Skocz do zawartości

lunat

  • Liczba zawartości

    155
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O lunat

  • Urodziny 04.12.1988

Informacje osobiste

  • Imię
    Krzysiek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wodzisław Śląski

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1997
  1. Przeczytaj ten temat, zdarzało się że pompy padały dosyć szybko
  2. Sprawdź przewody idące do nagrzewnicy czy są gorące (jeden powinien być nieznacznie chłodniejszy), jeśli nie będą to może być wina pompy wody (łopatki lubią się łamać). Termostat można sprawdzić VAGiem, na desce może wyświetlać 90 stopni a w rzeczywistości będzie 70, VAG Ci to pokaże. Zobacz jeszcze to: http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic?p=6115&viewfull=1#post6115
  3. Kody na wlepce 1AC, 182, 1LB, 1BA Zdjąłem koło, z mojego mierzenia wynika że 282 mm Dzięki za pomoc!
  4. Panowie, pomożecie z ustaleniem odpowiedniego rozmiaru tarcz? WVWZZZ3BZWD210047 Z tego co wynika z początku tematu każdy kto miał AFNa ma 288mm, więc podejrzewam, że ja też, ale wolałbym potwierdzenie, żeby bez sensu nie odsyłać. Zaciski Ate.
  5. Nie oznacza to że pompa siada, tak ma po prostu być, bo przy większych obrotach pompa wydajniej pracuje. Do 70 stopni płyn dogrzewają 3 świece, więc może dlatego szybciej się zagrzewa. Mi w tej temperaturze też się grzeje około 8-10 km, ale ja mam chyba termostat walnięty.
  6. Niestety efektów brak. Razem ze znajomym mechanikiem niechętnie obstawiamy nagrzewnicę. Podczas gdy silnik zagrzany na postoju pokazuje 50-55 stopni przy ustawionym nawiewie na 2 stopniu, natomiast gdy ustawi się nawiew na max to temperatura spada do około 35 stopni. Wniosek z tego taki, że nawiew bardzo szybko schładza nagrzewnicę, więc pewnie nie ma pełnej wydajności. W przyszłym tygodniu będziemy z tym walczyć
  7. Ja kiedyś przy czyszczeniu nagrzewnicy też ją odpowietrzałem i miałem dokładnie taki sam objaw, tzn płyn nie ciekł przez dziurkę odpowietrzającą aż do momentu rozgrzania silnika, więc może tak ma być
  8. Jestem niemalże pewien, że w tym temacie na którejś stronie znalazłem taką informację, sam bym raczej na to nie wpadł Temperatura na liczniku nie zawsze jest zgoda z prawdziwą temperaturą płynu, lepiej sprawdzać vagiem. Sprawdzałeś klapkę silniczka który steruje ciepłym powietrzem czy prawidłowo pracuje? Ja mierzyłem w trakcie jazdy po mieście, silnik nagrzany, temp. zew. -1 i pokazało mi 81,5 stopnia.
  9. Chodzi mi o samą budowę nagrzewnicy, tzn. wąż wchodzący do nagrzewnicy jest od razu połączony z wężem wychodzącym osobnym kanałem jeszcze przed żeberkami nagrzewnicy. Dzięki temu jeśli nagrzewnica jest zapchana i nie jest drożna to płyn przepływa właśnie w tamtym miejscu, a omija żeberka nagrzewnicy, dlatego oba węże mogą być gorące a w aucie nie ma ogrzewania. Ciężko to wytłumaczyć jak się nie ma jakiegoś zdjęcia... W każdym razie jest to mój domysł i o ile się nie mylę, czytałem gdzieś na poprzednich stronach tego tematu o takiej możliwości. Dzięki za testy temperatury. Dzisiaj jechałem passkiem od ojca (2004r.) i przy temp. zew. około -1 stopnia uzyskałem 81,5 stopnia (!). Autko super grzeje. Chciałbym, żeby moje też tak grzało... W przyszłym tygodniu przepłukam nagrzewnicę octem i domestosem, mam nadzieję, że da to jakiś efekt
  10. To jeszcze gorzej niż u mnie... sprawdź czy masz węże gorące
  11. Sęk w tym, że płyn może przepływać obiegiem przed nagrzewnicą i wcale przez nią nie przepływać. Wtedy po rozgrzaniu silnika, przy włączonym ogrzewaniu oba (!) węże będą gorące. Jeśli jest prawidłowy obieg i mamy puszczone ogrzewanie wąż powrotny powinien być chłodniejszy. Co do testu - silnik 90 stopni.
  12. W dieslach są przewody wysokiego napięcia?
  13. Moim zdaniem, jeśli jest na 0 to klapka całkowicie się otwiera, więc powinno być ok, ale niech się wypowiedzią mądrzejsi. Sprawdziłeś termostat? Bardzo częsta przyczyna. W którymś z poprzednich postów był sposób sprawdzenia nagrzewnicy, opis chyba od kolegi Jericho (ale nie jestem pewien). Mianowicie ustawiamy bieg wentylatora na "2", dajemy dmuchawę na wprost i ustawiamy max temperaturę (HI). Wchodzimy w diagnozę, na 11 kanale musi być 0, a na 8 kanale im więcej tym lepiej. (polecam koledze przempas ten test także) I teraz pytanie a raczej prośba dla kogoś komu ogrzewanie dobrze działa. Chodzi o sprawdzenie powyższym sposobem jaka temperatura być powinna. Ja przy zew. temp. 1-3 stopnia mam na ekranie climatronica temp. nawiewu ok 56-59 stopni. Podejrzewam, że to za mało i że mam zasyfioną nagrzewnicę. Jeśli ktoś będzie w stanie zrobić ten test to będę wdzięczny.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności