Skocz do zawartości
zima18

Wymiana osłony przegubu / poradnik / zdjęcia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam a ja wymieniłem lewą osłone i teraz jak skręcę kołami to mi z przegubu spaduje i już założyłem skręcaną opaskę i też spadła i niemam pojęcia co żle założyłem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy należy ustawiać zbieżność/geometrię po wymianie przegubu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy należy ustawiać zbieżność/geometrię po wymianie przegubu?

 

Nie, przegub nie ma wpływu na ustawienie geometrii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kosmos kupiłeś krótszą osłonkę ,dlatego Ci ściąga z przegubu .Pozdrawiam-Józek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymianilem dzis przegub. Nie bylo tak strasznie, zamieszczam opis mojego postepowania.

 

1. Luzujemy sruby na kole, podnosimy auto, sciagamy kolo.

2. Kluczem 27 odkrecamy srubę wystajacą z piasty.

3. Odkrecamy gorne wahacze, uzylem dwoch kluczy 17. Srubę wybilem mlotkiem wahacze rowniez.

4. Usuwamy stara oslone z przegubu, sciagamy piercien zabezpieczajecy

5. Energicznym ruchem sciagamy przegub.

6. Zakladamy nowa oslone od wezszej strony, zakladamy piercien, dwa pozostale elementy (nie wiem dokladnie do czego sluza). Nastepnie 1/3 smaru dajemy na sam nowy przegub, reszte do oslony.

7. Wbijamy nowy przegub (mlotek)

8. Zakladamy oslone na przegub.

9. Wkladamy do piasty nowy przegub, skrecamy srube (do konca, lecz nie na maksa)

10. Wbijamy gorne wahacze, zakladamy srube (smarujemy ja smarem zeby w przyszlosci nie miec problemow)

11. Teraz dokrecamy do konca srube w piascie.

12. SPrawdzamy zwrokowo czy wszystko jest dobrze.

13. Zakladamy kolo, skrecamy, opuszczamy dokrecamy do oporu.

14. Uruchamiamy silnik, i krecimy kierownica w lewo i prawo do oporu zeby rozporowadzic smar.

15. Ruszamy na droge i ciesyzmy sie nowo zmienionym przegubem ;)

 

W zestawie byly opaski do oslony lecz nie moglem ich zalozyc (chyba nie wiedzialem jak ;p ). Dlatego zalozylem opaski ktore skreca sie srubokretem ;p. Czas wymiany okolo 40 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bałem się wymieniać osobiście, dlatego 2tyg.temu wymieniłem je w warsztacie z gwarancją i spokój w głowie.:luka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bałem się wymieniać osobiście, dlatego 2tyg.temu wymieniłem je w warsztacie z gwarancją i spokój w głowie.:luka

 

Hoss46 - ja wymieniałem przedostatnio w norauto na bielanach - niedziela, więc inne warsztaty nie wchodziły w grę. Czas operacyjny ok. 7h (słownie siedem godzin !!!). Kolejka na warsztacie, tempo pracy jak w trakcie strajku włoskiego. Akt pierwszy ok. 4,5h. Kasa, płacę i : ABS łapie przy muśnięciu pedału hamulca. Objazd dookoła sklepu norauto i powrót na warsztat. Akt drugi ok. 2,5h - pełna improwizacja. W końcu panowe technicy-magicy doszli do wniosku, że uszkodzona jest koronka abs'u na nowym przegubie. Wg. nich fabrycznie, a wg. mnie ewidentnie od omsknięcia się młotka w trakcie n@p!3rd@l@n!@ przy nabijaniu przegubu. Efekt ? Kolejne 80pln po rozmowie z szefem do zapłacenia przy kasie. Było już parę min. po 20:00, jak wspomniałem niedziela.Zapłaciłem dla świętego spokoju, żeby kasjerka oddała kluczyki. Pomijam ceny części w norauto.....

 

I jednym rzutem na taśmę:

 

 

Przedwczoraj (sobota) wymieniłem lewy przegub homokinetyczny (zewnętrzny).

Czas operacji : w sumie ok. 65min (TT=ok.2,5h ale rozmowy, oglądanie zawiechy z obu stron, telefony, "rozpal grill" itd.)

- bez kanału - ręczny + jedynka

- poluzowanie śruby trzymającej przegub (u mnie klucz nasadowy 24) gwint prawy.

- poluzowanie śrub koła, podniesienie auta, zdjęcie kola, maksymalny skręt w prawą stronę (lewy przegub), - podparcie dolnych wahaczy (kantówka drewniana 14x14cm) częściowe opuszczenie auta.

- częściowe wykręcenie śruby przegubu/piasty (3-4 pełne obroty) i DELIKATNE wybicie przegubu z piasty

- ściągnięcie przegubu z ośki poprzez maksymalne wkręcenie śruby mocującej (na biegu).

- zdjęcie opasek, zabezpieczeń (zapamiętać kolejność i kierunek) i starej osłony.

- wytarcie półosi z resztek smaru, zmycie do czysta półośki.

- założenie osłony i zabezpieczeń

- wciśnięcie smaru do przegubu i osłony w stosunku ok. 50/50 (55-45) (osłona założona na oś, przegub w łapach - tak wygodniej)

- założenie przegubu na półoś, lekkie dobicie nasadą nadgarstka, założenie osłony na przegub.

- Włożenie przegubu do piasty i wkręcenie śruby mocującej do pierwszego oporu - LEKKO (na luzie).

- założenie metalowych opasek zaciskowych na osłonę.

- Podniesienie auta, założenie koła i dokręcenie koła oraz śruby przegubu/piasty po opuszczeniu auta.

 

Potwierdzam - bez rozkręcania wahaczy i innych zbędnych zabiegów, bez kanału.

Dodatkowy środek smarny "Tylko dla orłów" x 4 :-P

 

Młotka użyłem 1 raz kontrolnie, przed odkręceniem śruby piasty, którą kilka godzin wcześniej potraktowałem środkiem penetrującym. Młotek 2,5kg, na śrubie nasadka 24mm - nie mam w zwyczaju walić młotkami po łbach śrub.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez MDC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam..a kto wie jaki idzie przegub do Passata 1,9 TDI 115KM 1999 AJM, z tym że to jest model na rok 2000 z nr VIN...a chodzi mi dokładnie o ilość zębów na zewnątrz i na ABS...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam..a kto wie jaki idzie przegub do Passata 1,9 TDI 115KM 1999 AJM, z tym że to jest model na rok 2000 z nr VIN...a chodzi mi dokładnie o ilość zębów na zewnątrz i na ABS...??

 

Wg. Metelli CIFAM:

 

VOLKSWAGEN

Passat IV (3B2, 3B5), Variant

1.9 TDi, ABS, 4motion

8/98-11/00

85 kW 115HP

n, FWD

 

38x27xABS 45 , średnica 98mm

 

VOLKSWAGEN

Passat IV (3B2, 3B5), Variant

1.9 TDi, ABS

8/98-11/00

85kW 115HP

 

33x27xABS 45 , średnica 99,5mm

Edytowane przez MDC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VOLKSWAGEN

Passat IV (3B2, 3B5), Variant

1.9 TDi, ABS

8/98-11/00

85kW 115HP

 

33x27xABS 45 , średnica 99,5mm

 

 

no i jak się okazało to był ten przegub...:kwasny:, niby nic ale czy to taki przegub powinien być w takim samochodzie, (z zasady jest);) ale czy jak ma więcej zębów zewnętrznych (38) to jest mocniejszy czy słabszy??? o to jest pytanie??:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos was wie jakim momentem dokreca sie srube przegubu?

bo np w krakowskich aso Vw/audi uslyszalem ze nie ma takich wytycznych a ich mechanicy robia to na wyczucie.. jakis zart chyba..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy ktos was wie jakim momentem dokreca sie srube przegubu?

 

Jak nie ma VW nawet na pierdzenie ma wytyczne;)

 

Proszę:

jdv1277196626y.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregorixp

Witam mam do wymiany lewy przegub bardzo dużo można skorzystać z waszych porad. Mam takie pytanie czy jak wymienię lewy do prawy też by pasowało??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam takie pytanie czy jak wymienię lewy do prawy też by pasowało??

 

Jeżeli nie słychać oznak zużycia (terkotania) to prawego zostaw w spokoju, po co wymieniać coś co jest dobre.

 

Pozdrawiam - kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie zamierzam zrobić to całą operację z przegubem,bo mi guma spadła i nawaliło się chyba piasku,bo strasznie klekocze przy skręcie w prawo.Przeczytałem wasze wszystkie posty w tym wątku i postanowiłem spróbować swoich sił.Troszkę nie rozumiem paru rzeczy:

Luzujemy śrubę przegubu i koła,podnosimy na lewarku auto,odkręcamy śruby koła i przegubu.I teraz co? Skręcamy koło w lewo w moim przypadku bo prawy przegub i przegub wychodzi?Czy muszę jeszcze gdzieś podstawić lewarek?

U mnie to normalnie poraszka 2 przeguby w ciągu 7 miesięcy i to niebyle jakiej firmy ostatnio mi montowali,ręce opadają,teraz znowu klekocze.Temu chcę tylko zdjąć,przeczyścić i nasmarować wszystko na nowo.I ostatnie pytanie smar nakładać tylko na przegub,nigdzie więcej?

Bo jak ta guma mi spadła to chciałem ją założyć i w tej gumie i naokoło pełno smaru jest,wraz zapewne z innym syfem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I ostatnie pytanie smar nakładać tylko na przegub,nigdzie więcej?

 

Mój post #152 - tam jest tabelka ile smaru w przegub a ile w osłonę, ale chyba ci to nie pomoże bo:

bo strasznie klekocze przy skręcie w prawo.
Luzujemy śrubę przegubu i koła,podnosimy na lewarku auto,odkręcamy śruby koła i przegubu.I teraz co? Skręcamy koło w lewo w moim przypadku bo prawy przegub i przegub wychodzi?

 

Tak masz zrobić i ci wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc,w sobotę biorę się do pracy.Czyli jak mi tak strasznie klekocze przy skręcie to definitywnie przegub do wymiany,czy oczyszczenie starego i nasmarowanie wystarczy?To jeden podnośnik mi wystarczy,nie trzeba nic tam podstawiać pod zwrotnicę(o ile dobrze doczytałem się w waszych postach) Pozdro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jak mi tak strasznie klekocze przy skręcie to definitywnie przegub do wymiany

 

W/g mnie tak bo szkoda roboty x2

 

To jeden podnośnik mi wystarczy,nie trzeba nic tam podstawiać pod zwrotnicę

 

Wystarczy

 

Pozdrawiam - kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj wymieniłem obie gumy osłonowe przegubów. Moje postępowanie :

 

-wjazd do garażu (bez kanału)

-poluzowanie śrub obu kół i oczywiście przegubów (imbus 17 mm i do tego metrowa rura pół cala)

-całe auto po obu stronach podniosłem i ustawiłem na drewnianych klockach

-zdjąłem koła

-wykręciłem śruby mocujące przeguby

-zdjąłem zaciski chamulców (niekonieczne ale chciałem je wyczyścić), oczywiście przez to zrobiło się więcej miejsca

-skręt kół na maxa w prawo przy lewym przegubie (całe przód w powietrzu na kołkach więc obyło się bez odpalania silnika żeby uruchomić wspomaganie, no i potrzebna druga osoba do skretu)

-wyszarpnięcie, że tak powiem, przegubu z piasty i przy pomocy małego łomika delikatne wysunięcie przegubu całkiem na zewnątrz piasty

-wkręcenie wcześniej wykręconej śruby mocującej przegub z powrotem w ten przegub, oczywiście przegub musi być wyprostowany, tzn w osi z półosią. Śruba do oporu i przegub ładnie zchodzi

-czyszczenie przegubu

-zakładam opaskę, gumę, uprzednio zdjęte pierścionki metalowy i plastikowy

-smarowanie przegubu smarem z zestawu, trochę do środka gumy osłonowej

-montowanie przegubu i całej reszty

 

Z prawą stroną tak samo lecz skręt kół w lewo do oporu.

Podsumowując potwierdzam iż da się to zrobić bez odkręcanie jakichkolwiek wahaczy. Można się cieszyć dalszą spokojną jazdą. Szacun dla twórcy tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pomocą tego poradnika wymienilem dziasiaj oslone lewego przegubu. Podparlem lewarkiem auto I skrecilem kola maks w prawo. Przegub wyszedl lekko i bez problemu. Po wymianie oslony juz nie byli tak latwo go wlozyc z powrotem do piasty. Godzine sie meczylem, az wreszcie podlozylem pod dolne wahacze drewniany klocek i opuscilem auto z lewarka, tak zeby tylko opieralo się na tym kołku pod wahaczami. Przegub wszedł w piaste bez użycia większej siły. Gdybym od razu podłożył coś, to zajelaby mi robota maks 1h. Bez kanału. Bez rozkrecania wahaczy. Bez sciagania polosi. Tylko upał przeszkadzał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności