Gość Zgłoś #1141 Napisano 16 Grudnia 2015 U mnie było tak samo jak u Ciebie ! ale u mnie jednak awaria silniczka prawego Witam, chciałbym opisać moją przygodę z elektrycznym ręcznym w B6 Otóż ja miałem tak, że czasami po naciśnięciu przycisku od razu zapalał się błąd (przekreślone P) ale wszystko się zaciągało i było ok. Jednakże ostatnio jak zaciągnąłem ręczny, to pojawił się błąd oraz pikanie. Jak chciałem wyłączyć ręczny, to jeden zacisk trzymał cały czas. Dopiero za którymś razem puścił. Po podpięciu pod komputer pokazał błąd na lewym zacisku, chociaż to prawy się blokował. Zignorowałem to i zacząłem od najtańszej naprawy, czyli przycisku. Już podczas wysuwania przycisku pojawił się błąd, co trochę potwierdziło moją tezę. Wymieniłem go na zamiennik za 30 zł i wszystko wróciło do normy. Także jestem zadowolony, bo naprawa nie kosztowała 600 zł, tylko 30 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #1142 Napisano 17 Grudnia 2015 Pilne panowie. Gdzie jest sterownik hamulca ręcznego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #1143 Napisano 17 Grudnia 2015 Pilne panowie. Gdzie jest sterownik hamulca ręcznego? pod środkowym tunelem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #1144 Napisano 17 Grudnia 2015 (edytowane) Dzięki bardzo, mam dziada. Wymontowany, przelutowany, zamontowany, działa. Kod 0981 zniknął. Edytowane 17 Grudnia 2015 przez popiolek4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik b6 Zgłoś #1145 Napisano 27 Grudnia 2015 Witam Mam dość nietypowy problem związany z pomarańczową lampką ostrzegawczą ( P) ELEKTROMECHANICZNY HAMULEC POSTOJOWY. Cały czas świeci podczas jazdy. Po wymianie klocków tył B6 ( był czyszczony jeden z tłoczków/ wyskoczył siłowniki/ wszystko zostało złożone, sprawdzone i działa poprawnie - na koniec kalibracja 04/53/10 Przycisk od ręcznego działa poprawnie zaciąga/zwalnia. Zdejmowałem klemy od aku i nic. Skaner VAG nic nie wykrył - żadnego błędu - a kontrolka świeci cały czas. Proszę o porady P.S. Podczas jazdy nic nie piszczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #1146 Napisano 27 Grudnia 2015 Witam Mam dość nietypowy problem związany z pomarańczową lampką ostrzegawczą ( P) ELEKTROMECHANICZNY HAMULEC POSTOJOWY. Cały czas świeci podczas jazdy. Po wymianie klocków tył B6 ( był czyszczony jeden z tłoczków/ wyskoczył siłowniki/ wszystko zostało złożone, sprawdzone i działa poprawnie - na koniec kalibracja 04/53/10 Przycisk od ręcznego działa poprawnie zaciąga/zwalnia. Zdejmowałem klemy od aku i nic. Skaner VAG nic nie wykrył - żadnego błędu - a kontrolka świeci cały czas. Proszę o porady P.S. Podczas jazdy nic nie piszczy Nie pomogę w Twoim problemie ale mam przy okazji pytanie bo piszesz że wymieniałeś z tyłu klocki ... Udało się wystarczająco cofnąć tłoczki tylko za pomocą VAGa czy trzeba było je jeszcze ręcznie wkręcać ?? U mnie nie cofnęły się na tyle żeby można było zmieścić nowe klocki .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #1147 Napisano 27 Grudnia 2015 Tłoczki same się nie cofnął. VCDS'em otwierasz zaciski, a tłoczki musisz już sam wepchnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
budda1981 Zgłoś #1148 Napisano 27 Grudnia 2015 witam, mruga mi przycisk hamulca ręcznego i sygnalizuje dźwiękiem, i świecą kontrolki na pulpicie jednakże hamulce działają tzn słychać jak zaciski się zaciskają i klocki trzymają na tarczach. proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #1149 Napisano 27 Grudnia 2015 Tłoczki same się nie cofnął. VCDS'em otwierasz zaciski, a tłoczki musisz już sam wepchnąć. Wepchnąć czy wkręcić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #1150 Napisano 27 Grudnia 2015 witam, mruga mi przycisk hamulca ręcznego i sygnalizuje dźwiękiem, i świecą kontrolki na pulpicie jednakże hamulce działają tzn słychać jak zaciski się zaciskają i klocki trzymają na tarczach. proszę o pomoc Miałem u siebie podobnie, z ogromną różnicą - ręczny nie chciał puścić tarcz. Winą był przycisk. Wymieniałeś już go może? Jeżeli nie to go rozbierz - tylko ostrożnie. I pomiędzy styk a klawisz włóż cienką folię. Niestety wyciera się ten przycisk i nie łączy dobrze wtedy styk. Najlepiej jest to sprawdzić prostą metodą: Odłącz akumulator na ok 1 minutę i doprowadź do sytuacji, gdy już ręczny nie mruga i nie ma dyskoteki na szafie . Wtedy (jeżeli masz auto hold) włącz auto hold (oczywiście wcześniej pasy bo inaczej się nie załączy). Zatrzymaj się i odepnij się. Jeżeli prawidłowo zaciągnął się ręczny i nic nie mruga, to operacja odwrotna. Zapnij pas włącz bieg i naciśnij pedał przyspieszenia. Jeżeli prawidłowo się zwolni ręczny - wtedy na bank wina jest przycisku. U mnie folia w przycisku okazała się zbawienną i jeżdżę z nią już od pół roku. - - - - - aktualizacja - - - - - Wepchnąć czy wkręcić ? Dziwne, u mnie przy zwolnieniu zacisków tłoczki cofnęły się na tyle, że bez problemu mogłem włożyć nowe klocki. Jeżeli już to tylko kręcić, przecież tka jest zasada działania. Silniczki się kręcą i blokują lub odblokowują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #1151 Napisano 27 Grudnia 2015 Miałem u siebie podobnie, z ogromną różnicą - ręczny nie chciał puścić tarcz. Winą był przycisk. Wymieniałeś już go może? Jeżeli nie to go rozbierz - tylko ostrożnie. I pomiędzy styk a klawisz włóż cienką folię. Niestety wyciera się ten przycisk i nie łączy dobrze wtedy styk. Najlepiej jest to sprawdzić prostą metodą:Odłącz akumulator na ok 1 minutę i doprowadź do sytuacji, gdy już ręczny nie mruga i nie ma dyskoteki na szafie . Wtedy (jeżeli masz auto hold) włącz auto hold (oczywiście wcześniej pasy bo inaczej się nie załączy). Zatrzymaj się i odepnij się. Jeżeli prawidłowo zaciągnął się ręczny i nic nie mruga, to operacja odwrotna. Zapnij pas włącz bieg i naciśnij pedał przyspieszenia. Jeżeli prawidłowo się zwolni ręczny - wtedy na bank wina jest przycisku. U mnie folia w przycisku okazała się zbawienną i jeżdżę z nią już od pół roku. - - - - - aktualizacja - - - - - Dziwne, u mnie przy zwolnieniu zacisków tłoczki cofnęły się na tyle, że bez problemu mogłem włożyć nowe klocki. Jeżeli już to tylko kręcić, przecież tka jest zasada działania. Silniczki się kręcą i blokują lub odblokowują No właśnie niestety u mnie nie chciały się schować na tyle żeby zmieścić nowe klocki ... i tak już jeżdżę jakiś czas z komunikatem o zużytych klockach a nowe leżą w garażu .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
budda1981 Zgłoś #1152 Napisano 27 Grudnia 2015 dzięki spróbuje tej folii, dziwne bym powiedzial ze przycisk dziala bo zaciski slychac jak sie zalaczaja, i hamulec trzyma przy probie ruszenia, a jednak kontrolki sie swieca i jest sygnalizacja dzwiekowa, wylaczony jest esp i nie moge zalaczyc autohold Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #1153 Napisano 27 Grudnia 2015 (edytowane) No właśnie niestety u mnie nie chciały się schować na tyle żeby zmieścić nowe klocki ... i tak już jeżdżę jakiś czas z komunikatem o zużytych klockach a nowe leżą w garażu .. vcdsem cofasz silniczki a tłoczek wciskasz ręcznie nie wkręcasz a wciskasz! Do wciskania są odpowiednie narzędzia, a jak nie masz to ja robie tak że wkładam śrubokręt pomiędzy klocek a tarcze i rozszerzam klocek na tyle że mogę wsadzić rurkę grubości małego palca, rozszerzam klocki do samego końca, dopiero wtedy odkręcam i ściągam cały zacisk chamulcowy (z wciśniętym tłoczkiem) Edytowane 27 Grudnia 2015 przez SZYLO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #1154 Napisano 27 Grudnia 2015 vcdsem cofasz silniczki a tłoczek wciskasz ręcznie nie wkręcasz a wciskasz! Do wciskania są odpowiednie narzędzia, a jak nie masz to ja robie tak że wkładam śrubokręt pomiędzy klocek a tarcze i rozszerzam klocek na tyle że mogę wsadzić rurkę grubości małego palca, rozszerzam klocki do samego końca, dopiero wtedy odkręcam i ściągam cały zacisk chamulcowy (z wciśniętym tłoczkiem) W tygodniu znowu się za to wezmę i mam nadzieję że da radę tym sposobem bo przed jesienią kombinowałem żeby wymienić te klocki i nie poszło ... czy to z cofaniem VCDSem czy nawet ściągajac silniczki i ręcznym kręceniem imbusa w tłoczku ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #1155 Napisano 27 Grudnia 2015 W tygodniu znowu się za to wezmę i mam nadzieję że da radę tym sposobem bo przed jesienią kombinowałem żeby wymienić te klocki i nie poszło ... czy to z cofaniem VCDSem czy nawet ściągajac silniczki i ręcznym kręceniem imbusa w tłoczku ... Nie kręcisz a wciskasz, ja wymieniałem 2 miesiące temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DENDI Zgłoś #1156 Napisano 27 Grudnia 2015 Witam, nie mogę założyć nowego tematu dlatego piszę tutaj. Posiadam Passata b6 2.0 tsi 200KM Dzisiaj po powrocie do domu gdy chciałem włączyć hamulec ręczny pojawił się komunikat: parkbremse fehler! betriebsanleitung. Dodatkowo w prawym tylnim kole słychać dziwne dźwięki,dość głośne. Co może być przyczyną niesprawnego hamulca? Pozdrawiam i czekam na pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #1157 Napisano 27 Grudnia 2015 Nie kręcisz a wciskasz, ja wymieniałem 2 miesiące temu Kalamitek od płynu nie luzowałeś rozumiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZYLO Zgłoś #1158 Napisano 27 Grudnia 2015 Nie, oczywiście że nie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #1159 Napisano 27 Grudnia 2015 Witam, nie mogę założyć nowego tematu dlatego piszę tutaj.Posiadam Passata b6 2.0 tsi 200KM Dzisiaj po powrocie do domu gdy chciałem włączyć hamulec ręczny pojawił się komunikat: parkbremse fehler! betriebsanleitung. Dodatkowo w prawym tylnim kole słychać dziwne dźwięki,dość głośne. Co może być przyczyną niesprawnego hamulca? Pozdrawiam i czekam na pomoc. Odkręć od zacisku obudowę z silniczkiem i ją obejrzyj ... pewnie będzie pęknięta przez co do środka dostał się piach i się zaciera ... tak jak było u mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik b6 Zgłoś #1160 Napisano 27 Grudnia 2015 Kalamitek od płynu nie luzowałeś rozumiem peter 2906 czy mógłbyś polecić jakiegoś fachurę od VW ze śląska ( rejon Katowice, Bytom, Ruda, Siemianowice, Zabrze itp. ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach