guciu04 Zgłoś #101 Napisano 18 Sierpnia 2009 Ja właśnie uporałem się z tymi przegubami, wymieniłem obie strony w czasie 3,5 godziny;) i wybrałem firmę "LOBRO" , skorzystałem z propozycji kolegów i nie rozkręcałem zbędnych rzeczy, jak drążki itp. może miejsca nie było za wiele ale można to zrobić. Wielkie dzięki wszystkim forumowiczom za opisywane tutaj podpowiedzi jak to wykonać, bardzo były mi pomocne. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lalka78 Zgłoś #102 Napisano 19 Sierpnia 2009 Witam Mechanior wymienił mi lewy przegób i zaczeła mi sie świecic kontrolka ABS i "!" podczas jazdy w ostatnim momencie chamowania na jakies 1, 2 metry przed zatrzymaniem całkowitym pojazdy W kole w którym był wymieniony przegób działa ABS to znaczy pompuje pod podałem i "impulsuje" lewe koło tak jak bym chamował na sypkim piasku a chamowanie wykonuje na czystym asfalcie POMOCYYY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekhero Zgłoś #103 Napisano 21 Sierpnia 2009 Ja tu trochę z innej beczki. Czy wie ktoś może jak się nazywa taka listwa w podwoziu samochodu (Passat B5 98r) do której się przykręca osłonę silnika oraz osłonę skrzyni biegów? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #104 Napisano 22 Sierpnia 2009 No to i ja się dołączę: wczoraj wymieniłem oba przeguby na nowe (spidan) i opieralem się głównie na tym co znalazłem w fotkach na 1szej stronie. drążka kierowniczego nie ruszałem, ale dwa górne wahacze odpinałem. tarcza z zaciskiem też została zdjęta - z prostej przyczyny: nie wiele roboty (2 śruby), a o wiele łatwiejszy dostęp się robi Teraz cieszę się cichym skręcaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek1500 Zgłoś #105 Napisano 31 Sierpnia 2009 (edytowane) Panie i Panowie Ta śruba służy do zdjęcia przegubu. "Czyli sruba ktura dokręcamy przegub z piastą (imbus bąź klucz "32") Po wyjęciu przegubu z piasty wkręsamy tę oto śrubę w przegub i on nam zeskoczy. "bez jakiegoś młotkowania szarpania" Jak tu dodać zdjęcie Edytowane 31 Sierpnia 2009 przez waldek1500 Jak tu dodać zdjęcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #106 Napisano 12 Września 2009 WitamMechanior wymienił mi lewy przegób i zaczeła mi sie świecic kontrolka ABS i "!" podczas jazdy w ostatnim momencie chamowania na jakies 1, 2 metry przed zatrzymaniem całkowitym pojazdy W kole w którym był wymieniony przegób działa ABS to znaczy pompuje pod podałem i "impulsuje" lewe koło tak jak bym chamował na sypkim piasku a chamowanie wykonuje na czystym asfalcie POMOCYYY Witam ja myślę, że przy wymianie został zabrudzony czujnik ABS albo ta koronka na przegubie. Ostatnio przy wymianie, też zasmarowałem wszystko, ale przed końcowym złożeniem wszystko ładnie wyczyściłem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumiś Zgłoś #107 Napisano 13 Września 2009 Witam Mechanior wymienił mi lewy przegób i zaczeła mi sie świecic kontrolka ABS i "!" podczas jazdy w ostatnim momencie chamowania na jakies 1, 2 metry przed zatrzymaniem całkowitym pojazdy W kole w którym był wymieniony przegób działa ABS to znaczy pompuje pod podałem i "impulsuje" lewe koło tak jak bym chamował na sypkim piasku a chamowanie wykonuje na czystym asfalcie POMOCYYY prawdopodobnie wcisną ci czujnik za mocno lub zamontował nie taki przegób . miałem taką sytuację -w sklepie sprzedali mi nie taki przegób i koronka "pierścień abs-u "obcierał o czujnik NIE MA CO MARZEKAC TYLKO JAK NAJSZYBCIEJ JECHAC Z REKLAMACJĄ POZDRAWIAM ---------- Post added at 12:34 ---------- Previous post was at 12:32 ---------- witam ja myślę, że przy wymianie został zabrudzony czujnik abs albo ta koronka na przegubie. Ostatnio przy wymianie, też zasmarowałem wszystko, ale przed końcowym złożeniem wszystko ładnie wyczyściłem:) zasmarowanie tej koronki nie wiele powinno zmienic więc raczej nie tam jest problem ---------- Post added at 12:39 ---------- Previous post was at 12:34 ---------- panowie co do tej śruby od górnych wachaczy - i tak warto się pomęczyc gdyż i tak zpewnością niebawem te nieszczęsne wachacze się wytłuką i konieczne będzie jej odkręcenie i wtedy trud napewno zaowocuje (nie zapomnijcie jej dobrze wyczyścic lub wymienic i posmarowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #108 Napisano 6 Października 2009 Dzisiaj ja musiałem wymienić mandżetę na lewym przegubie i zrobiłem tak, jak mi powiedział kolega z ASO VW. Bez dotykania się do zawieszenia wyjąłem całą półoś z obydwoma przegubami ( wew. i zew.) i miałem wszystko jak na dłoni. Wystarczyło odkręcić śrubę imbusem 14mm i sześć śrub XZN, przesunąć w górę wewnętrzny przegub i spokojnie wyszła mi cała półośka na zewnątrz. Mogłem sobie wtedy na luzie zdjąć przegub zewnętrzny, wyczyścić wszystko i założyć nową mandżetę. Zajęło mi to około godzinki. Tyle ode mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baciar Zgłoś #109 Napisano 7 Października 2009 dobrze wiedzieć !!! oczywiście kanał jest niezbędny do tego sposobu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HubeRRo Zgłoś #110 Napisano 7 Października 2009 Witam! Wczoraj wymieniłem lewy przegub homo-kinetyczny . Cała operacja zajęła mi około 45 minut! - Wjazd do garażu (bez kanału), ręczny + jedynka. - Poluzowanie śruby trzymającą przegub (imbus 17 lub nasadowy 27) gwint prawy. - Poluzowanie śrub koła, podniesienie auta, zdjęcie kola, maksymalny skręt w prawą stronę (lewy przegulb), przykręcenie tarczy hamulcowej śrubami z dystansami, podparcie tarczy i częściowe opuszczenie auta. - Delikatne wybicie przegubu z pasty, pięknie wychodzi po prawej stronie (na luzie). - Ściągnięcie przegubu z ośki poprzez maksymalne wkręcenie śruby mocującej (na biegu). - Zdjęcie opasek, zabezpieczeń i starej osłony. - Wytarcie półosi z resztek smaru. - Założenie osłony, zabezpieczeń i delikatne nabicie przegubu na oś. - Wciśnięcie smaru do przegubu, osłony i założenie opasek. - Włożenie przegubu do piasty i wkręcenie śruby mocującej (na luzie). - Podniesienie auta, założenie koła i dokręcenie wszystkiego po opuszczeniu auta. Bez rozkręcania wahaczy i innych zbędnych zabiegów. Pozdrawiam i powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiofazi Zgłoś #111 Napisano 10 Października 2009 Witam Chcę wymienić przeguby w moim aucie b5 1.6 AHL 1997r. Zdecydowałem się na GKN Spidan znalazłem numer katalogowy GKN przegubu zewnętrznego 22681 (nr VW 3B0 498 099 D) Natomiast nie mogę znaleźć numeru katalogowego przegubu wewnętrznego marki GKN (nr VW 3B0 498 103) Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcel_76 Zgłoś #112 Napisano 25 Października 2009 Mam pytanie - Czym zacisnąć opaski dostarczone z gumową osłoną - czy da radę bez specjalistycznych narzędzi (szczypiec itp) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #113 Napisano 25 Października 2009 Obcęgami dobrze się zaciska te opaski ---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:08 ---------- Przy wymianie osłony odkręcałem dolny tylny wahacz od piasty. Widziałem na forum, że bez odkręcania udawało się wyciągnąć przegub z piasty ale jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcel_76 Zgłoś #114 Napisano 1 Listopada 2009 (edytowane) Czy przy zmianie osłony przegubu konieczna jest wymiana śruby bo w komplecie spidan przyszedł mi imbus śruba rozmiar 14 a zakupiłem taki jak mam w swoim autku 17. planowałem wymiane na jutro rano ale brak mi takiego klucza i chyba będę musiał jechać kupić. jeszcze jedno pytanko apropo "przykręcenie tarczy hamulcowej śrubami z dystansami," jakie to są śruby z dystansami? Edytowane 1 Listopada 2009 przez marcel_76 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #115 Napisano 1 Listopada 2009 jeszcze jedno pytanko apropo "przykręcenie tarczy hamulcowej śrubami z dystansami," jakie to są śruby z dystansami? Trzeba przykręcić tarcze do piasty aby były zamocowane bez luzu. jesli użyjesz śrub od kól to normalnie nie da się tak głęboko wkręcić tych śrub. trzeba pod nie założyć podkładki, dużą nakrętkę lub inny "dystans":) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcel_76 Zgłoś #116 Napisano 2 Listopada 2009 Trzeba przykręcić tarcze do piasty aby były zamocowane bez luzu. jesli użyjesz śrub od kól to normalnie nie da się tak głęboko wkręcić tych śrub. trzeba pod nie założyć podkładki, dużą nakrętkę lub inny "dystans" tak też myślałem ale wolałem zapytać przed rozbiórką.Dzięki. ---------- Post added at 14:11 ---------- Previous post was at 09:00 ---------- No i po wymianie. Bez zbędnego rozkręcania się obyło. Ale nie obyło się bez niespodzianek elegancko zdemontowałem wszystko biorę osłonę spidan zakupioną na allegro a ta nie pasuje bo za mała. Szybko w drugi samochodzik do sklepu i po sprawie. dzięki za szczegółowe opisy bardzo pomocne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
under81 Zgłoś #117 Napisano 3 Listopada 2009 Obcęgami dobrze się zaciska te opaski Obcęgami to jest lipa nieziemska, bo miejsce ścisku opaski nie jest spłaszczone tylko podniesione w górę, i po jakimś czasie przy jeździe na skręcie wyciera dziurę w osłonie przegubu i zaś robota. Jak nie masz dostępu do szczypiec do takich opasek, i musisz zacisnąć obcęgami to przy zaciskaniu włóż coś w obcęgi ja dawałem np nasadkę klucza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Butcheros Zgłoś #118 Napisano 8 Listopada 2009 Odkręcamy śrubę mocującą przegub do piasty, samochód stoi na kołach, podnosimy auto, zdejmujemy koło, odkręcamy i i wyjmujemy śrube trzymającą w zwrotnicy sworznie dwóch górnych wachaczy. Kiedy mamy juz uwolnioną zwrotnice zdejmujemy opaski i osłonę przegubu. Popukać młoteczkiem i przegub wychodzi. Wszystko czyścimy benzyna ekstrakcyjną (nitro rozpuszcza elementy gumowo plastikowe), smarujemy nowy przegub smarem z zestawu, zakładamy gume i przegub i wszystkie podkładki teflonową i metalową i zawlęczkę i skaldamy do kupy, zakładamy opaski i gotowe. Mnie zajęło to 45 min. Przyczyną wymiany przegubu zewnętrznego były drgania kierownicy podczas przyspieszania. Po wymianie ustało, bo już miałem półoś naszykowaną na wymianę. naprawa tylko 200zł za przegub ---------- Post added at 15:38 ---------- Previous post was at 15:35 ---------- Za najlepsze opaski uważam stalowe tasiemki w ocynku, powinno się je gilotynka zaciągać i , ale domową metoda tez się da, skuteczniejsze niż te zaciskane cęgami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wektor011 Zgłoś #119 Napisano 7 Grudnia 2009 Dzięki za instrukcję. Mnie właśnie to czeka i to również przy prawym kole. Myślę że po przeczytaniu porady będzie mi dużo łatwiej. Pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hero1406 Zgłoś #120 Napisano 9 Grudnia 2009 Dobry poradnik. prawdopodobnie tez bede wymieniał przegub Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach