Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem w historii napraw coś takiego :

 

[ATTACH=CONFIG]103583[/ATTACH]

 

Może ktoś po tych niezrozumiałych dla mnie kodach-cyferkach będzie wiedział co mniej więcej było wtedy robione w temacie "PRESSURE.." ??

 

Już wiem że tutaj chodzi o czujnik ciśnienia ... ale spalin więc nie związane z tematem ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie chodzi o żarty cz tym podobne rzeczy kolego , bo wcale do śmiechu mi nie jest ....Ja odezwałem się w temacie bo oczekuję konkretnej pomocy odnośnie zaistniałej awarii... a komentarze jak Twój powyższy niczego do tematu pomocnego nie wnoszą a tyle że to było nierozważne z mojej strony to i ja wiem ... Dalej uważam że bez oględzin nikt nie jest w stanie powiedzieć co jest uszkodzone a co nie ... Możesz mi wierzyć że w "przyszłości" wspomnianej przez Ciebie opiszę co się konkretnie stało ... ale nie będę wyprzedzał faktów jak Ty Wojciechu :)

 

dobrze zrozumiałem :D

 

tak więc najszybciej w Twojej sytuacji auto na kanał i miska w dół...moduł wtedy masz na wierzchu. Aby sprawdzić czy to faktycznie wina zabieraka odkręcasz tylko samą pompkę to są chyba dwie śruby na torx i już masz wszystko wiadome ;)

 

P.S bez odpowiednich narzędzi nawet się nie bierz...dodam mi najbardziej w dupe dała miska olejowa, ciężko było odkręcić mi od koła zamachowego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak więc najszybciej w Twojej sytuacji auto na kanał i miska w dół.

No właśnie mam dylemat co zrobić ... zamówiłem już wałek i zabierak ale teraz kwestia tego czy samemu się za to zabrać.Podejrzewam że samodzielnie dałbym radę to ogarnąć ale przed tą robotą powstrzymuje mnie to że musiałbym odpalać auto znowu żeby przejechać nim do garażu ... Zaś jeśli chodzi o warsztat to nie mam tutaj na miejscu żadnego zaufanego i muszę brać lawetę i zawozić auto gdzieś dalej.Wałek z zabierakiem zamówiłem w Rumii i oni polecają firmę Mootopartner z Katowic. Miał ktoś może styczność ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz czas i Ci się nie spieszy z tym to pomalutku zrobisz bez problemu, pamiętać tylko musisz potem o dobrym ustawieniu wału korbowego względem modułu...dodam że mi cała wymiana do odpalenia auta zajeła 4 godziny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli masz czas i Ci się nie spieszy z tym to pomalutku zrobisz bez problemu, pamiętać tylko musisz potem o dobrym ustawieniu wału korbowego względem modułu...dodam że mi cała wymiana do odpalenia auta zajeła 4 godziny

 

Nawet myślałem żeby samemu to zrobić bo nie lubię nigdzie oddawać auta i jak mi ktoś w nim grzebie, większość rzeczy jeśli jestem na siłach robię sam ... Ale chodzi o to że żeby wjechać do garażu musiałbym go odpalać albo wołać tłum ludzi żeby mi go dogodnie w nim ustawić ... Dziś zawiozłem samochód (darmową lawetą z PZU) do Katowic do warsztatu . Koleś głównie zajmuje się VW i Audi .Powiedział mi 2,5 stówki więc do przełknięcia za tą robotę .. Jutro okaże się co z tego wyszło ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja usterka usunięta ... Na szczęście nie potwierdziła się opcja , którą z góry założyłem .. z resztą nie tylko ja (prawda Wojtku??;))

Powodem zapalenia się komunikatu o braku ciśnienia nie było na szczęście obrócenie się zabieraka w wałku mimo że też już nie był w najlepszym stanie i z tego co mówił mechanik długo ten imbus by nie pociągnął.Niestety nie byłem przy naprawie więc o wszystkim wiem tylko z relacji telefonicznej mechanika.Stwierdził uszkodzenie jakiejś , jak to nazwał "pompy oleju" oraz - co mnie dość mocno zdziwiło - brak jakiejś rurki prowadzącej bagnet.Ktoś po prostu już tam coś grzebał i nie zamontował tej rurki.

Jako że kupiłem już zregenerowany wałek z wzmocnionym zabierakiem 10 cm to kazałem go zamontować.W starym wałku, który odebrałem razem z samochodem widać że gniazdo jest już dość wyrobione ale na całe szczęście nie na tyle że zabierak w nim się nie obrócił. Koszty jakie poniosłem to zregenerowany wałek z nowym zabierakiem 10 cm -570 zł , "pompa oleju" - niestety nie wiem dokładnie o którą część chodzi oraz brakująca rurka bagnetu - 250 zł , olej 150 zł , filtr oleju 30 zł i robocizna 250 zł.

Na szczęście jednak mimo tego komunikatu smarowanie silnika było i po przejechaniu przeze mnie tych kilku km nie uszkodziło turbiny i nie przytarło czegoś w silniku bo koszty były by znacznie wyższe ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ci się udało :D Bo wczoraj właśnie było w TV, ze te silniki padają bez ostrzeżenia.

A jaki miałeś przebieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaki miałeś przebieg?

prawie 220 tysi ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo wczoraj właśnie było w TV, ze te silniki padają bez ostrzeżenia.

 

tak, tak, padają bez ostrzeżenia, normalnie jak muchy!

 

 

ak to nazwał "pompy oleju"

 

Pewnie padła pompa oleju (napędzana przez wałek z imbusem), choć to raczej dość rzadka usterka, być może związana z tym, że ktoś już tam grzebał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzadka? Z tego co czytałem to raczej częsta :fajny

A orientuje się ktoś czy w Audi z 2009 roku jest to samo? Niby kody silników VW i Audi są inne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prawie 220 tysi ...

 

Auto z 2005 to miałeś napęd pompy poprzez łańcuch?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie padła pompa oleju (napędzana przez wałek z imbusem), choć to raczej dość rzadka usterka, być może związana z tym, że ktoś już tam grzebał.

 

Nie mam pojęcia o co dokładnie chodzi bo niestety nie mogłem być przy naprawie ponieważ musiałem być w pracy w tym czasie . Auta też nie odbierałem osobiście tylko kolega więc nie mogłem wypytać dokładnie mechanika o którą część chodzi .Wiem tylko z rozmowy telefonicznej że założył jakąś używkę tą "pompę" i tą rurkę,której brakowało bo jakiś patałach , który tam coś grzebał nie założył jej ...

 

Auto z 2005 to miałeś napęd pompy poprzez łańcuch?

 

Koła zębate ...

 

Ktoś tutaj podawał stronkę gdzie można sprawdzić rodzaj napędu po VINie .. U mnie wyszło że koła zębate i tak też okazało się w rzeczywistości .

Edytowane przez peter2906

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rzadka? Z tego co czytałem to raczej częsta

 

Danek ogarnij się, chłop tyle czasu na forum, a nie czyta ze zrozumieniem, albo w ogóle nie czyta tego wątku. Awarii ulega napęd pompy oleju, a nie sama pompa. Pompa napędzana jest przez moduł wałków wyrównoważających za pośrednictwem "imbusa". Obrobieniu ulega imbus i gniazdo w jednym z wałków, jeszcze nie słyszałem, żeby komuś pompa oleju padła.

 

A kolega wyraźnie napisał, że imbus z wałkiem, choć obrobiony, to jeszcze dawał radę, a awarii uległo coś jak pompa oleju, więc pewnie ta mała pompeczka oleju co tam siedzi.

 

A orientuje się ktoś czy w Audi z 2009 roku jest to samo?

 

Wydaje mi się że w tym roczniku to nie to samo, poza tym w VW nie było 2.0 TDI z 120km w serii. Najlepiej jakbyś zadzwonił do ASO, to Ci sprawdzą co tam siedzi, czy krótki imbus czy długi czy coś zupełnie innego.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Danek ogarnij się, chłop tyle czasu na forum, a nie czyta ze zrozumieniem, albo w ogóle nie czyta tego wątku. Awarii ulega napęd pompy oleju, a nie sama pompa.

 

Oj tam - mała gra słów, nooooo :D Wiadomo o co chodzi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
więc pewnie ta mała pompeczka oleju co tam siedzi.

Dokładnie kolego :) Tak dokładnie się wyraził mechanik ... " MAŁA POMPECZKA" :) eh , do tej pory jak pomyślę że mógł być to zabierak to mam gęsią skórę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A orientuje się ktoś czy w Audi z 2009 roku jest to samo? Niby kody silników VW i Audi są inne...

 

Wszystkie silniki 2.0TDI niezależnie od mocy montowane wzdłużnie (A4,A5,A6,Q5, Superb mk1, Passat B5) oraz wszystkie poprzeczniaki 2.0TDI w Passat B6 i Sharan, Alhambra mają wałki wyrównoważające wraz z mnie lub bardziej zawodnym napędem pompy olejowej.

Edytowane przez Bajer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałeś na myśli 16 V czy faktycznie wszystkie bo obiło mi się coś że np silnik w pasacie B5 silnik BGW nie bylo walkow wyrownujacych i kolejny przyklad golf BMN. też ich niema.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt BGW nie miał ale BHW miał i też był w B5.

 

kolejny przyklad golf BMN. też ich niema.

 

 

 

oraz wszystkie poprzeczniaki 2.0TDI w Passat B6 i Sharan, Alhambra mają wałki wyrównoważające .

 

Mam na myśli wszystkie 2.0TDI. i 16V i 8V.

Edytowane przez Bajer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przesadziłeś!!

 

a cos wiecej ?? ale w sumie na pw tez nie dostalem od Ciebie odpowiedzi wiec nie wiem czy slusznie oczekuje rozwiniecia tej malo wymownej wypowiedzi ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności