Skocz do zawartości
Osiah

Wyciek płynu chłodzącego

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem jak u mnie.

1. Prawy na sprzęgle wiskotycznym - tak

2. Lewy - nie, włącza go czujnik temp. *C płynu chł. w upały na chwilę

 

Mówisz o widoku z przodu jak patrzysz na samochód?

U mnie się ten lewy nie załączał nawet jak temperatura była ok 90*C. Może to przez niego??:dolamam

Ale dla pewności dzisiaj sprawdzę.

Edytowane przez strachol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ,jak stoisz przed autem.

Ten elektryczny czyli lewy na chłodnicy włącza sie raczej jak włączysz klime dopiero a ten na wiskozie na silniku odrazu po odpaleniu i się sam reguluje obroty w zależności od temperatury silnika.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Co do płynu chłodzenia to tez mi ucieka i to przeważnie do poziomu min. A potem juz sie w miare utrzymuje. ..

Ja zaś zauważyłem ze po dłuższym postoju widać właśnie jakby płyn za silnikiem mniej więcej na skrzyni biegów pod pompą vacum widać wzrokowo od strony EGR jedynie.a przewód pod pompą jest wymieniony. Sam nie wiem skąd. ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem sobie wymienić olej silnikowy i przyjrzałem się dokładniej gdzie leje się woda. Widzę taki pomarańczowy osad, który jest na kablach i wszędzie niżej pod wylotu od zbiorniczka wyrównawczego. Nie wiem dlaczego tak się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy wszystkie węże dochodzące/ wychodzące ze zbiorniczka są dobrze zamocowane i całe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystkie kable są dobrze założone również je sprawdziłem. Chłodnica jest sucha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tez u siebie widzialem taki osad przy zbiorniczku na połączeniu ale jeszcze gdzieś z tyłu silnika cieknie.

Gdzies slyszalem ze wlasnie tam gdzieś i przy czujniku temp. Na jakimś chyba trójniku czasem cieknie.Ale wzrokowo wygląda ok...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja tak sobie myślę ze trzeba wszyskie połączenia posprawdzać bo wlasnie na nich zaczyna sie sączyć..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kiedyś pamiętam jeden mechanik wymieniał mi właśnie chyba ten trójnik, bo mu pękł plastik jak coś wymieniał. Tylko nie pamiętam gdzie to było, w którym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ze ten właśnie i znajduje sie on z tyłu silnika pod czy lekko obok pompy vacum a wlasnie przez najczęstsze przypadki cieknacych tych pomp,ulega uszkodzeniu przewód układu chłodzenia ktory wchodzi do głowicy z tylu dokładnie pod pompą.Ropa cieknie na niego i reaguje z gumą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.I ja mam jakiś dziwny przypadek (oby to nie uszczelka pod głowicą bo jestem w Niemczech w pracy) Wczoraj po 20km jazdy podnoszę maskę, patrzę zbiorniczek pusty (0 płynu) co najgorsze czujnik w ogóle nie pokazał jakiegoś braku.No więc dolałem gorącej wody,wracając do domu troszkę mu przycisnąłem stanąłem w połowie drogi (20km) podnoszę maskę,odkręcam korek a tu mi płyn wylało i zauważyłem bombelki ( nie występują ciągle ) załamany dolałem wody i pojechałem dalej.Dojechałem do domu,ponownie odkręcam korek,zamiast mi wywalić zauważyłem jak wciągnęło praktycznie cały płyn.Dodam też że po wymianie termostatu w PL źle miałem odpowietrzoną nagrzewnice bo słyszałem bąblowanie z nawiewów.Przed wymianą termostatu to nie występowało. 1300km temu został wymieniony rozrząd.Dzisiaj rano patrzałem w oleju wody nie widać,w wodzie oleju też nie ma śladu,nie kopci mi na biało,węże są normalne,moc jak najbardziej okej.Panowie co poradzicie?:rozpacz :rozpacz 30m od mojego domu mam serwis VW,naprawa uszczelki 600euro,a jestem 1000km od PL :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mam bardzo duży problem,wymienię uszczelkę,okaże się że to nie uszczelka i będzie nadal to samo? 1000km to trochę za dużo chyba żeby jechać do PL ? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to mam bardzo duży problem
Czy odpowietrzyłeś porządnie nagrzewnicę ? Pod jednym z "węży" do nagrzewnicy jest mały otworek do odpowietrzania. Zsuwamy wąż z króćca, pokazuje się otworek, wypuszczamy powietrze i ... już. Dobrze jest jeszcze sprawdzić korek układu chłodzenia czy są drożne zaworki nadmiarowy i wsteczny. :umm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przed wymianą uszczelki sprawdził bym wszystko trzy razy czy to na pewno ona za żeby darmo nie ruszać głowicy.

Posprawdzaj wszystko co tylko możesz. ..wiem pewnie juz to zrobiłeś. ..ale nie zaszkodzi jeszcze raz posprawdzać.

Wiem że np jak strzelił mi ten cienki wąż z tyłu głowicy pod pompą vacum to tez sie podobnie działo ze czasami prawie pusty zbiornik a komunikatu nie było. A tez mi strzelił kiedys kiedyś wąż od chłodnicy spalin pod EGR-em .

Co do odpowietrzenia to też mi słychać w nagrzewnicy bąbelki ale po za tym jest ok . chociaż czasem co jakiś czas muszę dolać płynu bo schodzi do minimum ale nie mniej.

Zobacz też czy gdzieś przy nagrzewnicy nie ma wyciekow,

To ze na gorącym po odkreceniu korka wywala to chyba raczej normalka.niby nie powinno sie tak robic bo można sie poparzyć.

Na silniku do okoła po dłuższym postoju nie widać nigdzie mokrego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam koledzy.I ja mam jakiś dziwny przypadek (oby to nie uszczelka pod głowicą bo jestem w (

 

U mnie była nieszczelna chłodnica i w początkowej fazie płyn wyciekał tylko w czasie jazdy, a na postoju pod samochodem sucho.

Objawy jak u ciebie.

Po XXXX kilometrach płyn pojawił się na postoju pod samochodem-pod chłodnicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DANEK!!!!!!!!!! możesz mi pokazać na tej fotce , który to wąż przecieka z tyłu silnika

Zdjęcie to 1.8 ADR

 

 

0_0_productGfx_9cd658f94c57f4e26d38350a9d6d7fa9.jpg

 

 

0_0_productGfx_9cd658f94c57f4e26d38350a9d6d7fa9.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dokonałem odkrycia że z tyłu silnika na górze kapie co jakiś czas z czujnika,raz mniej,raz więcej.Od czego ten czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie temp .płynu chłodzenia

Mniej wiecej o tym tez pisalem już w tym wątku. ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłem dzisiaj rano do serwisu w Niemczech, podłączyli do zbiorniczka powietrze pod ciśnieniem zaczęli wtłaczać i zaczęło lecieć z węża z tyłu silnika,po wyjęciu wąż był sparciały,16euro wąż no i od razu wymienią mi płyn bo miałem pomieszany troszke za mocno z innym płynem.Uffff zobaczymy co dalej... :) Jutro do odbioru. :bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli prawdopodobnie ten przewód o którym pisałem.

Ale dziwnie tanio jak 16euro bo ja płaciłem za niego na serwisie coś około 115zł za oryginał a innym razem chyba z 75zł poza serwisem ale też oryginał.

Teraz mam spokój bo wymieniłem nieszczęsną pompę vacum z której ciekła ropka na ten przewód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto odebrane,za 3l koncentratu,2 węże i nowe opaski ściskające zapłaciłem 72euro. Panowie i z tego co zauważyłem to nawet bąblowanie z nagrzewnicy na razie ustało,będę obserwował. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności