Skocz do zawartości

marecek

  • Zawartość

    5134
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

O marecek

  • Urodziny 13.06.1982

Rangi

  • Zasłużony
    1

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    الرياض

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
  • Rok produkcji
    2003

Ostatnie wizyty

2805 wyświetleń profilu
  1. marecek

    Zdalne odpalanie Auta z Kluczyka

    tak to wyglądało jeśli montujesz zewnętrzny moduł. Auto jest blokowane przez zupełnie inny system działający na podobnej zasadzie co immo, więc bez rozprucia wiązki tak czy siak jest unieruchomione (zaryzykuję stwierdzenie, że takie coś zrobione z głową daje Ci lepszą ochronę niż OEMowe systemy, które są rozpracowane przez złodziei od A do Z). A pestka z kluczyka zainstalowana jest na stałe w stacyjce albo instalowany jest bajpas immo... Ale... zrobiłem szybki research - wychodzi na to, że murikanie rozpracowali fabryczne systemy VW i oferują pełną integrację z systemami włącznie z używaniem istniejącego kluczyka. Zobacz sobie to lub to. ! Fajne Zwykle takie gadżety dają Ci jeszcze wiele innych ciekawych opcji, włączająć valet mode, start-stop (z przycisku, o ile nie masz dziś), turbo timer. Można z nimi wymienić kilka maili i zobaczyć czy nie wysłaliby takiego produktu do EU przy zrzeczeniu się gwarancji (bo to zwykle u nich o liability/kwestię ewentualnych roszczeń i odszkodowań się rozchodzi).
  2. marecek

    Zdalne odpalanie Auta z Kluczyka

    Nie da się tego wyklikać interfejsem, nie ma takiej funkcjonalności, bo to mało "legalny" temat w EU jest. Zewnętrzne moduły - jak napisałeś - wymagają umieszczenia na stałe kluczyka w samochodzie...
  3. marecek

    5hp19 znamionowa temperatura pracy.

    a zciekawości zapytam - gdzie jest wskaźnik temperatury skrzyni? (i czego konktretnie - temperatury oleju?) jakieś błędy na sterowniku skrzyni / silnika? skrzynia nie ślizga się na wyższych biegach?
  4. marecek

    B5fl z automatem. awaryjny czy nie?

    zdajesz sobie sprawę, że na Twoje pytanie nie będzie poprawnej odpowiedzi? Automat jak automat - pancerna 5HP19 5 biegów i zero wodotrysków. Tylko pamiętaj, że kupujesz auto conajmniej 15 letnie z niewiadomo jakim przebiegiem, ale na pewno grubo powyżej 300.000. Czy będzie awaryjne? Cholera wie? Zależy jaki egzemplarz trafisz, ilu miał właścicieli, jak jeździli itd... tych skrzyń jest sporo, więc w razie problemu zawsze można wymienić bez problemu i stosunkowo niewielkim kosztem. Konwerter kosztuje też relatywnie niewiele, a dzięki wbudowanej diagnostyce można od razu ocenić czy jest sprawny czy nie. Jak kupisz w dobrych pieniądzach, to licz się z możliwością naprawy. Dzień w warsztacie i masz nową skrzynię... (to nie te czasy już że czeka się na jakieś części i nikt nie umie automatów naprawiać). Isofix - jak nie było, to zawsze można dołożyć, również stosunkowo niewielkim kosztem:
  5. marecek

    1.8T AWT - Pomoc w ocenie logów

    jak 16514 jest to chyba nie ma się co łudzić, że sonda sprawna? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16514/P0130/000304
  6. marecek

    Passat 1.8T AEB - przepływka z S3 3''

    przy przeróbkach montuje się "przepływkę" od S3 - w sensie puszkę (co by mieć dolot 3" jak dobrze pamiętam). Przepływkę (rdzeń) montujesz taką, jaką masz dedykowaną do sterownika albo kalibrujesz program pod konkretny wkład. Nie podejrzewam że elektrycznie da się połączyć różne typy...
  7. Nie rozumiem Twojego komentarza. Jakich "łapek"? O czym piszesz? Wytykasz mi, że seryjny subwoofer w b5 mam za nic, a później dodajesz, że fabryczne nagłośnienie warte więcej niż B5(bo tyle wynoszą pewnie opcje, o których mówisz w meśku czy lexusie) gra lepiej. Nie kumam co chcesz przez to powiedzieć.
  8. marecek

    Problem vw passat b5 1.8t aeb 1999

    ( @niedzwiedzbb51 użyj @ przed nazwą użytkownika, którego wspominasz to dostanie powiadomienie ) no lipa wyszła, cóż więcej powiedzieć... 20-letnie auto, może silnik już swoje przeszedł. Możesz zrobić standardowy pomiar kompresji, porównać z serią, a jak wszystko jest OK, to przymierzyć się do wymiany turbo. Niestety ale auto warte 6000 będzie Ci gotować takie właśnie niespodzianki, więc musisz być cierpliwy w diagnozowaniu czegokolwiek...
  9. zimny start i obroty 900 == objaw padniętej przepływki (jak ja to źle wspominam...). Podmiana na tą od diesela nic nie da... Sprawdź po numerach czy ktoś już wcześniej nie założył złej przepływki i pamiętaj, że tylko jedna konkretna (ANB?) będzie Ci działać z programem w tym sterowniku.
  10. marecek

    benzyna 1.8t co może być powodem dymienia

    ...jaki masz przebieg? bardziej chodzi o sprawdzenie, czy kompresja jest na wszystkich cylindrach w miarę taka sama. Czy pierścienie nie puszczają, ogólnie w jakim stanie jest silnik...
  11. marecek

    benzyna 1.8t co może być powodem dymienia

    to warto zacząć od nowej turbiny... (a przy okazji zrób kompresję, żeby się nie okazało że problemów jest więcej). To nie są jakieś śladowe ilości tylko cieknie... olej w dolocie == biały dym.
  12. marecek

    Keyless dezaktywacja

    odpięcie wtyczek w klamkach drzwi? Będzie pluło błędami, ale zamki powinny działać (tzn. na logikę, o ile nie jest to jeden moduł). Możnaby zaryzykować w jednych drzwiach na próbę?... A jeśli boisz się o możliwość kradzieży w związku z toną filmów na yt, to może zamiast urywać sobie keyless, warto by było się wyposażyć w coś typu ghost immo? chwila szukania: zacząłem googlać na przykładzie Audi A4 B8, bo tam ludzie dokładają keyless i okazuje się, że jednym z kroków jest aktywacja funkcjonowania keyless'a na module 05 (05-Access/Start Authorisation). Jeśli masz VCDSa to wyglada na to, że jest to do zrobienia samym softem i kodowaniem. Referencja: https://audiforum.us/threads/keyless-go-kessy-retrofit.12935/ Ale dużo osób na forum twierdzi, że sterowniki w passacie B8 są bardziej zbliżone do Audi A4/B9. Trzeba po prostu poszukać...
  13. marecek

    benzyna 1.8t co może być powodem dymienia

    Na moje oko to jest biały dym... 20-letnia turbina ma prawo już być "kaput"... przyglądałeś się jej? Jak wygląda luz na wirniku? Nie ma wycieków? Olej w dolocie? Jeśli faktycznie dym niebieski, to może być silnik/głowica... Za dużo możliwości, ale wiek auta sugeruje, że to raczej nie jest problem do rozwiązania przeglądając forum. Przydałoby się żeby jakiś mechanik rzucił okiem, zrobił test kompresji, obejrzał głowicę itd...
  14. bez przesady, w 1.9TDI tam jakichś dużych przeciążeń nie ma To wieczne dążenie do 100 koni z litra sprawiło, że te nowe auta się po prostu bardziej widocznie "zużywają"... 400Nm na nierównej drodze urywa seryjne półośki i gnie wahacze w starym 1.8T, więc te nowe 2.0TSI muszą być bez kitu o wiele bardziej wytrzymałe. Tylko współczynnik wytrzymałości zawieszenia nie podąża za wartościami frajdy z przeciążeń powodowanych depnięciem gazu. A ludzka pamięć ma tendencję do gloryfikowania tego co było wcześniej - psychologia - ot dlatego, że z czasem negatywne wspomnienia zanikają . Sam wymieniłem wahacze (wszystkie) w 16 letnim aucie z przebiegiem 120+ bo nie chciało mi się po prostu szukać przyczyny pukania... ot dla świętego spokoju. Co do auta Twoich rodziców @Krawcol82, nie wiem czy bym tak beztrosko chciał przekraczać 100km/h takim autem na autostradzie. Na psie lata taki passat to już ma ponad 80 lat...
  15. marecek

    benzyna Panewki W8

    ajtam trudny... zaczepić o sufit i opuścić budę... sam wychodzi... rób foty jak będziesz go rozbierał!
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności