Skocz do zawartości

marecek

  • Zawartość

    5121
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

O marecek

  • Urodziny 13.06.1982

Rangi

  • Zasłużony
    1

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    الرياض

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
  • Rok produkcji
    2003

Ostatnie wizyty

2531 wyświetleń profilu
  1. bez przesady, w 1.9TDI tam jakichś dużych przeciążeń nie ma To wieczne dążenie do 100 koni z litra sprawiło, że te nowe auta się po prostu bardziej widocznie "zużywają"... 400Nm na nierównej drodze urywa seryjne półośki i gnie wahacze w starym 1.8T, więc te nowe 2.0TSI muszą być bez kitu o wiele bardziej wytrzymałe. Tylko współczynnik wytrzymałości zawieszenia nie podąża za wartościami frajdy z przeciążeń powodowanych depnięciem gazu. A ludzka pamięć ma tendencję do gloryfikowania tego co było wcześniej - psychologia - ot dlatego, że z czasem negatywne wspomnienia zanikają . Sam wymieniłem wahacze (wszystkie) w 16 letnim aucie z przebiegiem 120+ bo nie chciało mi się po prostu szukać przyczyny pukania... ot dla świętego spokoju. Co do auta Twoich rodziców @Krawcol82, nie wiem czy bym tak beztrosko chciał przekraczać 100km/h takim autem na autostradzie. Na psie lata taki passat to już ma ponad 80 lat...
  2. marecek

    benzyna Panewki W8

    ajtam trudny... zaczepić o sufit i opuścić budę... sam wychodzi... rób foty jak będziesz go rozbierał!
  3. marecek

    benzyna Panewki W8

    pytanie z boku trochę: jaki przebieg, jaki olej? poza hobbystami chyba mało kto będzie w stanie rozebrać i złożyć ten silnik bez problemu... (tzn. w cenie, która nie przekroczy wartości auta ze 3 albo 4 razy).
  4. OBD pokazuje Ci ciśnienie bezwzględne... to 1500-1600mbar minus dzisiejsze ciśnienie atmosferyczne daje Ci to co pokazywałby klasyczny wskaźnik zainstalowany na kolektorze (i widać, że to kompletna seria jest o ile wszystko jest sprawne i szczelne).
  5. marecek

    Ciekawostki licznikowe

    ...a dlaczego nie można? Dzięki za pinout! Ja właśnie sie zabieram (od miesiąca) za zabawę w moduł can do arduino... uwziąłęm się, że nauczę się jak sterować zegarami z peceta przy użyciu tego modułu... (ot projekt niemająchy nic wspólnego z samochodem, ale chciałem jakoś wykorzystać dodatkowe zegary, które leżą na półce po swapie modułu 3DMFD). Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby czytać albo wypluwać dodatkowe sygnały na szynę CAN. Co dokładnie chcesz osiągnąć?
  6. marecek

    Ciekawostki licznikowe

    podzielisz się tym pinoutem?
  7. marecek

    Passat W8 opinie użytkowników

    a co do zrobienia będzie kosztować 8k? z ciekawości pytam... bo wiem że mało kto będzie chciał się podejmować napraw tego samochodu, gdzie np. wymiana konwertera w skrzyni wiąże się z wyjęciem silnika, a to kilogodziny roboty są... do tego jak już silnik wyjęty to warto powymieniać pierdoły jak poduszki (a te nie są tanie), zrobić przegląd układu chłodzenia, wymienić pasek osprzętu etc... na same części może być mało jak to ma być zrobione z głową. Dlatego W8 to raczej auto dla pasjonatów, którzy się nie boją samodzielnie robić, bo wymiana byle śrubki przekracza wartość samochodu...
  8. marecek

    Wymiana radia USA na UE

    zastanów się ile to ma kosztować i jak ma grać... wtedy poszukaj rozwiązania, które będzie spełniać założenia budżetu. Jak zależy Ci tylko na sterowaniu z kierownicy, to faktycznie - wboduwane radio powinno działać plug and play (lub ewentualnie kodowanie, plus kod do radia będzie potrzebny). Wszystko inne - dokupuje się specjalny moduł do sterowania radia z użyciem oryginalnych przycisków na kierownicy. Każde nowoczesne radio przyjmuje standardowe sygnały do sterowania z zewnątrz (play/stop, do przodu, do tyłu, głośniej, ciszej, mute), ale każdy producent wystawia te sygnały w innej formie. Dlatego masz na runku multum rozwiązań - specjalnych modułów, które tłumaczą te sygnały z konkretnego modelu auta na sygnał rozumiany przez konkretny model radia. - przykład dlatego nie warto się oglądać na takie archaizmy jak gamma ... i bez kodu. Chyba, że dostaniesz je od kogoś za przysłowiową flachę. Znajdź sobie coś w swoim budżecie, stonowane kolorowo żeby nie wyglądało jak pięść do oka i oddaj to komuś, kto Ci to poskłada.
  9. marecek

    benzyna Wymiana Półośi...

    szukaj po numerach... jest tyle półosi ile skrzyń... Twojemu będzie bliżej do 1.8T niż do TDI (ale nie dam sobie głowy uciąć). Zajrzyj do dzialu numerów- niech ktoś Ci podpowie numery do Twojego auta i porównaj z innymi modelami. Benzyna i TDI mają zupełnie inne konstrukcje przegubów i grubości półosi...
  10. marecek

    Wymiana radia USA na UE

    nie "nie odbiera" tylko łapie nieparzyste końcówki dziesiętne, czyli 91.1 , 91.3, 107.5 etc... jak nie łapie Ci tych, to masz problem gdzieś indziej. Może antena jest uszkodzona? Co do montowania kaseciaka bety za 100PLN... nie wiem czy ci goście z allegro szukają jelenia czy w Polsce takie teraz popularne jest "retro" - podpytaj na forum, może ktoś po prostu Ci to odda... bo to radio nie jest nic warte... pamiętaj też, że kupując takiego rodzynka (oryginalnego kaseciaka z wielkim logo VW) musisz mieć oryginalny kod... albo bawić się w rzeźbienie i wyciąganie kodu z chipa na radiu. Wg mnie sam pomysł posiadania gammy jest (...). Ale to Twój samochód. Pamiętaj o kodzie, jak nie chcesz mieć problemów. Za 100 PLN powinni Ci dać kod na oryginalnej karcie serwisowej. Obity w złotą ramkę. Na papierze wodnym i z podpisem szefa serwisu VW... 🙂
  11. marecek

    Proszę o analizę logów Passat 1.8t AWT

    pokaż za[amiętaną zawartość kanału 32 to wyciągniemy wnioski o sondzie... te sondy odpowiadają za korekty mieszanki w przypadku gdy masz gdzieś nieszczelność. Może akruat trafiłeś, ale stawiam, że za pół roku będziesz odświeżał temat bo coś innego nawali... (np. tłok spłynie bo nie było korekty i auto jeździło na ubogiej mieszance)
  12. marecek

    Problem vw passat b5 1.8t aeb 1999

    zrób program i przehamuj przed i po. Niech tuner popracuje... może logi podpowiedzą że trzeba trochę zmienić charakterystykę w dole obrotów bo jest za bogato lub za ubogo - zawsze lepiej skorygować pod konkretny samochód, a nie pchać gotowca... Ja miałem 2 identyczne 1.8T na programie u tego samego tunera - jeden wyszedł 172, drugi jakoś 180... w Unitronicu (ale ich MAHA była bardzo negatywną hamownią i to było DAWNO temu :P). Pochwal się co wyszło...
  13. marecek

    Problem vw passat b5 1.8t aeb 1999

    pojechać na hamownię? seryjny 1.8T zbiera się jak dzisiejsze clio 1.2...
  14. marecek

    Problem vw passat b5 1.8t aeb 1999

    @niedzwiedzbb51 napisz co tam nowego wyszło? Turbo pompuje 0.6 bara - to znaczy,że żyje tylko te seryjne doładowanie to jakby go nie było...
  15. marecek

    DSG Launch Control

    wyłącz auto hold'a, wyłącz ESP, wrzuć DS i sprawdź...
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności