Skocz do zawartości
Gość ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

klekot może być od napinacza łańcucha, który spina dwa wałki od strony kabiny :)

 

resi ale jak by sie cos dzialo z tym napinaczem to kontrolka by razila po oczach?? nieznam sie dlatego pytam bo tak sobie mysle swieci kontrolka a auto jedzie normalnie ma sile jest zrywny i naprzyklad caly dzien przejezdze z kontrolkom po miescie i daje mu po garah bo mie wkurza ze wybral se taki moment i chyba jak by to byla pompa to jusz by bylo po silniku ja tak mysle ?? czy ma ten lancuch cos z kontrolkom wspolnego? a co myslisz o cisnieniu 2 zimny 5 cieply ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

Powiedz mi kontrolka zapala się pomarańczowa czy czerwona ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety na czerwono i napis STOP OIL DRUCK MOTOR AUS!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na zimny 2bar na rozgrzanym 5bar
Dziwne, bo wszyscy co pisali swoje pomiary mieli wyniki odwrotne, tzn. wiecej na zimnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwne, bo wszyscy co pisali swoje pomiary mieli wyniki odwrotne, tzn. wiecej na zimnym.

 

sluchaj moglem cos pomylic niejestem znawcom mowili ze cisnienie ma dobre a tu kontrolka daje czadu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

u mnie w AWT są dwa czujniki oleju, jeden w misce a drugi w podstawce filtra oleju. U Ciebie też ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie w AWT są dwa czujniki oleju, jeden w misce a drugi w podstawce filtra oleju. U Ciebie też ?

 

tak tak samo ten w misce odpowiada kontrolce barwy zoltej ten na podstawce to czerwona kontrolka cisnienie i ten wymienilem ale auto sie rozgrzewa i zapala sie kontrolka i slychac jak by zawory rano albo jak wystygnie silnik zapalam go to przez pare sekund slychac tesz jakby zawory i potem cisza teras to jusz calkiem zglopialem z tym napinaczem ale czy to ma jakies powiozanie napinacz z kontroklom to moze jednak pompa jest ok bo jak wczesniej dodalem ze auto dostalo na pierwszym biegu w du... to sie zarzygal olejem mysle ze z tego ulamanego bagnetu to jak by niby cisnienie bylo bo sie zarzygal sam jusz niewiem naprawde czy pompa czy napinacz

Edytowane przez adrianek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak tak samo ten w misce odpowiada kontrolce barwy zoltej ten na podstawce to czerwona kontrolka cisnienie i ten wymienilem ale auto sie rozgrzewa i zapala sie kontrolka i slychac jak by zawory rano albo jak wystygnie silnik zapalam go to przez pare sekund slychac tesz jakby zawory i potem cisza teras to jusz calkiem zglopialem z tym napinaczem ale czy to ma jakies powiozanie napinacz z kontroklom to moze jednak pompa jest ok bo jak wczesniej dodalem ze auto dostalo na pierwszym biegu w du... to sie zarzygal olejem mysle ze z tego ulamanego bagnetu to jak by niby cisnienie bylo bo sie zarzygal sam jusz niewiem naprawde czy pompa czy napinacz

czy ktos mi odpowie nato pytanie czy napinacz ma cos wspolnego z kontrolkom????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napinacz będzie klekotał przy zbyt małym ciśnieniu

 

Najlepiej będzie jak zrzucisz miskę i zobaczysz co tam się dzieje , czy smok przytkany czy pompa porysowana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napinacz będzie klekotał przy zbyt małym ciśnieniu

 

Najlepiej będzie jak zrzucisz miskę i zobaczysz co tam się dzieje , czy smok przytkany czy pompa porysowana

 

tak ale domowym sposoben typu lewarek niedam rady zrzucic miski trzeba uniesc silnik do gory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak , dlatego zostaje Ci warsztat , lepiej nie ryzykować szkoda motoru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no tak , dlatego zostaje Ci warsztat , lepiej nie ryzykować szkoda motoru

 

tak wiem tylko ze tu w berlinie ceniom sobie ale musze poszukac jakiegos warsztatu sproboje jeszcze wymienic olej i filtr niemam nic do stracenia dzieki za odp pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chcę zakładać nowego tematu więc podłącze się tutaj mianowicie mam dość podobny problem do Adrianka jeżeli chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju ale opisze wszystko po kolei niedawno zakupiłem passata 1.8T AWT 2002 przebieg 178tys mam z nim dwa problemy a mianowicie kupiłem go wróciłem do domu temperatura na zegarze szybko wskoczyła na swoje miejsce tzn 90 stopni po kilku dniach zauważyłem że dana wskazówka się nie rusza leży na dole i ani drgnie choć czasami było tak że wskoczyła na 90stopni i zaraz z powrotem zleciała na dół diagnoza padła na czujnik został wymieniony po katalogu okazało się że jest tam czujnik koloru zielonego taki został kupiony i zamontowany przy wyciągnięciu starego czujnika okazał się on koloru niebieskiego? od momentu wymiany czujnika zegar temperatury leży na dole i ani myśli drgnąć po sprawdzeniu starego(niebieskiego) czujnika okazało się że jest to czujnik z silnika 2.5 audi(przynajmniej tak mi w hurtowni powiedziano) nie ukrywam że nie wiem co teraz zrobić czy zakupić ten niebieski czy to jednak nie jest wina czujnika tylko należy poszukać gdzieś głębiej? nie mam pojęcia. Jeżeli chodzi o drugi problem tyczy się on Oleju a dokładnie zapalającej się kontrolki oleju(ciśnienia oleju kolor czerwony) mianowicie stało się mi to 2 razy przy rozgrzanym silniku chciałem przetestować auto i na obwodnicy troszkę mu przycisnąłem odcinek około 3 kilometrów prędkość 170km/h podjechałem do świateł było akurat czerwone zatrzymałem się po chwili ruszyłem i zapaliła się kontrolka razem z sygnałem dźwiękowym zjechałem na bok sprawdzić olej stan wszystko okej po chwili już powoli pojechałem na parking było to przed wymiana filtra oraz oleju więc pomyślałem że mogło to być spowodowane filtrem/olejem? wymieniłem kilka razy kręciłem go na wysokie obroty było wszystko okej więc myślałem że po problemie pojechałem w trasę po przejechaniu 80km podobna prędkość jak wcześniej i nagle znowu się zapala kontrolka zgasiłem silnik chwile odczekałem ruszyłem dalej i znowu to się wydarzyło zjechałem na najbliższy zjazd przestudziłem go i niby wszystko było okej tylko że na trasie nie przekraczałem 100km/h i nie wiem za bardzo za co się zabrać na początku? czujnik ciśnienia oleju? pomiar ciśnienia? padnięta pompa? troszkę się rozpisałem ale chciałem dokładnie wszystko opisać proszę o pomoc dziękuje z góry a jeżeli chodzi jeszcze o pracę silnika to chodzi jak najbardziej poprawnie nic nie słychać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ciśnienia oleju (sam przez to przeszłem , skończyło się na wymianie pompy) to najpierw pomiar ciśnienia , potem mógłbyś zmienić czujnik chodź wątpie , ze to on jest winny . Następnie zrzucanie michy , czyszczenie smoka i oględziny pompy. Jak pompa porysowana to wymiana i po problemie. Lepiej z tym nie jeździć szkoda silnika , lepiej zajmij się od razu tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem już po zrzuceniu michy i ani grama brudu nie było smok dokręcony tak myślałem że może być to pompa no nic muszę podjechać na pomiar ciśnienia i oby to była pompa ;) dzieki za podpowiedź :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie jestem już po zrzuceniu michy i ani grama brudu nie było smok dokręcony tak myślałem że może być to pompa no nic muszę podjechać na pomiar ciśnienia i oby to była pompa dzieki za podpowiedź
Czujnik nalezy dobrac wg katalogu a nie sugerowac sie kolorem, bo byly one zmienione w pozniejszych latach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bambzo

Witam. Mam podobny problem i już mi ręce opadają.

Od dłuższego czasu borykam się z problemem mrugającej kontrolki ciśnienia oleju (oraz sygnał buzzera) w samochodzie Seat Toledo (silnik AGN: 1,8 20V, rok produkcji 2002).

Mruganie występuje tylko i wyłącznie na gorącym silniku - muszę przejechać ok 10 km w upalne dni lub też 15 km w chłodne dni.

Zauważyłem, że mruganie rozpoczyna się głównie na skrzyżowaniu przy skręcie, na rondzie lub przy ruszaniu spod świateł.

Samochód ma przejechane 70tyś km.(mam go od nowości) głównie na krótkich odcinkach 10km.

Problemy zaczęły się jakieś 3-4 tygodnie po wymianie oleju (Shell 5W40) oraz filtra (Filtron). Z uwagi na małe przebiegi roczne olej z filtrem zmieniam regularnie co około 16 miesięcy.

 

Poziom oleju jest oczywiście regularnie sprawdzany. Ciśnienie w silniku mierzone było już dwukrotnie i na gorącym silniku ma wartości:

2 bary (obroty jałowe) oraz 4 bary (obroty >2tyś). Ciśnienie przy wysokich obrotach nie przekracza 7 barów - czyli zawór nadciśnieniowy w pompie oleju działa chyba prawidłowo.

 

W samochodzie wymieniłem już czujnik ciśnienia (w tym modelu jest tylko jeden), filtr oleju (poprzednio Filtron teraz Mann).

Ściągana też była już miska oleju. Podobno wszystko jest czyste, ssak w porządku, pompa też.

 

Proszę o jakąś sugestie bo już powoli kończą mi się pomysły. Nie wiem czy może to być wina:

- kiepskiego oleju, który przy wysokiej temperaturze silnika traci swoje właściwości lepkościowe co powoduje spadki ciśnienia. Tylko dlaczego manometr nie pokazuje tych spadków ciśnienia?

- elektroniki (konkretnie pakietu elektroniki w licznikach) w której po dobrym nagrzaniu samochodu ujawniają się braki styków. Tylko dlaczego akurat ten brak styku występuje tylko na jednej kontrolce? Wszystkie inne wskaźniki są OK.

- zabrudzeń i nagaru w górnych częściach silnika. Tylko czy może być zabrudzona góra silnika w sytuacji kiedy dół (miska) jest w bardzo dobrym stanie?

- a może jednak pompa oleju, która ma chwilowe spadki ciśnienia. Tylko czy to możliwe aby w silniku z przebiegiem 70 tyś padła już pompa?

 

Dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się do tematu.

U mnie na rogrzanym silniku słychac było zawory. Diagnoza mechanika - pompa oleju do wymiany. Wymieniona pompa, zaworów nie słychać, ubytów oleju brak. Problem w tym, że w tym tygodniu 3 razy zaświeciła się kontrolka ciśniena oleju (czerwony kolor) i zaraz zgasła. Za każdym razek obroty silnika w okolicach 1600.

Silnik ma przejechane delikatnie ponad 232000 km. Olej Mobil 1 5w50.

 

Z czym może być problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem w tym, że w tym tygodniu 3 razy zaświeciła się kontrolka ciśniena oleju (czerwony kolor) i zaraz zgasła.

 

czy w momencie zapalenia kontrolki było słychać zawory ?? jeżeli nie to sprawdź wtyczkę do czujnika i kabelek zaraz przy niej ...u mnie kiedyś był problemem był złamany kabel przy wtyczce do czujnika i od czasu do czasu zapalał kontrolkę cisnienia oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w momencie zapalenia kontrolki było słychać zawory ??

 

Nie słychać zaworów. Silnik pracuje normalnie. Sprawdzę ten czujnik i przewody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności