Skocz do zawartości
Gość ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Auto złożone zalany Motul i nawet nie chce mi się przejechać po 2 tygodniach stania na kanale . Przed rozbiórką zrobiłem test podłączyłem lapa włączyłem auto i w vagu sprawdzałem kiedy ciśnienie oleju spadnie na minimum , nastąpiło to jak się rozgrzał do 75 stopni , teraz po podłączeniu i chodzeniu na wolnych w upale , na wolnych ciśnienie jest na OK . Faktyczne będę mógł zmierzyć pewnie w piatęk albo sobotę . Tak czy siak jakiś mały pozytyw jest.
A gdzie foto porada ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A gdzie foto porada ?

 

Miała być , ale jak się zacząłem wkur..... , to dałem sobie spokój . W razie czego służe pomocą , mogę zawsze coś podpowiedzieć itp. Choć znając moje szczęście kontrolka szybko wróci , i dalej się będę wkur..... , i znowu będę musiał zaczynać od początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i duuupa . Zmierzyłem dziś ciśnienie . Zimny motor , oborty jałowe ciśnienie 4.2 jak na starej pompie (czyli nowa pompa nic nie dała). Po 20min na jałowym ciśnienie spadło do 1.3-1.4 , przy 2000 tyś. obr ma jakieś 3.2-3.4 . Silnik jeszcze bardziej by się rozgrzał gdybym pojeździł , to wtedy ciśnienie jeszcze by spadło pewnie. Teraz to już nie wiem co robić . Co radzicie , czy oprócz panewek na korbach jeszcze jest coś co mógłbym sprawdzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu nikt nie pisze ? :P . Dzisiaj ściągnąłem znowu miskę , teraz to dla mnie pryszcz :) i odkręciłem panewki na 1 i 4 garze . Widok jaki zastałem nie jest zły , wał wygląda bardzo dobrze , panewki trochę wytarte z kilkoma ryskami. Jutro wrzucę fotkę jak wyglądają panewki i wał przy 280 tys. km .Teraz się zastanawiam jak założe panewki na górę korby , jakieś patenty macie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dziś znalazłem czas dla auta . Panewki zmieniłem . Niżej zdjęcia jak wyglądają. Miska założona , jutro zalanie olejem i odpalanie.

 

kkkkkk 003.jpg

kkkkkk 005.jpg

kkkkkk 004.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak mi przyszło do głowy, że sprawdzasz VAGiem a nie manometrem. Być może wszystko jest ok a sam czujnik jest walnięty.

Ja tak miałem wprawdzie w B3 ale własnie jak się rozgrzał to piszczał, że ciśnienie za niskie. CO ja się nakombinowałem. W końcu pojechałem do znajomka na tokarkę i dorobił mi takie coś, że wykręciłem czujnik ciśnienia i wkręciłem go w ten adapter razem z manometrem.

Okazało się że po rozgrzaniu w czasie gdy piszczał buzeri migała kontrolka że jest już źle manometr pokazywał wartość niezmienną w porównaniu ze stanem z przed piszczenia itd. Po wymianie czujnika wszystko było OK.

Po prostu sam czujnik świrował jak za długo był w ciepłym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzam manometrem .

 

No i klapa . :rozpacz Ciśnienie dalej niskie , tak jakby wymiana panewek była niepotrzebna . :rozpacz::rozpacz

Nie wiem co już robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pompa to jakiej marki zamontowana? , pytam bo na forum audi a4, był wątek że gość zamontował nowa pompę firmy Febi, i miał problemy z ciśnieniem,wymieniał potem jeszcze raz na Toprana, i na nim jeździ już dwa lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem zamówioną Kolbenschmidta , ale zadzwonili do mnie i powiedzieli że w tej samej cenie mogą wysłać mi droższą angielskiej firmy FAI Autoparts , ale wymiana pompy nic nie dała , na ori używce ciśnienie identyczne było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisałem wyżej że sprawdzam manometrem :)

 

Ja mimo że ciśnienie spada nisko , nie słysze tłuczącego się łańcucha/napinacza itp , świeci się kontrolka i tyle , silnik nie chodzi jak traktor/diesel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę się nie rozumiemy, chodzi mi o to że nie można mieć pewnośći co do nowej pompy jako zamiennika że daje prawidłowe ciśnienie, czego dowodzi przypadek opisany pod podanym linkiem przez kolege Szczurek bodajże.

Jeszcze jedno,piszesz że ciśnienie na obu pompach jest niskie, teraz jeszcze nowe panewki doszły i niema poprawy, to tym bardziej może ale nie musi być prawdopodobne że obie pompy moga być padniete

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż taki pech by mnie prześladował :( . Po odpaleniu miałem jakieś 4.2-4-4 na jałowym i liniowo wraz ze wzrostem temp spadało . Następnej pompy już nie kupie bo raczej to nie pompa tylko może panewki główne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co już robić.
Nawet miałem wcześniej napisać, że skoro zdemontowane panewki były "prawie" jak nówki to problem może leżeć gdzie indziej niż w panewkach lub nawet pompie. Po prostu gdzieś olej ucieka bokiem. Albo sumaryczne wycieki (z powodu ogólnego zużycia silnika) są na tyle duże że nie trzyma ciśnienia w normie.

Nie znam dokładnie silnika Passata, bazauję raczej na danych ogólnych. Otóż w każdym układzie smarowania silnika jest zawór przelewowy, zabezpieczający przed nadmiernym wzrostem ciśnienia oleju (zwłaszcza zimnego). Czasem jest na pompie, ale w omawianym przypadku wymiana pompy problem zaworu by wyeliminowała. Gdyby zawór nie był związany z pompą, można by upatrywać problemu z jego rozregulowaniem.

Edytowane przez Stalker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z tą podstawką oleju , która jest przykręcana do bloku ? Tam jest jakaś śruba ze sprężyną , może to jakiś zawór , może ktoś sprawdzić w etce itp co tam w tej podstawce się znajduje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W/g etki to zawór się tam znajduje,ale nie opisany do czego on jest.

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie do tematu.ten sam problem od tygodnia.pokazuje mi komunikat aby zatrzymać auto i ze za niskie ciśnienie oleju.wymieniłem łańcuch i napinacz bo ponoć już słaby był i tam mógł nie trzymać ciśnienia.po złożeniu i odpaleniu to samo,za niskie ciśnienie oleju i błąd czujnika walka rozrządu.na zimnym jest Ok ale jak się rozgrzeje zaraz każe sie zatrzymać kontrolka od smarowania normalnie gaśnie.nowy olej i filtr.Po niedzieli mechanik ściąga miskę olejowa. :rozpacz:rozpacz:blady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po niedzieli mechanik ściąga miskę olejowa.

 

a może najpierw sprawdziłby ciśnienie :hmm

 

 

Złożyłem auto , dzisiaj pojeżdze z wpiętym manometrem i zobacze jak to ciśnienie się będzie kształtować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a może najpierw sprawdziłby ciśnienie :hmm

 

 

Złożyłem auto , dzisiaj pojeżdze z wpiętym manometrem i zobacze jak to ciśnienie się będzie kształtować

 

tak tak oczywiście za nim zdejmie miske sprawdzi cisnienie,ale i to nie wiele powie bo jak za niskie to i tak miska do zdjecia :D .panewki na korbowody zamówione przy okazi wymienie czy dobre czy zle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem jak u Ciebie sprawa będzie wyglądać

 

Powiedźcie czy to że turbo puszcza olej ma wpływ na niskie ciśnienie na jałowym biegu ? Ktoś mi wymyślił taką teorię .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności