Skocz do zawartości
Gość ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak problem jak ich tu wiele podanych,zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju, zapaliła się po wymianie oleju po przejechaniu ok 160 km co jakiś czas powtarza się na rozgrzanym silniku.Zalany olejem mobil 15W 40 kwestia silnika że zalany takim olejem?u pierwszego mechanika wymieniony czujnik w misie olejowej koło filtra,nie sprawdził ciśnienia oleju więc tak pojechałem do drugiego mechanika sprawdził to ciśnienie które okazało się w porządku,lecz stwierdził ze nie ma drugiego czujnika który odpowiada za ciśnienie oleju a z tego co wyczytałem tutaj na forum to że takowy czujnik jest,pytanie gdzie on się znajduje?.Silnik pracuje cichutko nie słychać żadnych stuków na zaworach czy gdziekolwiek pracuje równo.Pierwszy mechanik nie sprawdziwszy ciśnienia oleju ale mimo to stwierdził że to wina ciśnienia no i żeby dolać do silnika specyfiku o nazwie dr.motor.Stan oleju nie zmienia się.Więc czy ktoś może mi pomóc i naświetlić mi temat bo na tych mechaników to ja już nie licze bo strata czasu no i pieniędzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
,lecz stwierdził ze nie ma drugiego czujnika który odpowiada za ciśnienie oleju a z tego co wyczytałem tutaj na forum to że takowy czujnik jest,pytanie gdzie on się znajduje?

 

mechanik ma rację jest jeden czujnik ciśnienia oleju (koło filtra) a w misce jest czujnik poziomu oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mechanik ma rację jest jeden czujnik ciśnienia oleju (koło filtra) a w misce jest czujnik poziomu oleju.

 

Więc tak odwiedziłem już dwóch mechaników i jak do tej pory żaden nie może mi wyjaśnić o co chodzi z tą zapalającą kontrolką,brak diagnozy a jak już to jakaś wątpliwa typu silnik wyjezdzony i dlatego za niskie ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje ci sprawdzić przewody do czujnika czy nie ma gdzieś luzu lub czy nie jest złamany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dopadła mnie czerwona kontrola oleju , najpierw jazda po mieście potem trochę szybciej (około 80) , 400m przed domem mignęła czerwona kontrolka , napis STOP i chyba coś o ciśnieniu (presure) , wyłączyłem silnik . Sprawdziłem stan oleju , wszystko gra . Postanowiłem odpalić i już kontrolka się nie pojawiła , zajechałem do domu , zgasiłem silnik i co teraz ? Na Vagu błędów brak . Po pierwsze to chyba zajechać na pomiar ciśnienia (jakie powinno być?).Mam nadzieje że to tylko czujnik albo wtyczka o ile coś takiego jest w tym czujniku. Olej z filtrem ma jakieś 2tysiace km (Castrol 10W40). Potem chyba zdejmowanie miski i czyszczenie smoka i wymiana pompy. Część wątku przeczytałem i jestem zaniepokojony sytuacją :/

Edytowane przez robert-o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po mierzeniu ciśnienia oleju . Mechanik powiedział że jest wporządku , i mechanicznie nic nie dolega . Jutro wymienię sobie czujnik , a potem co ma być to będzie :P

Edytowane przez robert-o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja u siebie rozebrałem górę i dół silnika czyli pokrywę i miskę. Ssak był mocno zabrudzony. Wymyłem starą szczoteczka i ropą co się dało, wydmuchałem kompresorkiem, poskładałem wszystko do kupy, zalałem Mobilem i oczywiście nowy filtr oleju Knecht. Odma tez przy okazji wyczyszczona. Teraz zero stuków grzechotań i migającej kontrolki. Motor chodzi jak zegarek. Zrobiłem już ponad 15tyś km i nic się nie dzieje. Wsio OK. Więc u mnie pomogło.

Ps. kserkses Ciekawi mnie jak się ma nagar przy pierścieniach na ciśnienie oleju i jak sprawdzić czy po płukance tego nagaru tam nie ma?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam co może być przyczyną awaria w drodze powrotnej do domu jadąc autostradą zaczęła mi mrugać czerwona kontrolka od oleju jechałem tak ok 50km przejechałem przez bramki i auto totalnie straciło moc patrze w lusterko a za mną pełno białego dymu jechałem tak ok 500m zjechałem na pobocze chciałem zgasic auto a ono ok 30sek chodziło samozapłon na 2 dzien laweta mehanik zdjął wąz od interollera a tam pełno oleju turbina się rozsypała wirnik stanoł bokiem co mogło być praprzyczyną? dlaczego mrugała kontrolka oleju mogło to byc spowodowane bardzo słabym akumulatorem? prosze o pomoc

 

---------- Dodano o 17:12 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:01 ----------

 

witam co może być przyczyną awaria w drodze powrotnej do domu jadąc autostradą zaczęła mi mrugać czerwona kontrolka od oleju jechałem tak ok 50km przejechałem przez bramki i auto totalnie straciło moc patrze w lusterko a za mną pełno białego dymu jechałem tak ok 500m zjechałem na pobocze chciałem zgasic auto a ono ok 30sek chodziło samozapłon na 2 dzien laweta mehanik zdjął wąz od interollera a tam pełno oleju turbina się rozsypała wirnik stanoł bokiem co mogło być praprzyczyną? dlaczego mrugała kontrolka oleju mogło to byc spowodowane bardzo słabym akumulatorem? prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

migająca kontrolka ciśnienia oleju oraz inne mogą być spowodowane słabym akumulatorem a raczej awarią alternatora, ale w Twoim przypadku obstawiałbym jednak co innego. Padła turbina i puściła olej w dolot. oleju było mało stąd czerwona kontrolka oleju.

spadek mocy spowodowany uszkodzona turbiną. dobrze że pochodził na samozapłonie tylko 30 sek. a nie skończyło się tak : http://www.joemonster.org/filmy/30891/Zatarcie_silnika

 

Następnym razem nie pisz 3 identycznych postów naraz i to w złych Działach!

Edytowane przez Roni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi
witam co może być przyczyną awaria w drodze powrotnej do domu jadąc autostradą zaczęła mi mrugać czerwona kontrolka od oleju jechałem tak ok 50km przejechałem przez bramki i auto totalnie straciło moc patrze w lusterko a za mną pełno białego dymu jechałem tak ok 500m zjechałem na pobocze chciałem zgasic auto a ono ok 30sek chodziło samozapłon na 2 dzien laweta mehanik zdjął wąz od interollera a tam pełno oleju turbina się rozsypała wirnik stanoł bokiem co mogło być praprzyczyną? dlaczego mrugała kontrolka oleju mogło to byc spowodowane bardzo słabym akumulatorem? prosze o pomoc

 

---------- Dodano o 17:12 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:01 ----------

 

witam co może być przyczyną awaria w drodze powrotnej do domu jadąc autostradą zaczęła mi mrugać czerwona kontrolka od oleju jechałem tak ok 50km przejechałem przez bramki i auto totalnie straciło moc patrze w lusterko a za mną pełno białego dymu jechałem tak ok 500m zjechałem na pobocze chciałem zgasic auto a ono ok 30sek chodziło samozapłon na 2 dzien laweta mehanik zdjął wąz od interollera a tam pełno oleju turbina się rozsypała wirnik stanoł bokiem co mogło być praprzyczyną? dlaczego mrugała kontrolka oleju mogło to byc spowodowane bardzo słabym akumulatorem? prosze o pomoc

 

Nie spamuj w każdym temacie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ps. kserkses Ciekawi mnie jak się ma nagar przy pierścieniach na ciśnienie oleju i jak sprawdzić czy po płukance tego nagaru tam nie ma?

 

Nagar przy pierścieniach ma się nijak do ciśnienia oleju, ale za to do sprawności silnika (kompresji) jak najbardziej a co za tym idzie olej w silniku w mniejszym stopniu się zabrudza pozostałościami spalania w cylindrach (mniej szlamu w silniku). Działania płukanki organoleptycznie nie nie sprawdzisz bez rozbierania silnika, ale możesz spróbować zmierzyć kompresję przed i po zastosowaniu płukanki, pewnie będzie jakaś delikatna różnica.

 

 

 

witam co może być przyczyną awaria w drodze powrotnej do domu jadąc autostradą zaczęła mi mrugać czerwona kontrolka od oleju

 

kolego grai8 temat brzmi: MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

 

a ogólnie czerwona kontrolka oleju oznacza brak odpowiedniego ciśnienia oleju w skrócie brak smarowania.

 

dlaczego mrugała kontrolka oleju mogło to byc spowodowane bardzo słabym akumulatorem?

 

nie, w twoim przypadku był to brak smarowania (ciśnienie oleju uciekało rozwaloną turbiną)

 

 

turbina się rozsypała wirnik stanoł bokiem co mogło być praprzyczyną?

 

może być dużo przyczyn od: niewłaściwego oleju (mało prawdopodobne), nieumiejętna naprawa wcześniej, nieumiejętność eksploatacji silnika turbodoładowanego, po zwykłe zużycie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nagar przy pierścieniach ma się nijak do ciśnienia oleju, ale za to do sprawności silnika (kompresji) jak najbardziej a co za tym idzie olej w silniku w mniejszym stopniu się zabrudza pozostałościami spalania w cylindrach (mniej szlamu w silniku). Działania płukanki organoleptycznie nie nie sprawdzisz bez rozbierania silnika, ale możesz spróbować zmierzyć kompresję przed i po zastosowaniu płukanki, pewnie będzie jakaś delikatna różnica.

 

Witaj. Nie będzie różnicy bo nagar może się zbierac od złej jakości oleju pod pierścieniami a nie nad gdzie jest ruch tłoka. Na tej powierzchni nie będzie nagaru. Takie jest moje zdanie. A co do problemu kolegi grai8 to przejechałem na mrugającej kontrolce 50km :lol3 to zatarłeś silnik na własne zyczenie. Wydaje mi sie że motor strcił moc bo na za słabym cisnieniu turbo padło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj. Nie będzie różnicy bo nagar może się zbierac od złej jakości oleju pod pierścieniami a nie nad gdzie jest ruch tłoka. Na tej powierzchni nie będzie nagaru. Takie jest moje zdanie

 

Nagar jest efektem spalania i zbiera się w rowkach na tłokach co powoduje zapieczenie pierścieni co za tym idzie brak właściwego doszczelnienia cylinder/ tłok. Tu jest to ładnie pokazane: http://www.motul.auto.pl/index.php?p=193

Szlam jest rezultatem przegrzanego złej jakości oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie od zapalenia się kontrolki oleju minął prawię miesiąc , w tym czasie zapaliła się jeszcze raz . Została wymieniona pompa na używaną w bardzo dobrym stanie , bez żadnych rys. Moja pompa miała dużo rys . Jak ktoś chce mogę foto wysłać. Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie i na jałowym było 1.8bar , przy temp pł.chłodniczego 90stopni.Przy odpaleniu auta jak miało 20stopni wg klimatronika, było 4bar. Przy 2 tys. obrotów było jakieś 3bar. Jak gazowałem do 4tys. to było jakieś 4,2bar i po kilku razach malało z racji większego rozgrzania oleju. Czy te wyniki nie są za wysokie? , nie chodzi mi o jałowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8T AWT tiptronic.

Do 180kkm latal na jakims longlife - wymiana co 30kkm. Pozniej zalany mobilem 5w40 i wymiana co 15kkm. Przy 210kkm zaraz po zakupie auta wlalem motula 5w40. 5kkm po wymianie jadac na tempomacie 100km/h w trasie zapalila sie kontrolka oleju plus dzwiek. Dzwiek silnika sie nie zmienil, a przynajmniej nie zqrocil mojej uwagi. Po zatrzymaniu sie bagnet nie pokazal mi stanu oleju. Dolalem wiec 0,7l. Na bagnecie wyszla polowa miarki. Kontrolka zgasla. Zrobilem kolejne 100km. Rano na zimnym silniku stan oleju wyszedl z 1cm ponad miare. Od tamtej pory (chyba od maja 2012) zrobilem jakies 2-3kkm i objaw nie powrocil. Przy kolejnej wymianie zamierzam zrobic plukanke i chetnie zdjalbym miske. Czy procedura jej sciagniecia jest taka sama jak w manualu, czy moze dostep jest latwieszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci , że chłopaki z warsztatu poradzili sobie z moją miską dosyć szybko . Również mam tiptronic i chyba różnica pomiędzy manualną może być taka że ciut łatwiejszy dostęp do śrub jest tych przy skrzyni. A kontrolka jaka Ci się zapalila czerwona czy pomarańczowa ? Mi paliła się ta od ciśnienia czerwona , oleju nic nie ubywało . Jak chcesz mogę ci wysłać foto mojej porysowanej pompy oleju :P . Co do płukanki , naczytałem się troszkę i sobie odpuściłem , nie warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem zapala sie kontrolka cisnienia olej mam castrol 10w40 cisnienie na pompie ok jutro wymienie czujnik moze to on mam nadzieje dam znac moj silnik to anb 1,8t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
owiem Ci , że chłopaki z warsztatu poradzili sobie z moją miską dosyć szybko . Również mam tiptronic i chyba różnica pomiędzy manualną może być taka że ciut łatwiejszy dostęp do śrub jest tych przy skrzyni. A kontrolka jaka Ci się zapalila czerwona czy pomarańczowa ? Mi paliła się ta od ciśnienia czerwona , oleju nic nie ubywało . Jak chcesz mogę ci wysłać foto mojej porysowanej pompy oleju . Co do płukanki , naczytałem się troszkę i sobie odpuściłem , nie warto.

Teraz szczerze to nie pamietam czy mi sie kontrolka jakas zapalila, ale na pewno mialem symbol konewki i jakis napis na pelnym FISie (na pewno byl STOP) plus przerywany sygnal dzwiekowy ;)

Foto poprosze ;)

 

Na temat plukanki malo negatywnych skutkow znalazlem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro musiałeś olej dolać to najprawdopodobniej pomarańczowa konewka się zapaliła , u mnie niestety była czerwona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej sciagnac pokrywe zaworow przed plukanka i wyciagac syf jesli jest, czy po plukance? ;)

Przy kazdym sciagnieciu zawsze trzeba dawac nowa uszczelke pod klawiature?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności