Skocz do zawartości

BociekCC

  • Zawartość

    392
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O BociekCC

  • Urodziny 06.04.1982

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Piła

Samochód

  • Silnik
    B6 CC 2.0 TDI 140KM (CBAB)
  • Rok produkcji
    2010
  1. Hak holowniczy

    Podejrzewam że tak ma być fabrycznie, po podłączeniu przyczepy klapa się automatycznie nie podniesie, zwolni tylko zamek i czeka aż ręką ją podniesiesz. Po chwili jak nie podnosisz to zamyka ją. Sam też bym tak chciał żeby mi klapa się nie podnosiła jak mam na haku rowery. Auto nie wie czy masz przyczepę czy bagażnik z rowerami czy coś jeszcze innego dlatego tak napisali program i tak jest zakodowane. Ja w CC mam klapę na sprężynach więc jak zamek odrygluje to automatycznie ciągnie ją do góry i bach ładnie uderza w korby od roweru... a co dopiero jakby jeszcze siłowniki pchały... Konstruktor dobrze pomyślał żeby klapa się nie otwierała w automatycznych systemach.. może sam też ma rower i porysowaną klapę
  2. Parowanie szyb

    Tak, ten silniczek z którym masz problem i który nie otwiera Ci klapy ze świeżym powietrzem jest tam dalej za tym co chodzi i go widać. To powinno Ci pomóc choć to samo jest wyżej już napisane. http://b6club.ru/viewtopic.php?f=54&t=14919 wklej w google tłumacza ale po fotkach już powinieneś wszystko wiedzieć. http://www.auditeam.pl/forum/topic/1646-rozmieszczenie-oraz-opis-silniczk%C3%B3w-klap-klimy/ tu na szybkiego żebyś zobaczył gdzie jest ten drugi silniczek.
  3. Parowanie szyb

    A zdemontowałeś schowek? A sprawdziłeś czy chodzą klapy? A przeczytałeś post nr. 66 który opisuje kompletnie wszystko ? Po tym poście temat praktycznie się zamyka jeśli chodzi o świeże powietrze i obieg zamknięty. Widać że u Ciebie problem z klapą zewnętrznego powietrza, klapa od wewnętrznego obiegu pracuje bo jest uruchamiana z przycisku tak jak piszesz, ze spryskiwacza żebyś nie wdychał zapachu płynu i powinna chyba jeszcze od wstecznego biegu żeby spaliny nie wpadały do środka, tak bynajmniej jest u mnie. Temat prosty ale możemy go rozpisać na następne naście stron..
  4. Rodzaj plastiku listwa klapy Passat CC

    Auto stoi od dłuższego czasu nie używane.. (jest bicykl i tak jakoś lepiej się czuję jak go używam) i jak tak przechodzę i widzę tą listwę to krew mnie zalewa. Przychodzi taki czas że mówi się.. "wszystkie pieniądze ale ma wyglądać ładnie". Nie było tanio.. powiedzmy ze wszystko zamknęło się w 600pln (nowa listwa,wysyłka,własna robota). I proponuję zrobić to jak najszybciej bo woda pod listwą siedzi i dostaje się do wnętrza klapy. Podczas deszczu przez popękaną listwę (szczeliny) dostaje się woda, po deszczu wychodzi słońce, listwa się nagrzewa (rozszerza) i szczeliny zanikają. Przy mocnym deszczu woda znajdująca się pod listwą przepływa do wnętrza klapy trzema otworami centrującymi (blenda plastikowa nie ma kołków więc otwory są odsłonięte i słabo zabezpieczone co widać na fotce). Zdarzało mi się że otwierałem klapę a woda lała się z zaślepek do wymiany żarówek. Listwę demontuje się w częściach, pomału od brzegu i ładnie idzie. Po wszystkim czyścimy z pozostałości gumowym krążkiem lub innym sposobem, podgrzewamy delikatnie miejsce na klapie gdzie przyjdzie listwa i ją samą też (taśma lepiej będzie się kleić), dałem na końcach listwy i wewnątrz między "czerwonymi paskami" trochę kleju do szyb. Kleju można też trochę maznąć w miejscu kołków, choć nowa metalowa listwa ma już kołki z gumowymi uszczelkami to chyba nie zaszkodzi kapka czarnego. Przed przyklejeniem na sucho proponuję przymierzyć i sprawdzić jak ustawić podczas klejenia żeby nie dotykała gdzieś lakieru. Stara plastikowa dotykała na rantach więc musiałem zabezpieczyć czymś na rdzę, zostało trochę fertan-a więc użyłem. Listwa pasowała idealnie, do tego na krańcach okleiłem taśmą papierową żeby dociskało przez noc. Co do samej listwy to planowałem kupno całej klapy i przełożenie ale po kilku/nastu telefonach odnośnie klap poliftowych to musiał bym trafić na taką od 13r z metalową blendą, wcześniejsze mają nadal plastikową i nikt takowej nie posiadał w danym czasie. Po zabiegu wymiany listwy rozebrałem tapicerkę klapy i zakonserwowałem ją od środka, były widoczne zacieki po wodzie. Klapa nie posiada otworów na rancie jak drzwi do spływania wody, jedyny otwór na środku to na wężyk odwodnienia klamki/znaczka. Przy okazji nasmarowałem mechanizm kamery, smaru tam było jak na lekarstwo do tego chlapnięte byle jak. Dodatkowo małym zabiegiem z dołożeniem kilku zł. uruchomiłem pełne światła stopu pożyczając w jedną stronę trochę napięcia z żarówki obok. Teraz mam stop ala skyline. OO OO . No i to tyle jeśli chodzi o tylną klapę.
  5. Bi-xenony,autoregulacja.

    Swego czasu u siebie bajt po bajcie sobie tłumaczyłem opisy i ustawiłem różne rzeczy, spryski lamp np. że mają lać co 7 załączenie zwykłych spryskiwaczy a czas do ich załączenia przestawiłem na chyba 1,5 sekundy od pociągnięcia dźwigni wycieraczek. Zrobiłem tak bo wydawało mi się że za często się włączają. Tylko nie należy przesadzać z jak najrzadszymi ustawieniami spryskiwania bo przy zmianie płynu z letniego na zimowy nie zdąży on się wymienić w przewodach i dyszach. Nie raz już widziałem rozsadzone dysze. Mróz potrafi przyjść w kilka dni tak więc proponuję już wcześniej mieszać płyn lub lać zimowy. I ostrzegam przed koncentratami do np. -70 , gumowe elementy w pompkach puchną i nie przełączają spryskiwania przód tył, zresztą widać czasami działanie płynów na masce pojazdu lub innych elementach.
  6. Stuki dochodzące z tylnych kół w Passat CC 2011

    Aż sam sprawdzę dzisiaj te jarzma u siebie przy okazji wymiany "czarnego plastiku" na klapie, choć na podniesionym aucie uderzanie w koło od spodu nie daje żadnego dźwięku, cisza, wszystkie gumy sprawdzone i też ok. Do tego hałasu jakbym kogoś wiózł w bagażniku i pięścią uderzał w podłogę (głuchy odgłos np. przy przejeździe przez tory) już się niestety przyzwyczaiłem, odgłos ciągle taki sam od kilku lat i 50tys km. Ostatnio robiłem B klasę i był podobny dźwięk, okazały się oryginalne amorki które na SKP okazały się idealne. Bez amorków cisza, tłok miał jakieś 4/5 mm pustego skoku jak się z nim siłowałem w imadle szybko szarpiąc góra dół. Robiąc to wolno luzu nie było czuć. Na nowych cisza. Co do wymiany jarzma to tłoczki można ale nie trzeba cofać, przecież nie zmieniamy klocków lub tarcz czyli nie zmieniamy grubości zestawu. Zacisk trochę będzie się opierał ale do opanowania, aż ciekaw jestem i chciałbym przejechać się takim autem które ma te jarzma uszkodzone. Jest to dźwięk głuchy czy bardziej dzwonienie zacisku/klocków?
  7. Problem z działaniem Auto-holda i ESP

    U mnie mruga kontrolka, a z hamowaniem przy naciśniętym pedale gazu to norma że odcina moc, w większości aut tak jest. Może odgórnie wszyscy zmienili po akcji z zablokowanym gazem w Toyotach heh... Pamiętam Mazdę z brakiem mocy i żadnych błędów... kilku mechaników zaliczyła, dopiero parametr po parametrze w drodze i okazało się że jeden ze styczników w czujniku hamulca świrował i skakał 1/0 0/1 i przez chwilę szedł jak z nitro a po chwili jakby holował lokomotywę, szybki ruch ręki w okolicy pedału hamulca, wyrwana kostka i wgniatał w siedzenie cały czas. Nowy czujnik, klient w szoku że taka pierdoła i temat Mazdy zamknięty. Nie napiszę tylko ile czasu to wszystkim zajęło...
  8. klimatyzacja b6

    Aaaa no widzisz, to możesz zrobić tak jak kolega wyżej napisał, wypłukać sprężarkę nowym olejem (odpowiednim) i zalać ją odpowiednią ilością. W sumie gdyby co roku oddawać auto na serwis klimy to przy wyciąganiu czynnika wychodzi też jakaś ilość starego oleju, przy napełnianiu układu nowym czynnikiem zostaje do układu dodane tyle samo oleju co maszyna wyssała plus ok20%. Plus ok20% dlatego że trochę zostaje w przewodach maszyny. I co roku mamy wymianę oleju w klimie zaliczoną. Całego oleju niestety nie wymienimy ale zawsze jakąś część, tak jak powiedzmy w skrzyniach automatycznych. Pamiętaj że za dużo oleju to źle dla zaworu na sprężarce a za mało to też źle dla całego układu... tu masz wiele ciekawych tematów : http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/procedura-wymiany-sprezarki-zalewanie-olejem-serwis/
  9. Światła do jazdy dziennej DRL ( LED )

    Ostatnio zakładałem w Jazzie takie ledy w kierunki, fajnie to wygląda i jak oryginał. Sam bym nie poznał widząc takie auto. Oczywiście musi to "wizualnie" pasować do modelu auta. Jak założymy coś takiego do Paska B3 to wiadomo że się skapną i zabiorą dowód. Ale jak auto jest nowocześniejsze i pasuje to do wyglądu to ciekawy temat. W Jazzie II wygląda to bardzo fajnie. Teraz myślimy nad kolegi poliftowej Vectrze C. Tam już trochę gorzej. Na necie czy YouTube są filmiki chyba już z każdym autem i tego typu dziennymi z kierunkami. Świeci to porównywalnie do mocnych dziennych świateł dokładanych na zderzaki lub nawet lepiej.
  10. Passat zgasł podczas jazdy

    No jak w układzie były opiłki to chyba na wtryskach też.. Odpowiem tak... W czasach kiedy wchodziły HDi około 2000r mieliśmy na warsztacie Evasiona 2.0 hdi. Mały przebieg i właśnie nie odpalał z kluczyka, wystarczyło plakiem siknąć i już chodził. Co chwilę wymienialiśmy zawory na pompie i przez tydzień dwa był spokój, odpalał z kluczyka. Chcieliśmy sprawdzić wtryski ale klient uparł się żeby ich nie ruszać bo przecież jak nowe wyglądają... po wymianie już wszystkiego i z ciągłymi problemami z odpalaniem pozwolił je wymontować... okazało się ze były uszkodzone. Odpalał na plaka dlatego że pompa uzyskiwała wyższe obroty i dawała większe ciśnienie, na kluczyk za wolno kręcił żeby starczyło ciśnienia. To był taki nasz wóz doświadczalny bo CR dopiero się pojawiał. Na linkę jak go zaciągniecie tez pewnie odpali, przejedź się i zobacz na kompie co z ciśnieniem na listwie i czy pod obciążeniem daje radę. Ogólnie dziwne że wtryski nie poszły do sprawdzenia, przecież wszystko musiało być rozebrane w drobny mak co miało kontakt z ropą.
  11. klimatyzacja b6

    Nie płucze się układu z podłączoną sprężarką, opisałem w którymś temacie związanym z klimą co się stało jak środek czyszczący pozostał w układzie po niedokładnym suszeniu po płukaniu układu, wszystko złom. Ogólnie układ się płucze po rozpadzie sprężarki, jak są opiłki. Płukane są przewody i "nagrzewnica" w desce. Wymienia się sprężarkę na nową, zawór rozprężny i chłodnicę z osuszaczem. Jak kupisz nową sprężarkę i się rozpadnie na gwarancji to do gwarancji żądają faktur z płukania układu, zakupu nowej chłodnicy z osuszaczem i zaworu rozprężnego.
  12. Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

    Wystarczy co stronę wklejać informacje z poprzednich stron i każdy już będzie wiedział do kiedy były krótkie imbusy a od kiedy długie, i tak co stronę... lub czasami przeczytać stronę lub kilka stron do tyłu i nie tworzyć dziesiątki nowych o tym samym.
  13. Stuki nastawów klapek górnego nawiewu

    Jeśli chodzi o silniczki to ostatnio na słynnym portalu aukcyjnym dopadłem dwa świeże o nr. 1K0907511Q za kilkadziesiąt zł. Są zupełnie innej budowy wewnętrznej i podmienić się nie da części. Za jakiś czas będę je montował do znajomego B6 2007r bo mu tyrkocze i tyrkocze z deski (2x temperatura) do ich wymiany trzeba poświęcić z 2h choć po kilku razach i w 1h się da. Więcej masz w tym wątku: http://forum.vw-passat.pl/threads/108030-Silnik-nastawy-klapy-reg-temp-v158/page12 wystarczy jak przeczytasz kilka ostatnich stron. Jak już ogarniesz budę to dobrze jakbyś do serca zajrzał bo nie jest to model bezawaryjny, zajrzyj do działu http://forum.vw-passat.pl/threads/98972-Lista-zadowolonych-u%C5%BCytkownik%C3%B3w-TDI-CR/page20 i też sobie poczytaj, jakbyś znalazł jeszcze czas na pompę oleju : http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-nap%C4%99du?p=2463647#post2463647 kilka stron do tyłu poczytać nie zaszkodzi.
  14. Koło dwumasowe + sprzęgło

    A jak podniesiesz mu prędkość obrotową o 100 lub 200 obrotów to już jest ciszej? Jak chodzi na luzie i grzechocze i próbujesz delikatnie wbić bieg bez wciskania sprzęgła ( oczywiście z czuciem nie na siłę mu wbić) to zmienia się coś? Wygląda jakby sprzęgło już nie odbierało/pochłaniało drgań silnika i przenosiło je do skrzyni. Ale żeby tak szybko sprzęgło.... nie jeżdżony czasami za delikatnie lub 6 bieg i 70 na zegarze?
  15. Stuki w komorze silnika

    heh przypomniało mi się jak kiedyś szukałem czegoś podobnego u siebie w B5, no dzwoni i dzwoni i to za licznikiem słyszę jakby w desce. Narozbierałem się i narozbierałem aż doszedłem do zderzaka i mocowania intercoolera. Było nitowane do budy i wpadało w rezonans. Jaki byłem szczęśliwy jak to znalazłem... a za plecami pół auta rozebrane. Przy składaniu oczywiście poprawiłem fabrykę. U Ciebie może być to jakiś element z układu nieresorowanego, piszesz że szybki ruch kołem i słychać.... to weź większy młotek np. 5kg i uderzaj w oponę od przodu (w bieżnik) jakbyś na cegłę najeżdżał, na skręconych lub prostych kołach i powinno zacząć dzwonić. Może to tylko zacisk, może brak sprężyny na zacisku (bywało że pękła), koledze dzwonił jeden zwój sprężyny bo akurat pękła i sobie leżał, dzwonią czasami koszyki od zabezpieczeń śrub łożyska (akurat w vw ich nie ma). Najważniejsze wydobyć dźwięk na postoju i wtedy szukać. Powodzenia, bo w większości się znajdzie ale bywają też i "trudne" przypadki.
×