Skocz do zawartości
Gość ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Za gęsty olej przy minusowej temperaturze robi się jeszcze bardziej gęściejszy, więc zanim wypełni hydropopychacze to słychać klekot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakieś 5tys temu wymieniony olej na Motul 6100 10w40
No wlasnie, przydalby sie 5W40.

Z jakiegos szczegolnego powodu zmieniles, czy po prostu mechanik doradzil ze wzgledu na przebieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Audi dopiero niedawno kupiłem,gosciu dał mi wszystkie faktury co przy nim robił ,na których widniał olej półsyntetyk ,choć mówił że zalany jest syntetykiem,i nieznajac tematu kupiłem Motula 10w40.

Czyli wychodzi że pasowało by zmienić olej ,oczywiście przed zmiana jakas płukanka,i zalać syntetykiem ,tylko jakim (Motul ,LM,Valvoline)5w40,i może zmierzyć ciśnienie dla pewności .

Dodam że silnik nie bierze oleju (211tys),i jeżdżę raczej spokojnie.

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wiele razy pisałem i potwierdzi to każdy mechanik nie tylko ja, niema czegoś takiego jak płukanka silnika. Jest ubytek w kieszeni i placebo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówisz że to zawory... a ja bym nie był taki tego pewien... jest w tym zwierzaku coś takiego jak napinacz hydrauliczny łańcucha wałków rozrządu i może to to a nie zawory...u mnie też to przez kilka sekund słychać potem cichnie ... chyba dobrze to określiłem ... jak coś poprawić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz wymienił poprzedni właściciel,mam na to fakture,a klekocze tylko jak jest na minusie temperatura

 

 

Dzisiaj sprawdzone ciśnienie oleju,wolne obroty na zimnym około 4,5bar, na rozgrzanym silniku 2-2,2bar,i co dziwne dzisiaj było na minusie 5 stopni,po odpaleniu rano cisza,no powiem że już zgłupiałem.

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomekreklama

Witam wszystkich. Mam poważny problem. Kupiłem kilka dni temu samochód no i się zaczęło... Silnik AVJ. Zapala się kontrolka ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku na niskich obrotach. Ciśnienie na biegu jałowym (rozgrzany olej) 1.3 bara, na wysokich obrotach 4.5-5 bar. Miska olejowa czysta, smok też, wymieniona pompa oleju i panewki korbowe - były lekko zużyte, ale nie było tragedii. Główne są w stanie bardzo dobrym. Czujnik wymieniłem także. Wymieniony filtr oleju i olej na castrol edge 5w30. Czyszczone też było gniazdo filtra oleju. Turbinę również wykluczyłem przez jej odłączenie. Silnik pracuje równo, bez żadnych niepokojących dźwięków i "ciągnie" jak należy. Góra również wygląda ok. Nic nie zwróciło mojej uwagi. Odmy wyczyszczone. Oleju nie ubywa. VAG nie pokazuje błędów. Przeczytałem setki postów na różnych forach no i nie spotkałem się żeby ktoś miał aż tak duży problem jak ja. Zastanawiam się, czy napinacz łańcucha rozrządu może gubić ciśnienie?? Czy koło filtra oleju jest może jakiś zawór ciśnienia oleju?? Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek sugestie... Może ktoś z was ma jakiś sposób na sprawdzenie nieszczelności na wyłączonym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy koło filtra oleju jest może jakiś zawór ciśnienia oleju??

w podstawie filtra oleju powinien byc taki zawor

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wczoraj na przeglądzie stwierdzono w moim pasku 1.8 20V ADR (177.000 km)zbyt duże wydzielanie spalin ,mechanik twierdzi ze prawdopodobnie są to uszczelniacze zaworów, pytanie czy jest może też inny powód ,który warto sprawdzić przed grzebanie się z głowicą ?Dodam ze od wymiany do wymiana musze dolać jakieś 400 ml oleju.

Edytowane przez maciares83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wczoraj na przeglądzie stwierdzono w moim pasku 1.8 20V ADR (177.000 km)zbyt duże wydzielanie spalin ,mechanik twierdzi ze prawdopodobnie są to uszczelniacze zaworów, pytanie czy jest może też inny powód ,który warto sprawdzić przed grzebanie się z głowicą ?Dodam ze od wymiany do wymiana musze dolać jakieś 400 ml oleju.

co to znaczy ze powiedzial ze zbyt duze wydzielanie spalin :lol3

silnik wydziela zawsze tyle samo spalin ile pobierze z atmosfery+paliwo tylko moga sie roznic -a wlaciwie musza -skladem

 

ale na powaznie

jak tylko 4 setki pobiera tobie oleju to sie tylko cieszyc :fajny

to normalne zuzycie oleju

normy producenta sa do 1L

 

co do spalin to pewnie jest cos przekroczone a to bedzie spowodowane raczej zuzyciem katalizatora lub sondy lambda

ale jak przeszedl przeglad to sie nic nie martw :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to wytłumaczyć ponieważ mam to napisane w języku hiszpańskim z grubsza tłumacząc na polski to ze "zbyt wyskoka emisja CO "problem tkwi w tym ze nie puścił mi auta i musze to naprawić :-/ Jest tez jeszcze jeden problem,a mianowicie o pewnego czasu auto do 3100 obrotów jedzie idealnie i od 3100 do 4000 ma doła po 4000 znowu odzie ok.Co do sondy lambdy to jak mogę spraedzić czy jest ok ?

 

Problem z obrotami rozwiazany padl zawor podcisnienia przy kolektorze ssacym,plastikowe cieglo w srodku peklo po sklejeniu idzie za gazem jak zly :-).Pytanie czy moglo to wplynac na to ze za duzo emitowal CO ?

 

Jednak miało to wpływ na spaliny,przegląd zrobiony bez zastrzeżeń :-)

Edytowane przez maciares83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darekdarecky

Jest to mój pierwszy post więc witam Wszystkich forumowiczów.Mam problem z moim paskiem b5 1,8 z automatyczną skrzynią.Po odpaleniu auta w pozycji P na automacie wszystko jest ok.Zmieniając bieg na R lub D wskażnik obrotów spada do zera oraz zapala się kontrolka ciśnienia oleju.Jednak auto pracuje normalnie i też jedzie jakby nic się nie działo.Może ktoś miał cos podobnego?Czyli podsumowując w pozycji P lub N jest dobrze a w pozycjach R,D,1,2,3 występuje wyżej wspomniany problem.Proszę o poradę i z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zczytaj napierw błedy vagiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
normy producenta sa do 1L
Tylko dodaj na ile km przypada ten 1l, bo na pewno nie na 15kkm ;)

 

---------- Dodano o 22:00 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:59 ----------

 

Jest tez jeszcze jeden problem,a mianowicie o pewnego czasu auto do 3100 obrotów jedzie idealnie i od 3100 do 4000 ma doła po 4000 znowu odzie ok.
Na kazdym biegu to sie dzieje? Moze przeplywka siada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam następujący przypadek: zaczeła mi jakoś mrugać raz na jakiś czas ta czerwona konewka... za pierwszym razem oczywiście STOP, szybka kontrola oleju, stan Ok wiec dalej w drogę... zawory cicho.... ale po jakimś czasie znowu się zapalała i gasła, pare razy zawory stukneły, ale dosłownie przez moment. przy wymianie oleju postukały trochę dłużej i to już mnie zmartwiło. pojechałem na pomiar ciśnienia... i wyszło zero na jałowych... lipa więc wymiana pompy, miski i uszczelki, ponowny pomiar, jest odpowiednie ciśnienie:) ale lampka teraz mruga non stop ! wymiana czujnika nic nie dała, wymiana zegarów też nie, odpięty kabelek od wtyczki czujnika i do zegarów a lampka nadal mruga ! o co chodzi ? błędow w silniku i zegarach brak.... jakieś pomysły ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak na kazdym biegu tak samo, tyle ze wiadomo na niskich biegach trwa to krucej.
Sprawdz przeplywke - logi dynamiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety zaczęło się i u Mnie.Pacjent to 1.8t z 2002 roku,zalany Mobilem 5w50. Po dwóch dniach postoju pojechałem do pracy i wszystko było w porządku.Wracając chwile po odpaleniu i przejechaniu 200 m zapaliła sie czerwona kontrolka.I od czego teraz koledzy mam zacząć?Rozumiem ze na pierwszy ogień mam zmierzyć ciśnienie a pozniej? VAG?

I jeszcze jedno pytanie.Czy może to być związane z niską temperaturą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A rozumiem że olej sprawdziłeś? i jest często się zdarza że przy niskich temp. puszcza oring przy chłodniczce i olej wylatuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A rozumiem że olej sprawdziłeś?

Tak,stan oleju w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zapala mi się kontrolka oleju przy niecałych 2 tyś obrotów i więcej . Na wolnych gaśnie. Co może być przyczyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności