Skocz do zawartości
Osiah

Wyciek płynu chłodzącego

Rekomendowane odpowiedzi

Ale co byś doradził , czy to mogło spowodować dostanie się płynu do baku paliwa czy takiej opcji nie ma?

 

---------- Dodano o 20:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:11 ----------

 

Liczę na fachowe odpowiedzi bo to z mechanikiem to sam wiem ale czy to może uszkodzić pompę paliwa bo węże szybko wróciły na swoje miejsce tylko co z tym filtrem czy zatrzymał płyn i to powoduje takie skutki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, również mam problem z uciekającym płynem. Cieknie z tyłu silnika, ubywa ok. 0,5l na tydzień. Krople płynu widać na metalowej rurce biegnącej do turbiny (zaznaczone kolorem na zdjęciu). Aby cokolwiek tam zobaczyć zdemontowałem trójnik odmy, odchyliłem wiązkę, ale to na nic. Chcę zdemontować ten "błyszczący zbiorniczek" (nie wiem do czego służy) z tyłu silnika, ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać.

 

ee7bea1bfff5f.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mirek, wymień króciec wodny wraz z oringami chyba 4 śrubki 10, roboty na 15 minut. W sklepie zamiennik dostaniesz za 12zl:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mistrzostwo świata!

Edytowane przez sivy07

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Wszystkiego dobrego W NOWYM ROKU życze. Mam problem ze swoim passatem. Zapowietrza mi się nagrzewnica i nie moge dojść jakim to sposobem. Mechanicy obstawiali uszczelke pod głowicą., Uszczelka wymieniona, głowica splanowana, szczelność głowicy sprawdzona i problem jest dalej. Wydatek ponad 1000 zł i jest identycznie jak było tylko tyle że głowice wyremontowałem i zawory Może gdzies zapowietrzać z parownika?? instalacja ma pół roku. Z góry dziękuje za wszelką pomoc. Powoli zaczyna mi już brakować cierpliwości do tego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a robiłeś test na obecność spalin w płynie chłodzącym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testu na obecność spalin nie robiłem bo jak pisze wyżej uszczelka wymieniona przed świetami wraz z planowaniem głowicy. Wiec przez głowice spaliny raczej się nie dostają do obiegu. Głowica dokręcana była kluczem dynanometrycznym i w 100% jest szczelnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mój passat zrzuca od 2-3 cały zbiorniczek z płynem chłodniczym po dłuższej jednorazowej przejażdżce. Spróbowałem najpierw zlokalizować wyciek na swoją rękę (chociażby po to, żeby wiedzieć z jaką wadą oddam samochód mechanikowi) i wygląda, że to wąż na załączonych zdjęciach.

Ktoś może doradzić:

- co to konkretnie za wąż?

- czy z tego węża faktycznie jest możliwość wycieku płynu chłodniczego? (tzn. czy przypadkiem nie zlokalizowałem błędnie miejsca wycieku)

 

I najważniejsze: próbowałem znaleźć mechanika na ten tydzień (na niedzielę muszę mieć samochód sprawny), ale wszyscy chcą się umawiać na przyszły tydzień. Czy przypadkiem czyta ten temat jakiś miłośnik passatów w Krakowie, który sam naprawia swój samochód i podjąłby się naprawy?

2014-05-08 15.29.22.jpg

2014-05-08 15.29.38.jpg

2014-05-08 15.29.54.jpg

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Mój passat zrzuca od 2-3 cały zbiorniczek z płynem chłodniczym po dłuższej jednorazowej przejażdżce. Spróbowałem najpierw zlokalizować wyciek na swoją rękę (chociażby po to, żeby wiedzieć z jaką wadą oddam samochód mechanikowi) i wygląda, że to wąż na załączonych zdjęciach.

Ktoś może doradzić:

- co to konkretnie za wąż?

- czy z tego węża faktycznie jest możliwość wycieku płynu chłodniczego? (tzn. czy przypadkiem nie zlokalizowałem błędnie miejsca wycieku)

 

I najważniejsze: próbowałem znaleźć mechanika na ten tydzień (na niedzielę muszę mieć samochód sprawny), ale wszyscy chcą się umawiać na przyszły tydzień. Czy przypadkiem czyta ten temat jakiś miłośnik passatów w Krakowie, który sam naprawia swój samochód i podjąłby się naprawy?

 

Na załączonych zdjeciach widac wyciek oleju z odmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pewien problem z moim passatem b5 1.9 TDI (110km rocznik 1998), otoz od pewnego czasu wycieka mi plyn ze zbiornika wyrownawczego (na trasie 500km musialem raz dolewac jakies 2-3litry). Temperatura silnika na trasie trzyma 90 stopni (bynajmniej tyle na blacie pokazuje), nie zauwazylem aby gdzies ten plyn uciekal spod auta.

 

Przed nagrzaniem silnika w zbiorniku jest poziom plynu, gdy go rozgrzeje ten plyn idzie w obieg tak, ze zostaje go pomiedzy dnem zbiornika a minimum, gdy silnik sie ostudzi i odkrece powoli korek aby cisnienie ulecialo wraca na stan. Gruby waz jest twardy przy nagrzanym silniku.

Mam rowniez tego typu problem, ze gdy silnik jest nagrzany i wlacze ogrzewanie w samochodzie dziala okej, po jakims czasie na wlaczonym ogrzewaniu leci zimne powietrze i pozniej znowu sie "przestawi" na cieple. Korek od zbiornika wyrowawczego zamienialem juz z dzialajacym u kolegi nic to nie poskutkowalo, dalej ten sam problem.

 

Obstawiam, ze moze to byc uszczelka pod glowica (dodam jeszcze ze nie wymienialem rozrzadu odkad kupilem samochod (rok czasu): przejechalem 13tys km). Jesli to uszczelka pod glowica to wymienie od razu rozrzad.

 

Kolejna sprawa jest taka, że moj passat (patrzac na to co pisza inni uzytkownicy forum) pali za duzo. Na trasie jakies 8-9l/100 przy oszczednej jezdzie ! W miescie ponad 10l bankowo.. Nie zauwazylem aby samochod kopcil, odpala normalnie.

 

Pytanie do Was:

- jaki powód moich usterek obstawiacie?

- czy moj passat pali za duzo i jaka moze byc tego przyczyna?

- ewentualny koszt naprawy tych usterek?

 

Z góry przepraszam jesli nie jest to odpowiedni temat lub dzial, jestem "nowy" na tym forum :)

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do Was:

- jaki powód moich usterek obstawiacie?

- czy moj passat pali za duzo i jaka moze byc tego przyczyna?

- ewentualny koszt naprawy tych usterek?

 

Silnik AFN pali o wiele mnie ropy niż podajesz. Mi palił około 5 litrów na trasie. Powodów może być kilka ale to już mechanik powinien sprawdzić. Jeśli to uszczelka pod głowicą to szykuje Ci się spory wydatek. W starych dieslach jest zasada " im głębiej w las tym więcej drzewa"

Rozrząd około 500zł do tego ze 250zł wymianę. Uszczelka pod głowicą to koszt około 1300zł. Liczę tu razem ze szlifem głowicy. Mechanik za taką usługę weźmie dodatkowe 300zł. Wiadomo do tego dolicz sobie cenę oleju, filtrów no i samego płynu G12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o koszty u mechanika to tego na razie nie wliczam. Jesli chodzi o duze spalanie to czytałem troche po tym forum i ludzie pisali ze moze to byc jakas zla synchronizacja czegos tam, pompowtryski, przewody od IC, przepływka?, zla temperatura silnika itd.. Zastanawiam sie czy wymiana uszczelki pod glowica i rozrzadu wplynie pozytywnie na spalanie samochodu? myslalem tez o wymianie termostatu (koszt nie jest chyba duzy) ?

 

Od razu mowie ze jestem ciemny jesli chodzi o samochody (nie moja bajka) :D

 

P.S czy moglbym jezdzic (dopoki nie oddam go do naprawy) na niedokreconym korku od zbiornika wyrownawczego po to, aby nie robilo sie az takie cisnienie na wezach ? Znajomy mechanik mi mowil ze takie cisnienie (bo weze sa naprawde twarde) moze po jakims czasie rozszczelnic nagrzewnice i (chlodnice? nie pamietam juz jak mi to tlumaczyl) w kazdym razie bedzie wiekszy koszt naprawy jesli tego szybko nie zrobie. Poki co musze uzbierac kase (mysle ze do konca miesiaca sie uda) a nie robie duzych tras bo samochodem naprawde malo jezdze (przez ostatni rok zrobilem 13 tys. km).

 

Wiec czy cos zlego sie stanie, jesli nie dokrece tego korka do samego konca aby takie cisnienie nie robilo sie w calym ukladzie chlodzenia?

Edytowane przez Blease

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec czy cos zlego sie stanie, jesli nie dokrece tego korka do samego konca aby takie cisnienie nie robilo sie w calym ukladzie chlodzenia?

 

Nic się nie stanie jeśli korka nie odkręcisz. Wiadomo, że powinieneś szybko naprawić żeby nie pogorszyć.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic się nie stanie jeśli korka nie odkręcisz.

 

Jeśli nie ODKRĘCĘ czy nie DOKRĘCĘ ? Bo jak będzie dokręcony to cisnienie będzie się wytwarzać a jak nie dokrece to chyba nie powinno?

 

P.S Dzięki Marku za pomoc :)

Edytowane przez Blease

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod głowicą do wymiany!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ci tak zależy na odkreceniu korka to lekko możesz go odkręcić. Jedz do mechanika niech Ci sprawdzi czy spaliny dostają się do układu chłodzenia. Dobry mechanik będzie wiedział jak to srawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomiar spalin jest malo miarodajny , jak jest cisnienie na wezach chlodzenia zazwyczaj przyczyna jest upg , ja mialem delikatnie naprezone wymienialem korki , bylo podejrzenie pompy wody , a w efekcie koncowym jak dmuchnelo , cisnienie opadlo a i plynu ubylo , po odkreceniu korka mimo luznych wezy slychac bylo taki specyficzny strzal , po wymianie uszczelki dobrze przygotowanej glowicy objawy ustapilyjezdzilem z tym 95 kkm , po drodze rozszczelnilo nagrzewnice i chlodnice , koszt naprawy niestety wysoki ale warto zrobic co do spalania to 8-9 l na 100km troche duzo , zobaczysz po wymianie czy sie zmieni , jak nie mozliwe ze trzeba go jakos wyregulowac , druga sprawa w silnikach AFN uszczelka raczej standard , pamietaj by przy wymianie zalozyli nowe sruby najlepiej jakies dobre i drozsze bo to sie wyciaga i powoduje powrot przyczyn

Edytowane przez adamek77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam za pomoc :) co do śrub zapamiętam aby były nowe, myślę aby od razu z rozrządem wymienić pompę wody i mieć to z głowy, co do nagrzewnicy... w czym jest problem że jak mam na rozgrzanym silniku ustawione na nagrzewanie w kabinie to leci ciepłe, a po jakimś czasie zimne choć temperatura silnika jest stała (90 stopni na blacie) i później znowu sie przestawi na ciepłe i tak w koło macieja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciupas

Ojej błażejeczku jak mi przykro, że ci się spsuło cosik w autku. Może jak podidżejujesz jeszcze troszku na foci to sprawisz sobie nowe. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że się doczepię ale nie mogę zakładać postów

Mam również wyciek płynu chłodniczego tylko że z takiego trójnika, który wchodzi w blok i jest przykręcony na 2 śrubki.

Powiedzcie mi jak to się nazywa i gdzie to dostać bo w sklepie kazali mi to przynieść na wzór :przestraszony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności