Skocz do zawartości
zima18

Wymiana osłony przegubu / poradnik / zdjęcia

Rekomendowane odpowiedzi

a poda ktoś mi dane przegubu wewnetrznego do passat 110 afn?? chodzi mi o ilosc zebow i srednice bo nie wiem jaki kupic. z goy dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam takie zapytanie, dwa miesiące temu wymieniłem osłonę przegubu od str kierowcy, wszystko pięknie ładnie ale dwa tygodnie temu zaczęło się coś dziać. Przy jednoczesnym hamowaniu i skręcaniu w prawo słyszałem coś jakby tarcie metalu o metal (bardzo podobny jakby się klocki kończyły), zdarzało się to sporadycznie, ale z upływem czasu częstotliwość narastała. Niestety pogoda nie sprzyjała nawet na sprawdzenie co się dzieje do tego kilka dni w delegacji. Jadąc dzisiaj okazało się że ten sam dźwięk jest już przy hamowaniu z jazdy na wprost, nie hałasuje tylko przy hamowaniu w trakcie skrętu w lewo. No więc zmobilizowałem się zdjąłem koło aby sprawdzić co z klockami i one okazały się w dobrej kondycji ale zobaczyłem to:

 

 

Okazało się że chyba za słabo zacisnąłem dużą opaskę na osłonie przegubu bo wycisnęło się trochę smaru i kręciła się łatwo, na zdjęciach widać że osłona jest skręcona, więc odkręciłem ja do pozycji właściwej i opaskę zacisnąłem najmocniej jak się dało, ale nadal byłem ją w stanie trochę przekręcić, po moim zabiegu wygląda to tak:

 

Co myślicie? Osłona do wymiany? Przegub do wymiany? (nie ma trykania) Skąd może być to tarcie metalu o metal, które po moim zabiegu nie zniknęło, kilka osób sugeruje że to przegub, czekam na ewentualne sugestie.

 

 

No więc problem rozwiązany, osłona przegubu ok, sam przegub też, wymieniłem klocki bo się okazało że patrząc od góry wszystko było ok, a od dołu wewnętrzny klocek się wytarł na zero, coś musiało go zblokować w prowadniczce od góry i się zdźierał od dołu.

Wymieniłem i jest git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam poloski z przegubami wewn. w dobrym stanie , musze dokupic 2 zewnetrzne ,i czy jest sens zdejmowac oslone z wewnetrznych w celu dolozenia lub wymiany smaru ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, mam poloski z przegubami wewn. w dobrym stanie , musze dokupic 2 zewnetrzne ,i czy jest sens zdejmowac oslone z wewnetrznych w celu dolozenia lub wymiany smaru ??

 

Zawsze nowy smar jest lepszy niż stary. Jeżeli jednak osłony masz szczelne i nic nie uciekło to jednak nie robiłbym nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności