Stewix Zgłoś #1181 Napisano 6 Stycznia 2016 ok, dzięki. Znalazłem i kupiłem zacisk (http://allegro.pl/show_item.php?item=5886260529). Jak przyjdzie to w weekend spróbuję wymienić albo sam środek z trzpieniem, albo cały - nie wiem co będzie prostsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kociol Zgłoś #1182 Napisano 6 Stycznia 2016 Nie pozostało nic innego,jak wziąć miernik i sprawdzić fizycznie wartość napięcia przy zaciskach! Jesli znajde nierowne napiecie co to moze wowczas oznaczac? Sterownik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wcmdk Zgłoś #1183 Napisano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Witam ponownie Kilka dni temu pisałem tutaj o moim problemie i wychodziło na to że coś tam zamarzło, a więc dzisiaj miałem chwilę czasu temperatura około 3 stopni na plusie a więc odkręciłem koła polewałem gorącą wodą ogrzewałem suszarkami około godziny wsiadam do autka i nic problem nie ustąpił.... Więc myślę trzeba skasować błąd i wyskakuje mi 446 Ograniczenie funkcji przez niedostateczne napięcie. Błąd skasowany i nadal nic. I może macie jakieś propozycje co do usterki ?? czy ratuje tylko wymiana silniczka lub silniczków ? Dodam tylko że przy załączonym silniku i skasowaniu błędu po naciśnięciu ręczny w końcu puścił i wszystko ładnie zadziałało zgasiłem silnik włączyłem i znów ten sam błąd. macie jakieś pomysły ?? Edytowane 6 Stycznia 2016 przez wcmdk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #1184 Napisano 7 Stycznia 2016 Silniczek kupiłem nowy i nowy radze kupować ... Dlaczego po mrozie może wyskoczyć błąd ręcznego ... ? Wg. mnie może tak się zdarzyć gdy będzie za niskie napięcie z aku na nieodpalonym aucie. Tip dotyczący wymiany silniczka ... Silniczki uszkadzają się często w wyniku korozji (u mnie tak było) . Trzpień który przekazuje napęd skorodował i obracał się/ślizgał. Dlatego też sugeruje - pomimo uszczelki dołączanej do silniczka obsmarować to jakimś silikonem wysokotemp. aby dobrze uszczelnić przed wilgocią. - - - - - aktualizacja - - - - - Witam ponownie Kilka dni temu pisałem tutaj o moim problemie i wychodziło na to że coś tam zamarzło, a więc dzisiaj miałem chwilę czasu temperatura około 3 stopni na plusie a więc odkręciłem koła polewałem gorącą wodą ogrzewałem suszarkami około godziny wsiadam do autka i nic problem nie ustąpił.... Więc myślę trzeba skasować błąd i wyskakuje mi 446 Ograniczenie funkcji przez niedostateczne napięcie. Błąd skasowany i nadal nic. I może macie jakieś propozycje co do usterki ?? czy ratuje tylko wymiana silniczka lub silniczków ? Dodam tylko że przy załączonym silniku i skasowaniu błędu po naciśnięciu ręczny w końcu puścił i wszystko ładnie zadziałało zgasiłem silnik włączyłem i znów ten sam błąd. macie jakieś pomysły ?? Awaria ręcznego to rodzaj awarii który może uniemożliwić jazdę. Potem laweta. Dlatego sugeruje demontaż silniczka i sprawdzenie jego stanu technicznego. Przy okazji uszczelnisz/doszczelnisz oring silniczka, które często zresztą pękają... Zwróć uwagę czy podczas wciskania przycisku pracuje silnik. Awarii też ulegają same przyciski ręcznego. PS. Są firmy które takie uszkodzone silniczki skupują. Ja dostałem 100 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wcmdk Zgłoś #1185 Napisano 7 Stycznia 2016 Deuz a mógłbyś podać namiary na taką firmę ? Jeśli chodzi o silniczki to sprawdzając stan wizualny żadnych uszkodzeń nie zauważyłem a po skasowaniu błędu i naciśnięciu przycisku odgłos ich pracy był normalny. W pierwszej kolejności sprawdzę przycisk a jeśli to nie pomoże to wezmę się za silniczki. Dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszcom Zgłoś #1186 Napisano 7 Stycznia 2016 Witam, u mnie jest cos takiego: na zimnym aucie temp -15C podjechałem 200m stanąłem na 3min z ręcznym. Ruszając nacisnąłem przycisk P i niefart polega na tym że w tym samym czasie on odpuścił sam bo ruszyłem. Efekt taki że w jedym momencie zaczął odpuszczać a za chwilę znowu zacisną. Nie wiem czy to ma coś do rzeczy czy i tak by się stało tak że: - ręczny działa fizycznie, mogę go uruchomić i trzyma oraz odpuścić itp itd mogę też jechać bez problemu ale - miga po lewej P - miga na desce od ręcznego ikonka - jak ruszam odgłosy dźwiękowe typowe info o błędzie Czy jak ogrzeje auto jest szansa że to zniknie? Może coś go złapało jak stał i nie odpuszcza do końca? Mam nadzieję że nie nazbyt haotycznie i coś mi podpowiecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz166 Zgłoś #1187 Napisano 7 Stycznia 2016 @mariuszcom Może na sam początek odłącz akumulator na 20 min i sprawdź, czy błąd się skasował. Jeśli nie, to trzeba będzie podłączyć pod komputer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #1188 Napisano 7 Stycznia 2016 ręczny działa fizycznie, mogę go uruchomić i trzyma oraz odpuścić itp itd mogę też jechać bez problemu Jedna strona ręcznego działa, a druga strona nie działa, dlatego: - miga po lewej P- miga na desce od ręcznego ikonka - jak ruszam odgłosy dźwiękowe typowe info o błędzie Najlepiej podpiąć komputer i zobaczyć, która strona go boli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrol Zgłoś #1189 Napisano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Koledzy mi wczoraj też posypał się ręczny. A dokładnie było to tak: wyjeżdżam z domu zaciągam ręczny żeby zamnkąć bramę, wsiadam do auta i zonk. Ręczny odpuścił tylko prawe koło a lewe stoi. Na desce oczywiście świecą się przekreślone P,(!), i kontrolka (jeżeli się nie myle) ESP. A więc jakoś wjechałem na plac (pisk zablokowanego koła taki że sąsiedzi w oknach), zdjąłem koło i po nacisnięciu przycisku od ręcznego słyszę jak lewy silnichek kręci i kręci, tak jakby obrobił się wieloklin. I teraz rodzi się pytanie czy moje przypuszczenia są prawidłowe oraz czy wystarczy wymienić silniczek czy cały zacisk? I czy od razu wymienić przycisk czy nie? Proszę o waszą pomoc. Dzisiaj podepne pod kompa i zobacze jakie błędy mi wywali. Edytowane 8 Stycznia 2016 przez skrol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #1190 Napisano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Koledzy mi wczoraj też posypał się ręczny. A dokładnie było to tak:wyjeżdżam z domu zaciągam ręczny żeby zamnkąć bramę, wsiadam do auta i zonk. Ręczny odpuścił tylko prawe koło a lewe stoi. Na desce oczywiście świecą się przekreślone P,(!), i kontrolka (jeżeli się nie myle) ESP. A więc jakoś wjechałem na plac (pisk zablokowanego koła taki że sąsiedzi w oknach), zdjąłem koło i po nacisnięciu przycisku od ręcznego słyszę jak lewy silnichek kręci i kręci, tak jakby obrobił się wieloklin. I teraz rodzi się pytanie czy moje przypuszczenia są prawidłowe oraz czy wystarczy wymienić silniczek czy cały zacisk? I czy od razu wymienić przycisk czy nie? Proszę o waszą pomoc. Dzisiaj podepne pod kompa i zobacze jakie błędy mi wywali. Miałem dokładnie jota w jotę jak Ty. Mi wystarczyła wymiana silniczka. Tylko wieloklin poszedł. Mam pewne przypuszczenia dlaczego - ale mogę się mylić otóż czasami jak było mokro/piasek/śnieg lubiałem podczas zatrzymywania się wciskać ręczny, konsekwencja lekki ślizg lub delikatny pisk. Myślę, że to mogło przyspieszyć wyrabianie się wieloklinu. Także NIE POLECAM !!! Polecam odkręcić drugi wyczyścić i uszczelnić silikonem oring. Mój wieloklin był lekko zardzewiały. - - - - - aktualizacja - - - - - Deuz a mógłbyś podać namiary na taką firmę ? Jeśli chodzi o silniczki to sprawdzając stan wizualny żadnych uszkodzeń nie zauważyłem a po skasowaniu błędu i naciśnięciu przycisku odgłos ich pracy był normalny. W pierwszej kolejności sprawdzę przycisk a jeśli to nie pomoże to wezmę się za silniczki. Dziękuję za pomoc [email protected] TECH-LABS Sienkiewicza 161 05-082 Stare Babice Tel. znajdziesz w sieci. Edytowane 8 Stycznia 2016 przez deuz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszcom Zgłoś #1191 Napisano 8 Stycznia 2016 @mariuszcomMoże na sam początek odłącz akumulator na 20 min i sprawdź, czy błąd się skasował. Jeśli nie, to trzeba będzie podłączyć pod komputer. Kilka godzin z tyłem podsadzonym pod piec w garażu( na szczęście teść ma takie cudo) i problem znikną sam. Ufff... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #1192 Napisano 8 Stycznia 2016 Witam, u mnie jest cos takiego: na zimnym aucie temp -15C podjechałem 200m stanąłem na 3min z ręcznym. Ruszając nacisnąłem przycisk P i niefart polega na tym że w tym samym czasie on odpuścił sam bo ruszyłem. Efekt taki że w jedym momencie zaczął odpuszczać a za chwilę znowu zacisną. Nie wiem czy to ma coś do rzeczy czy i tak by się stało tak że: - ręczny działa fizycznie, mogę go uruchomić i trzyma oraz odpuścić itp itd mogę też jechać bez problemu ale - miga po lewej P - miga na desce od ręcznego ikonka - jak ruszam odgłosy dźwiękowe typowe info o błędzie Czy jak ogrzeje auto jest szansa że to zniknie? Może coś go złapało jak stał i nie odpuszcza do końca? Mam nadzieję że nie nazbyt haotycznie i coś mi podpowiecie Taka mi się przypomniało ... Kiedy wyjeżdżałem na urlop również błysneło mi checkiem ale zignorowałem to ze względu na okazjonalne problemy z EGR (o czym rozpisywałem się na forum). Dopiero jak dojechałem do celu. Wywaliło błędem porządnie. Ale zacisk już nie puścił. Uważam, że w większości przypadków (obok awarii przycisku) to wina wilgoci i konsekwencji z jej obecności jest przyczyną fiksowania tych silniczków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gw87 Zgłoś #1193 Napisano 9 Stycznia 2016 panowie jest jakas roznica czy lewy czy prawy silniczek? patrze na allegro zeby kupic do passka 2006 ale pytanie czy w innych rocznikach nie pozmieniali kostki wtyczki czy czegos tam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #1194 Napisano 9 Stycznia 2016 Roczniki różnią się frezem. Strony chyba nie mają znaczenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mireckino Zgłoś #1195 Napisano 10 Stycznia 2016 Witam, u mnie problem polega na tym ze pali sie zolte przekreslone P od chyba roku, hamulec dziala prawidlowo caly czas, wczesniej wymienilem jeden zacisk (komplet z b7) i gizik. Raz kolega kasowal ale po ponownym odpaleniu kontrolka pojawia sie ponownie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #1196 Napisano 12 Stycznia 2016 Witam, u mnie problem polega na tym ze pali sie zolte przekreslone P od chyba roku, hamulec dziala prawidlowo caly czas, wczesniej wymienilem jeden zacisk (komplet z b7) i gizik. Raz kolega kasowal ale po ponownym odpaleniu kontrolka pojawia sie ponownie... Zaciągnij ręczny i rusz a potem sprawdź które koło się toczy a które zostawiło ślad na drodze i ... napisz bo jestem ciekaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mireckino Zgłoś #1197 Napisano 12 Stycznia 2016 Oba zostawily slad.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mireckino Zgłoś #1198 Napisano 14 Stycznia 2016 No i dzisiaj padl ten nie wymieniany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goliat26 Zgłoś #1199 Napisano 2 Lutego 2016 Panowie mam do Was pytanie. Niedawno kupiłem B6 i hamulec dziwnie brał (nic nic.. i dopiero hamował). Dałem do mechanika, wymienili klocki z przodu, nasmarowali z tyłu gniazda, wypolerowali tłoczki i odpowietrzyli. Hamulec zaraz po wyjechaniu od niego brał super. Praktycznie od samej góry i bez "martwych stref". Problem w tym, że jak pod domem włączyłem ręczny trzymając nogę na hamulcu to poczułem jak opada mi pedał hamulca o 1-1,5cm. Czy to normalne, że jak trzymam hamulec nożny i włączę ręczny to pedał trochę opada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnieteczek Zgłoś #1200 Napisano 2 Lutego 2016 goliat26 ,tak zupełnie normalna reakcja,tak ma być! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach