Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

no u ciebie Bartek jeden imbus jest znacznie bardziej wytarty jak u mnie, ale pytanie czy jak auto wyjechalo z salonu z fabryki to tez jest jakis luz

 

---------- Dodano o 21:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:20 ----------

 

u mnie imbus był tez wytarty delikatnie po środku chyba tam gdzie łapie te pompka to normalne ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj vw i wymienili mi zabierak pompy oleju gniazdo ok fotografia poniżej radze do niego zaglądać bo chyba jest z plasteliny

 

 

vw3.JPG

vw1.JPG

vw2.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki nalot??? ile aso cie skasowało bo mnie chcieli 1000zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki nalot??? ile aso cie skasowało bo mnie chcieli 1000zl

 

197000km cena 294 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
197000km cena 294 zł

 

197000 km nalotu i gniazdo ok ? nie powiedziałbym ;P sam zabierak kosztuje w ASO tylko 16 zł więc skąd taka cena?

 

btw. czym robiłeś te zdj ? ostrość niebyt dobra...

Edytowane przez CargoHS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie miski to 2-3 godziny, i za to ta cena, ja kiedyś płaciłem podobnie. co do gniazda - różnie to bywa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
197000km cena 294 zł
sam zabierak kosztuje w ASO tylko 16 zł więc skąd taka cena?

części + robota to i tak dobra cena jak na ASO :) ,

roboty nie ma za dużo , ale jedno powiem że bez dobrych narzędzi lepiej dać spokój , kto sam wymieniał wie oco kaman :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdzie nasz kolega "michał8844"??

czy odpisze od kogo dostał wałek który się nie "kręci"??

 

Witam

Wałek brałem od Ciebie kolego. Było to już jakiś czas temu, być może dlatego nie pamiętasz. Odesłałem wałek z powrotem a Ty zwróciłeś mi pieniądze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobilem przeglad w ASO, przy okazji zlecilem wymiane zabieraka, jak widac na zalaczonych obrazkach okazalo sie byc to koniecznoscia. Auto z udokumentowanym przebiegiem 165tys jezdzilo tylko w Polsce. Sadze ze jego koniec nastapil by wkrotce. Niestety nie wiem w jakim stanie jest gniazdo ale mam nadzeje ze do nastepnego przegladu LL wytrzyma wtedy zmeniam caly walek. Zalecam sprawdzenie jesli tylko macie ku temu sposobnosc.

Zdjęcie0395.jpg

Zdjęcie0391.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość donvit

Mam innny problem chodź związany z tematem

Wymieniłem zabierak na nowy za 15zl (stary nie było tragedii jeszcze by chodził dodam auto ma 210tys przebiegu) wałek i jego gniazdo w dobrym stanie Wszystko poszło gładko. Następnie test wszystko działa bajka tylko pojawiły się wibracje na wolnych obrotach.

 

I tutaj moje pytanie czy ktoś mi podpowie jak ustawić wałki wyrównoważające z wałem korbowym?

(jakieś zaćmienie bądź pewność siebie nie podpowiedziała mi ze trzeba przynajmniej poznaczyć a jeszcze lepiej zblokować zębatki)

 

Same wałki te z łopatkami są na 100% tak samo ustawione tylko przeniesienie napędu z wału korbowego na wałki jest źle ustawione. Są jakieś znaki? czy inne sposoby na ustawienie. Proszę o pomoc. kod silnika to BRF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego poczytaj trochę, było już omawiane przy okazji, od ok. 38 strony:

- rozrząd na 0,

- brzuszki wałków w dół.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile razy pisałem to już na forum, ale powtórzę po raz setny (nie tylko w tym temacie). Nie jestem pewny roczników które podałem, te musicie sobie sprawdzić sami., celowo piszę około, bo sam rocznik jest nieistotny tylko numer seryjny auta.

 

Problem napędu pompy oleju dotyczy tylko 2.0 TDI, 1.9 jest ok.

 

1. Rocznik około 2005 roku miał napęd łańcuchowy oraz krótki zabierak 77mm. I łańcuch i zabierak są bardzo wadliwe i o oba wymagają specjalnej troski i przeróbek.

 

2. Od roku około 2006 (patrz rozpiska vinów na początku tematu) do roku około 2009 był napęd zębaty (koła zębate), ale zabierak dalej krótki. Same koła są prawie bezawaryjne i nie wymagają interwencji (oprócz akcji serwisowej), ale zabierak 77mm i gniazdo dalej się zużywa i trzeba je naprawiać.

 

Od razu uprzedzę inne pytanie: "Mam auto z 2006 roku, czy mam koła zebte czy nadal łańcuch?"

Odpowiedź jednego kolegi z forum (ormowiec, post 28, strona 2):

 

"Możecie sami sobie sprawdzić VIN, pisałem wcześniej numery ale chyba nie wszyscy kumają.

Od tych numerów VIN passaty wyjeżdżały z napędem kołami zębatymi:

...6E090001

oraz

...6P070001

Początek VIN jest nieistotny, liczy się ostatnie 8 znaków

Dlaczego są dwa numery?

na przykładzie wcześniejszych postów:

WVWZZZ3CZ6E055419 - jest 6E czyli patrzysz na numer zaczynający się od 6E, dalej masz 055419. 055419 jest mniejsze (wcześniejsze) od 090001 czyli ten pasek wyjechał z fabryki z napędem łańcuszkowym.

 

Drugi przykład:

WVWZZZ3CZ6P022000

przy 6P montowali koła zębate od numeru seryjnego 070001, w powyższym jest 022000, czyli to autko też wyjechało z fabryki z napędem łańcuszkiem.

 

Trzeci przykład:

WVWZZZ3CZ6P112400

112400 jest większy (młodszy) od 070001 więc ten passat ma napęd kołami zębatymi.

 

Żeby było jasne, napęd łańcuchem mógł zostać zastąpiony kołami zębatymi w akcji serwisowej przez poprzedniego właściciela Twojego auta."

 

 

3. Od roku około 2009 napęd jest pozbawiony większych wad i nie wymaga interwencji, są koła zębate i zabierak długi 100 mm. Wszystkie inne auta 2.0 TDI mają wadliwe elementy napędu pompy oleju. Problem dotyczy VW oraz zapewne wszystkich pobocznych marek, oraz producentów kupujących złomowate TDI od VW.

 

po 4. Znowu pragnę odpowiedzieć wyprzedzająco kolegom, którzy albo nie czytali wcale, albo czytali niedokładnie. Pytanie "jak ustawić wałki wyrównoważające?"

Odp. od "kolegi tomka" (strona około 17 oraz 38):

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-napedu?p=1417845&viewfull=1#post1417845

 

1-szy, 4-ty tłok góra, wałki w module ułożyć w loży tak jak przedstawiam na zdjęciu.

Po zamknięciu modułu(13 torksów na pokrywie) i dokręcaniu go do bloku należy ustawić dłuższy wałek wyrównoważający z wcięciem w tylnej części(półksiężyc) tak aby zerkał pionowo w dół(nie jest potrzebny przyrząd z serwisu).Tym samym przeciwwagi("brzuszki")idą do góry.

 

Jeśli w tym powyższym jest błąd to niech ktoś poprawi, pisałem na szybko i już sam zapomniałem jak z tymi gratami jest. Jak jest ok, to może admin to gdzieś podwiesi, bo ten temat to śmietnik a są zadawane w kółko tylko 3 pytania. Ciągle ktoś o to pyta albo tutaj, albo w innym wątku.

 

nie pytajcie już więcej o to bo szlag człowieka trafia, cały temat jest zaśmiecony tym samym pytaniem a wszystko było już STO RAZY napisane.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pod miską nie ma uszczelki, jest ona na silikon, ale ile go trzeba i jaki to nie pomogę bo to robił mój mechanik.

 

w vw nazywają to pastą uszczelniającą, w etce klej/Uszczelniacz silikonowy miski olejowej - oznaczenie D 176 404 A2 (93G) - silniki 2.0 4 cylindry lub D 176 501 A1 - silnik 6 cylindrów lub D 176 600 A1 - silnik poniżej 2.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wymieniłem... Gniazdo nie wygląda źle ale szału nie ma, zabierak trochę wybity - poniżej zdjęcia do oceny:

DSC_0127.jpg

 

Niestety mam teraz dużo poważniejszy problem i bardzo Was proszę o POMOC!!

Po złożeniu wszystkiego było ok.

Dzisiaj robiłem trasę i po rozgrzaniu silnika usłyszałem niepokojące ocieranie - jak na moje amatorskie ucho to słychać jak dwumasa ociera o obudowę.

I teraz pytanie - czy mogłem zbyt mocno dociągnąć skrzynię (trzema śrubami 19) do miski i przyciągnąć zbyt mocno obudowę do koła??

Jeżeli nie to macie może jakieś sugestie???

Dodam, że problem występuje gdy silnik osiągnie więcej niż 80 stopni.

 

Dodaję link do filmu obrazującego to co się dzieje:

http://w628.wrzuta.pl/film/1guKZ30zM6c/mov_0124

 

Gdzieś na niemieckim forum znalazłem, że mogła się wygiąć uszczelka stalowa między skrzynią a silnikiem i teraz dwumas o nią ociera. Myślicie że to możliwe?

DSC_0123.jpg

DSC_0122.jpg

DSC_0132.jpg

Edytowane przez Attis3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz ja zapytam A jak to jest ze zbierakiem w silnikach TDI-CR???

czy słyszał ktoś o przypadkach zbieraka???

Ja mam CBBB z 2008r niedługo 100tyś stuknie ale zaczynam się niepokoić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz co, sam tego nie robiłem, ale skrzynia nie jest przymocowana do bloku silnika za pomocą tylko miski olejowej. Żeby się opuściła musiałbyś ją całkowicie poluzować. Chyba. Ciągle jest ten dźwięk? Może zostawiłeś jakąś nakrętkę w obudowie? :D

 

 

Wszystkie śruby są zakręcone na swoje miejsce - sprawdzałem dwa razy... Pytanie tylko jak jest z uszczelnieniem między skrzynią a miską - jest tam metalowa uszczelka - czy ktoś wie czy ona jest jakoś dzielona? Jakaś jej część mogła wpaść do skrzyni? Na zimnym nie ma - dopiero po pracy go rozgrzeję i wjadę na podnośnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja profilaktycznie przy wymianie oleju wymieniłem wałek :), poprzednio nie zdążyłem :P

Silnik, który kupiłem miał coś koło 50 tysi (niby 43), wałek wygląda praktycznie idealnie, po za tym, że krawędzie lekko się błyszczą.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie padło po 160 tyś. Mogłem to zrobić troszkę taniej, profilaktycznie przy wymianie oleju i filtra, a tak olej po 3 tyś był wymieniony ponownie.

I tak dobrze się skończyło bo nie doszło do zatarcia silnika. Pamiętajcie, że po komunikacie o braku ciśnienia nie ma co kombinować tylko laweta i warsztat!!!! No i jeszcze jedna sprawa, komunikat pokazuje się dopiero po osiągnięciu pewnych obrotów, więc jak wyłączymy zapłon i ponownie uruchomimy silnik to komunikatu od razu nie wywali, można mieć złudną nadzieję, że się samo naprawiło:) i po dłuższej nawet delikatnej, na niskich obrotach jeździe mieć do regeneracji turbo albo szukać nowego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też tak miałem. Wywaliło komunikat, zgasiłem auto, odpaliłem widząc stację benzynową 200 m dalej na którą chciałem zjechać, nie chciałem zostawiać auta na poboczu, miejsce było nieciekawe, jeden pas, wysepka, zablokowałbym pewnie jakiegoś tirowca. Do stacji dojechałem, komunikat pojawił się ponownie ... i usłyszałem ciekawe "metaliczne syczenie" z turbo ... Silnik ocalał ale turbo poszło się paść ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I na to pytanie nikt nie udzieli 0/1 odpowiedzi przeczytaj watek

Odpowiedź jest prosta:

-kupiłeś 2.0 tdi w naszym ukochanym kraju i jeździsz krótkie trasy(zrób to przy ok 100 tyś)

-kupiłeś na zachodzie z przebiegiem ok 200 tyś(zrób to natychmiast)

Jeśli masz smykałkę do mechaniki i chwilę wolnego czasu to spuść olej,zdejmij miskę,wyciągnij zabierak,odkręć dwa torxy od pompki i zobaczysz na czym stoisz-to nic nie kosztuje.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności