Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

P8282759.jpgNie róbcie takich napraw bo wiertła tytanowe sie palą...

Proszę się zastanowić nad taką naprawą-(pospawany zabierak do wałka oraz pompki)

rezultat:

Uszkodzona loża wałków,pompka,no i oczywiście wałek(uratowany)

P8282736.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Fantango

Dzien dobry, jestem nowy na tym forum i pozwole sobie dokleic sie do tego watku (jezeli zle zamiescilem to prosze o przeniesienie).

 

Moje auto to Passat Variant diesel 2.0 dm3 (3C ACBMPX0) WVWZZZ3CZ7E093357 z grudnia 2006 roku z przebiegiem 180tys km.

Mieszkam w Niemczech i jadac na autostradzie zaswiecila mi sie czerwona lampka oleju. Po scholowaniu auta do servisu VW panowie stwierdzili, ze uszkodzony jest moduł pompy oleju, silnik „ist kaputt” i zaporoponowali wymiane silnika za sume przekaraczajaca wartosc samochodu.

Poniewaz w Niemczech zdecydowanie nie oplaca mi sie tego robic rozwazalem mozliwosc sprzedania do Polski w stanie w jakim jest lub wyslanie auta na lawecie do warsztatu i wymiane silnika.

Prosze o jakies sugestie, co zrobic z tym fantem ? Czy w takim przypadku nalezy kompletnie wykluczyc naprawe silnika? A jezeli tak to czy wymiana na uzywany nie jest zbyt ryzykowna i czy jest w ogole mozliwa?

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.

Edytowane przez Fantango

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli silnik odpala to nie jest "kaputt". nie daj się naciągnąć na wszelkie naprawy w autoryzowanym serwisie!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie poratujcie radą.

 

Jak kupiłem 2 miesiące temu auto, poprzedni właściciel wymienił zabierak i bylo wszystko OK. W zeszlym tygodniu wymieniłem wszystkie płyny i filtry i przy okazji dalem zeby mechanik obejrzal gniazdo od pompy. Na wszelki wypadek wymienił zabierak - stary był ok, ale skoro już rozkręcili to wsadzili nowy. Jeździłem autem tydzień, 2 dni stał. Dzisiaj zrobiłem krotki odcinek i usłyszałem gong oraz pojawil sie komunikat "oil pressure" zatrzymałem auto i po 3s zgasiłem kompletnie (akurat jechałem bardzo wolno i obroty miałem w granicach 800-900). Dodam ze kontrolka się pojawiła i odrazu znikła, no ale zgasiłem silnik i juz nie odpalałem, auto zholowalem. Dodatkowo podłączyłem auto pod VCDS - brak błędów.

 

Podsumowując według opinie mechanika gniazdo było ok, na starym wybieraku były leciutkie ślady zużycia - pomimo tego wymienili na nowy wybierak - bledow w vcds brak. Gdzie moze byc problem?

Edytowane przez slother

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nię będzie błędu przy braku ciśnienia oleju(podłączając komputer).podepnij manometr pod filtr oleju i sprawdź ciśnienie(ile mpa?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nię będzie błędu przy braku ciśnienia oleju(podłączając komputer).podepnij manometr pod filtr oleju i sprawdź ciśnienie(ile mpa?)

 

OK, tylko z tego co rozumiem to muszę odpalić silnik, czy nie posypie wtedy turbo? Czy po prostu za krotko będzie chodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może wyrobiło się gniazdo w wałku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może wyrobiło się gniazdo w wałku?

 

No właśnie gniazdo było sprawdzane tydzień temu, był leciuteńki luzik ale nie przeskakiwało nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o gnieździe pompy czy gnieździe wałka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piszesz o gnieździe pompy czy gnieździe wałka?

 

Trafne spostrzeżenie, z tego co się dowiedziałem to na pompie było OK, w gnieździe walka to kręcili tyle co palcami i nie przeskakiwało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba trzebaby to sprawdzić (zresztą jak masz komunikat oil pressure to i tak trzeba to rozebrać), u mnie też pod ręką się zabierak w wałku nie obracał, ale widziałem jak jest wyrobione gniazdo w wałku i jaki był luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vinnie_j

Ja miałem podobną sytuację - 2 razy w odstępie dwóch tygodni Passat zjechał na lawecie do warsztatu (gong + komunikat "low oil pressure"). Za pierwszym razem zdjęta miska i wymieniony zabierak, pomimo jego całkiem dobrej kondycji. Za drugim razem stałem przed dylematem wymiana pompy lub modyfikacja zabieraka. Na szczęście okazało się że winowajcą był czujnik ciśnienia oleju. Mechanik po wykręceniu potraktował go kompresorem i poszły banieczki powietrza - puszczał ciśnienie. Od tego czasu (a było to rok temu) nie ma żadnych problemów. To taka sugestia poparta doświadczeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co sadzicie nad założeniem dodatkowego zewnętrznego czujnik ciśnienia oleju? Bo z tego co wyczytałem to w naszych autach komunikat pojawia się po przekroczeniu 2000rpm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie jestem po regeneracji wałka u Pana Tomasza. Passat 2.0 rocznik 2008 CR - wałek nie był taki zły tylko że gniazdo było już nadszarpane. Potwierdza się to co mówili w VW - specjalnie utwardzili wałek aby się nie wycierał - teraz wyciera się gniazdo. Oczywiście wałek 7.7 cm - przebieg 99 tyś km, wyciągnąłem wszystko wysłałem do regeneracji i złożyłem - teraz będę spał spokojnie tym bardziej że wg pana Tomasza wytrzymałoby to jeszcze około 30 tyś km. Nie miałem żadnych niepokojących komunikatów odnośnie ciśnienia oleju - zrobiłem to profilaktycznie. Po wałku nie było widać że gniazdo jest wybite, dopiero jak odkręciłem ssak oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie poratujcie radą.

 

Jak kupiłem 2 miesiące temu auto, poprzedni właściciel wymienił zabierak i bylo wszystko OK. W zeszlym tygodniu wymieniłem wszystkie płyny i filtry i przy okazji dalem zeby mechanik obejrzal gniazdo od pompy. Na wszelki wypadek wymienił zabierak - stary był ok, ale skoro już rozkręcili to wsadzili nowy. Jeździłem autem tydzień, 2 dni stał. Dzisiaj zrobiłem krotki odcinek i usłyszałem gong oraz pojawil sie komunikat "oil pressure" zatrzymałem auto i po 3s zgasiłem kompletnie (akurat jechałem bardzo wolno i obroty miałem w granicach 800-900). Dodam ze kontrolka się pojawiła i odrazu znikła, no ale zgasiłem silnik i juz nie odpalałem, auto zholowalem. Dodatkowo podłączyłem auto pod VCDS - brak błędów.

 

Podsumowując według opinie mechanika gniazdo było ok, na starym wybieraku były leciutkie ślady zużycia - pomimo tego wymienili na nowy wybierak - bledow w vcds brak. Gdzie moze byc problem?

 

Niedawno przerabiałem podobny problem. Wracając z wakacji 400km od domu usłyszałem gong i komunikat "oil pressure". Dalsza jazda na koszt assistans. W pierwszej kolejności mechanik poradził wymienić olej i filtr i to był dobry pomysł. Filtr oleju( taki papierowy wkład) rozleciał się i przytykał przepływ oleju. Zaznaczę że na filtrze zrobiłem 5 tys km a podobno robi się 30 tys. Warto nieraz zacząć naprawę od rzeczy najprostszych. Pasek rocznik 2009 170 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa się wyjaśniła, po tygodniu czasu pękł nowy zabierak !?!. Dodatkowo po sprawdzeniu na imadle - wałek miał luzy, nie wyczuwalne kręcąc palcami. Zakupiłem zregenerowany wałek pod wzmocniony zabierak u Pana Tomka i wszystko śmiga :)

 

Dziękuje wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawa się wyjaśniła, po tygodniu czasu pękł nowy zabierak !?!. Dodatkowo po sprawdzeniu na imadle - wałek miał luzy, nie wyczuwalne kręcąc palcami. Zakupiłem zregenerowany wałek pod wzmocniony zabierak u Pana Tomka i wszystko śmiga :)

 

Dziękuje wszystkim za pomoc.

 

Super reklama "regenerowanych walkow" ;) Mialem w reku nowy walek i nowy zbierak i luz delikatny jest.Na moim walku i imbusie jest identyczny a ma przebieg nie cale 130tys,jedynie ranty lekko blyszcza.Po wlozeniu nowego zbieraka rowniez jest ten minimalny luz.Twoj jezeli rzeczywiscie pekl to pewnie dlatego,ze byl na scisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszrc

Witam. Panowie posiadam paska 2007r z przebiegiem 176tyś. Dowiedziałem się o ustarkach związanych ze smarowaniem. Chciałbym uniknąć ich w swoim przypadku. Znajomy w swoim passacie wymontował pompę oleju i wysłał do warsztatu, który dokonał jakiejś modyfikacji, niestety nie znam szczegółów. Z tego co wyczytałem powinienem wymienić gniazdo i zbierak? wymiana samego zbieraka chyba nie ma sensu? W moim przypadku należy zamontować zbierak 77mm? Może ktoś polecić warsztat w okoliachac Puław/Lublina, który dobrze by się tym zajął? Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dzisiaj wymieniłem zabierak w swoim aucie przy przebiegu 123 tyś.I gniazdo i sam zabierak wyglądały ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności