Jump to content
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Recommended Posts

Witam serdecznie, mam problem z paskiem, a ledwie stuknęła mu setka.

Na ostatnim przeglądzie w ASO stwierdzono nietypową, głośną pracę silnika, spowodowaną zużyciem napędu pompy oleju. Niestety autoryzowany serwis nie może dociec jakiego rodzaju jest napęd pompy (łańcuch czy koła zębate) i musi rozebrać silnik, aby zamówić części.

Czy moduł napędzający pompę oleju wałkami wyrównoważającymi napędzany łańcuchem był montowany w początkowym okresie produkcji i okazał się wadliwy, a następnie zmieniony na napęd zębatkowy montowany do dzisiaj? Czy jest sposób na rozpoznanie właściwego mechanizmu napędzającego pompę bez rozbierania silnika, starty czasu i kosztów z tym związanych?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam serdecznie, mam problem z paskiem, a ledwie stuknęła mu setka.

Na ostatnim przeglądzie w ASO stwierdzono nietypową, głośną pracę silnika, spowodowaną zużyciem napędu pompy oleju. Niestety autoryzowany serwis nie może dociec jakiego rodzaju jest napęd pompy (łańcuch czy koła zębate) i musi rozebrać silnik, aby zamówić części.

Czy moduł napędzający pompę oleju wałkami wyrównoważającymi napędzany łańcuchem był montowany w początkowym okresie produkcji i okazał się wadliwy, a następnie zmieniony na napęd zębatkowy montowany do dzisiaj? Czy jest sposób na rozpoznanie właściwego mechanizmu napędzającego pompę bez rozbierania silnika, starty czasu i kosztów z tym związanych?

 

 

Tak, podobno były problemy z modułami pompy oleju w pierwszych B6 - wiem to z autopsji - "ściął się" wałek napędzający pompę i przy okazji wyrobił otwór w jednym z wałków równoważących - wymagana wymiana całego modułu - ok 4 kPLN:(. Przy okazji wymieniłem napęd łańcuchowy na zęby (btw. nowe moduły są chyba przystosowane tylko do zębów).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoti nie zaprzeczam , może tak być , sugerujemy się tym że zabierak jest z twardszego materiału , ale fakt jest jeden : to albo to wyrabia się i nie ma na to lekarstwa , jedynie co - to rozebrać i sprawdzać co jakiś czas luz ale komu się będzie chciało. Jak się uszkodzi na trasie daleko to padaczka ale jak na miejscu w terenie zamieszkania no to nie ma tragedii, fakt jest jeden : wysiądzie i to każdemu ..........

 

ps, osoby które wymieniły sam zabierak długo nie pojeżdżą .....jak coś robić to konkretnie a nie za kilka złoty wybierak .

Edited by MAD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Zbiniuk

Napędy pompy oleju:

-poprzez łańcuch,napinacz i zębatkę na wale oraz

-koła zębate w nowszych pompach

Przy łańcuchu słychać szuranie a przy kołach zębatych nic nie słychać. W jednym i drugim napędzie znajduje się zabierak który poprzez wałek wyrównoważający przenosi napęd na pompę która daje ciśnienie.

Nie znasz dnia ani godziny kiedy to wszystko staje i nie ma smarowania silnik.Jeśli nie zapaliła Ci się kontrolka oleju :OIL PRESSURE to nie sprawdzaj ciśnienia oleju bo wszystko jest ok.Wystąpienie problemu to 140 -230 tyś km.Z doświadczenia wiem jak to jest gdyż doznałem tego na swojej audi a4 2.0 TDI kod silnika BPW. U mnie awaria wystąpiła przy 210 tyś km ale wiedziałem ze trzeba wyłączyć silnik i na szczęście nic się nie stało-wymieniłem wałek z zabierakiem i poruszam się autem do dnia dzisiejszego(ponad 240 tyś km).pozdrawiam

naprawa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oczywiście, masz rację, napisałem na odwrót... :D

Ok, ale czy wszystkie autaw 2007 roku maja juz naped poprzez kola zebate, czy mzoie od ktoregos miesiaca?

A mozna sprawdzic po vin? - WVWZZZ3CZ7P156262

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego 1 i 4 tłok na górze.wałki wyrównoważające "przeciwwagi" na dole(jak składamy moduł w całość).

 

jeśli ktoś nie czytał jeszcze artykułu odnośnie serca silnika 2.0 tdi to polecam.pan Bargenau ładnie to opisał-wałek który został zregenerowany u mnie chodzi do dnia dzisiejszego.

 

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7764

naprawa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego poldeczek1 przy napędzie łańcuszkiem nie ma potrzeby ściągania paska rozrządu. Natomiast żeby dostać się do zabieraka trzeba ściągnąć łańcuszek z mniejszej zębatki a następnie odkręcić tę zębatkę. Powiedz tylko mechanikowi żeby pozaznaczał ustawienia zębatek przed zdjęciem łańcuszka. Przerabiałem ten temat w swoim passacie ponieważ również miałem napęd pompy łańcuszkiem i przy wymianie oleju kazałem mechanikowi wymienić zabierak. W przypadku gdy napęd jest na kołach zębatych po ściągnięciu miski od razu mamy dostęp do zabieraka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lech4613

jabu4 - mozna pozbyc sie walkow wyroznowazajacych i problematycznego napedu pompy oleju, ja zrobilem niedawno u siebie taka modyfikacje w warsztacie w gdansku - az auto serwis, przy przebiegu 176 tys km pekl lancuszek i wyskoczyl komunikat braku cisnienia oleju. w ASO krzyneli 5000zl czesci i 2000zl wymiana, chlopaki zrobili wszystko za 2000zl i auto jezdzi jak nowe, nie ma juz zadnych walkow, zabieraka i innego gowna. zdecydowanie polecam, namiary mam stad http://www.a6klub.pl/a6-c6-20tdi-problem-z-20-tdi-glosna-praca-drgania-vt28061.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

W VW stwierdzili głośną prace silnika i oczywiście wymianę pompy,byłem trochę załamany i szukałem alternatywy. Przypadkiem poznałem mechanika,który pracował w vw i on poradził mi jak to ominąć,głównie koszty. Więc wymieniłem cały napęd pompy tz. zabierak,napinacz,łańcuszek -gniazdo wałka było ok. Wszystkie części założyłem nowe,kupione w salonie VW, a nie regenerowane.Mechanik założył,kazał po 1000km wymienić olej i gra gitara! Silnik pracuje o wiele ciszej niż przed wymianą.Koszt całkowity 1000pln w tym robocizna 500pln. Macie pytania,to piszcie,chętnie pomogę.:dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie lepiej przerobić mechanizm kół zembatych na normalny łańcuszek ze zwykłą pompą i ma sie na wieki spokój

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że kolega Tomek jest strasznym niedowiarkiem, więc opiszę jeszcze raz szczegółowo całą sprawę. W VW stwierdzili głośną prace silnika i oczywiście zalecili wymianę pompy. W moim samochodzie nie zaświeciła się jeszcze lampka OIL PRESSURE. Mechanik rozkręcił pompę, stwierdził, że gniazdo wałka jest jeszcze w bardzo dobrym stanie a, że gość wie, co mówi, bo pracował w serwisie audi i vw polecił mi kupić nowe części i je po prostu wymienić z małą niewielką przeróbką. Tak więc: Zabierak 14pln, napinacz 217 pln, uszczelka wału korbowego 80 pln, środek uszczelniający 59pln, łańcuch pompy oleju 114pln i tu wyjaśnienie. Łańcuch pompy oleju NOWY!!! od silnika benzynowego 2.0 (nie różni się niczym od tdi, z wyjątkiem długości) należy skrócić o dwa oczka, najlepiej podejść do serwisu np. pilarek bądź sklepu rowerowego (skrócenie trwało 5 min, koszt 10 pln). Wszystkie części kupiłem w salonie VW w Tarnowie czas oczekiwania 6 dni. Koszt robocizny 500pln. Po wymianie silnik pracuje cichutko bez żadnych zarzutów. Polecam to wszystkim, którzy mają problem z pompą:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie przeczytalem wsyztskie strony watku, i sa opinie ze problem z pompa wystepuje zarowno z napedem lancuchowym jak i zebatym, czy jest jakis TDI z roku 2006 , 2007 w ktorym nie bede musial martwic sie o pompe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy jest jakis TDI z roku 2006 , 2007 w ktorym nie bede musial martwic sie o pompe?

1.9tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

w 1,9 tdi jest rozwiazanie jak w B5?

 

a zreszta niewazne , 1,9 jest tylko w wersji 105 konnej :(

Edited by kielbacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

!

Teraz to dopiero Tomek Ci odpowie.

Dosc pomyslowa operacja

 

coś kolega tomek ucichł nie do wiary może chory

 

W serwsie VW nie dostaniemy już łańcucha do modułu napędzanego zębatkami-brak produkcji

o ile wiem to producent zobowiazany jest produkowac czesci przez 10 lat od wycofania modelu ze sprzedazy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łańcuch pompy oleju NOWY!!! od silnika benzynowego 2.0 (nie różni się niczym od tdi, z wyjątkiem długości) należy skrócić o dwa oczka, najlepiej podejść do serwisu np. pilarek bądź sklepu rowerowego

 

nie neguję takiej przeróbki,pomysłowość na 5.-jeśli można zaoszczędzić trochę grosza to jestem za. Tylko że za kilkadziesiąt tysięcy km auto może stanąć z powodu gniazda i zabieraka-dotyczy pompy napędzanej łańcuchem jak i kołem zębatym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy