4MOTION
-
Liczba zawartości
15 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O 4MOTION
- Urodziny 03.08.1960
Informacje osobiste
-
Imię
Sławek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Poznań
Samochód
-
Generacja
-
-
Silnik
B5(3BG) 1.8 T 170KM (AWM) 4x4
-
Rok produkcji
2004
-
4MOTION obserwuje zawartość → Gwint Bilstein B14 B5 4Motion
-
4MOTION obserwuje zawartość → Napęd 4WD Plusy i minusy ?
-
Przegub wewnętrzny 300 wahacze 2 szt LEMF. 300 końcówka dr. kier. 100 dodatkowo wymiana pękniętej gumowej osłony przegubu zewnętrznego, obowiązkowo geometria i tak razem z częściami wymienionymi powyżej poszło 1400 zł. Ceny części raczej się domyślam bo kupował je mechanik i pewnie ma rabaty ale z drugiej strony załatwił to wsio w jeden dzień. Pewnie kupując na allegro i robiąc to w tanim warsztacie można by się było zmieścić w tysiącu. Tak czy inaczej warto sprawdzić te przeguby wewnętrzne bo są tak solidnie zrobione że na uszkodzonym można w zasadzie jeździć, bo ja pewnie dość długo jezdziłem, natomiast radość z braku tego telepania budą BEZCENNA ! No i nie wymienię ani nie zregeneruję sprawnego konwertera.
-
Witam Miałem podobne objawy - najpierw sporadycznie a potem stale pojawiało się drżenie , wibracje całego samochodu podczas gdy wybierak był na D lub R a noga na hamulcu. Było to dość irytujące i niepokojące, zaczęłem obawiać się o skrzynię - tiptronic 5 biegowy auto 1,8t AWM 4motion. Przebieg aktualnie 70 tys. km. Sprawdzone oczywiście poduszki silnika i skrzyni, łączniki elastyczne i układ wydechowy i nic. Podejrzenie padło na konwerter- paru mechaników sugerowało to jako powód i szykowałem się już do wymiany ale przy okazji wymiany zużytej końcówki drążka kierowniczego i górnych wahaczy przód lewa strona okazało się że przegub WEWNĘTRZNY ma duży luz. Po demontażu okazało się że jedno z trzech łożysk igiełkowych jest rozwalone i prawdopodobnie powodowało to blokowanie się ruchomej częśći przegubu w pozycji która przenosiła drgania z napędu na nadwozie zamiast pozwalać na swobodne drobne przesunięcia wewnątrz przegubu. Tak czy inaczej po wymianie przegubu niespodziewanie drgania i wibracje całkowicie ustały ! Dzisiaj myślę że przyczyną mógla być jedna z wpadek w dziurę, kilka razy zdarzyło mi się najechać za mocno na wysoki krawężnik a raz zjechałem z baaaardzo wysokiego krawężnika i coś nawet wtedy chrupnęło w zawieszeniu. U mnie na pewno przegub wewnętrzny był przyczyną drgań. Ciekaw jestem czy ktoś z kolegów stwierdzi to samo. Pozdro Sławek
-
Jakie auto sportowe do 40-50 tys?
4MOTION odpowiedział Michal1980 → na temat → Dyskusje o motoryzacji
SUPRA Tylko budżet nie ten jest jeszcze L delta integralle, 4x4 TORSEN ok 200 kM przy małej masie, niepokonany przez wiele lat samochód rajdowy, ale to już trochę zabytek -
Cześć ! Serwis Rzepecki-Mroczkowski na Wiatracznej w Poznaniu wymienił mi w ramach akcji serwisowej 4 cewki, w tym jedna oryginalna, jedna padnięta, dwie dokupione używki a na dodatek dokładnie umyli brykę i ODKURZYLI CAŁY ŚRODEK ! Wystarczy się zgłosić, podać VIN i umówić się na wymianę. Auto teraz mniej pali, a na koniec polecam warsztat - kiedyś opiekowali się moją Jettą ze stanów, zawsze mogłem liczyć na ich pomoc, pasek na razie nie wymaga niczego poza benzyną więc nie bywam, ale obsługa jest profesjonalna i kulturalna.
-
Dzisiaj zapytałem serwisanta stacji Neste skąd biorą zupę i okazało się że z Rejowca, czyli z bazy która zaopatruje praktycznie wszystkie sieci sprzedaży paliwa. Od ponad roku kupuję 98 w cenie 95 na innych stacjach i auto to lubi. Polecam Neste !
-
Nowe, węższe opony, problem na koleinach
4MOTION odpowiedział grabol → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Ja tam bym sprawdził amortyzatory... -
Cześć Polecam słodkie auto z linku poniżej. Jeździłem taką jetką 15 lat, zrobiłem ok. 500t km i z powodu stłuczek, napraw, rdzy itp rozstałem się z dużym żalem. Wróciłbym tylko do klasycznych świateł z przodu. To najlepiej wyposażona, bardzo dynamiczna wersja MK II. No i komfortowa. Recaro welur, klima, pasy w drzwiach, el. szyby itp. W 1990 zwykła Jetta w RFN kosztowała 25 t marek, taka wersja 39 t marek - tyle co MB 190 ... Silnik 9A spełniał dość wysokie wymagania co do emisji zanieczyszczeń, myślę że euro 2 by nie było problemem http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220688096300&viewitem=&sspagename=ADME%3AB%3AWNARL%3AUS%3A1123 pozdro
-
Dane na temat silnika z netu, z różnych zródeł wszędzie tak samo podają. Nie robiłem jeszcze logów bo nie mam sprzętu. Chyba poproszę kogoś z okolic Poznania o pomoc, może Ormowca (pozdrawiam !) to zweryfikujemy. Tak czy inaczej nie ma odczuwalnej turbo dziury. pozdro
-
Ciekawa dyskusja, trochę jak o przedwojennych filmach... W niektórych 1,8t silnikach uzyskuje się maksymalny moment obrotowy wcześniej, w moim to jest AWM to 225 Nm przy obrotach 1950 - 5000. Turbo wstaje trochę wczesniej. Ciekawe osiągi ma nowszy silnik - dane z Wiki poniżej. Tak więc różnice między dieslem a benzyną w zakresie dolnych obrotów powoli znikają. 1.8 R4 16v TSI/TFSI 88-125kW (EA888) identification parts code prefix: 06H, 06J; ID codes: BYJ 125 kilowatts (170 PS; 168 bhp) @ 4,800-6,200 rpm; 250 newton metres (180 ft·lbf) @ 1,500-4,800 rpm — Audi A5
-
Największy i najmniejszy przebieg na Forum (3B i 3BG)
4MOTION odpowiedział dzidek1988xx → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
2004 rok produkcji, 1 rejestracja luty 2005 przebieg 56 tys. km -
Podsyłam parę fotek podwozia, zrobiłem je osobiście po przywozie auta ze stanów. Miało wtedy przejechane 10 tys. km... Nadwozie to kombi
-
Mój pasek 1,8t 4motion tip waży bez kierowcy i z 1/4 baku 1670 kilo. Gwoli ścisłości zważony na wadze w punkcie skupu złomu.
-
Spróbuj pojezdzić po bruku lub drodze z dziurami. Jeśli postukuje to pewnie górny wachacz.
-
Już raz pisałem. Drgania pochodzą od pompy powietrza dodatkowego kierowanego do kata żeby spalić bogatą mieszankę przy rozruchu zimnego silnika, Chodzi o to żeby z CO zrobić CO2. nie przejmujcie sę tym hałasem. to dla zdrowia ! Pozdro