Jump to content

marecek

  • Content Count

    5,191
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

2 Followers

About marecek

Rangi

  • Zasłużony
    1

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    الرياض

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
  • Rok produkcji
    2003

Recent Profile Visitors

3,961 profile views
  1. nigdy nie miałem w rękach licznika z polo, więc nie wiem... ale zacznij od podłączenia się do CANa jakimś can shieldem i "posłuchaj" co licznik mówi. A później zacznij go bombardować różnymi wartościami i obserwuj czy coś nie "podskoczy". Jak trafisz gdzieś rozpiskę pinów tego licznika, to będziesz wiedział czy analog czy CAN - w W8 to był mix sygnałów analogowych i CAN, do tego połowa żarówek była zasilana bezpośrednio poprzed podanie +12V albo zwarcie do masy... znówi - wszystko zależy od licznika Sporo informacji jest tutaj: https://openinverter.org/wiki/Touran_Conversion.
  2. @boned123, głupie pewnie, ale próbowałeś jak auto się zbiera bez przepływki? (tzn. od razu wywali bład, tak, ale czy jest róznica pod dupą?). Bo w sumie nic nie wspominasz o tym, a to pierwsza rzecz, którą bym brał pod uwagę w tak starym silniku... (oczywiście zaraz po tym zrobiłbym test kompresji).
  3. @StreamHD, dwumas jest po prostu drogi (przynajmniej kiedyś był, nie wiem jak teraz jest). A i jak się ma 500Nm, to też mało żywotny Ale... z drugiej strony - to nie jest "sztywne", bo rolę tłumika drgań pełni tarcza sprzęgła w taki setupie. I jak umiesz jeździć i masz ciut wyczucia w lewej nodze - nie będzie różnicy w zużywalności elementów...
  4. @spluwa13, seria, rzadko występujący przypadek seryjnego 1.8T z książkowymi 150 końmi tylko to miałem na myśli... pokaż te korekty na 032.
  5. sprawdź dokładnie wiązkę - te wtyczki są umieszczone w bardzo newralgicznym punkcie - narażone na wodę i jak kabel jest źle poprowadzony - to też na ruch silnika (np. podczas gwałtownym zdejmowaniu nogi z gazu jak masz dojechane poduszki ) . I podejrzyj logi czy faktycznie sygnał jest "implausible". W ostateczności może też być tak, że trzeba nową sondę reklamować...
  6. ale ten program to coś musiał grubo namieszać z przepływką jak takie wartości osiąga... masz gdzieś log z ciśnieniem doładowania? (115?)
  7. tu gdzie żyję jeszcze trzeba dopłacić, żeby się ich pozbyć... bez względu na stan...
  8. ok ok. Ale diagnozę zaczynasz od doprowadzenia beznyny do stanu wyjściowego, a o tym nie piszesz nic. Zrób reset błędów, przejedź się kilka km i zobacz korekty zanim zaczniesz szukać przyczyny w LPG. Problemów może być kilka i niezwiązanych ze sobą, a po doliczeniu gazu masz jeszcze jedną niewiadomą...
  9. Zakładam, że radio jest oryginalne, bo nie napisałeś? Jak tak, to nie bezpieczniki tylko gdzieś fizycznie jest przerwa pomiędzy radiem a głośnikiem, aux pewnie ma jakieś zwarcie skoro nie działa - tam nie bardzo jest co się zepsuć - jak radio masz oryginalne, to ono jest odpowiedzialne za kontrolę tych obwodów i ono zwraca błąd. Jak sprawdziłeś już absolutnie wszystko i jesteś na 100% pewien, że głośniki są ok, to masz radio do wymiany... Zacząłbym od wytargania radia i sprawdzenia wtyczki, a następnie podłączenia lewych głośników na krótko z innego źródła (nawet z głupiego mini jacka przez telefon) żeby zobaczyć czy w ogóle grają. EDIT: jak masz chwilę to zmień temat, bo to nie są błędy w OBD ELEVEN - tak apka jak widać działa OK: pokazuje Ci że coś jest nie tak z radiem, głośnikami, auxem i anteną...
  10. wygląda dziewiczo... czujesz poprawę? jak 032 wygląda?
  11. ale też powinien od początku do końca poprowadzić właściciela, a tu właściciel ma kupę kasy na eksperymenty
  12. zmień tunera. Ktoś Ci napodpowiada w internetach, a gość później Ci powie, że złą pompę masz i musisz zmienić
  13. co masz na myśli mówiąc "krótkie" / "długie" ? Które jest additive, które Multiplicative, bo nigdy nie widziałem polskiego VAGa Jeśli additive trim jest taki duży, to masz otwarty dolot gdzieś za przepływką - ta wartość jest brana pod uwagę przy pracy na zamkniętej przepustnicy (albo półotwartej). Dodatnie wartości w tym miejscu sugerują zbyt ubogą mieszankę. Jeśli masz 25+ przy okienku opisanym jako "mult" to jest problem pomiaru gdzieś, albo brak paliwa - fajnie by było się przejechać z dodatkową sondą w wydechu żeby sprawdzić czy wszystko poprawnie jest mierzone przez Twóją sondę i przepływkę.
  14. pogadaj z gościem, który będzie stroił. Nie wrzucaj mu nowych gratów, tylko zdaj się na jego doświadczenie - w końcu to będzie nad tym pracował i za to odpowiadał...
  15. Nie wiem co właściciel firmy miał na myśli, ale raczej nie zrozumieliście się. MUSISZ mieć zrobiony program. Jak tego nie ogarniesz, to będziesz szukał za chwilę nowego silnika. Zakres regulacji jest na tyle nieduży, że programem można dłubnąć do 170-180 w przypadku AEB, ale to na seryjnej turbinie. A Ty załadowałeś tutaj nieseryjną turbinę, która ma inną charakterystykę (i pewnie o wiele wyższą sprawność niż OE), to w jakim celu? Przecież to wszystko jest regulator sterowany elektronicznie, zakres regulacji pozostanie ten sam - czasem można "trafić" w konfigurację mechaniczną gruszka/n75/sztanga i pojeździsz dłużej bez wywalania błędu, ale program nie ma map na takie wartości doładowania i po chwili zrobi Ci takie korekty, że będzie jechać gorzej niż wcześniej. To w najlepszym przypadku, bo w najgorszym masz przepływkę, która nie potrafi zmierzyć tego co się dzieje w dolocie i narobisz sobie problemu jeżdżąc na zbyt ubogiej mieszance za długo. Zrób program i auto odżyje. Różnica między seryjnym 1.8T a nawet takim po programie jest kolosalna z punktu widzenia kierowcy. Jak będziesz to miał dobrze wystrojone z poprawnym AFR i na przepływce, która to wszystko poprawnie mierzy, to auto będzie Ci służyć bezawaryjnie. Licz się tylko z tym, że nie będzie program z allegro za 600zł, bo masz niestety już customowy setup i trzeba będzie jeszcze chwilę nad nim posiedzieć, żeby wykręcić te obiecane bezawaryjne 200-220 koni.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy