Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Może ktoś miał identyczne objawy i rozwiązał problem. Z rana autko albo pali na dotyk albo z sekundowym opóźnieniem. Rozrusznik kręci bardzo dobrze. Potem podczas jazdy wszystko jest na piątkę z plusem. Wyłączam zapłon. Po próbie powtórnego zapalenia, nawet od razu po zatrzymaniu, kręcę rozrusznikiem i nie chce zapalić. Ponowna próba np. po 10 minutach- zapala z trudem, muszę długo kręcić rozrusznikiem. Wchodzi na podwyższone jałowe obroty, które wzrastają do 4000-5000 obr./min. Dotknięcie pedału gazu powoduje zatrzymanie silnika, który w ogóle nie ma mocy. Zostawiam auto na parę godzin. Po tym czasie pali na dotyk i jedzie na piątkę z plusem. Następnego dnia z rana znów tak samo, jak na początku akapitu. I tak w kółko od około miesiąca. Może ktoś miał identyczne objawy i mi pomoże w rozwiązaniu problemu ?
  3. Szukam interesującego mnie tematu i tu wpadłem. A ja polecam do jazdy w mieście. Drugie auto, którym jeżdżę ma 300 KM przy masie ponad 2100 kg i nie czuję dyskomfortu zmieniając go na Passata 1,6 ALZ. Poza miastem to oczywiście komfort nie do porównania przy wyprzedzaniu. Oleju nie bierze, w zeszłym roku dolałem po raz pierwszy 0,5 L oleju/rok- dużo jeździłem po autostradach i wtedy zużycie oleju wzrasta, a tak od wymiany do wymiany co rocznej bez dolewki. Olej zawsze Mobil 0w40. Raz na samym początku był jakiś inny, ale autko po zalaniu zrobiło się od razu bardzo mułowate. Więcej nie popełniłem tego błędu. Z reguły przy ruszaniu Passata 1,6 ze świateł inne samochody pozostają szybko daleko z tyłu. Potwierdzam w gorące dni przy włączonej klimie robi się mułowaty na wolniejszych obrotach, aby odzyskał wigor trzeba go kręcić.
  4. @Eldar a do Warszawy kiedy się wybierasz ?:)
  5. Jakby miał ktoś na zbyciu ten 8D0813545 to w dobrej cenie chetnie przygarne
  6. Cześć, Wyczytałem, że do sedana pasują z literami F, D i K, Czy ta kamera podejdzie do mojego sedana 3G0827469C ?
  7. Zrób logi grupy 3,10,11 i wtedy można gdybać
  8. To jest funkcja SWAP - nie można jej odblokować OBDeleven.
  9. Witam. Poszukuje wsadu do licznika 3b0 920 922 do tdi. Będzie mi ten licznik chodził w automacie?
  10. Witajcie chłopaki, mam problem z pompkami w 2.0TDI BMP (pompowtryski Bosch) Od początku, auto ma do wymiany dwumase i nie zwracałem uwagi na szarpanie na wolnych obrotach. Podłączyłem VCDS i to co zobaczyłem to zamurowało mnie. Pierwszy pomiar: (warunki: temperatura silnika 91stopni, mało paliwa - prawie rezerwa) Drugi pomiar: (warunki 89.5 stopni - po przejażdżce 30km po autostradzie - 1/4 zbiornika paliwa) Trzeci pomiar : (warunki 90 stopni, pełny zbiornik paliwa) Ogólne objawy, auto szarpie na wolnych obrotach, w momencie gdy jest taka straszna korekta wtrysków troszke na szaro kopci i strasznie śmierdzą spaliny. Pytanko, pompka zdycha, czy może zacząć od wymiany o-ringów pod pompowtryskami i regulacji pompek? Czy jest jakaś zależność między tymi korektami na pełnym i prawie pustym zbiorniku? Od jakiegoś czasu zauważyłem, że im mnie paliwa tym bardziej szarpie i kopci. Rozrząd jest ustawiony na -0,5. DPF wycięty fizycznie i coś grzebane w programie w związku z tym. Mam problem z dwumasą bo jest do wymiany (ale to raczej nic wspolnego nie ma) i z chłodnicą spalin jest jakaś dziura i spaliny się wydostają, a jak złapie 90 stopni i postoi 5 minut na wolnych obrotach zaczyna syczeć z okolicy chłodnicy spalin. Może coś jeszcze zlogować?
  11. Chwila, ale ta klapka ma sprężynę powrotną, więc ruszenie jej powoduje, że sprężyna obróci ją z powrotem do pozycji całkowicie otwartej. Położenie jej odczytywane jest przez komputer silnika cały czas, bo jest tam ścieżka oporowa, po której ślizga się styk, więc to napięcie pokazuje jej aktualne położenie. U mnie okazał się zawór EGR uszkodzony i przez to często nie "potrafił" się domknąć i takie efekty między innymi powodował jak opisałem we wcześniejszych postach.
  12. Okazuje się, że EGR nie domyka (uszkodzona przekładnia w środku), skutkiem czego dostaje się dużo spalin do dolotu (cały czas recyrkulacja) więc za mało tlenu w procesie spalania, za niska temperatura spalania, no to dużo sadzy produkuje... Szybko zapycha się DPF a podczas regeneracji (wypalania) trudności z osiągnięciem temperatury i zapewne brakuje tlenu, żeby zapalić sadzę a następnie podtrzymać proces wypalania.
  13. A ja opowiem mój przypadek, ale czytając ten wątek, znalazłem zdaje się coś, co nie tylko u mnie było. Czyli błąd był taki: 001025 - EGR System P0401 - 006 - Insufficient Flow - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 20 Mileage: 242607 km Time Indication: 0 Date: 2019.05.06 Time: 16:37:36 Freeze Frame: RPM: 1984 /min Torque: 64.0 Nm Speed: 101.0 km/h 84.63 % 95.55 % Mass Air / Rev.: 387.0 mg/str Mass Air / Rev.: 566.8 mg/str Czyli wskazanie na niedomknięcie zaworu EGR, bo przepływomierz pokazuje 387 a spodziewany 566. Mniejszy przepływ świeżego powietrza, bo bierze spaliny z otwartego zaworu recyrkulacji. Wyciągnąłem zawór EGR (w BMR jest sterowany elektrycznie) celem przeczyszczenia - wiadomo - standardowy ruch. Nie był jakoś szczególnie zawalony, pięknie przylegał grzybek na ten moment - świecące przylgnie. Więc dalej drążę temat - otworzyłem dekielek, dostałem się do przekładni zębatych - wszystkie zęby na swoim miejscu, rusza się, ale czasami, co któryś raz, zacina się ten mechanizm - coś jakby haczy w środku. Grzybek też nie działa prawidłowo - obracam koło zębate (pokonuję opór sprężyny) - grzybek podnosi się. Ale popuszczam - i już nie domyka zawór. Jest niesprawny - ten mechanizm w środku - ten, co zamienia ruch obrotowy na posuwisto zwrotny. Rozbieram dalej: odkręcam kolejne śrubki i wysuwam płytę z przekładnią. No i proszę: wyleciały zmielone łożyska kulkowe - takie małe te kuleczki po łożysku, he, he. Ale miazga tam była. Zamówiony zawór, w poniedziałek będę wkładał - usterka znaleziona. Może komuś się przyda w diagnozie.
  14. Mam TSI i znajomy ma Tiguana z tym samym silnikiem oraz problemem z szarpiącą skrzynią DSG.
  15. wymiana fabrycznego paska wielorowkowego po równych 10 latach i 92500 km od wyjechania z fabryki..... wyglądał b.dobrze.... 2 lata jeszcze by spokojnie pojeździł heh
  16. czy ktoś kupował już wahacze luk ina fag 823000230? W internecie brak opinii na ten temat
  17. @zygi75 daj namiar na ten bajer. Zainteresował mnie
  18. Było sporo tematów na ten temat,napiszę tylko że sam producent uznaje to za normalne zachowanie silnika, jeśli występuje kilka sekund. Zestaw z allegro nie jest wart tej ceny,jeśli tylko jest tak przy rozruchu przez chwilkę, to nie ma sensu tego ruszać, chyba że ma się nadmiar gotówki, można sprawdzić za to ciśnienie oleju na dobrze rozgrzanym silniku.
  19. U mnie było podobnie w A3 też silnik 1,6,brał oleju sporo, pomiar ciśnienia był prawidłowy,dlatego też padła decyzja o reanimacji,głowica regeneracja, nowe pierścienie tłokowe prima,śruby, uszczelki, wszystko poskładane do kupy, i na dzień dzisiejszy nie bierze oleju ani grama, dodam że tuleje były w bdb stanie,zresztą na to wskazywało ciśnienie sprężania,w kupno innego słupka na pewno bym się nie pchał, bo większość 1,6 cierpi na nadmierny pobór oleju, z racji budowy tych śmiesznych pierścieni olejowych blaszkowych.
  20. Update. Sterownik wymieniony na nowy. Błędy pokasowane. Wszystko zaprogramowane. Nowy sterownik działa prawidłowo. Niestety po zaciągnięciu ręcznego sytuacja się powtórzyła - kręcił i nie odpuszczał. Okazało się po dokładnych oględzinach że silniczek kręcił ale nie ruszał tłoczka. Obrobiło frez na silniczku i chyba częściowo też w zacisku od czoła i dzięki temu nie ruszało tłoczka. Dodatkowo okazało się że spuchła uszczelka oring między silniczkiem i zaciskiem. Spowodowało to że silniczek zaparł się na niej i nie wszedł idealnie na swoje miejsce. Odpuściłem ręczny, skasowałem błędy i odłączyłem silniczek. Kolejny etap to będzie regeneracja lub wymiana zacisku na zregenerowany. Pozdrawiam zainteresowanych.
  21. Dzięki za info, zobaczę jak załatwią problem u mnie
  22. zmienili mi sterownik na nowy i wszystko jest już OK
  23. Czy komuś udało się pozbyć tej wady z szarpaniem przy hamowaniu ?
  24. Kolego tylko w vcds moje auto z 2016 roku nie ma już bloków pomiarowych więc ta instrukcja jest bezużyteczna. Mam też ODISA i tam jest cała procedura ustawiania po wymianie mechatroniki. Zastawiam się tylko czy mogę coś popsuć poprzez adaptację mechatroniki sprzęgieł dsg. Ja w swoim mam już 240tyś przebiegu ale w twoim przypadku to bym ich ostro atakował bo w tak nowym aucie szkoda żeby takie szarpania przyczyniły się do przedwczesnego zużycia koła dwumasowego. Czytając różne opinie w internecie to już strach kupić nowe auto w salonie. Bo co się okazuje że wcale nie kupuje się świętego spokoju lecz problem podobny jak w przypadku używanego auta. W sumie to nie zauważyłem ale ty nie masz tdi tylko tsi
  1. Load more activity


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy