Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

pompa nowa kapletna z 2009r

Pompa jest z 2011r. Model 2009(czyli zabierak już 10 cm a nie 7,7cm). Jak już rozmawialiśmy-nic nie rób do 300tyś.km.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa jest z 2011r. Model 2009(czyli zabierak już 10 cm a nie 7,7cm). Jak już rozmawialiśmy-nic nie rób do 300tyś.km.pozdrawiam

do 10.2009 byla "pompa stara".. znaczy sie auto np z czerwca 2009 bedzie mialo rozwiazanie napedu pompy 1:1 jak np auto z 2.0TDI PD z roku np 2007

Pisze o tym bo tak informujesz na forach i w swoich aukcjach na allegro a nie jest to prawda

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest z 2011r. Model 2009(czyli zabierak już 10 cm a nie 7,7cm)

...

Jak będziesz czytał uważnie i ze zrozumieniem to nie będę miał do Ciebie pretensji- moduł pompy z 2011r jaki ma zabierak?? Wyraźnie napisałem "POMPA JEST Z 2011R".

ja czytam bardzo uwaznie i ze zrozumieniem... napisales, MODEL 2009 (czyli zabierak już 10)

jest bzdura ze model 2009 (w sensie rok modelowy) oznacza zabierak 10cm - poniewaz zajmujesz sie tematem zawodowo wypada bys to wiedzial

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię obrażać ale czy TY robisz z siebie idiotę?? W 2009 roku wprowadzili zabierak 10cm(10.2009 tak napisałeś czy się mylę?)

Mam pompy z 2005,2006,2007,2008,2009 i z 2011r już z 10 cm zabierakiem(NOWE NIGDY NIE UŻYWANE)...Stary model przerabiam na model z 10.2009r.

Czy teraz napisałem to jasno czy muszę pokazać Ci zdjęcia z opisem??Jeśli przeczytałbyś moją aukcję na allegro do końca wiedziałbyś że taki moduł kosztuje duże pieniądze.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 2009 roku wprowadzili zabierak 10cm(10.2009 tak napisałeś czy się mylę?)

brniemy dalej? no dobra...

Rok modelowy 2009 wszedl pewnie do produkcji i sprzedazy w koncowce roku 2008 a rok modelowy 2010 wszedl w koncowce roku 2009 podobnie jak teraz mozna kupic w salonach auta z roku modelowego 2012.

Oznacza to, ze auto wyprodukowane w roku 2009, majace zakodowany rok modelowy 2009 w 99% bedzie mialo stary typ a piszac "model 2009" zwyczajnie sugerujesz "a... mam auto z 2009 a dekoder VIN powiedzial, ze to rok modelowy 2009 to moge spac spokojnie"

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśniłeś to bardzo profesjonalnie:dobrze ...ale na tym forum nie ma "gamoni"którym trzeba pokazywać palcem. Jak napisałem,że jest to nowa pompa z 2011r to raczej wszyscy zrozumieli...Na kolejnym forum nic nie wnosisz tylko robisz pod górkę...dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kktomek

Może to nie 2.0 TDI ale pozwolę sobie zadać pytanie:

 

Jak sprawa ma się w silnikach 1.6 TDI CR 105KM DPF ? Co prawda nie jeżdżę Passatem ale mam do czynienia ze Skodą Fabią 2 FL z tym silnikiem (auto jest z czerwca/lipca 2010r.) i nie ukrywam, że trochę mnie ten wątek przestraszył :/

 

Może na forum ktoś ma jakieś doświadczenia w serwisowaniu tych motorów. W necie nie ma zbyt dużo informacji o tym silniku, jeśli już coś się pojawia to o DPF, czyli standard.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się i u mnie po tym jak pierwszy raz zapaliła mi się kontroloka od oleju (150tys km) 2 miesiące temu zgasiłem auto i na lawecie pojechało do serwisu VW. Tam diagnoza oczywista wytarty zabierak , druga informacja że gniazdo w pompie i wałkach w dobrym stanie i wystarczy wymiana zabieraka. Na 2 dzień auto do odbioru. Od tego czasu spokój do 24,12,2011 kiedy to rano po odpaleniu auta najpierw prawie wjechałem w brame bo hamulce działały jak bez serwa. Zgasiłem auto, odpaliłem raz jeszcze i wszystko w porządku, ruszyłem ujechałem ze 100m a to znów zapaliła się nieszczęsna kontolka. Zgasiłem auto , zadzwoniłem do serwisu ale powiedzieli że mogą przyjąć auto po świętach. We wtorek auto jedzie na lawecie do tego samego serwisu. W czwartek dostaję telefon że w związku z wytarciem się gniazda zabieraka w wałkach wyrównoważających przytarł się wał korbowy - przegrzana panewka na 3 podporze, rysa na 4 podporze wału. Czekam na informację czy VW pokryje jakieś koszty. W piątek dostaję informację że Vw nie poczuwa się do partycypacji w kosztach naprawy, ale mogę zapłacić 2,6 tys zł to rozbiorą silnik w części i sprawdzą czy coś jeszcze się nie popsuło i wtedy raz jeszcze zadadzą pytanie do VW i może wtedy coś mi dorzucą do naprawy. Wkurzyłem się na maksa i na poniedziałęm jestem umówiony w serwisie z rzeczoznawcą zPZM-otu. Może doradzi mi ktoś co dalej robić?

Silnik z 2007r 2,0tdi BMR 170km , przebieg w tej chwili 152tys auto z polskiego salonu, spawdzone w salonie, serwisowane od nowości przez poprzedniego właściciela i przeze mnie w autoryzowanych serwisach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuje wszystkim ktorzy nadal wierza w ASO brac papiery podpisane przez kierownika serwisu tej tresci:

Dnia tego i tego zglosilem usterke smarowania silnika, ASO zasugerowalo mi wymiane TYLKO zabieraka na co przystalem.

ASO udziela rok gwarancji na uklad smarowania silnikiem po usunieciu zgloszonej usterki.

 

Tak samo proponuje wszystkim brac podpisane pisma gdy np przybywa oleju w misce a mamy DPF :)

Samo spuszczanie nadmiaru oleju do niczego dobrego nie prowadzi :)

 

Nie mniej zycze UDANEGO 2012!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa kolego że niczego mi nie sugerowali ani nawet nie powiedzieli że jest taka możliwość, stwierdzili że wszystko jest w porządku i wystarczy sama wymiana zabieraka. No to skąd miałem przypuszczać że oddając auto do autoryzowanego serwisu zgłaszając usterkę auto zostanie naprawione w taki sposób. Dostałem telefon od serwisanta że na szczęście wszystko jest w porządku i wytarł się tylko zabierak w związku z czym wymienią go i wszystko będzie w porządku (poinformował mnie że gniazda są w porządku).Gdyby ktoś mnie poinformował że trzeba wymienić wałki bo inaczej nic to nie da to bym kazał to zrobić auto jest na firmę więc wrzucił bym to sobie w koszty.Nadal uważasz że to moja wina?

Edytowane przez Ibiza78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
A ja proponuje wszystkim ktorzy nadal wierza w ASO brac papiery podpisane przez kierownika serwisu tej tresci:

Dnia tego i tego zglosilem usterke smarowania silnika, ASO zasugerowalo mi wymiane TYLKO zabieraka na co przystalem.

ASO udziela rok gwarancji na uklad smarowania silnikiem po usunieciu zgloszonej usterki.

 

Tak by wypadalo ,powinni sie poczuc i cos koledze dodac od siebie za naprawe . Bo troche sie do tego przyczynili posrednio .

 

---------- Dodano o 19:47 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:43 ----------

 

Tak samo proponuje wszystkim brac podpisane pisma gdy np przybywa oleju w misce a mamy DPF

Samo spuszczanie nadmiaru oleju do niczego dobrego nie prowadzi

 

Wiadomo ,ze spuszczanie oliwy dobre nie jest . Jedynie stan nie jest za wysoki ,ale sklad podupada . Tylko pewnie w ASO powiedza , ze zle jezdzimy nie w tych warunkach co trzeba i dlatego akcje DPF-a nie dajac rezultatu prawidlowego ,prowadza ON do oliwy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie i dla tych co nie chce się czytać wszystkich postów i szukać co mają zrobić w Pompa olejowa PASSAT to :

 

ŁAŃCUCHOWY NAPĘD JEST NIE WYMIENIALNY [ nie dostępny nowy]

po zdjęciu miski złapać za łańcuszek i jeśli jest luźny to

prowadnica plastikowa napinacza jest odłamana [półksiężyc] co dalej ?

zakupić zestaw zębaty tu ceny:

serwis vw około 6000 z założeniem

sam zestaw zębaty 4200

prywatnie można go dostać [nowy 2000]

regenerowany o wiele taniej [ odnawiany otwór wałka]

 

należy zdemontować rozrząd , zdjąć koło paska mikro [na dole]

tam znajdziecie koło zębate rozrządu tez zdjąć

i tam docelowe koło zębate cienkie na wale i tu UWAGA !!!! z ciąga się je bardzo ciężko , laikom nie polecam tej akcji

ostatecznie ściągacz lub pozostaje pocięcie tej zębatki na czynniki mniejsze .

wszystko co zdemontujecie czyli koło cienkie zębate , łańcuch , mała zębatka i napinacz do kosza.

 

Przy montażu nowej szerszej zębatki na wale TYLKO FACHOWIEC!!! to robi bo nakłada się ją na gorąco i jak nie dokładnie

to zrobisz to kupa na całej nili , po kilkunastu sekundach nie do zdjęcia . !!!!

w nowym mechanizmie jest jedna ruchoma mała zębatka na szerokim otworze którą należy docisnąć do 2-uch pozostałych i dokręcić by zniwelować luz na zębach, bez tego zęby wyjadą się 3-razy szybciej [ nowy mechanizm ma mniej o 2 otwory mocujące całość do bloku , nie przejmować się tym ]

 

PAMIĘTAJCIE !!! CHCESZ URATOWAĆ PASSATA 2005-2010 wymień palec sześcian owy w pompce oleju za 16 zł wyrabiają się po 150 tys km. i uszkadzają otwór wałka i wtedy zobaczycie napis |: STOP ENGIN - OIL PRESSURE a wtedy już za późno , mechanizm do wymiany :)

w pompce oleju z boku widać malutkie zabezpieczenie i za nim jest palec szescianowy , na śrubkę lub magnesem go wyciągniecie ,

to najlepszy i najtańszy sposób na spokojną jazdę tym autem .

 

Kocham passaty ale to co VW ukryło z tymi pompami i do tego inna historia koła DWU-MASOWEGO to pomsta do nieba !!!!!

 

ja już jadę spokojnie tym autem :)

 

---------- Dodano o 20:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:11 ----------

 

palec który łączy pompę z wałkiem musi być z mikro luzem , w innym przypadku na sztywno jak to czarodzieje robią stanie się katastrofa

 

pozdrawiam i jak by co to pytać ludziska :)

Edytowane przez MAD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamontowanie nowego modułu wałków wyrównoważającyc1.doc
Przy montażu nowej szerszej zębatki na wale TYLKO FACHOWIEC!!! to robi bo nakłada się ją na gorąco i jak nie dokładnie
Z tym "fachowcem" to może przesada :) Mechanik który ma chęci i instrukcję zrobi to bez problemu... Oryginalną instrukcję przedstawię w najbliższym czasie gdyż w "word-dzie" nie chce zapisać Edytowane przez FUTURUM serwis pomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temperatura rozszerzalności tej zębatki jest określona i jak ktoś się zapomni i to oleje to potem drugi raz jej nie nagrzeje na wale

a ona ma swoje określone miejsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie się zgadzam.Nie wolno przekroczyć 240C aby jej też nie przegrzać i zdeformować.. Przedstawiam zaległą instrukcję...

(Zamontowanie nowego modułu wałków wyrównoważającyc1).pdf

Edytowane przez FUTURUM serwis pomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zerknijcie na wałek wyrównoważający pana Roberta z Anglii
A jak tu wyglądało gniazdo? Bo mój wałek wyglądał podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was, ogólnie mam dylemat, zbliża mi się wymiana oleju i zastanawiam się czy pora już na wymianę pompy z imbusem czy jeszcze tak do 140 tys km wytrzyma. Obecnie auto ma 124 tys km 2006 rok salon PL, olej wymieniam co 15 tys km,mam dylemat i fajnie jakby ktoś mi na forum doradził...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pokonywałeś długie trasy to wymień sam zabierak i do ok 200 tyś km pojeździsz. Jeśli często odpalasz i gasisz auto to radziłbym na to zerknąć.Nie chcę straszyć ale auto z polskiego salonu(Kraków) zrobiło tylko 84 tyś.km.

GDY ZAPALI SIĘ KONTROLKA OIL PRESSURE- NATYCHMIAST WYŁĄCZ SILNIK,NIE ODPALAJ-TYLKO LAWETA I MISKA OLEJOWA W DÓŁ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam was, ogólnie mam dylemat, zbliża mi się wymiana oleju i zastanawiam się czy pora już na wymianę pompy z imbusem czy jeszcze tak do 140 tys km wytrzyma. Obecnie auto ma 124 tys km 2006 rok salon PL, olej wymieniam co 15 tys km,mam dylemat i fajnie jakby ktoś mi na forum doradził...

lepiej wymień, zaoszczędzisz parę zł a potem będziesz sobie pluł w brodę "a jednak mogłem wymienić". Ja już jestem po wymianie, coprawda 211 tys, ale zabierak już nie był w najlepszej kondycji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to kogoś interesuje to mój passat ciągle w serwisie stoi, ale udałem się do firmy odzyskującej odszkodowania która w moim imieniu zajęła się całą sprawą - efekt - auto ma już rozebrany cały silnik na czynniki pierwsze (za darmo ) był specjalista z niemcowni z VW ocenić sytuację, teraz czekam na werdykt (wiem już że nie tylko dół się przytarł na panewkach ale cały silnik dostał w dupę więc naprawa raczej nie wchodzi w rachubę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności