rufi1983 Zgłoś #261 Napisano 12 Maja 2013 Ale co byś doradził , czy to mogło spowodować dostanie się płynu do baku paliwa czy takiej opcji nie ma? ---------- Dodano o 20:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:11 ---------- Liczę na fachowe odpowiedzi bo to z mechanikiem to sam wiem ale czy to może uszkodzić pompę paliwa bo węże szybko wróciły na swoje miejsce tylko co z tym filtrem czy zatrzymał płyn i to powoduje takie skutki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miroxl Zgłoś #262 Napisano 24 Maja 2013 Witam, również mam problem z uciekającym płynem. Cieknie z tyłu silnika, ubywa ok. 0,5l na tydzień. Krople płynu widać na metalowej rurce biegnącej do turbiny (zaznaczone kolorem na zdjęciu). Aby cokolwiek tam zobaczyć zdemontowałem trójnik odmy, odchyliłem wiązkę, ale to na nic. Chcę zdemontować ten "błyszczący zbiorniczek" (nie wiem do czego służy) z tyłu silnika, ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stomi Zgłoś #263 Napisano 24 Maja 2013 Mirek, wymień króciec wodny wraz z oringami chyba 4 śrubki 10, roboty na 15 minut. W sklepie zamiennik dostaniesz za 12zl:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #264 Napisano 5 Października 2013 (edytowane) mistrzostwo świata! Edytowane 5 Października 2013 przez sivy07 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #265 Napisano 1 Stycznia 2014 Witam! Wszystkiego dobrego W NOWYM ROKU życze. Mam problem ze swoim passatem. Zapowietrza mi się nagrzewnica i nie moge dojść jakim to sposobem. Mechanicy obstawiali uszczelke pod głowicą., Uszczelka wymieniona, głowica splanowana, szczelność głowicy sprawdzona i problem jest dalej. Wydatek ponad 1000 zł i jest identycznie jak było tylko tyle że głowice wyremontowałem i zawory Może gdzies zapowietrzać z parownika?? instalacja ma pół roku. Z góry dziękuje za wszelką pomoc. Powoli zaczyna mi już brakować cierpliwości do tego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #266 Napisano 1 Stycznia 2014 a robiłeś test na obecność spalin w płynie chłodzącym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #267 Napisano 1 Stycznia 2014 Testu na obecność spalin nie robiłem bo jak pisze wyżej uszczelka wymieniona przed świetami wraz z planowaniem głowicy. Wiec przez głowice spaliny raczej się nie dostają do obiegu. Głowica dokręcana była kluczem dynanometrycznym i w 100% jest szczelnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lesiu Zgłoś #268 Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Witam, Mój passat zrzuca od 2-3 cały zbiorniczek z płynem chłodniczym po dłuższej jednorazowej przejażdżce. Spróbowałem najpierw zlokalizować wyciek na swoją rękę (chociażby po to, żeby wiedzieć z jaką wadą oddam samochód mechanikowi) i wygląda, że to wąż na załączonych zdjęciach. Ktoś może doradzić: - co to konkretnie za wąż? - czy z tego węża faktycznie jest możliwość wycieku płynu chłodniczego? (tzn. czy przypadkiem nie zlokalizowałem błędnie miejsca wycieku) I najważniejsze: próbowałem znaleźć mechanika na ten tydzień (na niedzielę muszę mieć samochód sprawny), ale wszyscy chcą się umawiać na przyszły tydzień. Czy przypadkiem czyta ten temat jakiś miłośnik passatów w Krakowie, który sam naprawia swój samochód i podjąłby się naprawy? Edytowane 8 Maja 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #269 Napisano 8 Maja 2014 Witam,Mój passat zrzuca od 2-3 cały zbiorniczek z płynem chłodniczym po dłuższej jednorazowej przejażdżce. Spróbowałem najpierw zlokalizować wyciek na swoją rękę (chociażby po to, żeby wiedzieć z jaką wadą oddam samochód mechanikowi) i wygląda, że to wąż na załączonych zdjęciach. Ktoś może doradzić: - co to konkretnie za wąż? - czy z tego węża faktycznie jest możliwość wycieku płynu chłodniczego? (tzn. czy przypadkiem nie zlokalizowałem błędnie miejsca wycieku) I najważniejsze: próbowałem znaleźć mechanika na ten tydzień (na niedzielę muszę mieć samochód sprawny), ale wszyscy chcą się umawiać na przyszły tydzień. Czy przypadkiem czyta ten temat jakiś miłośnik passatów w Krakowie, który sam naprawia swój samochód i podjąłby się naprawy? Na załączonych zdjeciach widac wyciek oleju z odmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blease Zgłoś #270 Napisano 13 Maja 2014 Witam, mam pewien problem z moim passatem b5 1.9 TDI (110km rocznik 1998), otoz od pewnego czasu wycieka mi plyn ze zbiornika wyrownawczego (na trasie 500km musialem raz dolewac jakies 2-3litry). Temperatura silnika na trasie trzyma 90 stopni (bynajmniej tyle na blacie pokazuje), nie zauwazylem aby gdzies ten plyn uciekal spod auta. Przed nagrzaniem silnika w zbiorniku jest poziom plynu, gdy go rozgrzeje ten plyn idzie w obieg tak, ze zostaje go pomiedzy dnem zbiornika a minimum, gdy silnik sie ostudzi i odkrece powoli korek aby cisnienie ulecialo wraca na stan. Gruby waz jest twardy przy nagrzanym silniku. Mam rowniez tego typu problem, ze gdy silnik jest nagrzany i wlacze ogrzewanie w samochodzie dziala okej, po jakims czasie na wlaczonym ogrzewaniu leci zimne powietrze i pozniej znowu sie "przestawi" na cieple. Korek od zbiornika wyrowawczego zamienialem juz z dzialajacym u kolegi nic to nie poskutkowalo, dalej ten sam problem. Obstawiam, ze moze to byc uszczelka pod glowica (dodam jeszcze ze nie wymienialem rozrzadu odkad kupilem samochod (rok czasu): przejechalem 13tys km). Jesli to uszczelka pod glowica to wymienie od razu rozrzad. Kolejna sprawa jest taka, że moj passat (patrzac na to co pisza inni uzytkownicy forum) pali za duzo. Na trasie jakies 8-9l/100 przy oszczednej jezdzie ! W miescie ponad 10l bankowo.. Nie zauwazylem aby samochod kopcil, odpala normalnie. Pytanie do Was: - jaki powód moich usterek obstawiacie? - czy moj passat pali za duzo i jaka moze byc tego przyczyna? - ewentualny koszt naprawy tych usterek? Z góry przepraszam jesli nie jest to odpowiedni temat lub dzial, jestem "nowy" na tym forum Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #271 Napisano 13 Maja 2014 Pytanie do Was:- jaki powód moich usterek obstawiacie? - czy moj passat pali za duzo i jaka moze byc tego przyczyna? - ewentualny koszt naprawy tych usterek? Silnik AFN pali o wiele mnie ropy niż podajesz. Mi palił około 5 litrów na trasie. Powodów może być kilka ale to już mechanik powinien sprawdzić. Jeśli to uszczelka pod głowicą to szykuje Ci się spory wydatek. W starych dieslach jest zasada " im głębiej w las tym więcej drzewa" Rozrząd około 500zł do tego ze 250zł wymianę. Uszczelka pod głowicą to koszt około 1300zł. Liczę tu razem ze szlifem głowicy. Mechanik za taką usługę weźmie dodatkowe 300zł. Wiadomo do tego dolicz sobie cenę oleju, filtrów no i samego płynu G12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blease Zgłoś #272 Napisano 13 Maja 2014 (edytowane) Jeśli chodzi o koszty u mechanika to tego na razie nie wliczam. Jesli chodzi o duze spalanie to czytałem troche po tym forum i ludzie pisali ze moze to byc jakas zla synchronizacja czegos tam, pompowtryski, przewody od IC, przepływka?, zla temperatura silnika itd.. Zastanawiam sie czy wymiana uszczelki pod glowica i rozrzadu wplynie pozytywnie na spalanie samochodu? myslalem tez o wymianie termostatu (koszt nie jest chyba duzy) ? Od razu mowie ze jestem ciemny jesli chodzi o samochody (nie moja bajka) P.S czy moglbym jezdzic (dopoki nie oddam go do naprawy) na niedokreconym korku od zbiornika wyrownawczego po to, aby nie robilo sie az takie cisnienie na wezach ? Znajomy mechanik mi mowil ze takie cisnienie (bo weze sa naprawde twarde) moze po jakims czasie rozszczelnic nagrzewnice i (chlodnice? nie pamietam juz jak mi to tlumaczyl) w kazdym razie bedzie wiekszy koszt naprawy jesli tego szybko nie zrobie. Poki co musze uzbierac kase (mysle ze do konca miesiaca sie uda) a nie robie duzych tras bo samochodem naprawde malo jezdze (przez ostatni rok zrobilem 13 tys. km). Wiec czy cos zlego sie stanie, jesli nie dokrece tego korka do samego konca aby takie cisnienie nie robilo sie w calym ukladzie chlodzenia? Edytowane 13 Maja 2014 przez Blease Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #273 Napisano 13 Maja 2014 (edytowane) Wiec czy cos zlego sie stanie, jesli nie dokrece tego korka do samego konca aby takie cisnienie nie robilo sie w calym ukladzie chlodzenia? Nic się nie stanie jeśli korka nie odkręcisz. Wiadomo, że powinieneś szybko naprawić żeby nie pogorszyć. Edytowane 13 Maja 2014 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blease Zgłoś #274 Napisano 13 Maja 2014 (edytowane) Nic się nie stanie jeśli korka nie odkręcisz. Jeśli nie ODKRĘCĘ czy nie DOKRĘCĘ ? Bo jak będzie dokręcony to cisnienie będzie się wytwarzać a jak nie dokrece to chyba nie powinno? P.S Dzięki Marku za pomoc Edytowane 13 Maja 2014 przez Blease Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #275 Napisano 13 Maja 2014 Uszczelka pod głowicą do wymiany! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #276 Napisano 14 Maja 2014 Jeśli Ci tak zależy na odkreceniu korka to lekko możesz go odkręcić. Jedz do mechanika niech Ci sprawdzi czy spaliny dostają się do układu chłodzenia. Dobry mechanik będzie wiedział jak to srawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #277 Napisano 14 Maja 2014 (edytowane) pomiar spalin jest malo miarodajny , jak jest cisnienie na wezach chlodzenia zazwyczaj przyczyna jest upg , ja mialem delikatnie naprezone wymienialem korki , bylo podejrzenie pompy wody , a w efekcie koncowym jak dmuchnelo , cisnienie opadlo a i plynu ubylo , po odkreceniu korka mimo luznych wezy slychac bylo taki specyficzny strzal , po wymianie uszczelki dobrze przygotowanej glowicy objawy ustapilyjezdzilem z tym 95 kkm , po drodze rozszczelnilo nagrzewnice i chlodnice , koszt naprawy niestety wysoki ale warto zrobic co do spalania to 8-9 l na 100km troche duzo , zobaczysz po wymianie czy sie zmieni , jak nie mozliwe ze trzeba go jakos wyregulowac , druga sprawa w silnikach AFN uszczelka raczej standard , pamietaj by przy wymianie zalozyli nowe sruby najlepiej jakies dobre i drozsze bo to sie wyciaga i powoduje powrot przyczyn Edytowane 14 Maja 2014 przez adamek77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blease Zgłoś #278 Napisano 15 Maja 2014 Dzięki Wam za pomoc co do śrub zapamiętam aby były nowe, myślę aby od razu z rozrządem wymienić pompę wody i mieć to z głowy, co do nagrzewnicy... w czym jest problem że jak mam na rozgrzanym silniku ustawione na nagrzewanie w kabinie to leci ciepłe, a po jakimś czasie zimne choć temperatura silnika jest stała (90 stopni na blacie) i później znowu sie przestawi na ciepłe i tak w koło macieja... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ciupas Zgłoś #279 Napisano 15 Maja 2014 Ojej błażejeczku jak mi przykro, że ci się spsuło cosik w autku. Może jak podidżejujesz jeszcze troszku na foci to sprawisz sobie nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawcio416 Zgłoś #280 Napisano 22 Maja 2014 Przepraszam, że się doczepię ale nie mogę zakładać postów Mam również wyciek płynu chłodniczego tylko że z takiego trójnika, który wchodzi w blok i jest przykręcony na 2 śrubki. Powiedzcie mi jak to się nazywa i gdzie to dostać bo w sklepie kazali mi to przynieść na wzór Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach