Skocz do zawartości
Gość ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Nie stety mechanicy z gory zakladaja czasami najgorsze, po czym czlowiek zostawia u nich samochod i okazuje sie ze problem nie zniknal a kasa poszla, albo problem zniknal ale nie kosztowne panewki byly przyczyna, ale kto bedzie silnik rozbieral zeby to sprawdzic, czy sa nowe zalozone. To tak tylko pisze bo juz widzialem rozne przekrety. Teraz uczciwi mechanicy to rzadkosc. Kiedys na przegladzie diagnosta wciskal mi ze mam padniety sensor ABS, jak zaczalem sie z nim klocic ze przed przyjazdem do niego dzialal, sprawdzalem na VAGu wiec jak on moze wizualnie to stwierdzic. powinna byc jakas lista ktorych mechanikow unikac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie padł silnik AFN - kontrolka i 5 min. później brak mocy, dojechałem jeszcze 100 m do garażu. Najpierw ściągnąłem miskę zeby obadać pompę. Potem odkręciłem łapy i panewki były "wyżarte" ale jeszcze białe. Na wale nie było śladu. Nie bawiłem się w panewki bo to różnie może być. Podobno silniki AFN źle znoszą zmianę panewek i nie często bywa tak że się "nie ułożą". Zasłyszałem to od znajomego mechanika i od kolegi z forum, który miał z tym do czynienia. Poza tym wymaga to sterylnych warunków a ja takich nie mogłem zapewnić. Kupiłem silnik i przerzuciłem osprzęt. Auto lata jak talala a silnik stoi w kącie :)

 

Podobno niektórzy 'mechanicy' (chuk im w plecy) podkładają słoninę pod panewki i na jakiś czas jest spokój albo robią jakies cyrki z czujnikiem żeby nie wył a kasa zostaje u nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z 1.8T AWT kupilem go rok temu przez ten czas wymienilem cztery razy olej wczesniej był prawdopodobnie mobil 5W40 ja zmieniłem na magnateka 5W40 po ostatniej trasie zaczeły mi klepac zawory a raczej jeden bardzo glosno wymieniłem olej na motul 8100 5W40 myslałem ze pomoze niestety klepie cały czas kontrolka oleju sie nie zapala nie wiem chciałem wymieniac szklanki ale po tym co tu wyczytalem to nie wiem czy jest sens macie jakies pomysły co z tym zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak juz slychac zawory to wymiana oleju napewno nie pomoze, jezeli jestes pewny ze to zawory tak klepia, to kontrolka ci sie nie zaswieci, bo moze te stuki bardziej z tylu silnika slychac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słychac je na srodku dekla musiałbym zdjac dekiel i sprawdzic tylko jak poczytalem tutaj o zapchanym smoku zastanawiam sie czy może to nie bedzie to ale kontrolka oleju mi nie swieci ani nie mruga ma przejechane teraz 210 tys zrobilem nim 40tys wszystko bylo ok na ostatnim tysiacu stopniowo zaczeło sie robic coraz głosniej az zaczelo klepac bardzo głosno ,pozatym ma straszny apetyt na olej na 10tys dolewam 3litry wydawalo mi sie ze to duzo ale poczytalem w ksiązce że te silniki mają norme do 1l na 1000 dlatego nie przejmowałem sie tym pozatym nie dymi wiec olej nie idzie w wydech>Wymienilem ostatnio kolanko odmy stare sie troche pokruszylo i przypyszczam ze kawalki wylądowaly w misce moze to tez byc przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze popychacze szlak trafil, ale ciezko jest zgadywac, moze tez to byc nawet walek rozrzadu, bez zajrzenia do srodka, i ocenienia stopnia z uzycia, sie nie obejdzie, takie jest moje zdanie, ja bynajmniej takiego problemu niemialem w swoim pasku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli stwierdzenie "te typy tak maja" ma sie w przypadku zapalajacej kontrolki oleju jak najbardziej dobrze w tyc silnikach:dupablada

 

---------- Dodano o 16:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:39 ----------

 

Jak mnie zacznie sie swiecic z niewiadomych przyczyn to nie bede wymieniac pol sillnika, tylko bedzie trzeba zmienic passacika, na nowego passacika, ale ktory nie ma tego defektu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam

dawno nie przegladałem postów na passat forum bo sprzedalem swoje 1.8T AEB i nabyłem Audi a6 1.8T AWT :P i cos moge powiedziec o migajacej kontrolce bo mialem to w starszym jak i tym silniku ;)

Problem znany jest bardziej w USA i nasywa sie "sludge oil"

http://www.schleeter.com/oil-sludge.htm

Jak pisze autor problem osadów oleju osiąga rozmiary epidemii od 1997r i dotyczy samochodów:

Audi - 1997-2004

Chrysler - 1998-2002

Dodge - 1998-2002

Hyundai - 1998-2004

Lexus - 1997-2003

Toyota - 1997-2003

SAAB - 1999-2003

Volkswagen - 1997-2004

 

w polsce tez duzo uzytkownikow mialo podobny problem na forach:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=65273

tak miałem po uzywaniu castrola magnatec(na czas wymieniany olej z filtrem) 1.8T AEB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku to lepiej bylo by go jeszcze sprzedac poki jezdzi, albo ze zlomowac, i kupic cos innego, juz nawet mysle o VW TOURON 2.0 TDI rocznik 2005-2007 tylko bo potrzebuje raczej duzy samochod rodzinny, do passata mam sentyment i szkoda mi sie go pozbywac, ale jak ma mi gdzies stanac i odejsc na emeryture to ja dziekuje, robie sporo kilometrow wiec chyba nie bede ryzykowac. Jak mi sie zaswieci ta kontrolka jeszcze raz to jego dni beda policzone, trudno :dolamam. Zreszta swoje juz wysluzyl 270.000 km przeszlo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy lac dobry olej i czeste wymiany oleju... ja osobiscie co 5tyś i zalewam mobilem 5W50 a na wiosne zdejme pokrywe głowicy i mise olejowa i caly silnik bede czyscił z nagaru plus czyszczenie ssaka i kontrola pompy oleju i zaleje 0W40 New Live mobila ;)

 

oddaj kolego w dobre rece passata i niech przeczysci caly silnik i pompe olejowa(sitko)... zobaczysz ,ze wroci moc i sila tego silnika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam bym sprobowal, tylko mam maly garaz, nie specjalnie warunki do rozebrania silnika, a mechanicy hmmmmmmmmmmmmm........ , jakos nie znam jeszcze tych uczciwych, moze gdzies tu kolo mnie sa, ale jakos ich jeszcze nie poznalem, bo staram sie zeby moje samochody raczej jak najmniej ich widzieli, bo jak chcesz cos zrobic dobrze to zrob to sam, ale wlasnie mam ten problem ze nie mam warunkow do zrobienia tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się. Po 10k km od wymiany oleju kontrolka zaświeciła się nawet na wolnych obrotach (przedtem świeciła tylko na wysokich przy max prędkości). Niestety po sprawdzeniu na manometrze ciśnienie przy 3 tys obr nie przekraczało 2 bary. :-( Pompa do wymiany. Kupiłem pompę (nie orginał więc dość tanio) i miska do czyszczenia. Tragedii nie było z brudem, sitko przeczyszczone. Po wymianie przy 3 tys ciśnienie 4 bary więc jest ok. Na wolnych ok 1,5 -1,6 (min dla awt jest 1,2), olej oczywiście 80 stp.

 

Co po tym się okazało, silnikiem po wymianie zaczeło szarpać i rzucać więc prawdopodobnie przepływka do wymiany... Przepływka kolejne 400 zł. Zobaczymy jak będzie po wymianie. :nono skarbonka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kupiłem parę dni temu auto z silnikiem 1.8 20V 125km nie pamiętam kodu silnika,silnik na samym początku klepał,słychać było zarzynający się łańcuch wiec pomyślałem że to napinacz,zdjołem pokrywę zaworów i rozruszałem napinacz bo był zapieczony,dodam że auto nie było rok odpalane.Po odpaleniu silnik zaczoł chodzić cicho:marecek a tu gdy się dobrze nagrzał zaświeca się kontrolka oleju i motor zaczoł strasznie napier...:dodupy,czytając ten wątek postanowiłem zmierzyć ciśnienie oleju i wyszło tak na zimnym silniku na jałowym 2 bar i w miarę wzrostu temperatury maleje do ok 1bar a przy 3000 obr rośnie nawet do 4bar ale też lekko spada przy wzroście temperatury co o tym sądzicie ? w poniedziałek ściągam miskę mam nadzieje ze obejdzie się na czyszczeniu smoka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie: czy jest jakaś szansa, żeby wyczyścić sitko ssaka przez otwór po czujniku w misce olejowej (bez zdejmowania misy)? Silnik 1.8T AWT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szybkie pytanie: czy jest jakaś szansa, żeby wyczyścić sitko ssaka przez otwór po czujniku w misce olejowej (bez zdejmowania misy)? Silnik 1.8T AWT.

 

nie

ale można spróbować płukanką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich wielbicieli pasków mój problem to-spalał sporo oleju mechanik stwierdził do wymiany uszczelniacze zaworów ale polecił mi najpierw wlanie preparatu na tą uciążliwość jt.valvoline engine stop leak.wymieniłem olej i zalałem ten uszczelniacz po 2000km.dolałem dosłownie szklankę oleju jest ok.Ale dojechałem do domu 20km.zapaliła mi się kontrolka oleju i brzęczyk stop auto maska w górę stan oleju ok. co robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam VW Passat 1.8 bez turba kupilem go jak mial 90 tys przebiegu teraz ma 290 000 km i po przeczytaniu co piszecie na temat nagaru zaniepokoilem sie wiec wczoraj zdjalem miske olejowa pierwszy raz od 200 000 km, zero nagaru czysciutko tylko niepotrzebnie sie na pracowalem, no i wymienilem uszczelke pod miska bo juz stara sie nie nadawala byla ori vw. Ja caly czas leje olej Castrol magnatec 5w40 co 10 tys km. naprawde polecam ten olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam VW Passat 1.8 bez turba kupilem go jak mial 90 tys przebiegu teraz ma 290 000 km i po przeczytaniu co piszecie na temat nagaru zaniepokoilem sie wiec wczoraj zdjalem miske olejowa

 

 

1.8 to nie 1.8T a to duża różnica, więc sam sobie roboty narobiłeś czytając bez zrozumienia. Jak przeczytasz że fordy się kiedyś przy tankowaniu zapalały to uziemienie też sobie założysz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.8 to nie 1.8T a to duża różnica, więc sam sobie roboty narobiłeś czytając bez zrozumienia. Jak przeczytasz że fordy się kiedyś przy tankowaniu zapalały to uziemienie też sobie założysz ?

 

Nie do końca na darmo sie napracowalem bo jak napisalem wymienilem uszczelke ktora byla stara i lecial olej:D

 

Pomysle nad tym uziemieniem dziex za wskazowke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!wracając do mojego problemu stukania w silniku po rozebraniu okazalo sie że karb na wałku był sklepany przez szklanke w której zrobiła sie dziura wiec trzeba było wymienic i wałek i szklanki.Przywiozłem wałki od AGU wymieniłem wszystkie szklanki i jeden walek ten który był uszkodzony co sie okazało nie mogłem ustawić wałków na znakach zawsze któryś był przestawiony niby niewiele bo milimetr od oczka znaki na rozrządzie sie zgadzały po odpaleniu okazało sie ze chodzi nierówno więc rozbieranie od nowa przestawienie o jeden ząb i raz odpalał raz nie po podpięciu kompa okazało sie że wyskakuje błąd czujnika wału dopiero po wymianie drugiego wałka udało sie ustawić oba idealnie na znakach nigdzie sie nie doczytałem żeby była róznica w wałkach jesli chodzi o oznaczenie silnika ale wychodzi na to że jest.Teraz silniczek chodzi jak zegarek zostało jeszcze zdjecie miski i wyczyszczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności