Skocz do zawartości
zima18

Wymiana osłony przegubu / poradnik / zdjęcia

Rekomendowane odpowiedzi

Ja właśnie uporałem się z tymi przegubami, wymieniłem obie strony w czasie 3,5 godziny;) i wybrałem firmę "LOBRO" , skorzystałem z propozycji kolegów i nie rozkręcałem zbędnych rzeczy, jak drążki itp. może miejsca nie było za wiele ale można to zrobić. Wielkie dzięki wszystkim forumowiczom za opisywane tutaj podpowiedzi jak to wykonać, bardzo były mi pomocne. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lalka78

Witam

Mechanior wymienił mi lewy przegób i zaczeła mi sie świecic kontrolka ABS i "!" podczas jazdy w ostatnim momencie chamowania na jakies 1, 2 metry przed zatrzymaniem całkowitym pojazdy W kole w którym był wymieniony przegób działa ABS to znaczy pompuje pod podałem i "impulsuje" lewe koło tak jak bym chamował na sypkim piasku a chamowanie wykonuje na czystym asfalcie POMOCYYY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tu trochę z innej beczki. Czy wie ktoś może jak się nazywa taka listwa w podwoziu samochodu (Passat B5 98r) do której się przykręca osłonę silnika oraz osłonę skrzyni biegów? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to i ja się dołączę:

wczoraj wymieniłem oba przeguby na nowe (spidan) i opieralem się głównie na tym co znalazłem w fotkach na 1szej stronie. drążka kierowniczego nie ruszałem, ale dwa górne wahacze odpinałem. tarcza z zaciskiem też została zdjęta - z prostej przyczyny: nie wiele roboty (2 śruby), a o wiele łatwiejszy dostęp się robi ;)

Teraz cieszę się cichym skręcaniem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie

Ta śruba służy do zdjęcia przegubu. "Czyli sruba ktura dokręcamy przegub z piastą (imbus bąź klucz "32")

Po wyjęciu przegubu z piasty wkręsamy tę oto śrubę w przegub i on nam zeskoczy. "bez jakiegoś młotkowania szarpania"

Jak tu dodać zdjęcie

Edytowane przez waldek1500
Jak tu dodać zdjęcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mechanior wymienił mi lewy przegób i zaczeła mi sie świecic kontrolka ABS i "!" podczas jazdy w ostatnim momencie chamowania na jakies 1, 2 metry przed zatrzymaniem całkowitym pojazdy W kole w którym był wymieniony przegób działa ABS to znaczy pompuje pod podałem i "impulsuje" lewe koło tak jak bym chamował na sypkim piasku a chamowanie wykonuje na czystym asfalcie POMOCYYY

 

Witam ja myślę, że przy wymianie został zabrudzony czujnik ABS albo ta koronka na przegubie. Ostatnio przy wymianie, też zasmarowałem wszystko, ale przed końcowym złożeniem wszystko ładnie wyczyściłem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mechanior wymienił mi lewy przegób i zaczeła mi sie świecic kontrolka ABS i "!" podczas jazdy w ostatnim momencie chamowania na jakies 1, 2 metry przed zatrzymaniem całkowitym pojazdy W kole w którym był wymieniony przegób działa ABS to znaczy pompuje pod podałem i "impulsuje" lewe koło tak jak bym chamował na sypkim piasku a chamowanie wykonuje na czystym asfalcie POMOCYYY

prawdopodobnie wcisną ci czujnik za mocno lub zamontował nie taki przegób . miałem taką sytuację -w sklepie sprzedali mi nie taki przegób i koronka "pierścień abs-u "obcierał o czujnik

NIE MA CO MARZEKAC TYLKO JAK NAJSZYBCIEJ JECHAC Z REKLAMACJĄ

POZDRAWIAM

 

---------- Post added at 12:34 ---------- Previous post was at 12:32 ----------

 

witam ja myślę, że przy wymianie został zabrudzony czujnik abs albo ta koronka na przegubie. Ostatnio przy wymianie, też zasmarowałem wszystko, ale przed końcowym złożeniem wszystko ładnie wyczyściłem:)
zasmarowanie tej koronki nie wiele powinno zmienic więc raczej nie tam jest problem

 

---------- Post added at 12:39 ---------- Previous post was at 12:34 ----------

 

panowie co do tej śruby od górnych wachaczy - i tak warto się pomęczyc gdyż i tak zpewnością niebawem te nieszczęsne wachacze się wytłuką i konieczne będzie jej odkręcenie i wtedy trud napewno zaowocuje (nie zapomnijcie jej dobrze wyczyścic lub wymienic i posmarowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ja musiałem wymienić mandżetę na lewym przegubie i zrobiłem tak, jak mi powiedział kolega z ASO VW. Bez dotykania się do zawieszenia wyjąłem całą półoś z obydwoma przegubami ( wew. i zew.) i miałem wszystko jak na dłoni. Wystarczyło odkręcić śrubę imbusem 14mm i sześć śrub XZN, przesunąć w górę wewnętrzny przegub i spokojnie wyszła mi cała półośka na zewnątrz. Mogłem sobie wtedy na luzie zdjąć przegub zewnętrzny, wyczyścić wszystko i założyć nową mandżetę. Zajęło mi to około godzinki. ;) Tyle ode mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze wiedzieć !!! oczywiście kanał jest niezbędny do tego sposobu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wczoraj wymieniłem lewy przegub homo-kinetyczny :D.

Cała operacja zajęła mi około 45 minut!

- Wjazd do garażu (bez kanału), ręczny + jedynka.

- Poluzowanie śruby trzymającą przegub (imbus 17 lub nasadowy 27) gwint prawy.

- Poluzowanie śrub koła, podniesienie auta, zdjęcie kola, maksymalny skręt w prawą stronę (lewy przegulb), przykręcenie tarczy hamulcowej śrubami z dystansami, podparcie tarczy i częściowe opuszczenie auta.

- Delikatne wybicie przegubu z pasty, pięknie wychodzi po prawej stronie (na luzie).

- Ściągnięcie przegubu z ośki poprzez maksymalne wkręcenie śruby mocującej (na biegu).

- Zdjęcie opasek, zabezpieczeń i starej osłony.

- Wytarcie półosi z resztek smaru.

- Założenie osłony, zabezpieczeń i delikatne nabicie przegubu na oś.

- Wciśnięcie smaru do przegubu, osłony i założenie opasek.

- Włożenie przegubu do piasty i wkręcenie śruby mocującej (na luzie).

- Podniesienie auta, założenie koła i dokręcenie wszystkiego po opuszczeniu auta.

 

Bez rozkręcania wahaczy i innych zbędnych zabiegów.

Pozdrawiam i powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chcę wymienić przeguby w moim aucie b5 1.6 AHL 1997r.

 

Zdecydowałem się na GKN Spidan znalazłem numer katalogowy GKN przegubu zewnętrznego 22681 (nr VW 3B0 498 099 D)

 

Natomiast nie mogę znaleźć numeru katalogowego przegubu wewnętrznego marki GKN (nr VW 3B0 498 103)

 

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie - Czym zacisnąć opaski dostarczone z gumową osłoną - czy da radę bez specjalistycznych narzędzi (szczypiec itp)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obcęgami dobrze się zaciska te opaski

 

---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:08 ----------

 

Przy wymianie osłony odkręcałem dolny tylny wahacz od piasty. Widziałem na forum, że bez odkręcania udawało się wyciągnąć przegub z piasty ale jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przy zmianie osłony przegubu konieczna jest wymiana śruby bo w komplecie spidan przyszedł mi imbus śruba rozmiar 14 a zakupiłem taki jak mam w swoim autku 17. planowałem wymiane na jutro rano ale brak mi takiego klucza i chyba będę musiał jechać kupić.

jeszcze jedno pytanko apropo "przykręcenie tarczy hamulcowej śrubami z dystansami," jakie to są śruby z dystansami?

Edytowane przez marcel_76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze jedno pytanko apropo "przykręcenie tarczy hamulcowej śrubami z dystansami," jakie to są śruby z dystansami?

 

Trzeba przykręcić tarcze do piasty aby były zamocowane bez luzu. jesli użyjesz śrub od kól to normalnie nie da się tak głęboko wkręcić tych śrub. trzeba pod nie założyć podkładki, dużą nakrętkę lub inny "dystans":)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba przykręcić tarcze do piasty aby były zamocowane bez luzu. jesli użyjesz śrub od kól to normalnie nie da się tak głęboko wkręcić tych śrub. trzeba pod nie założyć podkładki, dużą nakrętkę lub inny "dystans"

tak też myślałem ale wolałem zapytać przed rozbiórką.

Dzięki.

 

---------- Post added at 14:11 ---------- Previous post was at 09:00 ----------

 

No i po wymianie.

Bez zbędnego rozkręcania się obyło. Ale nie obyło się bez niespodzianek elegancko zdemontowałem wszystko biorę osłonę spidan zakupioną na allegro a ta nie pasuje bo za mała. Szybko w drugi samochodzik do sklepu i po sprawie. dzięki za szczegółowe opisy bardzo pomocne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obcęgami dobrze się zaciska te opaski

 

Obcęgami to jest lipa nieziemska, bo miejsce ścisku opaski nie jest spłaszczone tylko podniesione w górę, i po jakimś czasie przy jeździe na skręcie wyciera dziurę w osłonie przegubu i zaś robota. Jak nie masz dostępu do szczypiec do takich opasek, i musisz zacisnąć obcęgami to przy zaciskaniu włóż coś w obcęgi ja dawałem np nasadkę klucza.

szczypce.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręcamy śrubę mocującą przegub do piasty, samochód stoi na kołach, podnosimy auto, zdejmujemy koło, odkręcamy i i wyjmujemy śrube trzymającą w zwrotnicy sworznie dwóch górnych wachaczy. Kiedy mamy juz uwolnioną zwrotnice zdejmujemy opaski i osłonę przegubu. Popukać młoteczkiem i przegub wychodzi. Wszystko czyścimy benzyna ekstrakcyjną (nitro rozpuszcza elementy gumowo plastikowe), smarujemy nowy przegub smarem z zestawu, zakładamy gume i przegub i wszystkie podkładki teflonową i metalową i zawlęczkę i skaldamy do kupy, zakładamy opaski i gotowe. Mnie zajęło to 45 min. Przyczyną wymiany przegubu zewnętrznego były drgania kierownicy podczas przyspieszania. Po wymianie ustało, bo już miałem półoś naszykowaną na wymianę. naprawa tylko 200zł za przegub :)

 

---------- Post added at 15:38 ---------- Previous post was at 15:35 ----------

 

Za najlepsze opaski uważam stalowe tasiemki w ocynku, powinno się je gilotynka zaciągać i , ale domową metoda tez się da, skuteczniejsze niż te zaciskane cęgami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wektor011

Dzięki za instrukcję. Mnie właśnie to czeka i to również przy prawym kole. Myślę że po przeczytaniu porady będzie mi dużo łatwiej. Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry poradnik. prawdopodobnie tez bede wymieniał przegub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności