audik Zgłoś #181 Napisano 7 Lutego 2012 Ja po przeczytaniu prawie całego wątku, postanowiłem przy najblizszej wymianie oleju (za 1 tyś km) obejrzeć jak to u mnie wygląda, oczywiście zrobie zdjęcia, BMR, ponad 160 tyś przebiegu Wymontuj zabierak i zobacz jak wygląda wałek w środku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #182 Napisano 7 Lutego 2012 Ja po przeczytaniu prawie całego wątku, postanowiłem przy najblizszej wymianie oleju (za 1 tyś km) obejrzeć jak to u mnie wygląda, oczywiście zrobie zdjęcia, BMR, ponad 160 tyś przebiegu Również posiadam BMR-a tyle że najechane 250 tysi od 2008r. Uszczelniałem mise olejową w listopadzie, mam kilka zdjęć z tej operacji ale niestety nic z nich nie wywnioskuje bo szczerze chyba nie da sie tego zrobić bez demontażu. Fajnie by było gdyby ktoś opisał jak to zrobić w "domowych warunkach" tzn. z poziomu kanału po ściągnieciu misy olejowej. Był bym wdzięczny i pewnie koledzy też. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniekv Zgłoś #183 Napisano 8 Lutego 2012 Witam wszystkich bardzo serdecznie, Chciałbym poprosić szanownych forumowiczów, którzy są w "temacie" owego nieszczęsnego modułu o jakąś wskazówkę, radę... Otóż mam paska z 2008r. 140KM Common Rail, przebieg dobija do 60 tys. I teraz pytanie: Co z tym zrobić? Jeszcze jeździć? Wymienić sam zabierak? Przerobić wałek wyrównoważający pod dłuższy zabierak? Przeróbka na napęd od 1.9 raczej odpada, myślę że to za duża ingerencja w silnik. Przejrzałem cały wątek i nadal nie mam zdania, co będzie najrozsądniejszym wyjściem. Dodam że jeżdżę głównie po mieście, więc pewnie napęd zużywa się nieco bardziej. Nie chciałbym żeby pewnego dnia, milion kilometrów od domu, padło smarowanie, albo nawet silnik "kołkiem stanął". Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #184 Napisano 8 Lutego 2012 Witam wszystkich bardzo serdecznie,Chciałbym poprosić szanownych forumowiczów, którzy są w "temacie" owego nieszczęsnego modułu o jakąś wskazówkę, radę... Otóż mam paska z 2008r. 140KM Common Rail, przebieg dobija do 60 tys. I teraz pytanie: Co z tym zrobić? Jeszcze jeździć? Wymienić sam zabierak? Przerobić wałek wyrównoważający pod dłuższy zabierak? Przeróbka na napęd od 1.9 raczej odpada, myślę że to za duża ingerencja w silnik. Przejrzałem cały wątek i nadal nie mam zdania, co będzie najrozsądniejszym wyjściem. Dodam że jeżdżę głównie po mieście, więc pewnie napęd zużywa się nieco bardziej. Nie chciałbym żeby pewnego dnia, milion kilometrów od domu, padło smarowanie, albo nawet silnik "kołkiem stanął". Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie... Kolego jeśli przebieg jest pewny spokojnie jeździj ze 100tys i dopiero zajrzyj jak wygląda zabierak i wałek, najlepiej zrobić to przy wymianie rozrządu będzie taniej pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #185 Napisano 9 Lutego 2012 czy aby wyjąć zabierak i wałek do sprawdzenia, trzeba ściągać pasek rozrządu ? do demontażu samej pompy i zabieraka nie trzeba ściągać paska rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #186 Napisano 17 Lutego 2012 No nieźle , u mnie w moim pasku przy 250 tyś wałek wyglądał lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #187 Napisano 17 Lutego 2012 jestem pierwszym i jedynym właścicielem od czasu kiedy to auto wyjechało z salonu U to masakra widzę nie ma reguły jedne przejeżdżają 150tys inne nawet 260tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #188 Napisano 17 Lutego 2012 no ja tez myślałem ze 200 to zrobie bez problemu, dobrze że mnie coś tknęło żeby to sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #189 Napisano 17 Lutego 2012 Pytanie czy jesteś pewien tego przebiegu na 100% ???Przy tym przebiegu wałeczek wygląda tragicznie U mnie przy 220 tys wygladal znacznie lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #190 Napisano 20 Lutego 2012 jak jest w koncu z tymi pompami "nowymi i starymi" od kiedy do kiedy?? czy np mozna rozszyfrowac po kodzie silnika??? czy jak juz jest silnik CR to ma nowy naped?? Dziękuje i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #191 Napisano 21 Lutego 2012 jeśli auto masz po listopadzie 2009r to moduł pompy jest pod zabierak 10cm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #192 Napisano 23 Lutego 2012 Witam mam mozliwosc kupienia nowej pompy olejowej o numerze 03G 115 105 E. Czy mozna tylko to wyminic razem ze zbierakiem i bedzie ok czy to niw wystraczy. Moze ktos pomoc czy to w tej czesci jest problem BKP. Dzikei za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #193 Napisano 24 Lutego 2012 Witam mam mozliwosc kupienia nowej pompy olejowej o numerze 03G 115 105 E. Czy mozna tylko to wyminic razem ze zbierakiem i bedzie ok czy to niw wystraczy. Moze ktos pomoc czy to w tej czesci jest problem BKP. Dzikei za pomoc Nie wiem jaki masz naped, ale jesli masz napęd na kołach zębatych to: domyślam się że niezbyt uważnie czytałeś temat Sama pompa olejowa nie jest tak wielkim problemem, jak to co ją napędza... czyli zabierak (kosztuje 15-20 zł i jest wymieniony w 2 godziny) oraz wałek balansujący/wyważający czy jak to się zwie. Problem jest właśnie z sześciokątem w wałku. Jeśli wałek jest ok, to koszt naprawy jest niewielki, jak wałek trzeba regenerować to jest nieco gorzej. A jeśli masz napęd łańcuchowy to już masz przerąbane (2006 to już chyba były koła zębate, ale nie wiem czy cały rocznik) Sparwdź dla pewności po vinie. Na początku tematu jest napisane jak sie to robi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beni0 Zgłoś #194 Napisano 24 Lutego 2012 Panowie moj Passio mial 98 tys przejechane, i padla pompa oleju. Cale szczescie ze na gwarancji nie ma reguly, zabieram sie dzis za przeczytanie watku i zaluje ze nie trafilem na niego wczesniej bo jak widze mozna cos zmienic aby bylo lepiej. Mi przy okazji wymienią rozrząd i walek rozrzadu aby nie bylo problemow, place za sam rozrzad (czesci) 850 zl reszta idzie z gwarancji. Cale szczescie ze stalo sie to nagle, przy zimnym silniku, wiec turbo itp sie uratowalo. Czekam na odbior auta juz co prawda 2 tydzien, ale wiem ze bede mial zrobione dobrze. Jak odbiorę auto to podzielę się uwagami. Mówie całe szczęście ze to się teraz stało, jadą po gwarancji dodatkowej po maksymalnej opcji, wiec wymienia mi wszystko bez zbednych ceregieli, ale nie ukrywam, ze co 20-30 tys warto bedzie kontrolowac stan pompy oleju, poswiecic uszczelkę i sprawdzic jak wyglada sytuacja, dziwię się że wymiana tego nie jest wpisana w książkę serwisową co np 70 tys km. Cena moze nie zachwyca, ale moze uratowac pupe i portfel przed wymianą silnika. Coz wiecej mogę powiedziec .. najgorszemu wrogowi bym tego nie zyczyl gdzies w trasie, zeby spotkala go taka awaria bo usterka to raczej bym tego nie nazwal. Pozdrawiam was i wasze pompy oleju oby zyly dlugo i szczesliwie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #195 Napisano 24 Lutego 2012 dziwię się że wymiana tego nie jest wpisana w książkę serwisową co np 70 tys km. a ja się wcale nie dziwie... co to za silnik który trzeba rozbierać co 70 000 km ? Złom nie silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #196 Napisano 24 Lutego 2012 no wlasnie wiem ze chodzi o ten zbierak i jego gniazdo. Po prostu nie wiem czy to gniazdo jest w pompie olejowej o numerze 03G 115 105 E i jak ja wyminie to wszystko bedzie ok. zakladam ze gniazdo jest w pompie ale czy ten walek balansujacy, ktory tez sie podobno wyminia, jest w samej pompie tego juz nie wiem i dlatego pytam. Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #197 Napisano 24 Lutego 2012 (edytowane) no wlasnie wiem ze chodzi o ten zbierak i jego gniazdo. Po prostu nie wiem czy to gniazdo jest w pompie olejowej o numerze 03G 115 105 E i jak ja wyminie to wszystko bedzie ok. zakladam ze gniazdo jest w pompie ale czy ten walek balansujacy, ktory tez sie podobno wyminia, jest w samej pompie tego juz nie wiem i dlatego pytam. Dzieki za pomoc Gniazdo jest po obu stronach, gniazdo to sześciokątna dziura. Jedna taka "dziura" jest we wałku a druga podobna "dziura" jest w pompie. I teraz jest taki problem, ta dziura w pompie jest głębsza od tej dziury we wałku, więc najbardziej zużywa się ta dziura we wałku. W te dziury wchodzi ten zabierak - imbus sześciokątny. Jak imbus się obrobi na okrągło, to pompa nie pracuje. Wyrabia się imbus, ale też ta krótsza "dziura" - czyli gniazdo we wałku. Pompa jest ok, gdyby gniazdo we wałku było takie samo jak w pompie, to pewnie tego problemu by nie było. Z tego wynika że wymiana pompy niewiele da, a na wyrabiający się zabierak nic nie da, bo winne jest gniazdo (dziura) we wałku (jest za krótka, za płytka i imbus się niszczy, dodatkowo spasowanie też nie jest dobre bo jest to robione jakąś dziwną metodą). Czyli tak, w najlepszym wypadku do wymiany jest sam imbus za 15 zł, w gorszym trzeba regenerować wałek w jakims zakładzie, a w najgorszym (rocznik 2005) trzeba wymieniać dodatkowo cały naped, bo tam dodatkowo jest łancuch który też ma dodatkowo swoje wady. Upewnij się jeszcze czy na pewno masz napęd na kołach zębatych, bo ja teraz pisze o napędzie dla kół zębatych. pozdr. Edytowane 24 Lutego 2012 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #198 Napisano 24 Lutego 2012 poczytaj ten temat... różne były tutaj już amatorskie metody... trzeba zachować współosiowość itd... Witam mam pytanie dot. tematu, czy problem zabieraka występuje także w nowszych silnikach CR takich jak np CBBB? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #199 Napisano 24 Lutego 2012 Witam mam pytanie dot. tematu, czy problem zabieraka występuje także w nowszych silnikach CR takich jak np CBBB? W nowych zostało ulepszone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #200 Napisano 29 Lutego 2012 Bzdura! Chłopina się przesłyszał, pewnie ktoś wymienił zabierak nie patrząc jak wygląda wałek (czy nie jest wyrobiony) i dlatego napęd padł. Zdejmij michę zobacz w jakim jest stanie zabierak i wałek, jeśli zabierak jest wyrobiony a wałek w porządku to wystarczy wymiana zabieraka. Jeśli masz wyrobione gniazdo wywal wałki i po sprawie, wstaw napęd z 1.9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach