Jump to content

kida

  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About kida

  • Birthday 10/01/1990

Informacje osobiste

  • Imię
    Dawid
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Leszno

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
  • Rok produkcji
    2001

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @zwonkozakręciłem zawór przy butli, może w tym tygodniu uda się wymienić tą odmę i zobaczymy jak to dalej będzie wyglądać, zastanawia mnie jeszcze czy ten zawór odmy który wchodzi bezpośrednio do TIP'a, jeśli jest uszkodzony i puszcza powietrze w kierunku odmy też może siać takie zamęt?
  2. Jeździłem na samej benzynie ok 40 km, gaz zakręcony, korekta Partial Throttle na poziomie ok -17%. Przy okazji oględzin jakiegoś wycieku znalazła się również dziura w odmie gdzie wszystko dookoła jest upaprane od oparów oleju, nowy wężyk z ASO zamówiony, po wymianie sprawdzę jak to wpłynęło na zachowanie korekt.
  3. Zimą borykałem się z problemem z odpalaniem, różne błędy się pojawiały, zazwyczaj 17072 ECM Power Relay Load Circuit (J271): Open, często pojawia się błąd 16795 SAI: Incorrect Flow Detected jednakże rzeczywisty wpływ miały one przy odpalaniu auta, jak już odpalił to jechał i cześć. Po czasie dolałem lepszej benzyny i miałem przynajmniej pół baku, 17072 już się nie pojawił, auto odpala za pierwszym, ale chodzi przez pierwsze pół minuty trochę nierówno, jak bym chciał ruszyć to zaczyna się dławić wręcz raz mi zgasł. Jak chwilę pochodzi i ruszę jest już ok, ale doszedł 17535 Fuel Trim: Bank 1: System too Rich. Wczoraj wziąłem się za robienie logów i znalazłem inny błąd 17522 Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High, przy czym nie ma już błędu 17535 po ostatnim skasowaniu błędów. W trakcie jazdy auto jedzie dobrze, nie ma odczuwalnego spadku mocy itp. Poniżej logi: 002, 032, 033 lpg (pierwszy blok próba statyczna na pb, drugi blok próba statyczna na lpg, trzeci blok dynamiczny na lpg): http://vaglogi.pl/log-002_032_033_N8a1V.html 002, 032, 033 pb: http://vaglogi.pl/log-002_032_033_d5N5mfg.html 003, 115 pb: http://vaglogi.pl/log-003_115_2r5sigI.html 003, 115 lpg: http://vaglogi.pl/log-003_115_6Y8FQsb.html 020, 118 pb: http://vaglogi.pl/log-020_118_mB65xg.html 020, 118 lpg: http://vaglogi.pl/log-020_118_aq9Nwl.html Z tego co zauważyłem sam, Partial Throttle -20,3, zdecydowanie za wysoka wartość, w grupie 033 korekta idzie aż pod +25, na lpg od -14 do +9, trochę późno turbo wstaje bo dopiero przy ok 3k obr/min ma wartość zadaną. Pytanie następujące, co go boli, czego szukać? Zawór odmy nigdy nie był wymieniany, widać na nim pocenie się oleju, to pierwszy podejrzany, gdzieś z tyłu silnika widać też tak jakby z układu odmy coś się pociło, jakaś nieszczelność? Przepływka wjechała nowa BOSCH z 2-3 lata temu, świece jakieś półtora roku temu NGK PFR6Q, cewki nigdy nie wymieniane, sonda też. P.S.: Tak, pasek jest po modzie, takiego już go kupiłem ;)
  4. Jak wygląda katalizator? Zaglądał ktoś do niego? Była jakaś wycinka?
  5. Trochę odświeżę... Borykam się z problem CHECK OIL LEVEL od dłuższego czasu, zaczęlo się od OIL SENSOR WORKSHOP, w VAGu był nieznikający błąd i wszystko wskazywało na uszkodzony czujnik. Kupiłem niestety zamiennik, OIL SENSOR WORKSHOP oraz błędy w kompie zniknęły lecz pojawia się 100km pętla zwrotna po otwarciu maski. Na dniach zainwestowałem i kupiłem oryginalny HELLA o tych samych numerach lecz z allegro, a nie z serwisu, różnica w cenie 3 krotna! Niestety, 100 km i znowu CHECK OIL LEVEL. Słyszałem o temacie stycznika w zamku maski, ale na moje jest on sprawny. Dlaczego? Otóż mam otwarta maskę, zamykam auto z pilota, nie mrugną kierunki, domykam maskę, kierunki mrugną. Sprawdzałem miernikiem na ciągłość obwodu i po klikaniu na stycznik są reakcje, raz obwód zamknięty raz obwód otwarty. Zdziwiło mnie trochę, że na zamkniętej masce mamy obwód otwarty, więc stwierdziłem, że skoro ma szwankować czujnik w zamku to odepnę wtyczkę i zobaczymy. Tak zrobiłem i znowu po 100 km CHECK OIL LEVEL. Czego jeszcze nie zrobiłem? Na pewno nie sprawdzałem miernikiem napięcia na kostce do czujnika poziomu oleju i nie odpinałem klemy od aku. Jedyne sensowne wytłumaczenie to może być uszkodzona wiązka, ale dokąd ona dalej się wpina, ktoś wie? Kończy się kolejną kostką gdzieś przy ścianie grodziowej czy wchodzi dalej do puszki od sterownika? Nie przemawia do mnie temat odpięcia klemy od aku bo jakoś nie do końca widzę w tym sens, ale też chyba tego spróbuję. Wolałbym mieć już normalnie działający czujnik bo za półtora tygodnia jedziemy w trasę do Chorwacji i nie chciałbym dostać białej gorączki, a jak wiadomo 1.8T bierze olej, mój dotychczas brał jakiś 1 litr/10 000 km i kiedyś fajnie wszystko działało, spadł poziom oleju poniżej minimum, dolałem i cieszyłem się któryś tysiąc spokojem. Także drodzy koledzy i koleżanki, ktoś coś jest w stanie doradzić i pomóc? Bo już nie mam sił wertować tych wszystkich stron z ciągle powtarzającymi się odpowiedziami..
  6. Mi podobnie 1,5-2,0 litra, zależy od stylu jazdy, ale na 20 tyś km.. jeżdżę na 5w30
  7. Tyle Ci brał/bierze na jaką ilość km?
  8. Ile Ci brało tego oleju marecki3575? Masz na myśli ten wynalazek? http://images37.fotosik.pl/712/58c5f1b6ccdf124bmed.jpg Co to znaczy zatkany?
  9. Odgrzeję kotleta. Kolego kserkses, czy rozwiązałeś zagadkę grzybka? Czy ewentualna wymiana na nowy wpłynęła na apetyt silnika na olej?
  10. Ja miałem sporadyczne wypadanie zapłonów na kilku garach, objawiało się to nie telepaniem, ale dosyć mocnym przerywaniem w trakcie przyspieszania powyżej 4k obr/min. Winowajcą okazał się przepływomierz. Cały był zawalony syfem, a poza tym pokazywał kiepskie wartości, więc stwierdziłem, że wymiana na nowy będzie dobrym rozwiązaniem i to pomogło
  11. Może pompa powietrza wtórnego? U mnie też jakiś taki dziwny dźwięk słyszałem po odpaleniu silnika wychłodzonego, ale po kilku sekundach zanikał. Obecnie jak temperatury powietrza się obniżyły to dźwięk ten zanikł..
  12. Jeśli wszystkie wężyki, które łączą się z N75 są całe i nie mają przetarć to wiele może wskazywać na nieprawidłowe działanie zaworu, być może jego zacięcie w pozycji, który otwiera WG. Najlepiej pożyczyć od kogoś N75 i wpiąć zamiast Twojego, przejechać się i sprawdzić.
  13. Około dwa tygodnie temu byłem na mapowaniu dynamicznym LPG. Okazało się, że wcześniej było za bogato. Widziałem wykres i punkty się niemal nakładały zgodnie z czasem wtrysków Pb. Instalka została założona zanim się dowiedziałem, że auto na czipsa i sprzęt jest dosłownie na styk. W przyszłym tygodniu czeka mnie też wymiana filtra gazu bo już 15kkm zrobiłem. Czy pasująca na styk instalka może być tego efektem? Przypuszczalnie zawalony już filtr też może mieć jakiś wpływ na pracę tego wszystkiego? N75 nie ruszałem, a DV pod koniec czerwca został założony nowy ori z ASO także z nim samym wszystko powinno być okej. Bardziej mi chodziło o pracę układu czy też nie otwiera się za późno bo wiadomo jaki wpływ mogą mieć wszystkie wężyki od podciśnienia, a raczej ich stan
  14. No jak tylko będę miał czas to zrobię. Pytanko bo mnie to trochę zastanawia, dlaczego LPG do regulacji jeśli czasy wtrysku na LPG są krótsze niż na Pb? Po czym to wnioskujesz? Jak oceniasz pracę N75 i DV?
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy