Skocz do zawartości
Osiah

Wyciek płynu chłodzącego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy mógłby ktoś zamieścić zdjęcia tego króćca? Żeby dokładnie wiedzieć jak to wygląda i gdzie się znajduje. Mój problem wygląda następująco: jechałem w upał i gdy autko dostało troche w kość w pewnej chwili zapaliła mi się kontorlka od płynu i jak się zatrzymałem dostrzegłem calkowity wyciek płynu. Nadmienie iż temperatura podkoczyla powyżej 90 stopni. Ostatnio miałem podobny przypadek i też było to w upał, tyle tylko że temperatura utrzymywała się cały czas na pozomie 90 stopnie a płyn całkowicie wyciekł. Dolałem wody i weszło prawie 5 litrów. Wczoraj pojechałem na kanał żeby zlokalizować wyciek i w żaden sposób nie moglem znaleźć żadnego miejsca w którym by ciekło. Ponadto nagrzałem zamochód do 90 stopni i nic nie było widać żadnego wycieku pod autem. Czy mógłby mi ktoś pomóc w jakiś sposób i coś doradzić. No i prosiłbym o ewentualne fotki wtedy napewno było by szybciej. Mój silnik to AJM 1.9 TDI

Edytowane przez lukasz2584

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja już trzeci raz wymieniałem ten wąż z tyłu silnika co wchodzi do bloku, kolejny raz się rozwarstwił, kapie na niego olej i z czasem szlak go trafia.

koszt niewielki, bo 50 zł z wymianą.

pewnie znów za 3 lata pójdzie się j...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale miałeś takie objawy jak u mnie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak dlatego opisałem jak to wyglądało u mnie by Cie naprowadzić;p

weź latarkę i spójrz na ten przewód czy nie jest mokry ani rozerwany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z tym cholernym płynem chłodniczym. Wycieka dosyć sporo. Myślałem, że to trójnik który wchodzi do silnika bo tam też było mokro jednak po wymianie dalej ubywa płynu. Najciekawsze jest to, że jak jadę to nie ubywa dopiero jak stanę to kapie mi dokładnie z miski olejowej. Zastanawiam się gdzie jeszcze mogę szukać oprócz uszczelki pod głowicą??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z tym cholernym płynem chłodniczym. Wycieka dosyć sporo. Myślałem, że to trójnik który wchodzi do silnika bo tam też było mokro jednak po wymianie dalej ubywa płynu. Najciekawsze jest to, że jak jadę to nie ubywa dopiero jak stanę to kapie mi dokładnie z miski olejowej. Zastanawiam się gdzie jeszcze mogę szukać oprócz uszczelki pod głowicą??
może kanały wodne puściły sprawdź blok w miarę możliwości węże dochodzące do silnika itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może kanały wodne puściły sprawdź blok w miarę możliwości węże dochodzące do silnika itp

 

Czyli możliwe że to nie uszczelka pod głowicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam plyn g12 w zbiorniczku na minimum a wybieram sie zaraz w dluga podroz - czy moge dolac troche wody destylowanej ( plyn niedawno wymieniany) tak zeby dopelnic do maxa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz, aczkolwiek moj drugi VW ma taka przypadłość ze płyn zawsze utrzymuje sie na poziomie minimum, doleje to po jakims czasie spada na minimum i tak moge zrobic 50 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc mam już dosyć tego wycieku :( Zauważyłem pewną prawidłowość z tym moim wyciekiem, otóż wyciek się zwiększa jak jest gorąco i samochód stoi na pełnym słońcu, jak stroi w cieniu to wycieku prawie nie ma. To są normalnie jakieś jaja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość klaudiusz007

Mam passata 1.8 20v anglik i wycieka mi woda z pod podwozia na wysokosci pasazera z przodu i nie mam pojecia co to jest napewno nie z chlodnicy ani spryskiwacze bo tam mam plyny a to leci czysciutka woda ? czy to jest klimatyzacja? Mam klimatronik ! prosze o pilny kontakt moze byc na gadu 4191280 lub mail [email protected] lub telefonicznie 07523205584 moze byc sms lub cokolwiek z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy z klimą to jest właśnie woda z parownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość EMKA

Ubywa płyn chłodniczy nieznacznie, acz nie da się nie zauważyć - ok1,5cm. Wszędzie sucho, nagrzewnica na próbę została wyłączona z obiegu - zrobione jest obejście. Nadal sucho a płynu ubywa. Gdzie szukać przyczyny, korek zbiorniczka nie jest oryginalny - może to jest problem? Będę wdzięczna za wszelkie pomocne sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

avfchlodzenie.gif

 

witajcie, czy w silniku AFV, nr 32 (pod cyferką) to obudowa termostatu?

 

Pytam bo za silnikiem poniżej dolotu od turbo jest podobna częśc która puszcza mi płyn z chłodnicy, wydawalo mi się że termostat jest z prawej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zerknij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam i podpinam sie pod temat , otóż mam dobrą radę , są specjalne barwniki ,które świecą w świetle UV , ale nie są tanie , więc można je zastąpić Rivanolem (Rivanolum) takim do odkażania ran , kupić ze dwa opakowania rozpuścić w szklance wody i wlać do układu , a potem za pomocą latarki UV za kilkanaście zł na alledrogo , można wykryć nawet najmniejszy wyciek , można też zastosować utramarynę , to taki niebieski proszek , dawniej kobiety używały go do krochmalenia , a malarze dodawali do wapna i kredy do malowania ,można kupić w sklepie z farbami torebka kilka zł , rozpuścić w wodzie i wlać do chłodnicy , pojeździć , a potem kontrola latarką. Ja za pomocą Rivanolu zlokalizowałem wyciek , którego mechanicy szukali od dwóch miesięcy.

Edytowane przez laki001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje,

 

Nie moge odszukac numeru tego trójnika (do którego dokręcona jest częśc 29)

Najlepiej chyba w ASO to kupić tak? Bo w używkach chyba nie mają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega @Duży nie napisał, co było problemem w jego aucie z płynem w chłodnicy wiec ja opisze mój przypadek i może ktoś pomoże mi w rozwiązaniu tego problemu, a wiec:

 

dzisiaj rano patrzyłem na poziom płynu w zbiorniku było 1,5cm poniżej minimum , przejechałem 80km i przyszedł mi sygnał na komputer "CHECK COLANT-SERVICE MANUAL-STOP " wiec po hamulcach maska w gore zero płynu w zbiorniku, co prawda dałem mu trochę w palnik, ale tylko chwilowo, ponieważ sprawdzałem czy mam utratę mocy powyżej 120km/h dzisiaj natomiast było to przy 140km/h wiec wyłączyłem silnik i ponownie uruchomiłem - auto odzyskało moc wskazuje mi to przepływke, ale jeszcze będę musiał pojechać do kogoś, kto ma VAG, aby potwierdził to

- rozprężyłem układ i poziom wzrósł, ale do poziomu 2cm poniżej minimum

- podjechałem do najbliższej stacji benzynowej i dolałem destylatu do zbiornika 1litr do stanu max

- przejechałem 30 km spokojnej jazdy 120km/h (2x było 140km/h, aby wyprzedzić) sprawdziłem stan a tam ponownie brak płynu w zbiorniku i za chwile prawdopodobnie pojawiłby się znowu sygnał na komputerze o braku płynu wiec rozprężyłem układ i poziom wzrósł, ale nie do takiego stanu jak wcześniej

- zauważyłem ze płyn musiał być wyrzucony przez zawór bezpieczeństwa ten od dołu zbiornika, ponieważ są lekko różowe naloty na elementach w tej okolicy oraz jest mokro po lewej stronie podwozia

-jest to drugi mój przypadek z ubytkiem, dodam ze po pierwszym razie były wymieniane zaciski uszczelniające na przewodzie tym cienkim, który dochodzi do zbiornika i tym grubym, co dochodzi do silnika od zbiornika płynu chłodzącego, auto trzyma temperaturę ok. 90 stopni

Tu moje pytanie:

1. Jeżeli termostat byłby uszkodzony i nie otwierałby się drugi obieg jak wzrasta temperatura, ciecz się rozszerza i nadmiar zrzucony byłby przez zawór w zbiorniku - dobrze myślę?

2. Nie widać aby spaliny miały kolor biały wiec chyba można wykluczyć uszczelkę pod głowica

 

P.S Jeżeli admin uzna że ten post nic nowego nie wnosi na forum prosze skasowac

mam podobny problem tyle że silnik 1,8T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinam sie pod temat

u mnie też raz ubywa raz przybywa płynu,raz po dłuższej przerwie przejechałem ok.150km na zegarach 90 stopni cały czas a pod maską w zbiorniczku się gotuje i wywala dołem przez"pypeć" rano patrze a podłoga lekko mokra ale nie pod zbiornikiem tylko pod nogami pasażera coś mnie tkneło żeby sprawdzić olej a na miarce kropelka na czubku ale na korku nie ma śladów"majonezu" dolałem, zapaliłem,sobie uruchomiłem auto, przejecgałem może ze 300 metrów a z tyłu siwy gryzący dym.POMOCY CO TO MOŻE BYĆ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpinam sie pod temat

u mnie też raz ubywa raz przybywa płynu,raz po dłuższej przerwie przejechałem ok.150km na zegarach 90 stopni cały czas a pod maską w zbiorniczku się gotuje i wywala dołem przez"pypeć" rano patrze a podłoga lekko mokra ale nie pod zbiornikiem tylko pod nogami pasażera coś mnie tkneło żeby sprawdzić olej a na miarce kropelka na czubku ale na korku nie ma śladów"majonezu" dolałem, zapaliłem,sobie uruchomiłem auto, przejecgałem może ze 300 metrów a z tyłu siwy gryzący dym.POMOCY CO TO MOŻE BYĆ

[

quote=sebcio188;1419103]Witaj z siwym dymem dymem za soba ,jest to przepaloba uszczelka pod glowica silnika,to ta tansza naprawa lub i bardziej podobna pekla ci glowica silnika w komorach spalania i plyn dostaje sie do cylindra trzeba robic.Co do mazi w oleju na bagnecie to olej syntetyk dobrej klasy nie laczy sie z plynem chlodniczym zageszcza go i olej robi sie geszczy ale podnosi poziom oleju trzeba robic i nie przegrzewac silnika ,w tym przypadku tylko plyn do ukladu chlodzenia G-12 wiem ze drogi ale tylko orginal zeby sie nic nie wydazalo pozdro ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności