzie na tyle wytrzymały, że ani się nie ukręci, ani nie wyrobi.

Od siebie dodam, że wg mnie lepszym rozwiązaniem było by takie jak poniżej.

 

[ATTACH=CONFIG]72166[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72165[/ATTACH]

 

- minimalizuje ono powstanie naprężeń wewnętrznych z uwagi na karb zarówno w wałku jak i zabieraku,

- w wystarczającym stopniu przeciwdziała wyrobieniu się zabieraka w gnieździe,

- nie osłabia zanadto wałka zbyt dużym gniazdem,

- wg mnie jest łatwiejsze w wykonaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po zmianie na kola zebate trzeba sie czyms jeszcze martwic z ta pompa oleju? ten imbus trzeba tez wymienia co jakis czas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmieniasz na koła zębate imbus dalej zostaje, zostają dwie możliwości wywalenie wałków lub metoda Tomka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja nie wiem jaką kupiłeś pompę czy z przerobionym imbusem czy nie , zapytaj sprzedającego

 

pompa nowa kapletna z 2009r. sprzedajacy mowi jezdzic spokojnie 300.000

Edytowane przez venus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności