Gość robboh Zgłoś #121 Napisano 11 Grudnia 2009 Co myślicie o osłonach uniwersalnych? Podobno nie trzeba ściągać przegubu z półosi przy montażu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel-VW Zgłoś #122 Napisano 11 Grudnia 2009 Witam Jestem po wymianie przegubu i obyło się bez odkręcania wahaczy, dzięki temu wątkowi. W A4 2-3 lata temu kombinowałem i kombinowałem i musiałem odkręcić ale chyba jeden dolny, a wystarczyło tylko podnieść piastę lewarkiem do góry i przegub wychodzi bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marmsn Zgłoś #123 Napisano 17 Stycznia 2010 o widze ze kolega nie ma kciuka na 3 zdjeciu od konca...czy urwalo ci go prz tej wymianie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RICKI 72 Zgłoś #124 Napisano 24 Stycznia 2010 U mnie tak już terkocze prawy przegub, że jak nie muszę:pto nie skręcam ,ale do tematu , czy może się coś tam urwać ? i unieruchomić auto:D ?,bo nie chciał bym zostać na lodzie:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #125 Napisano 24 Stycznia 2010 U mnie tak już terkocze prawy przegub, że jak nie muszę:pto nie skręcam ,ale do tematu , czy może się coś tam urwać ? i unieruchomić auto:D ?,bo nie chciał bym zostać na lodzie:638: Rozleciał mi się kiedys przegub w czasie jazdy. I to taki który nie terkotał. Wysypały się kule. Auto nie pojedzie dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dymekvr6 Zgłoś #126 Napisano 2 Lutego 2010 MARMSN nie śmiej się z tego bo kiedyś Tobie co się urwie i bedziesz miał problem.. a wracając do przegubu to jestem własnie po wymianie prawego.. opcja wyciągniecia przegubu przy skreconych na maxa kołach się nie powiodła.. musiałem odkrecić dolny lewy wahacz. potwierdzam ściąganie przeguba przy wkrecaniu śruby na maxa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #127 Napisano 8 Lutego 2010 o widze ze kolega nie ma kciuka na 3 zdjeciu od konca...czy urwalo ci go prz tej wymianie ??? To miało być śmieszne? Bo np. mi nie jest do śmiechu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz3724 Zgłoś #128 Napisano 9 Lutego 2010 I tu sie należa gratulacje za poświęcenie napewno się przyda komus twoj opis plus fotki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brach758 Zgłoś #129 Napisano 9 Marca 2010 Nie chce mi zejść przegub z osi. Wkręcam śrubę na siłę a ona ani drgnie . Czy jest tam jeszcze jakieś zabezpieczenie które nie chce puścić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oporek Zgłoś #130 Napisano 18 Marca 2010 Witam ! Bardzo fajne opisy lecz szkoda że nie ma podanych momentów dokręcania śrub.Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #131 Napisano 24 Marca 2010 Witam, Przymierzam się do wymiany osłony półosi i wiem już jak co pościągać ale mam pytanie jak założyć przegub na półoś? Tam są dwie podkładki i zabezpieczenie w kształcie ,,C''. Czy przegub należy nabić na półoś (oczywiście z czuciem) czy po prostu się go wpycha aż się zablokuje - jak to stwierdzić? Z góry dziękuje za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HubeRRo Zgłoś #132 Napisano 24 Marca 2010 jak założyć przegub na półoś? Tam są dwie podkładki i zabezpieczenie w kształcie ,,C''. Czy przegub należy nabić na półoś (oczywiście z czuciem) czy po prostu się go wpycha aż się zablokuje - jak to stwierdzić? Na czystą ośkę wkładasz opaskę zaciskową, następnie stalowy pierścień - węższy koniec, w stronę skrzyni, szerszy w strone przegubu. Potem pierścień z tworzywa, szerokim końcem w stronę skrzyni, wąskim do przegubu. Wciskasz w ośkę zabezpieczenie (drucik w kształcie 'C') po tym nabijasz przegub na półoś, najlepiej drewnianym młotkiem. Co do wymiany osłony/przegubu. Dziś wymieniałem osłonę, wymieniałem samemu, bez rozpinania zawieszenia, jedynie odkręciłem maglownicę. Tak jak pisałem, śruby w piastę, żeby zablokować tarczę, potem opuścić auto, stawiając na tarczy. Mocno obracamy piastę i od strony zacisku wyciągamy przegub! Dzisiejsza 'operacja' zajęła mi 3 godziny wliczając czyszczenie przegubu. P.S. Jeden woreczek smaru wciskam dokładnie w przegub, drugi woreczek w osłonę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rozavw Zgłoś #133 Napisano 24 Marca 2010 (edytowane) witam. mnie jutro czeka wymiana osłony,i tak się zastanawiam czy da się bez rospinania wachaczy????? Jutro napiszę co i jak!!!!! witam ponownie. Jestem po zabiegu wymiany osłony,cała operacja 40 min z myciem przegubu.Wykonałem zabieg bez rospinania wachaczy,bardzo łatwo,zero problemów: 1. Luzujemy śrubę przegubu,podnosimy auto na lewarku. 2.zdejmujemy koło i wykręcamy śrubę przegubu.W moim wypadku była to śruba na imbus 17. 3. Skręcamy koło na maxa (lewy przegub w prawo,prawy w Lewo) i podnosimy 2-gim lewarkiem zwrotnicę do góry. 4.wyjmujemy przegub w kierunku tyłu auta. 5.wkręcamy srubę w przegub do oporu i mamy go na wierzchu. ot i wszystko jest cacy. przy okazji zmieniłem łączniki stabilizatora bo były już delikatnie zdezolowane. A I JEŚLI ROBIMY TO NA POLBRUKU TO WARTO POŁOŻYĆ COŚ NA ZIEMIĘ BO PO ODKRĘCENIU ŚRUBY PRZEGUBU WYPŁYNIE TROCHĘ OLEJU,LUB WODY ZE SMAREM.pRZYNAJMNIEJ U MNIE WYLECIAŁO JAKIEŚ 50 ml. pozdrawiam. Edytowane 25 Marca 2010 przez rozavw naprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wagiel Zgłoś #134 Napisano 1 Kwietnia 2010 Witam, To ja do tematu osłon mam jedno pytanie. Szykuje się na wymianę zew. przegubu, zauważyłem, ze osłona wew. też jest nieźle sparciała. Guglam i guglam i nie mogę znaleźć co to za osłona, model, jaki GKN, same zewn. na necie. Dlatego odkręciłem dzisiaj koło i zaglądnąłem. Teraz pytanie: czy dobrze mi się wydaje, ze osłona wew. jest dokładnie taka sama jak zewn. Przeglądałem się długo i zrobiłem parę fotek, wydaje mi się, że to te same gumy. Proszę o weryfikacje. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #135 Napisano 1 Kwietnia 2010 Witam,To ja do tematu osłon mam jedno pytanie. Szykuje się na wymianę zew. przegubu, zauważyłem, ze osłona wew. też jest nieźle sparciała. Guglam i guglam i nie mogę znaleźć co to za osłona, model, jaki GKN, same zewn. na necie. Dlatego odkręciłem dzisiaj koło i zaglądnąłem. Teraz pytanie: czy dobrze mi się wydaje, ze osłona wew. jest dokładnie taka sama jak zewn. Przeglądałem się długo i zrobiłem parę fotek, wydaje mi się, że to te same gumy. Proszę o weryfikacje. Dzięki. nigdy nie kupowalem manzet (oslon gumowych przegubow ) ale sa chyba te same nawet na 99.9 procenta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszdaw Zgłoś #136 Napisano 9 Kwietnia 2010 Witam, Trzy dni temu zainspirowany radami na tutejszym forum dot. wymiany osłony przegubu postanowilem zabrac się za wymianę całego przegubu. I oto kilka porad. 1. Poluzować szpilki kola, 2. Poluzować śrubę przegubu (ja miałem imbusową) 3. Podnieść auto na lewarku i zdjąć koło 4. Odkręcić śrubę przegubu 5. Łapiąc za półoś i przegub wypchać go z piasty koła 6. UWAGA: przydatna druga osoba - włączyć silnik i skręcić koła max w prawo (jeżeli wymieniamy lewy przegub). Dlaczego potrzebna druga osoba - ponieważ po max skręceniu kół, kierowncia ma tendencje do powracania ze swojej skrajnej pozycji i obraca się o pare stopni, prostując tym samym lekko koła. Ten niewielki ruch jest wystarczający aby pogrzebać możliwość wyciągnięcia przegubu bez rozkręcania, wahaczy czy luzowania zwrotnicy. 7. Mając max skręt przytrzymywany przez pomocnika, złapać prawą ręką za półoś i skierować ją na godzinę 5 oraz lekko wepchać w skrzynię biegów, następnie tak złamany przegub złapać lewą ręką i przekręcić go w prawo UWAGA po wyjęciu półosi z piasty koła oraz przy włączonym silniku półoś na biegu jałowym będzie się delikatnie obracać (złapać ją ręka lub wyłączyć silnik) 8. Instrukcja demontażu przegubu z półosi jest zawarta w tym wątku więc nie będę się już rozpisywał 9. Przy wkładaniu postępować analogicznie. Po zastosowaniu powyższych kroków przegub został wymieniony bezproblemowo. POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaglina Zgłoś #137 Napisano 18 Maja 2010 Witam wszystkich i na wstępie chcę podziękowac wszystkim za cenne rady w sprawie przegubu!!!:kumple Poza tym u mnie w paku 2004 1,9 TDI 130PS zdjąc jakoś się udało bez odkręcania wahacza, ale juz przy wkładaniu sie bez tego nie obeszlo. Może to wina tego, że prace wykonywałem bez kanału i podejśc do półosi aby ją mocno uchwycić jest o0graniczona. Ale poza tym wszystko poszło w ok. 1 godzinę. A tak w nawiasie to samemu jakoś ciężko idzie chyba że jakiś sposób na zablokowanie kierownicy w pełnym skręcie. Na zakończenie powiem tak: poczytałe, poczytałem i poszlo!!! Dobra prognoza na przyszłość bo teraz czeka mnie czyszczenie kierownic turbiny. Ale od czego FORUM.... Dzięki,powodzenia i dla wszystkich pomocnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QplanetQ Zgłoś #138 Napisano 18 Maja 2010 ja wymienilem za to oslone przegubu odkrecajac 2 wachacze dolne oraz koncowke drazka calosc ładnie odskoczyla lekko skrecilem reka zwrotnice i przegub sam wypadl . Nie bylo zadnych wiekszych problemow z wlozeniem wachaczy na swoje miejsce tak samo jak z przegubem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek1500 Zgłoś #139 Napisano 18 Maja 2010 Uwaga przy 12 zdjęcu Kolega pisze że trzeba szarpnąć, a wcale nie bo śruba którą przegub jest skęcony z piastą po wyjęciu z piasty wkręcamy ją i przegub sam zeskoczy. Bez szarpania stukania poprostu jakby ściągaczem.A teraz postaw Piwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek B5 Zgłoś #140 Napisano 18 Maja 2010 też wymieniałem bez odkręcania góry. ciasno ale bez problemy da radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach