Jump to content

marecek

  • Content Count

    5,182
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

1 Follower

About marecek

  • Birthday 06/13/1982

Rangi

  • Zasłużony
    1

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    الرياض

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
  • Rok produkcji
    2003

Recent Profile Visitors

3,521 profile views
  1. wygląda dziewiczo... czujesz poprawę? jak 032 wygląda?
  2. ale też powinien od początku do końca poprowadzić właściciela, a tu właściciel ma kupę kasy na eksperymenty
  3. zmień tunera. Ktoś Ci napodpowiada w internetach, a gość później Ci powie, że złą pompę masz i musisz zmienić
  4. co masz na myśli mówiąc "krótkie" / "długie" ? Które jest additive, które Multiplicative, bo nigdy nie widziałem polskiego VAGa Jeśli additive trim jest taki duży, to masz otwarty dolot gdzieś za przepływką - ta wartość jest brana pod uwagę przy pracy na zamkniętej przepustnicy (albo półotwartej). Dodatnie wartości w tym miejscu sugerują zbyt ubogą mieszankę. Jeśli masz 25+ przy okienku opisanym jako "mult" to jest problem pomiaru gdzieś, albo brak paliwa - fajnie by było się przejechać z dodatkową sondą w wydechu żeby sprawdzić czy wszystko poprawnie jest mierzone przez Twóją sondę i przepływkę.
  5. pogadaj z gościem, który będzie stroił. Nie wrzucaj mu nowych gratów, tylko zdaj się na jego doświadczenie - w końcu to będzie nad tym pracował i za to odpowiadał...
  6. Nie wiem co właściciel firmy miał na myśli, ale raczej nie zrozumieliście się. MUSISZ mieć zrobiony program. Jak tego nie ogarniesz, to będziesz szukał za chwilę nowego silnika. Zakres regulacji jest na tyle nieduży, że programem można dłubnąć do 170-180 w przypadku AEB, ale to na seryjnej turbinie. A Ty załadowałeś tutaj nieseryjną turbinę, która ma inną charakterystykę (i pewnie o wiele wyższą sprawność niż OE), to w jakim celu? Przecież to wszystko jest regulator sterowany elektronicznie, zakres regulacji pozostanie ten sam - czasem można "trafić" w konfigurację mechaniczną gruszka/n75/sztanga i pojeździsz dłużej bez wywalania błędu, ale program nie ma map na takie wartości doładowania i po chwili zrobi Ci takie korekty, że będzie jechać gorzej niż wcześniej. To w najlepszym przypadku, bo w najgorszym masz przepływkę, która nie potrafi zmierzyć tego co się dzieje w dolocie i narobisz sobie problemu jeżdżąc na zbyt ubogiej mieszance za długo. Zrób program i auto odżyje. Różnica między seryjnym 1.8T a nawet takim po programie jest kolosalna z punktu widzenia kierowcy. Jak będziesz to miał dobrze wystrojone z poprawnym AFR i na przepływce, która to wszystko poprawnie mierzy, to auto będzie Ci służyć bezawaryjnie. Licz się tylko z tym, że nie będzie program z allegro za 600zł, bo masz niestety już customowy setup i trzeba będzie jeszcze chwilę nad nim posiedzieć, żeby wykręcić te obiecane bezawaryjne 200-220 koni.
  7. fabryczny program sobie nie poradzi. MUSISZ to skorygować, bo za chwilę będziesz szukał nowego silnika...
  8. będziesz musiał to jakoś zinterfejsować. Jest kilka adapterów, które pozwalają zestroić sterowanie kierownicy z radiem nie OEM. Uniwersalne w okolicy 100USD (np. Axxess), ale jest też sporo dedykowanych modeli (typu VW<->Pioneer , BMW MINI <-> ALPINE etc.).
  9. skasuj błędy, przejedź się kilka km i pokaż co zapisane jest w grupie 032 (po kilku km wartości powinny się ustabilizować).
  10. doładowanie przekroczone zrób program! Masz na prawdę stary silnik, a męczysz go jeszcze. MAF w AEB może w ogóle nie być w stanie wskazać tego, co pozwala Ci Twoja hybryda, więc tuner najprawdopodobniej zaproponuje Ci jakąś inną przepływkę. Do tego przyda się czujnik doładowania, żeby wizualnie ocenić co się dzieje w silniku - bo Twoje auto MAP sensora po prostu nie ma, więc i regulacja doładowania jest realizowana programowo na bazie informacji z przepływki, a ta w tej chwili najprawdopodobniej pokazuje maxa non stop jak tylko dasz gazu
  11. Walczę z problemem B1S1 - brak komunikacji. Czy ktoś może potwierdzić numer sondy, o której mowa? Jak dobrze rozumiem nomenklaturę VAGową, B1 to strona pasażera (cylinder 1), a S1 to sonda przed katalizatorem. Nie wiem tylko, czy w ruskiej Etce, którą mam opisane to jest jako "prawa" lub "lewa". Stawiam, że prawa, ale wolę potwierdzić (stawiam, że rozmawiamy o 07D 906 262 C, ale chciałbym żeby ktoś to zweryfikował) Pytanie pomocnicze: czy istnieje jakiś diagram elektryczny, który pozwoliłby mi ustalić czy ktoś nie zrobił czeskiego błędu podpinając sondy? Które wtyczki w komorze silnika odpowiadają za którą sondę? Znalazłem temat na forum gościa, który po wymianie wszystkich czterech zaczaił, że mu przy podmianie silnika zrobili numer i zamienili przednie z tylnymi sondami... Po prostu chcę mieć 100% pewności.
  12. jako absolwent wydziału elektrycznego (który zaliczył miernictwo w pierwszym terminie), nie po raz pierwszy ktoś mi mówi, że oblałem... ale ok. 15Amp bezpiecznik z tyłu ... w specyfikacji napisali, że wyjście to 100W (nie 4x100W) i to dopiero przy 16V dla sygnału 1kHz też 15 Amp bezpiecznik z tyłu... Ale ok. Przyjmijmy, że moc mocy nie równa, i tak naprawdę nie chodzi o MOC liczoną w Watach, tylko moc szacowaną przez marketingowca na podstawie fazy księżyca i rozmiaru radiatora Całe szczęście, że marketingowcy wzmacniaczy (monobloków i innych takich "zewnętrznych") czasami jeszcze podają prawdziwe parametry elektryczne.
  13. podeślij linka, aż ciekaw jestem co tam nowego wymyślili
  14. ale to jakieś marketingowe 100W chyba Jak chcesz mieć porządną muzykę, nawet i 50W na kanał x4, to montujesz wzmacniacz 4x50 i wszystko spinasz i stroisz. Producenci radyjek nie bawią się już w końcówki mocy o takich parametrach, bo nikt czegoś takiego nie oczekuje od nich... Poza tym nie bardzo jak te 400 W się ma jak zmieścić fizycznie w obudowie radia... Bez wzmacniacza możesz sobie conajwyżej zafundować 4x15W, może 20W (spójrz na rozmiar bezpiecznika z tyłu, nie patrz na to co marketingowcy na pudełku napisali, bo sporo jest takich urządzeń, które mają jakąś nietechniczną/niesprecyzowaną moc liczoną w kilowatach, a z tyłu widać bezpiecznik 10A).
  15. ...i tak i nie. Wiele samochodów ma elektronikę tak zrobioną, że nie "mierzy" poboru prądu w trakcie działania żeby sprawdzić czy żarówka działa, a wysyła szereg impulsów przed odpaleniem światła (jak zamontujesz ledy to zobaczysz że lampa błyska jak flash w aparacie fotograficznym) i taka sekwencja impulsów jeśli nie jest odpowiednio ukształtowana przez odbiornik (żarówkę w tym przypadku) to masz error. Tak to robi poprzednia generacja BMW/Mini... Nie będę bronił sprzedawcy, bo wprowadził Cię w błąd, ale może sam sprzedawca po prostu nie wie co sprzedaje... to zdaje egzamin w konkretnych przypadkach, ale na pewno nie jest to rezystor. Jeszcze jedna czerwona flaga odnośnie tego produktu - dużo lamp ma tak zbudowane złącza, że "nogi" żarówki są zamknięte w środku klosza szczelnie... takie coś by działało w starym nissanie, ale w passacie już nie bardzo - musiałbyś jeździć z otwartym kloszem lampy, żeby to się tam zmieściło...
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy