Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam autko z 2009 roku czerwiec. 2.0 CR 170KM. Czy mnie również dotyczy ten problem z zabierakiem?

Silnik CBBB. Przebieg mam teraz 173000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marek741

Witaj w twim jest juz przerobione gniazdo na twardsze ale zabierak sie wyrabia wymień sobie sam zabierak i bedziesz jeżdził długo ponownie nie słuchaj tomka poniewaz on reklamuje swoja firme na tym forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przy okazji wymiany oleju i filtrów, wymieniłem także zabierak.

Fakty ; przebieg 236 000 km, zabierak krótki, z jednej strony b. mocno zużyty, z drugiej jak nowy.

Myślę że na następne 80 000 km starczy, a potem może regeneracja pompy (gniazda).

Pozdrowienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w piątek wymieniam olej i przy okazji chciałbym poprosić mechanika o wymianę imbusa oraz sprawdzenie stanu gniazda pompy oleju. Przy okazji umawiania terminu wspomniałem mechanikowi o moich "zamiarach " no i się zaczęło: a ,że to Panie nie wiadomo jak cinżko bedzie i pewnie to nie łatwe i nie wiadomo jak długo bedzie sie robići tp...

Dlatego pomyślałem ,że przekaże mu jakąś krótką instrukcję, po to aby rozwiać jego ewentualne wątpliowści i żeby (głównie po to) ,żeby czegoś nie daj Bóg nie spieprzył. Znalazłem w jednym z postów takie wskazówki:

"Mała podpowiedz odnośnie wymontowania wałka wyrównoważającego z modułu 2.0 tdi

-proszę nie odkręcać koła pośredniego z modułu!!!

-wystarczy odkręcić dwa torksy trzymające pompkę oleju,wyciągnąć zawleczkę zabezpieczającą wysunięcie się zabieraka(imbusika) z pompki,

-wysunąć zabiarak

-unieść pompkę do góry(w tym momencie mamy dostęp do gniazda wałka wyrównoważającego.

W ten sposób oszczędzamy czas na ustawianie koła pośredniego względem koła na wale. "

 

Czy to bedzie ok? Czy powinieniem coś jeszcze powiedzieć mechanikowi ,czego nie powienien ruszac?

Bede ponownie wdzieczny za wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pitutek jesteś z Krakowa. Masz polecane warsztaty w okolicy, może na "takiej operacji" nie warto oszczędzać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm dobry mechanik ;-) Cała operacja wymiany zabieraka zajęła mi 35-40 minutek. Robiłem to pierwszy raz. Dojście banalnie proste. kilka śrub, zawleczka i wymienione ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jak mi któryś mechanik grymasił to po prostu poszukałem takiego co to zrobi bez gadania no i się nie zawiodłem. Poszukaj w tym temacie bo na pewno były osoby co to już robiły w Krakowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na południu wciskają tulejki więc solidnego warsztatu nie znajdziesz...

Edytowane przez FUTURUM serwis pomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ,bardzo Wam dziękuję za odzew.Miałem w pracy urwanie głowy i dlatego nic nie pisałem.

Tomek-dzięki za linka ,na pewno sie przyda.

Wczoraj wymienilem olej i poprosiłem o sprawdzenie gniazda wraz z wymiana zabierają.

Moj przebieg na ta chwilę to 18300. Zabierak miał delikatnie starte krawędzie-myslalem mówić szczerze że będzie wyglądał gorzej (patrząc po zdjęciach niektórych Kolegów). Gniazdo podobno raczej też bez większego uszczrbku.Wsadzili nowy zabierak, i sprawdzili luz-podobno minimalny jest. Na moje pytanie czy mam wysyłać pompę do regeneracji odpowiedź brzmiała że raczej nie tylko sprawdzić ponownie stan przy następnej wymianie, bo nie wiadomo czy np ten nowszy zabierk nie jest twardszy i czy nie będzie szybciej wyrabial gniazda. Ufam że do następnej wymiany wytrzyma ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Po obczytaniu się wątku na temat pompy oleju, Ja również przy wymianie oleju poprosiłem mechanika o sprawdzenie stanu i wymianę zabieraka. Passat ma 151 tys km przejechane od pięciu lat w Polsce, jeżdżę tylko po mieście na krótkich odcinakach. Po wyjęciu zabierak okazał się jak nowy. posiadał lekko starte krawędzie z jednego końca. Moja rada. ok. można sprawdzić i wymienić zabierak (ponosząc koszty) ale nie dajmy się zwariować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie ja trochę z innej beczki bo nie znalazłem nigdzie informacji gdzie w 2.0 tdi jest czujnik ciśnienia oleju ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja już po wymianie zabieraka. Stan mojego po 225 kkm:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af5250d52c82a607.html

 

Dla tych co napisali ze wymiana 30 min plus 1,5h na wyschnięcie respekt. Jak ktoś jest amator jak ja to trochę się namorduje, ale nie jest to mission impossible. Z dobrych rad proponuje się zaopatrzyć w dłuższego imbusa bodajże 8 gdyż 3 śrubki od misy są w trudno dostępnym miejscu. Dodatkowo mały klucz do segera raczej obowiązkowy (najlepiej kupić w aso to zapezpieczenie (2zł) i dopasować sobie do tego narzędzie (będzie o wiele mniej stresu).

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, mam w pasku przebieg 57k mil (ok 100kkm) czy już mam sie martwić tym zabierakiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko, na które jeszcze nie znalazłem odpowiedzi w tym temacie:

Zabieraki 7,7cm są dwa - z gwintem wewnętrznym i pełne. Czy w passatach montowano te pełne? (jak rozumiem - nieco twardsze) czy jest to tylko dostępne jako "część zamienna"? Mój pasek jest z 2007 roku ale model już z początku 2008 (..8E..) a wszyscy co robili foty po wymianie to raczej 2005-2007 rocznik. Od kiedy pojawiły się pełne (twardsze) zabieraki 7,7?

 

Druga rzecz to prośba o opinie o przeróbkach typu "regeneracja wałka" i "wymiana napędu". Już od kilku lat ciągnie się ten temat, wygląda na to, że obie metody poprawy napędu pompy mają zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników i jestem przekonany, że od kilku lat po naszych drogach jeżdżą już przerobione tedeiki nabijając kolejne kilometry. Czy ktoś zna może żywotność obu rozwiązań? Jak one się sprawują w większych przebiegach? Może rozbierał już ktoś napęd przerobiony w Rumii na 10cm? (akurat mam blisko i do Rumii i do Pruszcza ;) )

 

Pozdrawiam z Trójmiasta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam pytanko, na które jeszcze nie znalazłem odpowiedzi w tym temacie:

Zabieraki 7,7cm są dwa - z gwintem wewnętrznym i pełne. Czy w passatach montowano te pełne? (jak rozumiem - nieco twardsze) czy jest to tylko dostępne jako "część zamienna"? Mój pasek jest z 2007 roku ale model już z początku 2008 (..8E..) a wszyscy co robili foty po wymianie to raczej 2005-2007 rocznik. Od kiedy pojawiły się pełne (twardsze) zabieraki 7,7?

 

W moim pasku zabierak pompy też był z gwintem, a mam passata modelowo 2008.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że jest pełny nie oznacza, że jest twardszy, gwint miał na celu ułatwienie wyjęcie zabieraka. Niektórzy robią 10cm, a u Tomka jest zabierak, który wygląda jak "młotek" i jest krótszy. Ja na tomkowym (młotek) przejechałem 10k km ale nie będę tego rozbierał, bo żeby to sprawdzić trzeba demontować cały moduł ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To że jest pełny nie oznacza, że jest twardszy,

Ktoś na początku tego tematu mierzył twardość obu i wychodziło że ten pełny jest 20% twardszy - chodziło tam o materiał a nie o to czy jest gwint czy nie.

 

a u Tomka jest zabierak, który wygląda jak "młotek" i jest krótszy.

:hmm czyli jeszcze ciekawsze rozwiązanie..

Tak czy siak najlepszym testem jest nalocik i jakby ktoś miał 150 kkm na nowym napędzie to już o czymś by świadczyło.

Ja mam u siebie 110 kkm i już chyba najwyższy czas zająć się sprawą :sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś na początku tego tematu mierzył twardość obu i wychodziło że ten pełny jest 20% twardszy - chodziło tam o materiał a nie o to czy jest gwint czy nie.

 

 

:hmm czyli jeszcze ciekawsze rozwiązanie..

Tak czy siak najlepszym testem jest nalocik i jakby ktoś miał 150 kkm na nowym napędzie to już o czymś by świadczyło.

Ja mam u siebie 110 kkm i już chyba najwyższy czas zająć się sprawą :sciana

 

Przy takim przebiegu imbus powinien być prawie nowy, oczywiście przy potwierdzonym przebiegu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy takim przebiegu imbus powinien być prawie nowy, oczywiście przy potwierdzonym przebiegu ;)

 

Przebieg potwierdzony w VW ale czy to oznacza, że jest rzeczywisty?? Różne rzeczy już w życiu widziałem. Lepiej to rozebrać :)

Edytowane przez kakofoniks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności