peter2906 Zgłoś #301 Napisano 2 Czerwca 2013 Znalazłem w historii napraw coś takiego : [ATTACH=CONFIG]103583[/ATTACH] Może ktoś po tych niezrozumiałych dla mnie kodach-cyferkach będzie wiedział co mniej więcej było wtedy robione w temacie "PRESSURE.." ?? Już wiem że tutaj chodzi o czujnik ciśnienia ... ale spalin więc nie związane z tematem ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #302 Napisano 2 Czerwca 2013 To nie chodzi o żarty cz tym podobne rzeczy kolego , bo wcale do śmiechu mi nie jest ....Ja odezwałem się w temacie bo oczekuję konkretnej pomocy odnośnie zaistniałej awarii... a komentarze jak Twój powyższy niczego do tematu pomocnego nie wnoszą a tyle że to było nierozważne z mojej strony to i ja wiem ... Dalej uważam że bez oględzin nikt nie jest w stanie powiedzieć co jest uszkodzone a co nie ... Możesz mi wierzyć że w "przyszłości" wspomnianej przez Ciebie opiszę co się konkretnie stało ... ale nie będę wyprzedzał faktów jak Ty Wojciechu dobrze zrozumiałem tak więc najszybciej w Twojej sytuacji auto na kanał i miska w dół...moduł wtedy masz na wierzchu. Aby sprawdzić czy to faktycznie wina zabieraka odkręcasz tylko samą pompkę to są chyba dwie śruby na torx i już masz wszystko wiadome P.S bez odpowiednich narzędzi nawet się nie bierz...dodam mi najbardziej w dupe dała miska olejowa, ciężko było odkręcić mi od koła zamachowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #303 Napisano 3 Czerwca 2013 tak więc najszybciej w Twojej sytuacji auto na kanał i miska w dół. No właśnie mam dylemat co zrobić ... zamówiłem już wałek i zabierak ale teraz kwestia tego czy samemu się za to zabrać.Podejrzewam że samodzielnie dałbym radę to ogarnąć ale przed tą robotą powstrzymuje mnie to że musiałbym odpalać auto znowu żeby przejechać nim do garażu ... Zaś jeśli chodzi o warsztat to nie mam tutaj na miejscu żadnego zaufanego i muszę brać lawetę i zawozić auto gdzieś dalej.Wałek z zabierakiem zamówiłem w Rumii i oni polecają firmę Mootopartner z Katowic. Miał ktoś może styczność ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #304 Napisano 4 Czerwca 2013 jeżeli masz czas i Ci się nie spieszy z tym to pomalutku zrobisz bez problemu, pamiętać tylko musisz potem o dobrym ustawieniu wału korbowego względem modułu...dodam że mi cała wymiana do odpalenia auta zajeła 4 godziny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #305 Napisano 4 Czerwca 2013 jeżeli masz czas i Ci się nie spieszy z tym to pomalutku zrobisz bez problemu, pamiętać tylko musisz potem o dobrym ustawieniu wału korbowego względem modułu...dodam że mi cała wymiana do odpalenia auta zajeła 4 godziny Nawet myślałem żeby samemu to zrobić bo nie lubię nigdzie oddawać auta i jak mi ktoś w nim grzebie, większość rzeczy jeśli jestem na siłach robię sam ... Ale chodzi o to że żeby wjechać do garażu musiałbym go odpalać albo wołać tłum ludzi żeby mi go dogodnie w nim ustawić ... Dziś zawiozłem samochód (darmową lawetą z PZU) do Katowic do warsztatu . Koleś głównie zajmuje się VW i Audi .Powiedział mi 2,5 stówki więc do przełknięcia za tą robotę .. Jutro okaże się co z tego wyszło .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #306 Napisano 5 Czerwca 2013 Moja usterka usunięta ... Na szczęście nie potwierdziła się opcja , którą z góry założyłem .. z resztą nie tylko ja (prawda Wojtku??) Powodem zapalenia się komunikatu o braku ciśnienia nie było na szczęście obrócenie się zabieraka w wałku mimo że też już nie był w najlepszym stanie i z tego co mówił mechanik długo ten imbus by nie pociągnął.Niestety nie byłem przy naprawie więc o wszystkim wiem tylko z relacji telefonicznej mechanika.Stwierdził uszkodzenie jakiejś , jak to nazwał "pompy oleju" oraz - co mnie dość mocno zdziwiło - brak jakiejś rurki prowadzącej bagnet.Ktoś po prostu już tam coś grzebał i nie zamontował tej rurki. Jako że kupiłem już zregenerowany wałek z wzmocnionym zabierakiem 10 cm to kazałem go zamontować.W starym wałku, który odebrałem razem z samochodem widać że gniazdo jest już dość wyrobione ale na całe szczęście nie na tyle że zabierak w nim się nie obrócił. Koszty jakie poniosłem to zregenerowany wałek z nowym zabierakiem 10 cm -570 zł , "pompa oleju" - niestety nie wiem dokładnie o którą część chodzi oraz brakująca rurka bagnetu - 250 zł , olej 150 zł , filtr oleju 30 zł i robocizna 250 zł. Na szczęście jednak mimo tego komunikatu smarowanie silnika było i po przejechaniu przeze mnie tych kilku km nie uszkodziło turbiny i nie przytarło czegoś w silniku bo koszty były by znacznie wyższe ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #307 Napisano 5 Czerwca 2013 No to ci się udało Bo wczoraj właśnie było w TV, ze te silniki padają bez ostrzeżenia. A jaki miałeś przebieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #308 Napisano 5 Czerwca 2013 A jaki miałeś przebieg? prawie 220 tysi ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #309 Napisano 5 Czerwca 2013 Bo wczoraj właśnie było w TV, ze te silniki padają bez ostrzeżenia. tak, tak, padają bez ostrzeżenia, normalnie jak muchy! ak to nazwał "pompy oleju" Pewnie padła pompa oleju (napędzana przez wałek z imbusem), choć to raczej dość rzadka usterka, być może związana z tym, że ktoś już tam grzebał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #310 Napisano 5 Czerwca 2013 Rzadka? Z tego co czytałem to raczej częsta :fajny A orientuje się ktoś czy w Audi z 2009 roku jest to samo? Niby kody silników VW i Audi są inne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomassss Zgłoś #311 Napisano 5 Czerwca 2013 prawie 220 tysi ... Auto z 2005 to miałeś napęd pompy poprzez łańcuch? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #312 Napisano 5 Czerwca 2013 (edytowane) Pewnie padła pompa oleju (napędzana przez wałek z imbusem), choć to raczej dość rzadka usterka, być może związana z tym, że ktoś już tam grzebał. Nie mam pojęcia o co dokładnie chodzi bo niestety nie mogłem być przy naprawie ponieważ musiałem być w pracy w tym czasie . Auta też nie odbierałem osobiście tylko kolega więc nie mogłem wypytać dokładnie mechanika o którą część chodzi .Wiem tylko z rozmowy telefonicznej że założył jakąś używkę tą "pompę" i tą rurkę,której brakowało bo jakiś patałach , który tam coś grzebał nie założył jej ... Auto z 2005 to miałeś napęd pompy poprzez łańcuch? Koła zębate ... Ktoś tutaj podawał stronkę gdzie można sprawdzić rodzaj napędu po VINie .. U mnie wyszło że koła zębate i tak też okazało się w rzeczywistości . Edytowane 5 Czerwca 2013 przez peter2906 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #313 Napisano 6 Czerwca 2013 (edytowane) Rzadka? Z tego co czytałem to raczej częsta Danek ogarnij się, chłop tyle czasu na forum, a nie czyta ze zrozumieniem, albo w ogóle nie czyta tego wątku. Awarii ulega napęd pompy oleju, a nie sama pompa. Pompa napędzana jest przez moduł wałków wyrównoważających za pośrednictwem "imbusa". Obrobieniu ulega imbus i gniazdo w jednym z wałków, jeszcze nie słyszałem, żeby komuś pompa oleju padła. A kolega wyraźnie napisał, że imbus z wałkiem, choć obrobiony, to jeszcze dawał radę, a awarii uległo coś jak pompa oleju, więc pewnie ta mała pompeczka oleju co tam siedzi. A orientuje się ktoś czy w Audi z 2009 roku jest to samo? Wydaje mi się że w tym roczniku to nie to samo, poza tym w VW nie było 2.0 TDI z 120km w serii. Najlepiej jakbyś zadzwonił do ASO, to Ci sprawdzą co tam siedzi, czy krótki imbus czy długi czy coś zupełnie innego. Edytowane 6 Czerwca 2013 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #314 Napisano 6 Czerwca 2013 Danek ogarnij się, chłop tyle czasu na forum, a nie czyta ze zrozumieniem, albo w ogóle nie czyta tego wątku. Awarii ulega napęd pompy oleju, a nie sama pompa. Oj tam - mała gra słów, nooooo Wiadomo o co chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #315 Napisano 6 Czerwca 2013 więc pewnie ta mała pompeczka oleju co tam siedzi. Dokładnie kolego Tak dokładnie się wyraził mechanik ... " MAŁA POMPECZKA" eh , do tej pory jak pomyślę że mógł być to zabierak to mam gęsią skórę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #316 Napisano 6 Czerwca 2013 brakująca rurka bagnetu - 250 zł przesadziłeś!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #317 Napisano 6 Czerwca 2013 (edytowane) A orientuje się ktoś czy w Audi z 2009 roku jest to samo? Niby kody silników VW i Audi są inne... Wszystkie silniki 2.0TDI niezależnie od mocy montowane wzdłużnie (A4,A5,A6,Q5, Superb mk1, Passat B5) oraz wszystkie poprzeczniaki 2.0TDI w Passat B6 i Sharan, Alhambra mają wałki wyrównoważające wraz z mnie lub bardziej zawodnym napędem pompy olejowej. Edytowane 6 Czerwca 2013 przez Bajer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #318 Napisano 6 Czerwca 2013 Miałeś na myśli 16 V czy faktycznie wszystkie bo obiło mi się coś że np silnik w pasacie B5 silnik BGW nie bylo walkow wyrownujacych i kolejny przyklad golf BMN. też ich niema. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #319 Napisano 6 Czerwca 2013 (edytowane) Fakt BGW nie miał ale BHW miał i też był w B5. kolejny przyklad golf BMN. też ich niema. oraz wszystkie poprzeczniaki 2.0TDI w Passat B6 i Sharan, Alhambra mają wałki wyrównoważające . Mam na myśli wszystkie 2.0TDI. i 16V i 8V. Edytowane 6 Czerwca 2013 przez Bajer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #320 Napisano 6 Czerwca 2013 przesadziłeś!! a cos wiecej ?? ale w sumie na pw tez nie dostalem od Ciebie odpowiedzi wiec nie wiem czy slusznie oczekuje rozwiniecia tej malo wymownej wypowiedzi ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach