hsv! Zgłoś #1361 Napisano 22 Września 2016 Zależy w jakim modelu i czy były bezpieczniki wyciągane lub robione inne dziwne obejścia z ręcznym , we wszystkich VW po 2008r ,trzeba . Ja mam rocznik 2007. Nic dziwnego nie robilem poprostu wykrecilem silniczki i odpiolem przycisk. Wysłane z mojego Galaxy przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil cbr Zgłoś #1362 Napisano 22 Września 2016 Ja mam rocznik 2007.Nic dziwnego nie robilem poprostu wykrecilem silniczki i odpiolem przycisk. Wysłane z mojego Galaxy przy użyciu Tapatalka Odpięcie wtyczek od silniczków to może przejdzie ale odpinanie przycisku to co najmniej dziwna rzecz ,:)oby ci się kodowanienie sterownika nie uwaliło . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hsv! Zgłoś #1363 Napisano 22 Września 2016 Odpięcie wtyczek od silniczków to może przejdzie ale odpinanie przycisku to co najmniej dziwna rzecz ,:)oby ci się kodowanienie sterownika nie uwaliło . Odpiolem przycisk bo jak doszlo do awari jednego silniczka to zeby odruchowo nie wcisnac poprostu go wypiolem. Wysłane z mojego Galaxy przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Januszek Zgłoś #1364 Napisano 2 Października 2016 Panowie ja przy zdiętych zaciskach włączyłem,,zablokuj zaciski''i przygboda z ręcznym hamulcem zaczeła się na bogato..Jedna kontrolka na desce to nic w porównaniu z tym co działo się po złożeniu zacisków.Jak się z tym uporałem napiszę gdyby ktoś mial taki problem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowas Zgłoś #1365 Napisano 3 Października 2016 hm, u mnie ostatnio zapalała sie kontrolka od hamulca, przycisk ręcznego migał ,zaś na wyświetlaczu wyświetlał sie napis ,,hamulec cos tam ,, potem po kilku dniach ta kontrolka zapaliła sie na stałe ,i wciąż wsiadam kluczyk , kontrolka bipanie komunikat i wio, i tak wciąż , jednak wczoraj wsiadam i cisza ,ani kontrolka sie nie świeci,ani nic, nie wiem czy to dobrze czy żle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aszczupal Zgłoś #1366 Napisano 3 Października 2016 (edytowane) Mam małe pytanko... Jak rozpoznać oryginalny silniczek... ? , na "aledrogo" pełno jest aukcji z opisem "oryginał" ..., ale ja znalazłem na chińczyku fotki i nawet napis "TRW" miał tak jak należy.... dodam że poszukuję z frezem 6-kątnym. @Januszek , napisz czy coś poradziłeś, bo ja zrobiłem identycznie, i teraz ten silniczek ani drgnie.. , podłączyłem go "na zewnątrz" do 12V i tylko jęknął... Edytowane 4 Października 2016 przez aszczupal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miroman Zgłoś #1367 Napisano 10 Października 2016 No to moja przygoda. Oczywiście 5 rano w niedzielę, więc do serwisu nie zadzwoni. Pstrykam- ręczny nie buczy, nie zaciągnął, za to gong i zapaliły się przekreślony P w kółku na tablicy i p na przycisku. Zdarzyło się już to kiedyś, ale wystarczyło wyjąć kluczyk ze stacyjki, poczekać do zgaśniecia tablicy i po włożeniu kluczyka i wciśnięciu do gotowości hamulec się zaciągnął. Teraz te 2 żółte P migały, a dodatkowo migało czerwone i w kółku - błąd układu hamulcowego. Pomogło dopiero zdjęcie klemy. Nie wiem czy komputer wściekł się sam z siebie, czy też zgrały się dwa inne czynniki - padało i immobiliser zgubił na 2 minuty kontakt z pilotem- migała lampka i piszczał. Ale załapał, dojechałem na miejsce i wtedy wydarzył się ten cyrk. Ktoś potrafi to wyjaśnić? I druga sprawa - chciałem zdiagnozować kod błędu -czym? Mam OBD II ale jakie oprogramowanie ściągnąć pod paska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
csm Zgłoś #1368 Napisano 12 Października 2016 miroman: Obstawiam, że w nieodległej przyszłości sterownik odetnie Ci silniczek/silniczki bo kończy/kończą żywot. W takim przypadku będziesz miał sygnał dźwiękowy w czasie jazdy głośniejszy niż niezapięte pasy i brak ręcznego pewnie najpierw w jednym z kół. Więcej dowiesz się jak sprawdzisz kody błędów/obejrzysz zaciski. Oprogramowania pod Twój kabel spróbuj poszukać tu: http://forum.vw-passat.pl/forums/27-Diagnostyka-VAG/ Jeśli szukasz budżetowego rozwiązania problemu silniczków, to opcją jest ściągnięcie silniczków z Chin za grosze. Biorąc pod uwagę niską cenę nie oczekiwałbym jakości oryginału, ale generalnie pośród kupujących te silniczki wydają się mieć dobre opinie. W nawiązaniu jeszcze do posta powyżej, miej świadomość, że ta firma najpewniej polecana jest tu przez samego właściciela lub jego znajomych (tak mi się wydaje czytając ich wypowiedzi i wypowiedzi innych użytkowników forum), więc opinie o niej wypisywane w tym i innych wątkach mogą odbiegać od rzeczywistości. Ja miałbym bardzo ograniczone zaufanie do tej firmy, bo ta ich reklamowa praktyka jest dość nachalna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil cbr Zgłoś #1369 Napisano 24 Października 2016 (edytowane) Kolego csm kompletne bzdury wyssane z palca wypisujesz , czyli kolejny forumowicz Wycin z tematu polecającego regenerację zacisków w Sztumie to również fikcyjna osoba )) a kilkaset polubień ,opinii i udostępnień ich stron to niby jest z kosmosu )) http://forum.vw-passat.pl/threads/149158-Regeneracja-Zacisk%C3%B3w-Hamulcowych-POLECAM-!! - - - - - aktualizacja - - - - - Mam małe pytanko... Jak rozpoznać oryginalny silniczek... ? , na "aledrogo" pełno jest aukcji z opisem "oryginał" ..., ale ja znalazłem na chińczyku fotki i nawet napis "TRW" miał tak jak należy....dodam że poszukuję z frezem 6-kątnym. @Januszek , napisz czy coś poradziłeś, bo ja zrobiłem identycznie, i teraz ten silniczek ani drgnie.. , podłączyłem go "na zewnątrz" do 12V i tylko jęknął... poczytaj sobie na stronie poniżej o tych extra tanich silniczkach z chin https://web.facebook.com/VW-B6-B7-CC-Tiguan-Audi-A6-A8-silniczek-zacisk-hamulca-regeneracja-1556889117922446/ Edytowane 24 Października 2016 przez Kamil cbr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BraveX Zgłoś #1370 Napisano 25 Października 2016 Kolego csm kompletne bzdury wyssane z palca wypisujesz , czyli kolejny forumowicz Wycin z tematu polecającego regenerację zacisków w Sztumie to również fikcyjna osoba )) a kilkaset polubień ,opinii i udostępnień ich stron to niby jest z kosmosu )) http://forum.vw-passat.pl/threads/149158-Regeneracja-Zacisk%C3%B3w-Hamulcowych-POLECAM-!! - - - - - aktualizacja - - - - - poczytaj sobie na stronie poniżej o tych extra tanich silniczkach z chin https://web.facebook.com/VW-B6-B7-CC-Tiguan-Audi-A6-A8-silniczek-zacisk-hamulca-regeneracja-1556889117922446/ Przecież te silniczki to strata kasy, lepiej kupić oryginalną używkę niż to badziewie, które dostanie kilka razy wody i problem powraca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil cbr Zgłoś #1371 Napisano 25 Października 2016 (edytowane) Przecież te silniczki to strata kasy, lepiej kupić oryginalną używkę niż to badziewie, które dostanie kilka razy wody i problem powraca. Dokładnie te chińskie psują się jeszcze szybciej niż oryginalne nawet regenerowane , a stare używane to chyba nie normalni kupują bo są one już przechodzone i na takie nikt nie daje żadnej pisemnej gwarancji , a później ludzie piszą po forach że dali się w ciula zrobić bo albo dostali nie taki towar jak miał być albo coś przestało działać a wiedzieli że gwarancje handlarze częściami dają tylko rozruchowe czyli żadne . Dlatego trzeba zawsze zregenerować również zacisk , prosta zasada - ale raczej nie chodzi o to że dostanie tam się woda bo jak pytałem mechaników w sztumie jak to jest z tymi tanimi silniczkami które pochodzą z chin i praktycznie całe alegro tym handluje to Panowie powiedzieli jednoznacznie że w tych chińskich które niby mają znaki TRW i każdy sprzedawca twierdzi że to są oryginały i tak naprawdę osoba która nie ma z tym do czynienia na co dzień ,to nie jest w stanie rozpoznać czy to podróbka czy oryginał ,a w takich nowych same wewnętrzne mechanizmy po prostu przestają działać . Edytowane 25 Października 2016 przez Kamil cbr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #1372 Napisano 25 Października 2016 Dokładnie te chińskie psują się jeszcze szybciej niż oryginalne nawet regenerowane ,a stare używane to chyba nie normalni kupują bo są one już przechodzone i na takie nikt nie daje żadnej pisemnej gwarancji , a później ludzie piszą po forach że dali się w ciula zrobić bo albo dostali nie taki towar jak miał być albo coś przestało działać a wiedzieli że gwarancje handlarze częściami dają tylko rozruchowe czyli żadne . Dlatego trzeba zawsze zregenerować również zacisk , prosta zasada - ale raczej nie chodzi o to że dostanie tam się woda bo jak pytałem mechaników w sztumie jak to jest z tymi tanimi silniczkami które pochodzą z chin i praktycznie całe alegro tym handluje to Panowie powiedzieli jednoznacznie że w tych chińskich które niby mają znaki TRW i każdy sprzedawca twierdzi że to są oryginały i tak naprawdę osoba która nie ma z tym do czynienia na co dzień ,to nie jest w stanie rozpoznać czy to podróbka czy oryginał ,a w takich nowych same wewnętrzne mechanizmy po prostu przestają działać . Jeżdżę od lipca na chińczyku na razie jest OK, jak padnie dam znać na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #1373 Napisano 25 Października 2016 Jeżdżę od lipca na chińczyku na razie jest OK, jak padnie dam znać na forum. Mi się zawiesił tzn. nie odbił do końca ja tego nie zauważyłem i finał był taki że przypaliłem tarcze. Po zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego jest ok. Ale tarcza tył przypalona i piszczy jak jade do tyłu powoli Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil cbr Zgłoś #1374 Napisano 27 Października 2016 Ja śmigam na regenerowanych zaciskach i działają cicho jak nowe , u nas w mieście jest warsztat co też zamawia zaciski dla swoich klientów też ze sztumu i ludzie sobie chwalą ,. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #1375 Napisano 31 Października 2016 Pytanie jest ciekawe. Macie w ogóle u siebie bezpiecznik w skrzynce pod maską w miejscu F2 (sterownik ABS)???? Mowa o miejscu w pierwszej kolumnie od prawej strony i trzeci rząd od dołu. Jak przekładam bezpiecznik z F3(klakson) to mi błąd ABS/ESP znika, nie działa tylko AutoHold. Cyrk normalnie. Wypadł u mnie ten bezpiecznik czy co? Powinien on tam być czy nie w końcu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #1376 Napisano 1 Listopada 2016 Bezpiecznik 30A od sterownika systemu ABS - powinien być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #1377 Napisano 3 Listopada 2016 Witam w klubie. Objawy: Ręczny zaciąga oba koła, lecz puszczenie przyciskiem luzuje tylko prawe. Ruszenie z miejsca, (pasy itd) nie pomaga. Lewy odpuszcza wyłącznie po wyjęciu kluczyka i ponownym włączeniu systemów. Błąd taki: 1 Fault Found: 02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent czyli Napięcie zasilania silnika lewego hamulca postojowego : Obwód przerwany Czy dobrze wnioskuję,że należy zacząć od przycisku? Jeżeli tak, to czego dziwnego wewnątrz szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Donfelicjano Zgłoś #1378 Napisano 4 Listopada 2016 Ja miałem tą awarię 1,5 miesiąca temu zaciągał z błędem w prawym kole żółte P na desce kolega wyjął silniczek okazało się, że pękła obudowa i syfu naleciało . Nasmarowaliśmy go i zakleiliśmy obudowę zaciągał z błędem po paru zaciągnięciach błąd zniknął i do dziś jest ok:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #1379 Napisano 6 Listopada 2016 Wczoraj pojechałem sobie na garaż zmieniać koła na zimowe, jak już koła ściągnięte to mówię sobie "zajrzę do tych sławnych silniczków ręcznego" . Zaraz stuknie Paskowi 100tys przelotu i 7 lat więc lepiej być przygotowanym na ich wymianę. Wcześniej ktoś wspominał żeby kupować zaciski od B7 z kawałkiem przewodu elektrycznym (kostka) a ciśnieniowy ponoć pasuje. Te od B7 są żeliwne a nie aluminiowe i nie "puchną" , co za tym idzie nie rozsadzają plastiku silniczka w miejscu nasadzania plastiku na zacisk. Po rozebraniu okazało się że mam zamontowane fabrycznie zaciski żeliwne, ośka jest wielofrezowa, wstawię zaraz fotki. Śladów zużycia nie znalazłem, wygląda to ładnie, czysto i sucho w środku. Od strony zacisku do połowy rowka oringu widać korozję, od miejsca gdzie oring już uszczelnia w stronę silniczka jest już czysto, na fotce zacisku widać rowek w połowie z nalotem korozji. Wyjąłem oring, mała szczoteczka stalowa (taka jak do zębów) i wyczyściłem do czystego ten rowek razem z płaszczyzną gdzie dotyka plastikowa obudowa silniczka. Silniczek też wyczyściłem na samym początku plastiku żeby nie miał nalotu korozji. Przy składaniu nasmarowałem rowek, kapkę też na wielofrez, włożyłem oring, przesmarowałem jeszcze raz po oringu i płaszczyźnie gdzie dotyka plastikowy silniczek (płaszczyzna gdzie są gwinty w zacisku) tak żeby po skręceniu silniczka do zacisku delikatnie wyszedł smar na krawędziach, na płaszczyznę zacisku dałem mikro warstewkę a nie centymetr smaru a i tak pokazał się na krawędziach więc nie przesadzajmy. Bardziej chodzi o to aby to co wyczyścimy było "zakonserwowane" . Oczywiście wszystko robiłem z wyciągniętym kluczykiem, rozłączyłem zaciski, podłączyłem i nie kręciłem frezami. Zacisków nie potrzeba cofać kompem bo koła się przecież kręcą więc zacisk zejdzie. Jak już będziemy zacisk lub silniczek rozbierać w drobne to wtedy pewnie potrzeba kompa do ustawień. Poskładałem wszystko i działa nadal tak jak działało. Nie miałem i mam nadzieję że nie będę miał w niedalekiej przyszłości problemów z zaciskami, teraz już wiem w jakim stanie je mam więc spać mogę spokojnie. Aha, smar miałem ten jasny do hamulców, dokładniej prowadnic (niebieski bosch) Nie mylić z szarym gęstym między klocki i jarzma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #1380 Napisano 6 Listopada 2016 w ostatniej fazie w b6 chyba montowali juz te zaciski od b7 bo ja w swoim tez je mam a nic nie było zmieniane i problemów z hamulcem tez nie bylo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach