Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Zapomnialem Ci wlasnie dodac, ze kiedy zgasna kontrolki i przestanie byc slyszalny dzwiek to juz nie nalezy dotykac przycisku. A jezeli chodzi o rozboeranie mechanizmu, to chyba bylo na tym forum. Zreszta o zarowkach tez.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na to - co to może być - silniczek po regeneracji - po podpięciu wtyczki chodzi pięknie na sucho w obie strony a po zamontowaniu na zacisk dociska klocki ale nie chce już wrócić tak jak by dokręcał za mocno i nie mógł cofnąć - no i pojawia się standardowy komunikat - ktoś ma jakieś pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak zaciągasz to cały czas trzeszczy, tak jakby nie odcinalo mu prądu jak już poczuje opór ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie trzeszczy zaciąga na maxa tak że później nie może odkręcić - odkrecałem ręcznie i bardzo mocno jest zaciśnięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyżby sterownik? Dodam że po podpięciu silniczka pod kabel w samochodzie ale nie przykręceniu go do zacisku podczas sterowania ręcznym obraca się ładnie do przodu i do tyłu. No i na razie nie mam pomysłu.

Edytowane przez jonzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drobna uwaga. Przycisk hamulca postojowego ma dwa zastosowania:

1. Jak auto stoi - koła się nie kręcą - zaciąga ręczny - elektryczne silniczki.

2. Jak auto jedzie - koła się kręcą np na rolkach - zadziała pompa ABS i hamuje wszystkie kręcące się koła - hamowanie awaryjne - elektryczne silniczki ręcznego nie działają - siła hamowania będzie znacznie niższa niż przy "prawdziwym" ręcznym.

 

Proponuję rozpędzić się na wolnej przestrzeni i nie dotykając pedału hamulca nacisnąć przycisk ręcznego - auto gwałtownie zahamuje ale wszystkimi kołami - trzeba uważać by przy takich próbach nikt za nami nie jechał. Dobrze o tym wiedzieć gdyby hamulec zasadniczy odmówił współpracy.... oby nie!

 

Moja rada - jechać tam gdzie nie mają rolek tylko maty, jeżeli nie ma wyboru to diagnoście trzeba powiedzieć by tylną osią wjechał w rolki, wyłączył je, włączył ręczny i dopiero uruchomił rolki. W efekcie autko wyskoczy z rolek i tak ma być. Za drugim razem diagnosta przytrzymał hamulec roboczy by trzymał przód to wtedy "policzył" siłę hamowania na ręcznym.

 

 

Kontrola systemu hamulcowego na stacji diagnostycznej obejmuje badanie skuteczności hamulców na urządzeniach rolkowych. Z tego powodu niektóre modele samochodów (np. VW Passat) zostały wyposażone w automatyczne funkcje rozpoznawania tego testu. Układ hamulcowy zostaje przełączony w stan określany jako „HU/TÜV Modus“, gdy rolki zaczynają się obracać z prędkością obwodową w zakresie od 2,5 km/h do 9 km/h, a równocześnie oba koła przednie pozostają w stanie spoczynku. Jest to sygnalizowane również na desce rozdzielczej samochodu błyskami kontrolki układu hamulcowego.

Należy wtedy 5 razy uruchomić przycisk elektrycznego hamulca postojowego (co również daje się skontrolować na desce rozdzielczej). Przy ostatnim naciśnięciu włącznika powinno nastąpić otwarcie hamulca postojowego. Po zjeździe z rolek trzeba koniecznie skontrolować działanie elektrycznego hamulca postojowego poprzez wciśnięcie przycisku i ponowne jego zwolnienie.

 

Za portalem e-autonaprawa.pl

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/1495/badanie-elektrycznego-hamulca-postojowego.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem, ze peklo "ucho" przy obudowie, do ktorego przykreca sie srube. Kupilem wiec dwa silniczki po atrakcyjnej cenie i zonk. Te wystajace czesci z silniczka. Ktore kreca zaciskiem sa chyba o przekroju gwiazdy, a ja mam wielobok. Czy mozna podmienic ten "srodek" w kolach zebatych. Czytalem cos o adapterach, ale i tak sie nic nie dowiedzialem.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ucho odleciało bo nie wsadziłeś freza dobrze do środka i dokręcałeś śrubę , zawsze należy najpierw dobrze włożyć frez a dopiero później przykręcać. A silniczki kupiłeś z frezem 12-kątnym a miałeś kupić z frezem 6-kątnym ten 12-kątny był chyba montowany od rocznika 2007 i ma wzmacnianą obudowę w miejscu pęknięć a pierwsze b6 miały w silniczkach frez 6-kątny.No i jest adapter i można go zamontować - nie polega to jednak na wymianie freza w silniczku tylko na rozebraniu całego zacisku i wymianie części w którą ten frez wchodzi . Przy wymianie proponuję zaopatrzyć się w komplet oringów i wymienić je sobie. Nie jest to trudne ani skomplikowane jednak po całej operacji czekać cię będzie odpowietrzanie całego układu hamulcowego . Miłej zabawy :-)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Tak wygląda owy adapter adapter.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pier... Ale jazda. Masz racje tak wlasnie zrobilem i popsulem. A komplet oringow i adapter jest w sieci do kupienia czy trzeba gdzies do sklepu auto?

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwa rodzaje oringów - koszt to coś około 20 zł - nie powiem Ci dokładnie jakie musisz kupić - ja kupowałem w sklepie i brałem obydwa rodzaje - właściwy założyłem a drugi oddałem do sklepu bo tak się umówiłem ze sprzedawcą . A co do adapterów to nie zakładałem i nie wiem czy są dostępne w sklepie - na alledrogo sprzedają je jako dodatek do silniczków z 12-kątnym frezem - popytał bym na tych aukcjach czy sprzedadzą Ci sam adapter :-)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

atp2000 oglądałeś mój poradnik ? jest link we wcześniejszych postach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ogladalem. Zeby nie to pekniecie to juz bralbym sie za robote. A moze jakims wyprofilowanym plaskownikiem docisnac ten silniczek na obudowie i przykrecic?. Juz tak sobie myslalem...

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie może kopać samochód prądem jak jest problem z silniczkiem z jednej strony ? Może to powodować jakies zwarcie które przenosi sie na karoserie ? Otwieram drzwi i jak chce zamknąć to dostaje kopa... A wiem ze mam jeden silniczek uszkodzony na bank bo mam błąd na pulpicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu HR, wymieniłem tylny prawy zacisk z silniczkiem bo nagle przestał działać, kupiłem też nowy włącznik HR-orginał VW,wszystko jest OK.Hamulec idealnie działa ale nie działa Auto Hold,przed naprawą było ok, żadnych błędów nie pokazuje VCDS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filmik który we wcześniejszych postal dodał kolega przydal sie bardzo. Wszystko zrobione tak jak na filmiku. Zmontowalem i działa, blad zniknął sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie - nagrałem jeszcze jeden filmik z informacjami które mogą się przydać właścicielom passatów . Link do filmu -

Co zrobić w przypadku kiedy hamulec ręczny złapie nam koło i nie ma możliwości dalszej jazdy :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z tego co poczytałem ten wątek to w wielu przypadkach mruga znaczek na przycisku od ręcznego.

 

W moim przypadku (2010r, Automat) przycisk na poczatku normalnie się zapalał i gasił tylko wyskoczył błąd FAULT: Parking brake Owner's manual! No i nie da się odpalić samochodu.

Słychać też było pracujący silniczek (lewy na 100%, prawy nie miałem jak sprawdzić).

Teraz doszedł jeszcze komunikat Depress brake pedal! mimo że hamulec nożny nie jest wciśnięty (pedał dość twardy).

No i teraaz wciskanie przycisku nie przynosi efektu.

Obstawiać przycisk czy silniczek?

Można takie auto zabrać lawetą czy najpierw trzeba koło odblokować?

 

Domyślam się, że potrzeba złapać kogoś kto mógłby się podpiąć pod komputer i sprawdził błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś szukał to na Ali żółci przyjaciele sprzedają nowe silniczki TRW po 40USD, także nie warto regenerować starych. Uważać tylko na wieloklin, starsze paszczaki mają na 6, nowsze na 12 zębów.

 

3C0998281A - 12 zębów

(3C0998281) wycofane, 3C0998281B - 6 zębów

Edytowane przez Zielas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Z tego co poczytałem ten wątek to w wielu przypadkach mruga znaczek na przycisku od ręcznego.

 

W moim przypadku (2010r, Automat) przycisk na poczatku normalnie się zapalał i gasił tylko wyskoczył błąd FAULT: Parking brake Owner's manual! No i nie da się odpalić samochodu.

Słychać też było pracujący silniczek (lewy na 100%, prawy nie miałem jak sprawdzić).

Teraz doszedł jeszcze komunikat Depress brake pedal! mimo że hamulec nożny nie jest wciśnięty (pedał dość twardy).

No i teraaz wciskanie przycisku nie przynosi efektu.

Obstawiać przycisk czy silniczek?

Można takie auto zabrać lawetą czy najpierw trzeba koło odblokować?

 

Domyślam się, że potrzeba złapać kogoś kto mógłby się podpiąć pod komputer i sprawdził błąd.

 

To jest typowy błąd sprzęgła.

Czujnik sprzęgła ma wspólną ikonę z hamulcem ręcznym , przekreślone P.

Tam poszukaj przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja

Komp podpięty i wychodzi na to, że hamulce elektryczne działają normalnie (lewy i prawy).

Przy okazji wyszło, że mruga P na skrzyni i jest utrudniona komunikacja ze sterownikiem skrzyni. Palony jest też któryś bezpiecznik pod maską.

Ściągnięty został filtr powietrza, żeby odblokować koła. Diagnoza - uszkodzona mechatronika.

 

Powyżej była sugestia co do błędu sprzęgła. Czy to chodzi o to samo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75
Jakby ktoś szukał to na Ali żółci przyjaciele sprzedają nowe silniczki TRW po 40USD, także nie warto regenerować starych. Uważać tylko na wieloklin, starsze paszczaki mają na 6, nowsze na 12 zębów.

 

3C0998281A - 12 zębów

(3C0998281) wycofane, 3C0998281B - 6 zębów

 

Tylko ze wtyczka chyba jakaś nie taka ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności