Jump to content

SeBa_

  • Content Count

    264
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

1 Follower

About SeBa_

  • Birthday 02/03/1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Sebastian
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Katowice

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 1.8 TSI 180KM DSG7
  • Rok produkcji
    2016

Recent Profile Visitors

1,244 profile views
  1. Takie zrywy wyjątkowo szybko zużywają zawieszenie i półosie. Sam to porównałeś to strzału jakby ktoś wjechał w samochód. Spokojnie można powiedzieć, że jedna taka łupanka to jak kilka tys km przejechanych w normalnym trybie.
  2. O ile faktycznie nie masz jakiegoś luzu lub defektu to ten model tak ma. U mnie również przy zerwaniu przyczepności potrafi nieźle łupnąć w zawieszeniu. Strasznie tego nie lubię bo towarzyszy temu mocne szarpnięcie. O ile we wszystkich samochodach które do tej pory miałem to przy zerwaniu przyczepności ASR dosyć delikatnie spowolniał obracające się koło, tak w Passacie robi to, moim zdaniem, zbyt gwałtownie. Do tego stopnia je przyhamowuje, że chyba aż za bardzo i zawieszenie przechodzi z jednego punktu naprężenia (przyspieszania) do drugiego (hamowania) w krótkim czasie i stąd to łupnięcie. Ostatnio zauważyłem, że nie mam takich atrakcji na kołach zimowych, tylko na letnich i to w dodatku jak są mocniej dopompowane. Czyli raczej to kwestia niezgrania się układu opona i ASR.
  3. Cześć, Zrobiłem już kilka tysięcy kilometrów od wymiany i skrzynia sprawuje się być zarzutu. Z tego co zrozumiałem to zależnie od roku produkcji VW zalecał albo 1.7 albo 1.8 albo 1.9 litra. Im późnej tym więcej.
  4. Niestety to wszystko chemia jakiej używamy. Ja również miałem chromy w dobrym stanie przez długi czas, aż pewnego pięknego dnia pojechałem na myjnię pod marketem. Dosłownie następnego dnia miałem już wszystkie listwy matowe. W oczach traciły połysk. Kupiłem delikatny środek do polorowania Gtechniq M1 All Metal Polish. Jak się zrobi ciepło to się zajmę tematem i dam znać czy pomogło. Żeby listwy miały połysk to trzeba o nie dbać, myć często ale nie twardą szczotą, najlepiej wytrzeć do sucha zaraz po myciu. Nie stosować agresywnej chemi. No zabezpieczać je woskiem lub ceramiką... Jeśli samochód jest na gwarancji zawsze można próbować je reklamować. Znam osobę której to się udało.
  5. Mam B8 1.8 TSI 180KM DSG7 z 2016r i mam grafikę tą pierwszą od góry, tak że nie jest to raczej kwestia tego czy diesel czy benzyna. Mi również bardziej podoba się ta pierwsza grafika.
  6. Wychodzi trochę ponad 5L. Ostatnio z 6 litrów zostało mi 700ml. Jednego roku kupuję 6L a kolejnego 5L bo mam resztkę z poprzedniego.
  7. Mój też palił na pyk, jedyny objaw to był taki że po 20min grania radia przy wyłączonym silniku pojawiał się komunikat o rozładowanym akumulatorze. Z doświadczenia wiem, że część ASO nie jest skore do uznawania gwarancji na aku.
  8. Gdy mam akumulator maksymalnie naładowany - np ładowarką i odpalę silnik to elektronika odetnie ładowanie (podczas jazdy będę miał 12.X Volt) do momentu aż akumulator trochę się rozładuje (strzelam tak na 80% swojej pojemności). Jak już się trochę rozładuje, to normalnie podczas jazdy mam napięcie w instalacji około 13.2V tylko podczas zwalniania lub hamowania chwilowo podnosi się na 14.6V. Działa to w ten sposób, ponieważ elektronika stara się odzyskiwać energię i po to rozładowuje akumulator aby zrobić w nim miejsce na przyjęcie ładunku. Ładowanie na poziomie 14.6V jest aktywne cały czas, gdy mam włączone ogrzewanie kierownicy lub siedzeń. Za pewne komputer interpretuje to jako wysokie zapotrzebowanie na energię. Natomiast gdybym miał mocno rozładowany akumulator (np po długim postoju) to po uruchomieniu silnika jest cały czas utrzymywane napięcie 14.6V. Dotyczy 1.8TSI z akumulatorem EFB. U Ciebie widzę, że jest troszkę inaczej. Może kup sobie woltomierz taki wkładany w zapaliniczkę, pojeździj z nim chwilę i wtedy łatwo obczaisz czy u Ciebie działa to podobnie. Inna sprawa, że w tych latach z którego masz samochód VW dawał wadliwe akumulatory z których większość padała w krótkim czasie (sprawdzone info z ASO, bo sam przez to przechodziłem). Kiepskie były zwłaszcza te z Korei. Zawsze możesz udać się do warsztatu specjalizującego się w akumulatorach i poprosić o jego przetestowanie. Jeśli byłby już słaby, może warto się pobić z ASO o jego wymianę...
  9. Jeśli lampka świeci w zależności od tego jak uchylona jest klapa to raczej wiązka. Przewody idą w prawym zawiasie. Kostka przyłączeniowa jest za prawym boczkiem w bagażniku. Najpierw ściągnąłbym tapicerkę klapy bagażnika (dwa torxy pod trójkątem ostrzegawczym i kilka zatrzasków które trzeba po prostu odpowiednio szarpnąć) i sprawdził zamek. Jeśli jest on ok, to zdemontowałbym boczek i sprawdził przewody. Jeśli miedź miała gdzieś pęknąc to obstawiam, że między zawiastem a kostką.
  10. Oczywiście jak najszybciej udać się z tym do warsztatu, zanim szkody powiększą się. Ciężko powiedzieć co to może być. Czy sprzęgła, czy np synchronizatory. Sprzęgła do tej skrzyni już mocno staniały i to jest koszt poniżej 2 tysięcy zł.
  11. Domykanie szyb jest ustawione domyślnie. Wysiadasz, dłużej przytrzymujesz klawisz ryglowania i szyby idą w góre.
  12. Również potwierdzam, że do baku wchodzi ponad 70L (do pierwszego dobicia). Pierwsze 100km wskazówka jest na max i nawet nie drgnie. Do połowy dobija po przejechaniu 550-600km. Przy zasięgu blisko 900-1000km z baku zupełnie mi to nie przeszkadza. Myślę, że kolega w powyższym poście najlepiej opisał dlaczego to tak działa.
  13. U mnie problem zaczął się po aktualizacji AA, a więc zakładam że winna jest wersja AA na telefonie. Czekam, aż wydadzą poprawkę na to.
  14. @marcinsgdz wymień olej, nie trzymaj starego. Silniki z fabryki nigdy nie są perfekcyjnie wypłukane z opiłków, a więc obecnie sporo ich krąży w układzie. Po taniości możesz wymienić olej w dowolnym zakładzie i nie wpływa to na gwarancję. Masz do tego prawo. Na przeglądzie robią skan komputerem. Łącznie wszystko zajmuje 2-3 godziny.
  15. Firmy wygłuszające zrywają. Na blachę dają matę butylową plus, np to skyline oraz gąbka na wysokie tony np: to To dobre rozwiązanie ale dosyć ciężkie. Może zamiast skyline warto zastosować filc akustyczny (3kg vs 0.9kg na metr kw). (widziałem takie wykonania). Na forum Superba jeden z kolegów zrobił wygłuszenie na materiałach StP ( 3 maty STP Aero Gold, 1,2 m2 pianki Bitmat Ko7s i 1,2 m2 pianki STP Biplast Premium). Ja bym nie zrywał fabrycznego materiału bo w sumie jest to skuteczne i lekkie rozwiązanie. Dołożyłbym matę alubutylową w miejscu gdzie blacha jest odsłonięta. Do tego filc akustyczny i/lub pianka. Daj znać co wymyśliłeś 😊
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy