Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

No i dopadło również mnie !!!.Jadąc do pracy, po przejechaniu ok. 10 km w aucie panika. Trzy razy śmiercionośny i okrutny gong dobiegł mych uszu, a oczom ujawniła się świecąca na czerwono konewka. Zatrzymałem paszczaka, a mój krótki oddech wywołany strachem nie pozwalał egzystować. Oszczędzę Wam opisu moich dalszych reakcji, ale z chwilą kiedy umysł zaczął w miarę funkcjonować wykonałem szybki telefon po lawetę, która za "symboliczną" opłatą przewiozła mojego pieszczocha do mechanika. Po wstępnej diagnozie (m.in. sprawdzenie ciśnienia oleju) padło na pompę. Jutro będzie zdjęta miska, a więc i przyczyna stanie się jasna. Czytając posty związane z pompą czuję jak siwieję, a małżonka w tym czasie już szuka banku z dogodnym systemem ratalnym. I pomyśleć, że od soboty miałem w ramach zasłużonego urlopu wypoczywać ...

 

Jaki masz przebieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

123 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po 30 minutach pojawił się laweciarz, zapytał o co chodzi, włożył kluczyk do stacyjki i stwierdził, że żadnych błędów nie wywala, więc musi odpalić silnik

 

co ma laweciarz do awarii auta??-wciąga samochód na górę i wio do mechanika lub serwisu.Przy wytartym zabieraku i gnieździe w wałku wyrównoważającym auto po odpaleniu będzie pracować ale smarowania już nie ma.Po wyłączeniu auta i przegazowaniu do 1400 obr kontrolka "oil pressure"na nową się zaświeca

PRZESTROGA

JEŚLI ZAPALI SIĘ KONTROLKA OLEJU NA CZERWONO NATYCHMIAST WYŁĄCZ SILNIK ABYŚ GO NIE ZATARŁ I URATOWAŁ TURBINĘ!!!

NIE ODPALAJ,NIE GAZUJ.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie czy problem ten też dotyczy 1.9TDI 2006r 105km

 

kolego śpij spokojnie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A takie oto pomysły na regenerację gniazda w wałku wyrównoważającym mają niektórzy mechanicy - niestety pomysł nie wypalił ("wspawywano kawałek klucza").

Jeśli chcecie zobaczyć jak wygląda wałek po regeneracji z Rumi prześledźcie w/w wątek.

ps.wałek uratowano...

wa?ek z allegro.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobre :D Ktoś dał sobie to włożyć do silnika i odpalić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kemad

witam panowie,

mam pytanie czy oprócz Dobruckiego (wspomnianego wcześniej) jest jakaś firma w Warszawie lub okolicach, która zmieni napęd pompy oleju z łańcuchowego na ten mniej awaryjny jak w 1.9 lub innych 2.0?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sprawdzajcie te pompy oleju w swoich autkach z większym przebiegiem. Ja mam spore pretensje do ASO Rowiński-Wajdemajer. Auto serwisowane u nich od początku, łączna suma faktur to ponad 48 tyś zł, a nawet nikt mi nie wspomniał, że warto ten element sprawdzić. Nie mogę się też nadziwić jak to się stało, że u mnie silnik zatarł się dosłownie po chwili, a niektórzy koledzy robią sobie przejażdżki, aż do momentu pojawienia się siwego dymu i jedyne straty to padnięta turbina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mogę się też nadziwić jak to się stało, że u mnie silnik zatarł się dosłownie po chwili,

czy na pewno Twój silnik jest zatarty-jeśli twierdzisz że daleko nie przejechałeś??nie mozna go odpalić??czy tylko posłuchałeś się magików z ASO i spuściłeś głowę wychodząc z serwisu.

Jeśli byłbym na Twoim miejscu to dzień w dzień byłbym u nich aby zrobili to nie dotykając Twoich funduszy.-jeśli twierdzisz że laweciarz odpalał kilka razy samochód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie

Śledzę ten wątek od początku i ciśnienie mi mocno wzrastało podczas czytania tego tematu, tym bardziej że mój pasek przekracza właśnie 250 tyś km. Postanowiłem więc uspokoić swoje sumienie. Kupiłem w tygodniu zabierak, pierścień zabezpieczajacy oraz silkon do uszczelnienia miski olejowej. Postanowiłem, że zdejmę miskę olejową i sprawdzę jak wygląda u mnie ten zabierak, przy okazji wymienię olej. Dzwoniłem do serwisu, koszt wymiany 750 PLN. Pojechałem do znajomego mechanika i zapłaciłem u niego za całą operację 200 PLN. Pierwsze co mnie zaskoczyło to, jaki malutki jest ten zabierak, pomyślałem że nic dziwnego że nie wytrzymuje, tragedia. Po wyjęciu zabieraka okazało się że nie jest źle, widać już co prawda ślady zużycia, ale nie ma tragedi. Gniazda niestety nie mogłm obejżeć, bo bez wyciągania pompy by się nie obeszło. Uznałem więc że gniazdo będzie OK. mam nadzieję że wystarczy ta wymiana na 100 tyś km. Dołączam kilka fotek dla porównania wybieraka nowego i starego.

DSC_0732.jpg

DSC_0734.1.jpg

DSC_0736.1.jpg

DSC_0738.1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam paska BMR nakulane 120kkm byłem na akcji 13D8 wymiana wałków. Czy wymiienili mi tylko wałki wyrównowazające czy coś jeszcze np zabierak na 10 cm, pompe? Pan w servisie był bardzo oszczędny w słowach i nie określił co wymienili .Po przeczytaniu tego wątku zaczynam mieć obawy ??.

Powinien być wymieniony na ten dłuższy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam paska BMR nakulane 120kkm byłem na akcji 13D8 wymiana wałków. Czy wymiienili mi tylko wałki wyrównowazające czy coś jeszcze np zabierak na 10 cm, pompe? Pan w servisie był bardzo oszczędny w słowach i nie określił co wymienili .Po przeczytaniu tego wątku zaczynam mieć obawy ??.

 

 

13D8 - wymiana kół zębatych napędu wałków wyrównoważających - zabierak jest dalej, na 2 wałku wyrównoważającym. na 10000% nie dotknęli zabieraka, znając ASO. nie będę wspominał o wymianie na dłuższy zabierak, bo nie da się go tam zamontować w starych wałkach.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdyby ktos mogl mi to jakos wytlumaczyc jak sie zabrac do skladania byl bym wdzieczny

 

1-szy, 4-ty tłok góra, wałki w module ułożyć w loży tak jak przedstawiam na zdjęciu.

Po zamknięciu modułu(13 torksów na pokrywie) i dokręcaniu go do bloku należy ustawić dłuższy wałek wyrównoważający z wcięciem w tylnej części(półksiężyc) tak aby zerkał pionowo w dół(nie jest potrzebny przyrząd z serwisu).Tym samym przeciwwagi("brzuszki")idą do góry.

naprawa5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fv wyszła w czwartek.Sms-em wysłałem numer fv.Pozdrawiam i cieszę się że mogłem pomóc.

 

EDIT//

 

Już Ci zwracałem uwagę na temat linków do Twoich aukcji w postach, następnym razem będzie "nagroda"

 

GURAL

DSCN6369_edited-2.jpg

Edytowane przez FUTURUM serwis pomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam VIN WVWZZZ3CZ6P106914, czyli według ETKA wer. 7.0 powinienem mieć napęd pompy na koła zębate. Dzisiaj wymieniałem profilaktycznie (przebieg 120.000) wybierak i okazało się, że mam łańcuch. Jak to jest możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem osobiście vin auta w serwisie vw u znajomego-moduł powinien być na kołach zębatych...czyli ktoś przed Tobą majstrował w dole silnika..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1-szy, 4-ty tłok góra, wałki w module ułożyć w loży tak jak przedstawiam na zdjęciu.

Po zamknięciu modułu(13 torksów na pokrywie) i dokręcaniu go do bloku należy ustawić dłuższy wałek wyrównoważający z wcięciem w tylnej części(półksiężyc) tak aby zerkał pionowo w dół(nie jest potrzebny przyrząd z serwisu).Tym samym przeciwwagi("brzuszki")idą do góry.

 

 

ehhh... i ja zajrzałem do mojego zabieraka... 171 tyś przebiegu, sprawdzony w serwisie i niby przebieg ten na liczniku zgadzał się z tym jak ostatnio był na serwisie w Niemczech. Zabierak dosyć zużyty i był na niego czas, gniazdo też pewnie nie jest za dobre... ale ja nie o tym bo problem jest poważniejszy. Przy tym remoncie zobaczyłem że koło zębate napędzające wałek (to ostatnie na dole) ma wyłamane zęby i te zęby lezą w misce olejowej.

 

Pytanie pierwsze: Od czego może się rozwalić takie koło napędzające i czy idzie je kupić osobno w ASO (jest przykręcone 4 śrubami) ?

 

Drugie: Kurka, popuściłem to koło zębate i nie wiem czy na otworach fasolkowych nie zmieniło się ustawienie wałków. Czy mógłby mi ktoś przybliżyć ten opis ich ustawienia? Rozumiem że ten półksiężyc pokazuje pozycje brzuszków na wałkach. I jak pierwszy cylinder idzie w dół to brzuszek na wałku obraca się do góry ? Tak to rozumiem, jeśli źle to proszę o sprostowanie. Co oznacza że półksiężyc zerka na dół ??? On patrzy tym brzuszkiem ??? Jakby ktoś to rozwinął to byłbym wdzięczny.

 

Trzecie: Oryginalny zabierak miał gwint na końcach, a nowy co kupiłem w ASO nie ma. Czy są dostępne zabieraki z gwintem (jak nie ma gwintu to nie idzie go wyjąć, a ja tam będę musiał jeszcze kiedyś zajrzeć, jeśli myślę tym autem zrobić jakiś duży przebieg).

 

I tak w ogóle czytam na forum że wymiana tego zabieraka jest łatwa i w ogóle, ale powiem wam że to nie tak hop siup... Ciężko odkręcić miskę olejową, a to zabezpieczenie na zabieraku ma tak ciupeńkie dziurki, że nie miałem tak małych szczypc aby ich zdjąć... nakombinowałem się co niemiara przy tym, a po zdjęciu miski jeszcze takie kwiatki wyszły. Generalnie jak się nie ma narzędzi do VW to się za bardzo nie ma do tego co brać.

 

Ponadto w moim pasku ktoś już tam grzebał i zapewne poprzedni właściciel wiedział że coś tam jest nie tak i że czas już sprzedać tego paska i szukać innego. Dobrze że tam zajrzałem za wczasu, bo za jakiś czas to bym szukał nowego silnika. Albo by padł ten zabierak, albo to koło, bo wygląda ono fatalnie.

 

Jakby ktoś miał jakieś rady co do tego mojego uwalonego koła zębatego to proszę pisać. Może muszę zrobić coś jeszcze aby zapobiec uszkodzeniu tego koła. Może coś jest źle złożone tam lub coś.

 

Czy ktoś mógłby zarzucić z etki numery tych kół zębatych - z góry wielkie dzięki. Mam je niby spisane ale jakoś dziwnie długi ten numer. Słabo widać i nie wiem czy się nie pomyliłem.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamontowałem już to koło, zamiast 03G103305A kupiłem 03G103305C... pasowało ale kurka teraz silnik chodzi jakoś trochę dziwnie. Albo nowe koło musi się dotrzeć z pozostałymi trybami, albo już nowy napęd pogubił zęby zaraz przy starcie... chyba ze przestawiłem wałki... ech... kurka tylko kłopoty, teraz chyba czerwona kontrolka od oleju będzie mi się po nocach śnić.

 

PS. na tych zdjęciach co wrzucił kolega tomek widać już nowe koła z C na końcu. Tak samo zabieraki, nowe nie mają gwintu do wyjmowania. Tyle dowiedziałem się w serwisie, u mnie wszystko było w tych starszych wersjach.

 

PS2. Ta kontrolka oleju w Passacie jest jakaś chora, albo u mnie ona jest odcięta albo ona działa lipnie. Miałem z silnika wylany cały olej, z filtra, z miski i z chłodniczki... a przy pierwszym odpaleniu, po zalaniu silnika nowym olejem, ona się nawet nie zapaliła. Ona się nawet nie zapala od razu na zapłonie. To jest jakieś chore dla mnie. Czy pasat sygnalizuje za niskie ciśnienie jeśli obroty są niżej 1300 ??? Po tych całych perypetiach z tym autem i to co tutaj czytam, mam strach nim jeździć.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dostępność w ciągu 3 dni i cena ok 135 zł

napisałeś o dostępności koła 3 dni.

w ten sam dzień je montujesz ...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności