Skocz do zawartości

dobroslaw76

  • Liczba zawartości

    62
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O dobroslaw76

  • Urodziny 01.07.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Dobrosław
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    dolnoślskie

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1998
  1. Z pomocą tego poradnika wymienilem dziasiaj oslone lewego przegubu. Podparlem lewarkiem auto I skrecilem kola maks w prawo. Przegub wyszedl lekko i bez problemu. Po wymianie oslony juz nie byli tak latwo go wlozyc z powrotem do piasty. Godzine sie meczylem, az wreszcie podlozylem pod dolne wahacze drewniany klocek i opuscilem auto z lewarka, tak zeby tylko opieralo się na tym kołku pod wahaczami. Przegub wszedł w piaste bez użycia większej siły. Gdybym od razu podłożył coś, to zajelaby mi robota maks 1h. Bez kanału. Bez rozkrecania wahaczy. Bez sciagania polosi. Tylko upał przeszkadzał.
  2. Na Słowacje trochę mi nie po drodze. Z Dolnego Śląska to do Austrii najbliżej przez Czechy. Choć rzeczywiście stan czeskich dróg ma wiele do zyczenia - jak naszych, a mandaty u nich solidne. Dla niezorientowanych w kwotach w przybliżeniu podaje: przekroczenie prędkości poniżej 20kmh: 1000KĆ (145PLN) przekroczenie prędkości 20-30kmh: 2500KĆ (365PLN) brak winiety 100000KĆ (14000PLN) (to nie jest błąd, tak - 14 tysięcy PLN) parkowanie pojazdu na miejscu dla inwalidy 10000KĆ (1400PLN) brak naklejki PL 1000KĆ !!!!!!! Czechom udało się wychować kierowców. Na terenie zabudowanym nikt nie przekracza 50km/h. Prawie nikt - zdarza sie to chyba tylko nieświadomym turystom z innych krajów. Policja rozstawia się dwoma samochodami - pierwszy cywilny stojący gdzieś przy drodze na parkingu, za przystankiem itp. Ten samochód ma zainstalowany radar+ wideokamerę i robi fotki. Ujęcia od przodu lub tyłu - bez większego znaczenia. Kierowca mierzonego pojazdu nie ma bladego pojęcia, że jego prędkość jest weryfikowana. Za kilometr, dwa patrol wyłowi go z tłumu jadących aut.
  3. Bez watpienia - TOM TOM jest najlepszy z nich wszystkich. Najprostszy w użytkowaniu, ma bardzo czytelny i prosty interfejs i na dodatek mnostwo POI`ów (w tym radary na całą Europę). Jak inwestować to w najlepsze. I jeszcze jedno - dodatek do TOMTOM`a czyli "Car Kit" jest wogóle niepotrzebny. Zbędny wydatek.
  4. Wybrałem się Passatem w podróż do Wenecji. Miałem trzy możliwości jazdy - przez Niemcy, Przez Czechy i dalej na Salzburg lub przez Czechy do Znojmo i przez Wiedeń, Graz. Wybrałem ostatnia drogę. Od granicy Polski do Wenecji jest około 1000 km. Średnie spalanie przy 4 osobach i bagażach - 5,2 l/100 km. W Czechach nie da się poszaleć na drogach ze względu na wysokie mandaty. Więc tam też najbardziej się człowiek męczy. Winieta miesięczna na czeskie autostrady kupiona na granicy kosztuje 70 złotych, natomiast kupiona w Czechach na stacji benzynowej w przeliczeniu na polskie tylko 40 zł czyli około 250 ichniejszych koron. Paliwo w Czechach jest niewiele droższe niż w Polsce. Gdy u nas DIESEL kosztował 3,80 zł, tam cena wynosiła około 4,10 zł. W Austrii nie można używać CB-RADIO multistandardowego (AM/FM), tylko można takie, co działa wyłącznie w FM-ach. Dlaczego? Nie wiem, nie pytam - ściągnąłem antenę i tyle. Winieta na autostrady autriackie kosztuje 7,70 EURO za 10 dni. Paliwo dużo droższe - około 4,50 zł-4,80 zł. We Włoszech cena paliwa podobna do tej w Austrii a czasem droższa o 20-30 groszy. Za autostrady płaci się wg przejechanych kilometrów. Za odcinek około 150-170 km trzeba zapłacić 8-9 EURO. Na mojej trasie nie trzeba było płacić dodatkowo za tunele, a było ich kilkanaście. Natomiast na trasie przez Salzburg trzeba płacić za dwa tunele około oprócz winietki, czyli dodatkowe 10 EURO. A trasa przez Salzburg jest zaledwie o około 40 km krótsza od mojej. Kary za przejazd bez winietki: 215 Euro+ koszt wykupienia winietki.
  5. To wyglada calkiem pozytecznie. Powiedz mi - jak to zrobileś, lub gdzie kupiles?
  6. Przy wymianie rozrządu miałem podobny problem. Klima przestała pracować tak wydajnie jak przed zmianą rozrządu. Dobiłem klimę, nie miałem żadnych rozszczelnień. Takie rzeczy się zdarzają.
  7. derics - niezły filmik z ruskimi z BMW. Kolego to było mocne
  8. I już jestem po testach iGo MyWay. Cena 89,99 EURO też nie jest zbyt przyjazna, ale za podobną cenę mamy już o wiele lepsze narzędzie niż Navigon. Jest o wiele bardziej intuicyjny od konkurenta Mobile Navigator. Już na dzień dobry pierwszy plus za język polski, polskiego lektora i opcje regionalne polskie. Niby angielski, czy niemiecki mi nie straszny, ale przyjemniej dla oka i ucha. Dodatkowo przy wpisywaniu adresu, nazwy państwa itp - podpowiada jakie są dostępne litery. Jeżeli np. szukamy Berlina to po wpisaniu "B" to litery np. "B" "C" "G" "K" będą niedostępne bo nie ma miasta np BBerlin. Fajne ułatwienie. Dużo bogatsze ustawienia przeszukiwania trasy, w tym możliwość zmiany metody obliczania trasy w trakcie nawigacji. Widok ile czasu pozostało, ile kilometrów mamy do celu oraz ile jest ogółem też fajny gadżecik. Dodatkowo pokazuje ile km jest płatnych, ile km autostrady, a ile km innych dróg. Według mnie iGo posiada dokładniejsze mapy. Jestem pozytywniej nastawiony do Igo. :637: Już wiem po kolejnej próbie testów, że urywanie sygnału GPS w Navigonie to nie była wina iPhona tylko Navigon`a. iGo nie urwał mi na tej samej trasie ani razu sygnału. Również nie miał problemów z tzw. opóźnieniem sygnału w stosunku do rzeczywistej jazdy. Navigon notorycznie opóźniał się w jakimś miejscu w stosunku do trasy. W iGo również lektor jest lepiej skonstruowany. Już 800 m przed skrętem informuje, później przy 400 i 100 m oraz tuż przed nim. Nie można w ten sposób przegapić zjazdu.
  9. Ostatnio miałem możliwość przetestowania nawigacji do telefonu iPhone 3G pod nazwą: Navigon - Mobile Navigator. Komplet map z całą Europą zajmuje około 3 GB w telefonie. Koszt zakupu wynosi 99 EURO w AppStore. Żeby zmniejszyć pojemność i usunąć zbędne nam mapy np. Estonię, Ukrainę, czy Benelux, bo wiemy, że tam nigdy nie pojedziemy należy wykonać czynności: W pliku *.ipa z mapami i programem zmienić rozszerzenie na *.rar i otworzyć go. Usunąć zbędne mapy (dobrze opisane w środku) i z powrotem zmienić na *.ipa. Teraz tylko zsynchronizować z iPhone i po sprawunku. Mamy 350, 700 MB - jak chcemy. Oprogramowanie proste w obsłudze, z niewielką ilością funkcji. Dla maniaków wodotrysków raczej będzie niemiłym zaskoczeniem. W głównym menu znajdują się tylko cztery pozycje: Dodawanie celu podróży, Szukanie POI, Przycisk automatycznie ustawiający nawigację na powrót do domu i pokazanie całej mapy bez celu. Dodatkowo mamy możliwość wybrania zapamiętanych adresów ulubionych, ostatnio używanych i ikonkę "Kontakty", po której kliknięciu możemy wybrać z książki telefonicznej iPhona osobę. Jeżeli w profilu tej osoby jest wpisany jakiś adres, Navigon wybierze i ustawi prowadzenie do tego adresu. Niestety przy wybieranu adresu docelowego nawigacja ma problemy z numeracją domów. Docelowe punkty w programie są skrzyżowaniami z innymi ulicami. Nawigacja prowadzi całkiem dobrze, jednak ma problemy w terenie zalesionym. Chyba to jest wina słabej jakości GPS`a w iPhone. Ale czego tu wymagać - to jest tylko telefon. Fixy łapał dość często w leśnym terenie, w górzystym i między wysokimi budynkami (8-12 pięter). Cały czas podaje szacunkową prędkość z jaką można jechać na danej drodze. Gdy ta prędkość zostanie przekroczona nawigacja daje znać. Pokazuje również przy jezdniach o wielu pasach - na który trzeba zjechać aby prawidłowo wjechać w inną drogę. Rewelacyjnie te kwestie rozwiązane są również na niemeckich autostradach. Gdy zbliżałem się do rozjazdu autostrad na wyświetlaczu pojawiało się skrzyżowanie z numeracją na niebieskim tle i pomarańczowa strzałka wskazująca prawidłowy pas ruchu. W Polce też jest nieźle odnośnie skrzyżowań dróg krajowych - wskazuje u góry nawigacji numer drogi krajowej na którą trzeba wjechać i nazwę jednej z najbliższych większych miejscowości. Nawigacja ma możliwość ustawienia opcji - tryb 3D/2D, dzień/noc, prędkość w km i milach na godzinę, preferencje dróg itp. proste ułatwiające życie dodatki. Niestety można podać tylko jeden punkt pośredni trasy. Nie ma również fotoradarów. Na chwilę obecną nie wiem, czy można dogrywać punkty POI. Zużycie baterii jest dość spore. W czasie około 2 godzin pożarło mi całą energię. Należy zaopatrzyć się w ięc w łądowarkę samochodową do iPhona. Czytałem również opinie, że mocno się grzeje. U mnie rzeczywiście był ciepły, ale opowieści o tym, że rozgrzewa się jak piec i nie da się go tzrymać w dłoni odkładam między bajki. Wiadomo, że nie wolno go zostawiać na słońcu w temperaturze powyżej 30 stopni. Ja mam w autku klimę i moje 19-20 stopni mu nie zaszkodziły. Ogólnie fajny gadżet - tylko trochę drogi.
  10. Nie ma znaczenia. Dwie śruby się odkręca po bokach odwraca radyjko i po sprawie.
  11. Dzisiaj zmienialem rozrzad. Czesci BOSH koszt paska, rolki prowadzacej I napinajacej to 375 pln oraz robocizna 300 pln. "GREG" Piechowice koło Jeleniej Góry.
  12. A ja się zgadzam. Jak ktoś nie umie czytać tylko od razu zakłada 17 wątek o słabnącym silniku to znaczy, że coś mu nie styka "na instalacji". A jak już przeczyta i nie znajdzie to niech dopisze sięw jakimś wątku, że zrobił już wszystko co pisano i nie pomogło, a nie od razu new wątek. I tak się śmieci. Jak słaby silnik to przede wszystkim kom, logi, błędy odczytać wrzucić do działu VAG-COm - analiza logów i tam doradzą co zrobić.
  13. A ja mam tak zamontowanego TTI880 ze względu na to, że jest duże.
  14. no i robisz kolego pomiar i wskazania te same, bez względu na pomiar z podłączonym przepływomierzem, czy bez??
  15. dobroslaw76

    18001 - pomocy!

    18001 Adaptacja wysokości - sygnał poza tolerancją - mały przepływ dolotu, MAF, przepustnica 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności