Skocz do zawartości

marecek

  • Zawartość

    4997
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

O marecek

  • Urodziny 13.06.1982

Rangi

  • Zasłużony
    1

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    الرياض

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
  • Rok produkcji
    2003

Ostatnie wizyty

1837 wyświetleń profilu
  1. benzyna 1.8t AEB kopci i bierze olej

    @Sebo145 pokazuje na słabym filmie jak kombinerkami dłubie wirnik w 20-letniej turbinie na lewo i prawo a Wy mu dajecie nadzieję, że to może jeszcze da się naprawić ...
  2. Wykresy z hamowni do oceny.

    źle jechało? tak teraz "paczam" to jednak pamięć zawodzi... było 1.2 bara, 358Nm (z początkowych 400) i trochę mocy "górą" w ostatnich dniach - z tego co wiem auto w takim stanie po dziś dzień jeździ (7 lat)
  3. Wykresy z hamowni do oceny.

    ja miałem 400Nm / 300KM przy 0.9b podpowiem, że nie chodzi o ciśnienie tylko o ilość (i temperaturę) powietrza, które dostaje się do cylindra. Mała sprężarka pompuje mało powietrza, stąd "wysokie ciśnienie" (bo to co mierzysz to ciśnienie na zewnątrz komory spalania), tak naprawdę tylko grzeje powietrze zamiast je dostarczać.
  4. benzyna 1.8t AEB kopci i bierze olej

    napewno to turbo się poddało dawno temu... przy takim luzie nie ma mowy o szczelności. Każde turbo ma mniej lub bardziej wyczuwalny luz, ale nie taki, który "widać"... Pytanie co jeszcze, bo taki luz na turbinie mieć to albo zassało coś twardego (mechaniczne uszkodzenie) albo jeżdżone tak było od dziesiątek tysięcy km...
  5. Wykresy z hamowni do oceny.

    nie trzeba. Seryjny dół w AWT wytrzyma 450Nm jeśli program z głową zrobiony (tzn. o ile nie jest to turbo, które wstaje przy 1500 RPM, ale przy takim małym silniku to raczej niemożliwe). Mój ex-passat ma już najechane pewnie z 200 000 i cały czas jeździ. Sprzęgło OEM ogarnia 350Nm ale krótko Miałem sachsa performance 288 docisk i tarczę - docisk faktycznie ma GRUBĄ sprężynę ale idzie się do tego przyzwyczaić bez problemu! Natomiast nie warto wydawać kasy na cały komplet sachsa - bo tarcza zniknie i tak szybko jak użytkownik się będzie wściekał, więc zwykła tarcza obita w dobrym zakładzie i fru! (trzeba pamiętać że wściekając się żywotność takiej tarczy jest ograniczona, a ja nie jeździłem tym samochodem po trasach tylko raczej w trybie 0-1 i na zawodach). Ale docisk nie puści nawet jakbyś z 2 biegu ruszał. No i jakość jazdy jest nieporównywalna... oryginalny dwumas wymieniłem po 120k na inny oryginalny (używkę) i jeździ do dziś - z dwumasą w ogóle nie ma takiego problemu w AWT jak w TDI, bo ten moment nie jest dostępny od 1900RPM...
  6. DSG Launch Control

    jakby tak miało być, to pewnie komputer by nie pozwalał... procedura jest tak zrobiona, żeby nie obciążać skrzyni za mocno. A owszem, jak depniesz gaz i hamulec bez wyłączenia trakcji (albo w trybie D) lub bez wyłączenia automatycznego stopu to będziesz dożynał skrzynię... BTW. Czasy "do setki" w katalogach (przy skrzyni DSG) podawane są właśnie na procedurze - nie osiągniesz takiego czasu jak w katalogu ruszając "grzecznie" automatem. W RSach procedura startu jest z 5k RPM, w 2.0TDI z jakichś 2.5k RPM, w 2.0TFSI z 4k RPM
  7. Zmiana silnika forum na IPB

    może zrobimy stronę o TapaTalk, w której przesdstawimy za i (głównie) przeciw? Trochę uświadamiania użytkowników nie zaszkodzi... np. - dlaczego mamy oddawać całość administracji forum i wszystkie WASZE wiadomości/prywatne wiadomości/wszystkie treści na forum firmie, która należy do rządu Chin? - dlaczego mamy wymagać od uzerów instalacji aplikacji na ich smartfonach, która nie tylko będzie za naszym pośrednictwem serwować WAM reklamy, ale również śledzić WASZĄ lokalizacje / czas spędzony na forum / przeglądane tematy / PW, jednym słowem - budować profile osobowości bez jakiegokolwiek nadzoru prawa EU/US, bo w końcu firma chińska... ?
  8. Zmiana silnika forum na IPB

    daj mu czas... tam jest jakiś durny limit na ilość użytkowników, którzy zostają promowani w jednym cyklu. Nie znalazłem tego w dokumentacji, ale po kilku dniach (!) moje grupy (10 lat na forum) wypełniły się dokładnie tak jak chciałem...
  9. Co po Passacie B8...?

    Ja mam mieszane uczucia... i milion pytań, bo pierwszy raz w ogóle widzę ten model (nie występuje na bliskim wschodzie, stąd moje zdziwko). Silnik wzdłuż czy w poprzek? Czy arteon to taki następca Passata CC? Środek bardzo przypomina mi golfa MK7 (kierownica, drążek). Jest jakaś regulacja głośności wydechu, komfortu zawieszenia? Downshifty "warczą" ? Bo takich smaczków bym oczekiwał od auta z taką mocą. DCC = dynamic cruise control czy coś innego?
  10. B5 3b Oryginalne felgi 17"

    @Danielcop, to o czym piszesz to ET (lub offset). Zobacz sobie ten temat: Ogólnie chodzi o zestawienie kilku parametrów szerokości felgi i offsetu, no i rozmiaru + do tego odpowiednia opona (kolejne 3 parametry). Są do tego odpowiednie kalkulatory. Żeby zaoszczędzić Ci trochę szukania: oryginalne 17ki miały następujące parametry: Opona : 225/45 R17 Koło : 7,5x17 ET45
  11. Jak wytłumić B5?

    rozumiem, że problem niezwiązany z car-audio, a raczej głośną pracą kół? Dla kontrastu spytam - opony z którego roku?
  12. Jakie powinno byc cisnienie oleju 1.8t awt

    a gdzie mierzone? to nie szklanka wody, że ciśnienie będzie stałe w całej objętości. druga sprawa, że ciśnienie mierzone dla biegu jałowego jest inne niż ciśnienie pod obciążeniem... ale to drobiazg. Wygląda na OK. To, że na jałowym spada może być spowodowane milionem rzeczy, od zapchanego ssaka, po syf w misce... (rozumiem, że wszystko przejrzane i wyczyszczone na błysk przy zmianie pompy?). Na mega rozgrzanym oleju (120+) ciśnienie będzie spadać poniżęj 1 bara - ale to i tak nie powinno wyzwolić "kontrolki" (jak kontrolka mryga to generalnie nie ma już oleju...). Przejrzyj ten temat: słowo klucz - napinacz...
  13. Zmiana silnika forum na IPB

    przeklikaj sobie ipsdark na 206tkach trochę czasu spędziłęm próbując dobrać kolory i wy**ać te białe ramki dookoła postów, tabelek i formularzy, bo to wszystko zamiast po ludzku w opcjach zrobić jest zahardkodowane w templejcie... a jak masz siły, to polecam zaimportować ten do testów: https://invisioncommunity.com/files/file/8421-surface-dark/ Surface Dark (imo rewelacja, chociaż ciut za wąski i trzeba to dopracować) - u mnie z jakiegoś powodu górne menu jest zrypane, więc trzebaby rzeźbić żeby działało.
  14. Czy da się naprawić luźny podłokietnik?

    @marcin_pesel ale tak się suwa, jakby był na łożyskach kulkowych?
×