Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. No i radość była przedwczesna. Wymieniłem wężyk łączący zaworek podciśnienia ( https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic941598.html#4800948 )z tłumikiem podciśnienia który jest przykręcony do kolektora dolotowego. Samochód przez dwa tygodnie odpalał jak złoto i znowu to samo. Po dłuższym postoju jest kaplica. Ma ktoś kompletny schemat podciśnienia silnika AFT z opisem poszczególnych elementów?
  3. Kabe

    Wykładzina do schowków

    Nie chcę nic reklamować, ale ja wykleiłem jeden schowek tą wykładziną jesienią i nic się z tym złego nie dzieje jak narazie: https://allegro.pl/oferta/okleina-samoprzylepna-welur-zamsz-plusz-szer-45cm-6537870482
  4. Bosch po aferze stwierdził, że są w stanie sprostać każdej normie spalin dla Diesla w przyszłości. 4 turbosprężarki jak w nowym BMW i można jeździć nadal na ropie.
  5. A po co Ci to? Masz na alledrogo tego w pytkę: https://allegro.pl/kategoria/lampy-tylne-i-elementy-lampy-tylne-255119?string=passat b8 sedan&order=m&bmatch=baseline-cl-n-aut-1-1-0131
  6. Panowie, czy ktoś tu jeszcze się udziela, czy wszystko już się dzieje na fejsbuku. Bo sprawę mam. Interesuje mnie ta furmanka z waszego rejonu https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v70-d5-pelen-serwis-z-niemiec-webasto-super-stan-ID6BH1sd.html#gallery-grid-full Jutro chce dzwonić do gościa i wy pytać o wszystko. Jak by się okazało że cukierek to nie chciałbym jechać pół Polski na marne i na miejscu przekonać się że jest bity. Już jedną opinie znam naszego forumowicze, że coś mu jest z karoseria, ale nie chce wam sugerować co to. Ja się nie znam i tego nie widzę. Czy jest ktoś aktywny z was kto by mógł ewentualnie mi pomóc, jak się zdecyduje i podjechać do gościa i rzucić swym okiem czy na pewno taki cukierek jest w Realu? Będę wdzieczny. PS A może ktoś zna tego człowieka
  7. Ta nietypowa tarcza 3C8 to już raczej CC (nie Passat CC), bo jest ikona Side Asssit.
  8. radekrp90

    klimatyzacja b6

    Zamyka, ale to nie kwestia czujnika jako takiego, a uruchomienia funkcji automatycznego obiegu wewnętrznego. Przynajmniej tak rozumiem opis w SSP
  9. radekrp90

    Potencjometr silnika regulacji klapy nawiewu

    Nie sądzę, są jedynie zunifikowane. Potencjometr i tak się wytrze.
  10. arkady375

    Ankieta termin XIV zlot ogólnopolski !

    Jakaś lipa widzę widzę że chyba Mazury ...
  11. Witam, mam B8 od października 2018r auto ma 7 tyś km, zdarzyło mi się, że wentylatory załączały się po spokojnej jezdzie (chciałem te pierwsze 2-3 tyś km dotrzeć auto spokojnie, choć to nie maluch i jest w sumie dotarty) i to mnie właśnie zastanawiało, że jade delikatnie a wentylatory załączają się... teraz już wiem dlaczego. W poprzednim aucie Opel Insignia 2.0 z 2012r zamontowałem diodę która była podłączona pod ogrzewanie lusterka (ogrzewanie tylnej szyby i lusterek załącza się podczas procesu wypalania DPF w Insigni) i wiedziałem kiedy nie należy przerywać tego procesu. Niestety VW B8 nie ma takiej możliwości. Będę szukał jeszcze tego rozwiązania by znaleźć sposób na informację o tymże trwa wypalanie) Obecnie jak jeżdżę ostrzej i mam po trasie 25km do pracy to dawno nie słyszałem wiatraków
  12. Nie wiem co w silniku diesla jest pod lepszą kontrolą. Zaletą, w ujęciu kontroli procesu spalania, jest fakt, że mamy tam nadmiar powietrza i dawkę podawaną w konkretnym momencie... ale przecież w FSI też to tak działa, a ilość powietrza jest dokładnie określona, poza tym moment zapłonu określa iskra, a nie punkt samozapłonu. Co innego silnik stacjonarny gdzie proces spalania w ujęciu do długości cyklu jest relatywnie długi ale nie bez powodu, w środku miasta jeśli ma być elektrociepłownia z silnikami spalinowymi to będzie to silnik gazowy, bo spaliny są najczystsze (więc de facto silnik o zapłonie iskrowym). Kolejna sprawa to cząstki stałe - to problem wszystkich silników o wtrysku bezpośrednim, ale ten problem w silnikach benzynowych załatwia GPF. Pozostaje jeszcze kwestia NOx pod obciążeniem. W dieslu AdBlue załatwia to ale zużycie tego czynnika jest spore, jeśli faktycznie ma neutralizować NOx. W benzyniakach mamy póki co tylko EGR i ewentualnie recyrkulację wewnętrzną (przez fazy rozrządu) ale przez temperaturę spalania ilość tlenków azotu jest spora. Ogólnie należy pamiętać, że ograniczenie emisji tlenków azotu jest w sprzeczności ze sprawnością silnika - jeśli silnik ma wykazywać wysoką sprawność, to temperatura spalania będzie wysoka, a co za tym idzie emisja tlenków również. Obniżamy emisję NOx, sprawność spada... M.in. dlatego TDI Bluemotion SCR wykazywały niższe zużycie paliwa, bo proces spalania był przeprowadzany w wyższej temperaturze, bo nadmiar NOx był redukowany w katalizatorach SCR.
  13. Patrząc po schemacie nie mogę i tak dojść do tego. Miało pomóc a wspólnej szyny z szybą nie widać co oczywiście nie ma i tak znaczenia bo trzeba sprawdzić organoleptycznie chyba
  14. czy Może ktoś z was jakie numery maja lampy do sedana?
  15. Witam, chciałbym się spytać czy wiecie o co chodzi z błędem 537 regulacja lambda poza specyfikacją - wartość dolna - błąd sporadyczny. Wyświetlił mi się taki błąd po podłączeniu passata b5 1.6 ADP 1997 do komputera. Podłączyłem się gdyż szukałem właśnie jakiś błędów, ponieważ passek czasami się dziwnie zachowuje. Podczas przyspieszania samochód szarpie,dusi się, jakby nie miał mocy nie ważne na jaki biegu jadę. Wiem, że błędu nie czyta się wprost bo gdyby tak było to wystarczyło by pewnie wymienić sondę lambdę. Może ktoś miał taki przypadek. Z góry dziękuję za pomoc
  16. Słabo mi coś oświetlają te dwie żaróweczki wieczorem tablicę. Że nie widać numeru rejestracyjnego. Jakie lampki zastosować?
  17. emilus100

    Potencjometr silnika regulacji klapy nawiewu

    Gdzieś czytałem, że te nowe silniczki są już chyba poprawione?
  18. emilus100

    klimatyzacja b6

    radekrp90, a jak wrzucasz wsteczny zamyka się obieg powietrza?
  19. Dziadzia szalej ile fabryk dała to już ostatnie godziny
  20. Masz rację, że GPF ma dużo lepsze warunki pracy ale sam proces przebiegu spalania oleju napędowego jest bardziej hmmm "czysty" czy stabilny...(coś takiego) nie mogę znaleźć bardzo fajnego artykułu który czytałem pod koniec ubiegłego roku właśnie o możliwościach kontroli przebiegu procesu spalania paliwa. Tak do końca to sam nie wiem co bardziej truje a sam będąc dzieckiem bardzo mi się podobał zapach spalin poloneza z 85 roku ehhhh do tej pory pamiętam ten niezapomniany zapach z spalin gaźnikowca
  21. Witam posiadam passata b5 mam następujący problem.. Podczas jazdy w prawym kole po gwałtownym dadaniu gazu słychać przeskok jakby strzelanie najbardziej słyszalne na 2 biegu na 3 też ale już mniej.. Wymieniane były poduszki pod silnikiem pod skrzynia biegów wachacz dolny bo był wybitny przegub zewnętrzny a te stuki nadal są.. Mechanika już ręce opadają pomocy
  22. Witam Może tutaj dostanę jakąś podpowiedź bo już nie mam siły co nie działa. Już przechodzę do rzeczy. Problem jest z Żarówka przednich świateł postojowych lewa a dokładnie to że nie świeci (napięcie jakie idzie na żarówkę to 0.46v) dla porównania prawa dostaje około 12v. Myślałem że może przewód gdzieś trafiony ale po podaniu zasilania z innego źródła napięcie było prawidłowe. Potem zacząłem sprawdzać masę i też okazało się że przewód jest sprawny. Dostałem się do Bordnetz i zacząłem sprawdzać wtyczki, piny łączenia itp. i doszedłem do wniosku że chyba wina leży w Bordnetz bo pin który odpowiada za napięcie na żarówkę daje właśnie napięcie 0.46v. Błędy kasowane vcds a problem i tak powracał. Dane z kompa: Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: AKP\3C0-937-049-30-H.clb Oznaczenie elementu SW: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E Komponent: Bordnetz-SG H54 2602 Weryfikacja: 00H54000 Numer seryjny: 00000009414657 Kodowanie: E68E8F0700041A00430A00000F000000000B59415C000121000000000000 Kod serwisu: WSC 05124 123 12345 VCID: 33642750523569D924-8066 Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 3C1 955 419 A Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB Komponent: Wischer 201108 004 0206 Kodowanie: 00046997 Kod serwisu: WSC 05124 Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1K0 955 559 AH Plik etykiet: 1K0-955-559-AG.CLB Komponent: RLS 161008 054 0402 Kodowanie: 00208936 Kod serwisu: WSC 05124 Znaleziono 1 błąd: 02394 - Żarówka przednich świateł postojowych lewa (M1) 012 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00101100 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 4 Wew.licznik błędów: 192 Przebieg: 210847 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: OFF Napięcie: 11.95 V OFF ON OFF OFF OFF Pytanie do was czy możliwe że bordnetz się popsuł a dokładnie tylko jedno sterowanie (żarówka postojowa lewa) ?? Czy może dalej szukać przyczyny w przewodach ? Na koniec dodam że podłączyłem przewód lewej żarówki do prawej i żarówka świeci prawidłowo ale jest teraz błąd w stylu brak komunikacji. Pozdrawiam i czekam na pomysły co dalej.
  23. Koledzy jechałem po górzystym terenie nagle wyskoczył komunikat o za małym ciśnieniu oleju. Zjechałem sprawdziłem poziom oleju, wszystko w normie tak jak przed wyjazdem. ( nadmienienie ze komunikat o ciśnieniu oleju już nie wyskoczył a zrobiłem dystans 600 kilometrów} W trakcie dalszej jazdy góra dół nagle wskaźnik od temperatury wody położył się max w lewa stronę po paru chwilach wrócił na 90 stopni sytuacja powtórzyła się jeszcze 3 razy. W trakcie jazdy z prędkością 120 km/h temperatura ustawiona z nawiewu to 22 stopnie po przejechaniu kilkunastu kilometrów w aucie z nawiewu leci chłodne powietrze,podkręcam temp na 25 stopni a odczuwalna to plus minus 19 stopni, zjechałem na stacje zgasiłem silnik zatankowałem odpalam auto i nagle temp faktycznie odczuwalna jest taka jak wskazują przyrządy tzn 25 stopni wygląda to tak jakby nagle coś się odetkało sam nie wiem. Najlepsze na koniec, po zaparkowaniu wsiadam rano następnego dnia przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci ale auto nie odpala. Powtórzyłem sytuacje 4X auto odpaliło dodałem lekko gazu nagle zgasło. i tak kilka razy dopiero wszystko się unormowało w momencie gdy auto pochodziło około minute. Wcześniej były niższe temperatury auto pod chmurka i paliło normalnie a tu nagle takie zachowanie.....................
  24. Mariobros

    Krakowski Spot Cykliczny

    Ja jestem ZA ,a nawet PRZECIW Będę na 100% ,ale jeszcze potwierdzę
  25. Mariobros

    Pogaduchy Małopolskie

    WoW !!! Fistaszek się odezwał. Cieszy mnie niezmiernie Twa obecność.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności


×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności