Skocz do zawartości
zima18

Wymiana osłony przegubu / poradnik / zdjęcia

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki kosiad za pomoc,trochę mi to więcej zajęło niż 45min ale dałem radę. :) Masz u mnie dużego plusa :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytałem wszystkie posty dotyczące wymiany przegubu w tym wątku, ale mam jeszcze jedno pytanie. w czasie jazdy, a własciwie podczas ruszania urwał mi się prawy przegub. Mam zamiar go sam wymienić, ale nie wiem czy mogło się uszkodzić łożysko piasty. Czy można to jakoś stwierdzić. Dodam jeszcze że mój passek jest w automacie i w momencie kiedy urwał się przegub auto jeszcze się troszkę toczyło a później zepchnąłem go z drogi na luzie (N). potem jeszcze go gość wciągał na lawetę. Czy mogła się uszkodzić skrzynia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie przegubu prawego. Bardzo mi pomogły opisane wyżej sposoby postępowania przy wymianie. Wielki szacunek dla kolegi zima18 za zdjęcia i opis. Pozostałe rady innych forumowiczów też mi się przydały. Wczoraj urwał mi się przegub. Dzisiaj kupiłem nowy i zabrałem się do wymiany.

Odkreciłem koło. Z odkręceniem śruby przegubu nie miałem problemu gdyz ku mojemu zaskoczeniu odkręciłem ją palcami. Przegub pękł tuż przy wieloklinie który wchodzi w piastę (trochę dziwnie). Odciągnąłem półośkę do tyłu i zdemontowałem przegub. Wyczyściłem wszystko, nasmarowałem nowy przegub i osłonę smarem z zestawu i wszystko zamontowałem na półoś. Potem trochę podlewarowałem kolumnę i przy pełnym skręcie w lewo włożyłem przegub w piastę. Żona mi trochę pomogła przytrzymać kierownicę gdyż przy pełnym skręcie sama się trochę cofa i ten właśnie minimalny ruch umożliwia włożenie przegubu w piastę. Potwierdzam montaż przegubu bez rozkręcania zwrotnicy i odpinania wahaczy. Poszło gładko jak na pierwszy raz i zajęło mi to dwie godzinki. Ze skrzynią wszystko jest dobrze (trochę się martwiłem o ten mój automacik) i łożysko też w pożądku. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opal opisuje przegub prawy, a ja to samo mogę powiedzieć o przegubie lewym. Dzisiaj dokonałem wymiany i faktycznie dobrze jest jeśli ktoś przytrzyma kierownicę przy maksymalnie skręconych kołach, a w grę wchodzą milimetry. :) U mnie to akurat max skręt w prawo. Należy tylko odkręcić śrubę centralną od przegubu i bez użycia młotka można wyjąć przegub z piasty. Nawet lepiej jeśli autko stoi na kołach - bez podnoszenia. (mam kanał :) )Myślałem że po wkręceniu starej śruby uda się ściągnąć przegub z półosi, ale akurat w tym przypadku mały młoteczek się przydał do ostatecznego zdjęcia. Ogólnie zabieg trwał ok 1,5 godziny. Przy asyście kolegi, kilku piwkach i pogadance :) . Niedługo zabiorę się do wymiany osłony prawego. Z lewej strony pękła i zaczął klekotać na skręcie w lewo :( . Lepiej wymienić osłonę za 30 zł niż przegub za 230 zł. :) Polecono mi przegub Lobro i taki kupiłem. Zobaczymy jak długo pochodzi :) Powodzenia przy wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i zaczął klekotać na skręcie w lewo . Lepiej wymienić osłonę za 30 zł niż przegub za 230 zł

 

Jak zaczął klekotać to wymiana osłony nie pomoże - więc wydatek większy.

 

Pozdrawiam - kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jak zacznie klekotać to pozamiatane :) dlatego lewy przegub wymieniłem. A osłonę wymienię prewencyjnie na prawym, a to właśnie koszt 30 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak

wymieniłem - porady z w/w postu przydały się bardzo ale niestety , każde auto jest inne .

- po pierwsze miałem duże trudności z odkręceniem śruby ( piasty ) na półośce - u mnie była śruba z łbem imbusowym 17 - złamałem dwa klucze i pojechałem w koncu do dobrego wulkanizatora i tam za pomoca udaru i potem potężnym kluczem odkręciłe bez problemu .

Następnie problem z wyciągnięciem i z włożeniem przegubu z piasty . Nie odkręcałem wahaczy ale na podnośniku umordowałem się niesamowicie a trzeba było podnieść drugim lewarkiem albo podstawić pod wahacz cegłę i opuścić troszkę auto i przegub prawie sam wszedł ( a ja męczyłem sie prawie godzine na podniesionym lewarze i nic .

Życzę powodzenia następnym śmiałkom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w przyszłą sobotę wymieniam prawy i lewy przegub. Przeczytałem prawie wszystkie posty i mam nadzieję że obejdzie się bez większych problemów.

Pozdro dla wszystkich walczących z przegubami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem u siebie i żadnym sposobem nie chciała półośka wyjść bez odkręcania wahaczy. Na szczęście wystarczyło wybić dolny "tylny" wahacz od strony koła (co poszło gładko) i bezstresowo poszło.

 

A co do zdejmowania samego przegubu to nie wiem czy ktoś wcześniej o tym pisał ale nie trzeba nic stukać żadnymi młotkami itd - bierzemy śrubę (tą na duży imbus) i wkręcamy w półośkę - przegub sam schodzi.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wczoraj prawy i lewy przegub bez większych problemów. Wystarczy odkręcić (wybić)dolny wahacz tylni i idzie gładko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też musze wymienić osłone przegubu, w lewym kole, mam tylko jedno pytanie. Czy możliwe jest, że uszkodzona osłona miała wpływ na czujnik od hamulców (ten od ręcznego), czy to tylko zbieg okoliczność??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem w zeszłym tygodniu lewą osłonę i potwierdzam że jeżeli nie dysponuje się kanałem to warto postawić samochód na stopkach a podnośnika użyć do podwyższenia piasty by cały wahacz był w pozycji jak najwyżej. Ja w celu ułatwienia sobie czyszczenia i zakładania nowej osłony wymontowałem cały przegub odkręcając 6 śrub (torx) od strony skrzyni. Jedynie co trzeba to zablokować przegub pozostawiając skrzynie na biegu.

Podczas montażu użyłem większego śrubokręta by nieco podważyć wahacz aby przegub wskoczył do piasty, za to nie odkręcałem żadnego elementu wahacza i nie musiałem używać młotka. Ważne jest by po odkręceniu dużej śruby piasty nie próbować wyciskać/wybijać ośki z łożyska zanim nie wyciągniemy przegubu z piasty. Czytając poprzednie posty tak właśnie zrobiłem i tym samym powiększyłem długość przegubu a tym samym miałem problem z jego wyciągnięciem. Moja rada spokojnie odkręcić dużą śrubę (u mnie imbus 17), skręcić max w lewo koła (na odpalonym silniku), podnieść lewarkiem za dolny punkt wahacza całą piastę, większą rurką wciskamy do środka piasty przegub (najpierw wychodzi część szeroka a następnie wieloklin z strefy piasty). I tu dopiero jak pisałem powyżej możemy sobie odkręcić przegub od strony skrzyni (jako opcja).

Pozdrawiam i życzę szybkiej i bezstresowej wymiany oraz dziękuje wszystkim poprzednikom za konkretne porady.

Edytowane przez zkurzawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś potrzebuje przegub firmy SPIDAN to mogę sprzedać taniej. W razie potrzeby piszcie na e-mail: [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie moi bracia :)

 

dobra nie bede przesadzał, przeczytawszy instrukcje zabrałem się do wymiany osłony. Powoli mozolnie przygotowałem wszystko, no prawie nie wziołem pod uwage tego że do odkręcenia piasty potrzebny jest klucz nr27 i minimum metrowa rura do dlucza bo inaczej, tak jak w moim przypadku skakanie po kluczu nic nie da :) Może ta metoda, mówie o początku wątku jest długa, ale bez zbędnych akrobacji rozpiołem wszystko, poczyścilem mawet rozebrałem cały przegub i o dziwo dało się go potem złorzyć :). Jak narazie działa jeździ już drugi dzień :) dzięki panowie za instrukcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mi na szybko poradzi jak wyjąć wybity już przegub z piasty? Przeszkadza mi to cienkie zakończenie przegubu z gwintem do śruby, za wielkie żeby to jakoś wyjąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś mi na szybko poradzi jak wyjąć wybity już przegub z piasty? Przeszkadza mi to cienkie zakończenie przegubu z gwintem do śruby, za wielkie żeby to jakoś wyjąć...
możesz jaśniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co zaznaczyłem na rysunku przeszkadza żeby wyszedł przegub

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to co zaznaczyłem na rysunku przeszkadza żeby wyszedł przegub
może wybijając uszkodziłeś frezy

wbij z powrotem i sprawdź jeśli będą uszkodzone to tylko odciąć zostało chyba ze masz czas to pilnikiem da się poprawić te rowki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podniosłem dolny wahacz i przegub wyszedł, wieloklin jest ok

 

---------- Post added at 17:54 ---------- Previous post was at 16:56 ----------

 

Mam teraz problem ze ściągnięciem przegubu z półosi, nie chce zejść, śruby się nie da wkręcić bo ośka zaczyna się obracać...

 

Pomógł mi jakiś mechanik... podobno przegub był zapieczony, przy kręceniu na chama śruby w przegub żeby zlazł z półosi, przegub pękł...

Edytowane przez lunat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,kupilem oslone przegubu zewnetrznego

sprzedano mi oslone firmy spidan nr 26094 i chcialbym sie dowiedzieciec czy na 100 % bedzie pasowac do mojego avf z podpisu.Dodam,ze skrzynia jest 6 biegowa oznaczenie frk.

Dziekuje za wszelkie info i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności