Skocz do zawartości
Gość ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem mam nadzieje szczesliwym posiadaczem passata b5 1.6 74Kw,niestety jak tylko go kupilem i wracalem z plocka do domu do katowic w okolicach radomska zapiszczal mi 3 razy piszczek i mignela kilka razy kontrolka oleju (zatrzymalem sie poczekalem okolo 30 minut sprawdzilem olej bylo ok)wiec pojechalem dalej.Po przejechaniu kilku kilometrow znowu piszczalo 3 razy i migala kontrolka po czym gasla. Na drugi dzien pojechalem na komputer (zadnych bledow nie wykrylo) wiec sprawdzili mi cisnienie oleju(mechanik twierdzi ze dobre cisnienie ma.Teraz zaobserwowalem jak jade powyzej 3000 obrotow to nie miga ani nie piszczy tak czesto jak np. w miescie albo w korku(doslownie raz po razie)no i zawsze piszczy 3 razy natomiast miga roznie 8 razy niekjiedy 6 razy a ostatnio juz nie chce gasnac tylko miga caly czas doradzcie co to moze byc moze ktos mial prawie identyczny przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lepiej ścigaj sprzedawcę bo wcisnął Ci bubla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego kserkses czy mozesz polecic jakiegos DOBREGO mechanika w okolicach katowic ktory zajmuje sie wlasnie passatami??

 

dzieki za szybka odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście, zwłaszcza na rozgrzanym silniku na jałowym biegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie strwsuj sie będzie dobrze ,moim skromnym zdaniem pompa nie domaga , panewki to ekatremalna sprawa a silnik cyka bo masz napinacz hydrauliczny też tak miałem ,niskie ciśnienie i nie naciagal łańcucha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objawy które opisujesz wskazują raczej na zapchanego smoka od pompy oleju. Wyczyszczenie powinno pomóc, ale jeśli nie, to pompa już niedomaga. Trzymam kciuki:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki to jeśli dobrze pamiętam tylko micha , tyle ze z wyjściem jest mały kłopot trzeba polos wyjąć lub poluzowac i wuzek opuscic .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Objawy które opisujesz wskazują raczej na zapchanego smoka od pompy oleju. Wyczyszczenie powinno pomóc, ale jeśli nie, to pompa już niedomaga. Trzymam kciuki
A moze dobra plukanke zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm osobiście jestem sceptyczny co do takich środków ,wlac chwilę plukac to ok ale nie jeździć , obawiam sie ze przy okazji wyplucze jeszcze uszczelki :/ ... Napinacz nie robi takich numerów z kontrolka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aką pompe oleju wybrać, pomijając Febi
Ruville.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzą to również inni mechanicy, niema czegoś takiego jak płukanka silnika, tzn w sprzedaży oczywiście jest, ale jej działanie to efekt placebo. Jak chce się mieć wypłukany silnik, to można to zrobić benzyną, ale niestety trzeba go wcześniej rozkręcić i oczyścić mechanicznie umoczonym w niej pędzelkiem. Jak do tej pory jedyny sposób na utrzymanie silnika w dobrej kondycji to stosowanie dobrego oleju (czyli takiego który będzie długo trzymał swoje nominalne parametry oznaczone według API) i wymiana po odpowiednim okresie, ja w moich autach wymieniam co 10 tys. Do tego bardzo ważny a może najważniejszy jest filtr oleju, stosuję i polecam Mann, ewentualnie Knecht i Fiaam.

Duży wpływ na pracę silnika ma gęstość oleju, u Mateusza cykały hydrauliczne popychacze zaworów, uciszyły się podczas płukanki, bo była rzadsza niż stosowany przed nią olej i lepiej je wypełniła. Nasze silniki mają dodatkowo turbinę, więc wskazane jest używanie oleju rzadkiego, oznaczonego na początku cyfrą 5. Ja aktualnie jeżdżę na 5W40 Valvoline Maxlife w obu moich samochodach, drugi to Civic 1,4 16V. Myślę o przejściu przy następnej wymianie na Amsoil, jeszcze zastanawiam się jaki, tzn na pewno 5W.

Dla zainteresowanych filmik z OES-u w Kielcach z przejazdem samochodu, który przygotowujemy w firmie do wyścigów amatorskich, kierowcą jest kolega, mój dyrektor. Opłaca się robić, jest satysfakcja, bo kilka pucharów za pierwsze i drugie miejsca już zdobył:053:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze chłop jeździ ,ale nie o tym w tym temacie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze chłop jeździ ,ale nie o tym w tym temacie ;)

 

Wiem, że nie w tym temacie, dlatego też napisałem, że dla zainteresowanych, jak ktoś nie jest zainteresowany, to może nie otwierać linku:053:. Dodałem to także dlatego żeby było wiadomo, że nie jestem laikiem i wiem o czym piszę. W firmie przez moje ręce przeszło ok. siedmiuset samochodów i temat wszelkich migających, "poświecających" i świecących kontrolek nie jest mi obcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A ja mam taki problem. Passek z 1999r. 1.8 ADR i żadna kontrolka oleju nie pali się, natomiast w silniku coś brzęczy. Jeden mechanik powiedział, że coś się wykręca w tych silnikach więc zdjął pokrywę i coś wkręcił, ale to nie pomogło. Zainkasował natomiast kasę. Inny powiedział, że to wina rozrządu, więc w nim dłubał, ale też nic nie wskórał. Inny orzekł, że prawdopodobnie zanieczyszczony smok i miska oleju ale chciał za to 500 zł więc się wstrzymałam, bo mechanik nie był pewny czy ten zabieg pomoże. Inny mechanicy zawyrokowali, że wydobywający się dźwięk z silnika to wina napinaczy i łańcucha rozrządu a cena samego (ponoć nie ma zamienników do ADR) to koszt 2200zł plus robocizna. Nie stać mnie na taką naprawę, więc odłożyłam sprawę naprawy na lepsze czasy ;-) Inny mechanik orzekł, że jest za małe ciśnienie oleju ale nie miał czasu (bądź chęci) zająć się moim autkiem. Dźwięk metaliczny jest podczas odpalania silnika, następnie milknie, a gdy jest rozgrzany to na niskich obrotach słychać metaliczne dźwięki, które milkną na wysokich obrotach (1200-1500 obrotach).

A Drodzy Forumowicze co na ten temat uważają i jaką dadzą radę niedoświadczonej i lekko zdesperowanej blondynce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Inny mechanicy zawyrokowali, że wydobywający się dźwięk z silnika to wina napinaczy i łańcucha rozrządu a cena samego (ponoć nie ma zamienników do ADR) to koszt 2200zł plus robocizna.

 

jeżeli już to napinacz łańcuszka jest jeden ślizgowy, łańcuch ten spina dwa wałki rozrządu w głowicy, pomiędzy wałkami znajduje się właśnie ten napinacz który pod wpływem mniejszego lub większego ciśnienia oleju wysuwa się do góry lub opuszcza w dół tym samym napinając lub luzując łańcuszek.

 

Dźwięk metaliczny jest podczas odpalania silnika, następnie milknie, a gdy jest rozgrzany to na niskich obrotach słychać metaliczne dźwięki, które milkną na wysokich obrotach (1200-1500 obrotach).

 

Metaliczny brzęk tuż po odpaleniu jest normą, powodem jest to że po zgaszeniu auta z napinacza wypływa część oleju i napinacz luzuje łańcuszek, po odpaleniu silnika gdy pompa oleju zaczyna tłoczyć olej do napinacza mija chwila zanim napinacz napnie łańcuszek - stąd ten dźwięk, trwa dość krótko, u mnie jest to takie jakby brzęczenie jakby ktoś do oporu naciągał grubą sprężynę.

 

Powodów brzęczenia na rozgrzanym silniku może być sporo:

- niewydolna pompa oleju, może być zużyta, może być przytkana nagarem,osadem itp, można spróbować zmierzyć ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku - właściwie na miejscu mechanika od tego bym zaczął

- niewłaściwy olej w silniku który pod wpływam temperatury nadmiernie się rozrzedza

- no i w końcu uszkodzony lub zanieczyszczony napinacz łańcuszka

 

Normalny mechanik powinien zacząć od zmierzenia ciśnienia oleju żeby sprawdzić wydolność pompy a dopiero później pchać się w koszta. Jak widzę to nie byłaś u mechaników tylko u szamanów, bo wyrokować to można z fusów i albo się naprawia auto i za naprawę kasuje kasę albo się nie naprawia i nie naciąga na koszta. Trochę głupio zrobiłaś że zapłaciłaś za te nieudolne próby naprawy, na przyszłość krótko - nie naprawione , nie zapłacone - nie dawaj się naciągać.

 

Zamienniki jak najbardziej są i nie za takie pieniądze o których napisałaś, tu masz SWAG, dobra firma:

http://www.rozrzad.pl/pl_PL/p/Napinacz-lancucha-rozrzadu-lancuch-VW-PASSAT-B5-1.8-20v-ADR-APT-ARG-058109088H/3603

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką reakcję i kilka słów opisu.

 

Masz rację, że NORMALNY mechanik powinien zacząć od zmierzenia ciśnienia oleju, ale niestety od tego nie zaczynali swojej pracy tylko mówili że może to, a może tamto się popsuło i najlepiej wymienić napinacz z łańcuchem (bo to jest najdroższe).

 

A co myślisz o tym napinaczu:

 

Trwające<%2Fa><%2Fi>.&watched=1&msgtoken=2115c2a3abfe1d62338ee15a0f666a574a80fea88dffff9b62fb8b71e1e483bb[/i]

 

Jest emblemat audii, ale z tego co wyczytałam na tym forum to części pasują też od audi do passków, a cena jest o połowę niższa.

Edytowane przez rita-aga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem Ci na PW wiadomośc, najpierw zanim zaczniesz szukać napinacza podjedź do konkretnego mechanika na pomiar ciśnienia oleju, a tak w ogóle to jakim olejem jest zalany silnik? Tylko nie pisz że olejem do silników Niemieckich - jak w reklamie :nono _- żartuję. Podaj markę i typ syntetyk, półsyntetyk, mineralny.... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam paska 1.8t AWT 2001 przebieg 195kkm. Po wymianie termostatu na dziurach zapaliła mi się kontrolka oleju oczywiście olej był. objawy ustały po zgaszeniu. Co jakiś czas szczególnie przy dynamicznej jeździe zapala się olej przy różnych wartościach początkowo jest to około 3k poźniej spada do ok 1.8k. Z tym że, żeby zaczął migać trzeba go przegonić wtedy przy obrotach 2,8k sie zaczyna i jak zacznie to "pika" ale z czasem to i przy 1.8k z tym że sporadycznie. po zatrzymaniu ostygnięciu nic nie "pika". Szykuje się wymiana oleju zastanawiam się nad czyszczeniem silnika i/lub wymianą pompy. Nurtują mnie tylko te dziury kilka razy zauważyłem że pika na przejeździe kolejowym tylko to nie jest reguła silnik musi być mocno dogrzany. Jedną z opcji jest to że przy wymianie termostatu i nie został zalany jakiś czujnik, który teraz przy temperaturze i jakiś wstrząsach szwankuje. Dodam że nic klekocze jak "pika" Jedyny stuki są zaraz po zapaleniu i od razu ustają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdź ciśnienie oleju i sprawdź wtyczkę od czujnika ciśnienia

 

Silnik rozgrzany , olej rzadki , słabe ciśnienie i wycie kontrolki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,to i ja sie dołącze do tematu,pacjent Audi 1,8T AWT,objawy- gdy samochód postoi całą noc pod chmurką przy ujemnej temperaturze rano przy odpalanu przez chwle słychać terkotanie zaworów,po chwili cichnie i potem juz spokój(co dziwne jak jest na plusie to jest spokój),kontrolka oleju jak narazie sie nie zaświeciła ale ten dzwiek przy odpalaniu troche mnie niepokoii,jakieś 5tys temu wymieniony olej na Motul 6100 10w40,i niewiem co robić,po przeczytaniu całego wątku na poczatek może zmierze ciśnienie,prosze o porade bardziej doświadczonych kolegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności