Jump to content

marecek

  • Content Count

    5,164
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About marecek

  • Birthday 06/13/1982

Rangi

  • Zasłużony
    1

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    الرياض

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
  • Rok produkcji
    2003

Recent Profile Visitors

3,214 profile views
  1. Podejście Drugie za mną Bardzo ciekawy projekt na weekend, polecam każdemu, kto się nudzi i ma w domu dodatkowe zegary. Mój pierwszy VLOG
  2. Jak w temacie - z racji tego, że mam w domu zbędny licznik ze swojego auta (W8 z tarczami od TDI :P) ,zacząłem się bawić arduino w zagadnie do tego licznika. Z tego co zdążyłem się zorientować, liczniki z poliftowych B5 są pół na pół komunikowane po szynie CAN, a część danych wędruje doń po analogu... Ot zajęcie na sobotę - nauczyć się czegoś nowego: Do zabawy użyłem prostego modułu Shield V2.0, który pozwala mi odbierać i wysyłać dowolnie ukształtowane ramki CAN BUS. Literatury do B5.5 jak na lekarstwo, więc musiałem eksperymentować, żeby uzyskać to, co chciałem: 1/ Obrotomierz (to akurat było najłatwiejsze, bo gotowy przepis znalazłem u tego gościa z hackaday.io) - ramka 0x280 o rozmiarze 4 bajtów z wartością w czwartym bicie. Zacząłem od tego szkicu, który tak naprawdę wyjaśnił mi w jaki sposób wysyłać statyczne ramki do canbusa - super przykład na początek. 2/ temperatura - potwierdza moją teorię o tym, że wskaźnik temperatury żyje własnym życiem... ramka 0x288 o rozmiarze 2 bajtów, temperatura w zakresie od 140 do 240, przy czym połowa skali w okolicy 213) - wymóżdżyłem na podstawie tego postu o konwertowaniu zegarów tourana. Swoją drogą, gościu opisał też kilka innych elementów, ale u mnie udało się tylko zrobić kontrolę lampek od tempomatu, check engine (tak! mogę sobie checka włączać sam :P) i EPC. Wszystko na bazie ramki o ID 0x480. 3/ airbag - z tym było trochę więcej zabawy, bo licznik domyślnie wyświetla ikonkę airbaga jeśli... coś jest nie tak albo nie ma sygnału. Więc trzeba mu zaaplikować taki sygnał, który symuluje "OK" z kontrolera airbaga. Pomogło mi to opracowanie (vatiCAN CHESS), w którym autor fajnie opisał temat i potwierdził, że sygnał poduch musi być podawany co 20ms, co mi zaświtało, bo moja konfiguracja cały czas mrygała airbagiem (karmiłem ramkę co 120ms...). Jutro spróbuję zagadać po analogu z prędkościomierzem i wskaźnikiem paliwa (jak dobrze rozumiem, są to sygnały na wtyczce, które trzeba czymś zaemulować). No i wyłączyć te wszystkie piszczałki i alarmy, a na koniec ładnie udokumentować... Czy ma ktoś jakieś dodatkowe informacje i mógłby się podzielić?
  3. wyjście liniowe (nie głowniki) z tego czegoś, co kupiłeś (zakładam, że ma?), łączysz z żółą kostką zgodnie ze schematem https://pinoutguide.com/CarAudio/car_audio_iso_pinout.shtml (i trzymasz kciuki, żeby grało :P) Serio, to nie wiem czy nie trzeba jeszcze gdzieś tego OEMowego wzmacniacza odpalić dodatkowym plusem... może ktoś jeszcze pamięta?
  4. jak zamykasz przepustnicę, pojawia się różnica ciśnień - jak sprężyna w DV niedomaga albo któraś z rurek podciśnieniowych nie ma drożności takiej jak powinna - to będziesz miał właśnie taki efekt... nic groźnego, ale zdrowe DV nie mają tego "piku" przy zdjęciu nogi z gazu. A już napewno nie seryjne 1.8T z MEGA doładowaniem 0.6 bara
  5. 1. DV nie działa albo działa zbyt wolno - ten peak to objaw nieotwierającego się na czas zaworu DV po zdjęciu nogi z gazu. 2. warunkowane mapą: silnik nie ma jednoznacznej funkcji, którą da się opisać charakterystykę AFR/obroty przy obciązeniu xyz - stąd mapa...
  6. musisz zmierzyć ciśnienie w kolektorze dolotowym, więc każdy wężyk, który wychodzi z kolektora spełni tą funkcję - rozgałęzienie zrób jak najbliżej kolektora, zaraz za rozgałęzieniem wstaw filtr/membranę, którą masz razem ze wskaźnikiem. I nie tnij przewodów, które są bardzo krótkie (w benzynie jest kilka takich, np do regulatora ciśnienia paliwa - nie wiem jak to wygląda w dieselu).
  7. Kurcze, nie podpowiem, bo u mnie było 228mm na seryjnej dwumasie i docisku sachsa sport było jak auto zmieniało właściciela... Ogólnie to o ile nie wściekasz się z każdych świateł to oryginalna dwumasa spokojnie daje radę. W tym aucie nie masz 400Nm przy 2000RPM, więc nie trzeba rezygnować z komfortu...
  8. Dalej jest... auto ma już blisko 100.000 na tej mocy zrobione i nic... 🙂
  9. czy może ktoś podpowiedzieć jakie wtryski siedzą w moim W8? Problem mam taki, że muszę dosztukować wtyczkę. Szybciej jest mi dorwać wtrysk, niż dłubać listwę paliwową i kombinować na silniku... Wiem, że wtyczka OEM ma numer 07C973722, ale tego nigdzie znaleźć nie mogę, więc kombinuję czym to zastąpić.
  10. a nie prościej zagadać do licznika po CANie? Jest sporo blogów i video o tym, jak wysłać/odebrać odpowiednie ramki - zrobić to na arduino i... albo:
  11. dlaczego hejtu? Przecież to normalna czynność... najpierw sprawdzasz czy tarcza się nadaje do ponownego użycia, jak tak: przetaczasz. Nie widzę powodu do "wstydu"? Co to w ogóle ma wspólnego z hejtem?
  12. ...przetocz (tzn. zmierz wcześniej, jak mają 30kkm to powinny być jeszcze w granicy tolerancji), załóż nowe klocki i jeździj. Godzina roboty i będzie temat zamknięty. Może parkujesz w jakimś miejscu, gdzie elementy są bardziej narażone na korozję, może gdzieś auto stało tydzień, może milion innych rzeczy. Zardzewiały, nic z tym nie zrobisz już, element eksploatacyjny.
  13. Moczyłem w gorącej wodzie z płynem do mycia naczyń, żadnej chemii... i szorowałem ścierą i zmywakiem... zajęło mi to ŁADNYCH kilkadziesiąt minut i nie wspominam tego jako najlżejszej roboty, ale było warto 🙂 Spróbuj na jakimś mało rzucającym się w oczy elemencie zanim zaczniesz walczyć z tunelem (np. ramką dookoła popielniczki z tyłu - zawsze można nową zamówić jak coś będzie nie tak).
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy