ziutekF
-
Liczba zawartości
33 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O ziutekF
- Urodziny 05.05.1957
Informacje osobiste
-
Imię
Józef
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Hajnówka
Samochód
-
Silnik
B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
-
Rok produkcji
1991
-
Spokojnych i radosnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego całej społeczności naszego forum życzy Józek.
-
Witam polonez15 dziękuję za zainteresowanie, ale problem rozwiązany. Usterką okazał się kabelek na czujniku ciśnienia oleju, który ledwo się trzymał w tej osłonie gumowej. Po Kościele zadzwoniłem do starszego kolegi i opisałem zaistniały problem, Zbyszek ,bo tak ma na imię na początek kazał sprawdzić kabelek na tym czujniku i trafił w 10. Dziękuję i pozdrawiam -Józek
-
Witam Szanowne grono znawców tematu i odgrzewam kotleta. Wczoraj wymieniłem w swoim bolidzie uszczelniacze zaworów,dałem drugie szklanki i lekko przykręciłem wałek rozrządu. Dzisiaj na spokojnie ustawiłem rozrząd, poskładałem wszystko do kupy i próba odpalenia auta. Samochód zapalił od ręki, trochę potrzęsło silnikiem ale po dłuższej chwili praca silnika się wyrównała. Zadowolony gaszę silnik i idę na kawę, po kawie czas na przejażdżkę i tu rozczarowanie. Jadę do 40/godz. jest wszytko ok.,powyżej 40 zapala się lampka ciśnienia oleju. Gaszę auto ;odpalam na nowo i jadę dalej i znów powyżej 40 to samo. Na postoju na wolnych obrotach chodzi i chodzi i jest dobrze , gdy zaczynam dodawać gazu daje osobie znać buzer. Wieczorem kolejna próba i analogiczna sytuacja ,dodam , że szybciej łapie temperaturę. Teraz pytanie -gdzie popełniłem błąd? Pozdrawiam- i proszę o pomoc. Józek
-
Od siebie mogę dodać , że mój AAZ rocznik 91 jak jest ciepły świec nie grzeje i pali dobrze.
-
Witam Panie i Panów. Na imię mam Józek , mieszkam w Hajnówce i jeżdżę Paskiem 1.9 td rok 91. Fotki wrzucę później bo teraz jest wiadomo jak to po zimie. Pozdrawiam-Józek.
-
Witam i zaznaczam , że 3 raz siadam do pisania tego tekstu. Dwa poprzednie razy zakończyłem porażką ,ponieważ piszę wolno ,ale jak córka zauważyła " tata już pisze na dwie ręce, to już duży postęp'' i pod koniec moich wypocin coś przycisnąłem nie tak jak trzeba więc cały tekst się skasował, załamanie. Przechodząc do meritum sprawy tak jak wcześniej pytałem o ustawienie pompy na znaki czy na bolec-blokadę. W moim pasku znaki na kole i obudowie nie pasują do blokady, żeby włożyć bolec muszę cofnąć koło zębate pompy do tyłu o jeden ząb i wtedy blokada pasuje, ale nie pokrywają się znaki na kole i pompie. Teraz rozumiem, że trzeba ruszyć samą pompę i to zgrać razem. Powiem teraz tak, że jeżdżę tym autem prawie 3 lata i do silnika nie zaglądam nie mówiąc o filtrach i oleju .W duże mrozy odpala to jest ok ,ale w ostatnim czasie puścił o ring pod chłodnicą oleju zrobiłem to, teraz gdzieś od miesiąca zaczął dziwnie pracować i kopcić na niebiesko dopóki się nie nagrzał. Trochę to mnie to irytowało ,ale jeździłem dalej do czasu kiedy bez ssania nie chciał chodzić. Zaglądam do rozrządu a tam pasek luźny ,rolka słabo dokręcona i rozrząd przestawiony. Po lekturze forum i książki ''sam naprawiam '' postanowiłem sam ustawić rozrząd .Ustawiłem i jeździłem ,ale silnik twardo pracuje pompa ustawiona na znaki, więc wczoraj jeszcze raz biorę się za ustawianie i myślę dzisiaj ustawię pompę na bolec . Co za licho pasek znów luźny.Ustawiam na znaki wszystko się zgadza tylko jak dokręcam rolkę to zarazem wyciągam śrubę z bloku i znalazłem sprawcę całego zajścia. Ze śrubą wyciągnęła się cienka sprężynka nawinięta na gwint. Godz.20 mechanik daje dobrego kleju ,wracam ,kleję po5min śruby miałem nie ruszyć. Po 2 godz. dokręcam rolkę i wyciągam śrubę z bloku .Godz.23 zwijam graty i idę z problemem do domu. Pozdrawiam- Józek.
-
Dzięki Tomek.Wieczorem opiszę całą sytuację bo w tej chwili wpadłem na moment do domu z pracy . Pozdrawiam- Józek.
-
Witam szanownych Panów mechaników i znawców tematu i mam pytanie. Czy przy ustawieniu rozrządu pompę wtryskową ustawia się na bolec do blokady , cz na znaki na pompie ? Przy ustawieniu na blokadę silnik pracuje miękko , ale zimny kopci na niebiesko. Przy ustawieniu na znaki na pompie odpala bez [ssania], nie kopci , ale twardo pracuje. Blokada w stosunku do znaków na pompie nie pasuje o 1 ząbek. Rozrząd w1 przypadku, jak i teraz jest ustawiony na znaki idealnie. Proszę o jakieś sugestie w temacie będę wdzięczny. Silnik AAZ 1991r .Pozdrawiam - Józek.
-
Ustawienie regulacja kąta wtrysku AAZ
ziutekF odpowiedział brox → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Darek gratuluje . Kawał świetnej roboty i super foto porada. Z wielkim zainteresowaniem śledziłem Twoje poczynania i jestem pod wrażeniem a zarazem to tchneło we mnie więcej odwagi, żeby w okolice rozrządu samemu pchać ręce .Dziękuję - pozdrawiam Józek. -
Ma być 90 st.,masz do wymiany termostat. Zasłonięcie chłodnicy spowoduje to 'że silnik szybciej osiągnie temperaturę 75 st.,ale i tak będzie niedogrzany i będzie więcej palił. Dużo o tym jest na forum ,trzeba poszukać. Pozdrawiam-Józek.
-
Witam. Tak ma być, -25 też nie będzie temperaturą zaporową. Pozdrawiam- Józek.
-
Pobór prądu z akumulatora w czasie spoczynku
ziutekF odpowiedział Jotes → na temat → Elektryka, oświetlenie
Witam Marcin. Żarówka mi się nie świeci w bagażniku. Po za tym 2 tygodnie temu wymieniałem łożyska w altku i przy okazji wykręciłem rozrusznik i rozebrałem ,umyłem ,poczyściłem,wymieniłem tulejki i hula aż miło. Ładowanie 14,45v i 14 ,23v pod obciążeniem. Jeżdżę co dziennie i z rozruchem nie mam problemów aku 90ah. pozdrawiam- Józek. -
Witam . W moim przypadku był wyrobiony bolec w tej kopułce. Wykręć 2 śrubki i wyciągnij kopułkę, popchnij ten bolec w środku i jeżeli Ci się zapalą światła to znalazłeś usterkę. Pozdrawiam - Józek.
-
Pobór prądu z akumulatora w czasie spoczynku
ziutekF odpowiedział Jotes → na temat → Elektryka, oświetlenie
Witam Panie i Panów. Czytając wątki i posty na temat '' Pobór prądu z akumulatora w czasie spoczynku '' postanowiłem sprawdzić dzisiaj w swoim aucie i jestem zaskoczony. Miernik wpiełem zgodnie z instrukcją pomiędzy klemą- na aku. czarna końcówka i czerwona na przewód- od aku.. Miernik pokazał 1.50 A ,wyciągam bezpiecznik do radia nr.22 i miernik pokazuje 0.70A , wyciągam kolejny bezpiecznik nr.21 oświetlenie sufitowe,bagażnika, zegar, zapalniczka, centralny zamek i miernik pokazuje 0.00A. i tak zostawiłem na noc. Teraz mam pytanie , od czego zacząć poszukiwania tak dużego poboru prądu ? Chcę zaznaczyć , że nie jestem elektrykiem/elektronikiem tylko budowlańcem i bardzo proszę o cenne porady . Dziękuję i pozdrawiam Józek. -
Michał,jeżeli masz trochę pojęcia i chęci to nie ma problemu ,zawsze kasa zostaje w kieszeni i zadowolenie z wykonanej naprawy oraz nauka na przyszłość. W ubiegłym tygodniu robiłem u siebie ,ale to tak przy okazji,ponieważ wyjmowałem alternator i wymieniałem łożyska w alternatorze. Pozdrawiam-Józek.