Skocz do zawartości
zima18

Wymiana osłony przegubu / poradnik / zdjęcia

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś mi powie jak najłatwiej zacisnąć te opaski metalowe na osłonę przegubu?? może źle się do tego zabierałem ale z kolegą nie mogliśmy tego zacisnąć jedynie udało się z tą dużą a mała to poległa po parunastu minutach i do jutra jest zaciśnięte na najlepsze narzędzie tzn.opaskę samo zaciskającą się:)

 

Załóż dokładnie opaskę (tak mała jak i dużą) na osłonę gumową zahaczając wszystkie ząbki i zaciśnij nie za dużymi i niezbyt ostrymi obcęgami.

Skutkuję na 100 % sam sprawdzałem przy wymianie osłony :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Koniecznie trzeba dopisać i pokazać 1 szczegół dotyczący zdejmowania np. sprawnego przegubu w celu powiedzmy wymiany osłony.A więc: Podkładkę metalową(2) i plastikową(1) przed zdjęciem przegubu przecinamy.(w zestawie np. nowej osłony są dołączone nowe!)To powoduje,że przegub można wsunąć na ich miejsce i odkrywa sie rowek z zawleczką.(3)Mi bez tej wiedzy udało się zepsuć całkiem dobre jeszcze łożysko.

zdejmowanie przegubu1.JPG

Edytowane przez baciar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podkładkę metalową(2) i plastikową(1) przed zdjęciem przegubu przecinamy.

Jestem ciekaw po co to przecinać jak to schodzi bez problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczytaj się !!! mówię o zdjęciu przegubu.znajduje sie on między zawleczka a tymi dwoma podkładkami .ja proponuje taką kolejnośc działania,ale nie będę się z nikim kłócił. pozdrawiam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zmienia się gumy przeglubu przy skrzyni Bo wymieniam wahacze i głumy przeglubu zewnetrznego i mysle nad wymianą wewnetrznych bo już swoje lata maja.Czy raczej jest to nierozbieralne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy zmienia się gumy przeglubu przy skrzyni Bo wymieniam wahacze i głumy przeglubu zewnetrznego i mysle nad wymianą wewnetrznych bo już swoje lata maja.Czy raczej jest to nierozbieralne

 

Gumy sa wymienne, tak samo jak zewnetrzne. Pytanie czy je wymieniać skoro są szczelne ?

Ja bym nie robił profilaktyki w tym przypadku, Ty zrobisz jak zechcesz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widac ze guma juz ma swoje lata. Czy moze je zostawić i tylko smar wymienic w nich i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No widac ze guma juz ma swoje lata.

 

Ja się obecnie uprzedziłem bo ostatnie 2 osłony przegubów nie wytrzymały nawet roku (osłony ori, z ASO)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dołączę się do tematu, otuż coś sp*******łem, a więc tak zabrałem się za wymianę osłony przegubu lewego: poluzowałem śróbę, zdiąłem koło, odkręciłem śróbę, skręciłem mocno w prawo, podlewarowałem no i przegub wyszedł bez trudu i teraz mam taki problem bo ta ośka co idzie do skrzyni biegów jakoś tak dziwnie się rusza tzn. nie kręci się wokół własnej osi (tylko tak jak zaznaczyłem na tysunku) i nie chce się wygiąć do środka,

c02f8a576fce3325m.jpg

dodam, że tak się stało zaraz po wyjęciu z piasty, czyżby to się stało coś z wewnętrznym przegubem? (nie wim czy dobrze opisałem mój problem)

Proszę o pomoc co mam dalej z tym zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dodam, że tak się stało zaraz po wyjęciu z piasty, czyżby to się stało coś z wewnętrznym przegubem? (nie wim czy dobrze opisałem mój problem)

Proszę o pomoc co mam dalej z tym zrobić?

 

Trudno o jednoznaczną odpowiedź na podstawie tylko opisu, tzn. bez zbadania "pacjenta" ale duzo wskazuje na to, że rozlazł Ci się przegub wewnętrzny. Nie ma innej rady jak do niego zajrzeć. Nawet jak by Ci się udało metoda prób i błędów go sklecić z powrotem to i tak bez zaglądnięcia pod osłone nie będziesz niczego pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i problem rozwiązałem. Przegub wewnętrzny zablokował się bo zabardzo go zgiąłem i pchnąłem w stronę skrzyni biegów (chyba??). Musiałem tą półoś wyciągnąć, co nie było łatwe bo zablokowała się jak była zgięta i ciężko było wykręcić jedną z tych sześciu śrób którymi była przykręcona. A złożenie tego przegubu zpowrotem to już całkiem przewalone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. w dniu dzisiejszym ukonczylem wymiane obudwu oslon przegubu.

przeczytalem kilka opisow i wziolem sie do roboty.pierwsza proba odkrecenie przegubu na opuszczonym samochodzie... przegub wyszedl z piasty lecz nie bylo mozliwosci zdjecia go. druga proba odkrecenie dolnego wahacza przy kole... zakonczona fiaskiem z powodu nie moznosci wybicia wachacza.Trzecia proba gorne wachacze... tez lipa poziewaz nie moglem ruszyc tej sruby dlugiej(wczesniej psikana wd40)i wreszcie czwarte podejscie odkrecilem dolny wachacz od strony skrzyni tam sruba wyszla bardzo latwo.i odchylilem piaste z tarcza wyciagajac przegub calkowicie potem wiadomo benzynka smar nowa oslona opaski itd. obie strony robilo sie tak samo i gdyby nie 3 pierwsze proby zrobil bym to w czasie 40 min strona :) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie przegubu konieczna jest geometria kół?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy po wymianie przegubu konieczna jest geometria kół?

 

Witam

Nic nie ustawiasz powinno być wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mogę dodać tylko od siebie tyle, że w moim autku żeby wyjąć przegub - czy to prawy czy lewy - trzeba tylko zdemontować końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicy i mocno "dokręcić" ręcznie ponad pełen skręt... inaczej nie ma szans na wyjęcie przegubu...

 

druga sprawa - piszecie, że żeby zdjąć przegub z półosi - wkręcamy śrubę mocowania przegubu i sam przegub spadnie z zabezpieczenia... w moim przypadku - nic bardziej błędnego. Półoś ma w sobie otwór, śruba wkręcana celem zdemontowania przegubu, wchodzi w otwór w półosi i niszczy gwint - a nie spycha samego przegubu...

 

być może występują inne rodzaje półosi - z otworem i bez... tego nie wiem ;)

 

pozostawał mi tylko młotek i trzymanie półosi ;) co bez problemu zdało egzamin ;) (oczywiście przeguby wymieniane na nowe)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
druga sprawa - piszecie, że żeby zdjąć przegub z półosi - wkręcamy śrubę mocowania przegubu i sam przegub spadnie z zabezpieczenia...

 

W moim przypadku ta porada zadziałała w 100%

 

śruba wkręcana celem zdemontowania przegubu, wchodzi w otwór w półosi i niszczy gwint -

 

A co ci po tej śrubie. Do nowego przegubu w komplecie z osłonami i opaskami są dodawane nakrętki samo zabezpieczające do końcówki oraz dolnych wahaczy + ta śruba. Bo powinno się to wymieniać na nowe po rozpięciu.

Pozdrawiam

 

PS Przegub "ruville"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no u mnie przegub nie zeskoczył po wkręceniu śruby ;)

 

a i ja założyłem u siebie "ruville"

 

zobaczymy jak długo podziała ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu.

Panowie powiedzcie mi czy obie śruby macie na imbus, bo u mnie jedna z prawej strony jest na zwykły klucz. Dodam jeszcze że w nowym zestawie jest, dwie śruby na imbus. Mam jeszcze problem z rozpoznaniem który przegub nowy jest, prawy lub lewy nie ma żadnego oznaczenia, chyba że nie ma znaczenia który założę na którą stronę, prosiłbym o jakąś podpowiedz z góry dzięki.

Jutro zabieram się do wymiany obydwu przegubów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

guciu, normalnie obie śruby są na imbus. To, że masz na zwykły sześciokąt swiadczy tylko o tym, że któryś z producentów przegubów dodał właśnie taką. Nie ma to żadnego znaczenia dla działania przegubu, po prostu przy montazu i demontazu potrzebny jest inny klucz.

Przeguby nie dzielą się na lewy i prawy - obydwa sa takie same.

 

Powodzenia !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety mnie też czeka wymiana, przy mocnym skręcie w lewo trzeszczy nieprzyjemnie :/.Z tad pytanie jakiej firmy przegub zalożyć Z wątku wyczytałem ze dobry jest spidan czy jeszcze jakiejś firmy polecacie. Prawdopodobnie bede wymieniał lewy i prawy bo nie ma sensu wymieniac tylko jednego bo prędzej czy późnie padnie drugi. Ale jak jest z wewnetrznymi jak objawia sie ich zurzycie czy moze też je przy okazji wymienić czy tylko rozkręcić wyczyścic nałożyć nowego smaru i jeździć dalej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności