Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

w ostatniej fazie w b6 chyba montowali juz te zaciski od b7 bo ja w swoim tez je mam a nic nie było zmieniane i problemów z hamulcem tez nie bylo

 

Jeśli wierzyć Etce to w swoim B6 z 2010r. mam takie same zaciski jakie są w B7 z 2013r. 3C0 998 281 A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W czerwcu popsuły mi się oba silniczki hamulca ręcznego. Świeciła się żółta kontrolka (P), mrugała czerwona kontrolka (!) i sygnał dźwiękowy. Popękane były obudowy a podczas sprawdzania na akumulatorze "na krótko" okazało się, że są zapieczone - nie kręciły się. Znalazłem gościa w Szczecinie, który regeneruje te silniczki. Wymieniłem oba. Przez około cztery miesiące był spokój. Jednego razu podczas zjeżdżania z dość wysokiego krawężnika zapaliła się żółta kontrolka (P). Na drugi dzień rano jak zapaliłem auto i chciałem ruszyć to wyświetlił się komunikat o awarii hamulca ręcznego, świeciła żółta kontrolka (P), czerwona kontrolka (!) i sygnał dźwiękowy. Podczas wciskania przycisku hamulca ręcznego słuchać jak się ręczny zaciąga. Wyczułem, że działa tylko jeden od strony kierowcy. Wymontowałem silniczek od strony pasażera. Nie zauważyłem żadnych pęknięć na obudowie. Pojechałem do gościa, od którego kupiłem silniczki. Sprawdziliśmy silniczek "na krótko" na akumulatorze i okazało się, że działa. Nie było widać żadnych pęknięć obudowy.

Proszę o pomoc w odnalezieniu usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

W czerwcu popsuły mi się oba silniczki hamulca ręcznego. Świeciła się żółta kontrolka (P), mrugała czerwona kontrolka (!) i sygnał dźwiękowy. Popękane były obudowy a podczas sprawdzania na akumulatorze "na krótko" okazało się, że są zapieczone - nie kręciły się. Znalazłem gościa w Szczecinie, który regeneruje te silniczki. Wymieniłem oba. Przez około cztery miesiące był spokój. Jednego razu podczas zjeżdżania z dość wysokiego krawężnika zapaliła się żółta kontrolka (P). Na drugi dzień rano jak zapaliłem auto i chciałem ruszyć to wyświetlił się komunikat o awarii hamulca ręcznego, świeciła żółta kontrolka (P), czerwona kontrolka (!) i sygnał dźwiękowy. Podczas wciskania przycisku hamulca ręcznego słuchać jak się ręczny zaciąga. Wyczułem, że działa tylko jeden od strony kierowcy. Wymontowałem silniczek od strony pasażera. Nie zauważyłem żadnych pęknięć na obudowie. Pojechałem do gościa, od którego kupiłem silniczki. Sprawdziliśmy silniczek "na krótko" na akumulatorze i okazało się, że działa. Nie było widać żadnych pęknięć obudowy.

Proszę o pomoc w odnalezieniu usterki.

A błędy sprawdziliście z tym gościem od silniczków?

 

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A błędy sprawdziliście z tym gościem od silniczków?

Nie sprawdzałem jeszcze. Rozumiem, że by sprawdzić błędy to muszę zamontować z powrotem ten silniczek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A błędy sprawdziliście z tym gościem od silniczków?

Nie sprawdzałem jeszcze. Rozumiem, że by sprawdzić błędy to muszę zamontować z powrotem ten silniczek...

 

Nie koniecznie, błędy zapisane są w sterownikach. Na moje oko to że silniczek działa na aku o niczym nie świadczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie będzie silniczka to nie będzie pokazywał błędu odnośnie braku silniczka? Jest możliwe by w zacisku się coś zacięło? Tam gdzie wchodzi ten silniczek tzn. te frezy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę jazda na całego bez trzymanki, JAREK silniczki podłączone do akumulatora mogą chodzić tyle że na aucie już nie. Sterownik jak wysyła do nich napięcie to sprawdza ile biorą prądu. Być może jest za duża różnica w poborze prądu i wywaliło błąd. W parametrach jak kiedyś sobie sprawdzałem jest podany pobór jak się zaciągają i puszczają. A na stole jak je sprawdzaliście to uruchamialiście zaciski przez np. miernik żeby sprawdzić pobór prądu? Można porównać między zaciskiem co nie chce chodzić na aucie a innym zaciskiem chodzącym bez błędów. Tak ogólnie skoro już wiadomo że żeliwne zaciski są lepsze (koniec produkcji B6 i w B7 montowane od początku) to po co pchać się w naprawę aluminiowych? Zerknąłem właśnie na aukcje i chodzą od 200zł te żeliwne, jeden ładny jeszcze na zawieszeniu ma kilkadziesiąt przebiegu. Jedziesz do gościa, ugadujesz się ze ściągniesz silniczek i zerkniesz jak wygląda, jak ok bierzesz. Zawsze tak robię że coś u klienta rozbiorę i sprawdzić sobie mogę. Jak gościu pewny swojej części to pozwoli o ile nie jest oczywiście głęboki demontaż.

 

Nr aukcji 6591411056 Alle... Jarek, masz obok Szczecina nad Goleniowem.

[h=1][/h]

Edytowane przez BociekCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie ile w ASO kosztują te silniczki?

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś wie ile w ASO kosztują te silniczki?

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

3C0998281A Silnik nastawczy korpusu zacisku hamul

SILNIK NASTAWIAJACY 1466.25 :padaka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś wie ile w ASO kosztują te silniczki?

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

3C0998281A Silnik nastawczy korpusu za- cisku hamul netto 1251.67 zł brutto 1539.56 zł Na szybkiego z Motorpolu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jarek odezwij się do Weso - on przerabiał nie jeden raz temat tych silniczków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

ja robiłem swoje silniczki u gościa w Sosnowcu i chodzą do tej pory. Teraz natomiast mam problem z obwodem imo... kolejna typowa usterka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie klocków tył oraz obu silników hamulca komp pokazuje błędy tj. brak napięcia na obu zaciskach. O co chodzi. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po wymianie klocków tył oraz obu silników hamulca komp pokazuje błędy tj. brak napięcia na obu zaciskach. O co chodzi. Proszę o pomoc.

 

Nie napisałeś czy błędy próbowałeś skasować, czy błędy masz od chwili kiedy zacząłeś tył robić, czy przed demontażem cofałeś zaciski, czy je zamykałeś, czy robiłeś testy lub adaptacje żeby się ustawiły itp. Odpiszę tak jak zrozumiałem to pytanie. Skoro po ingerencji w tylne zaciski masz błędy to skasuj je kompem (vcds)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam co sądzicie o przycisku z aledrgo do HR są za 20-40 zł oczywiście zamiennik, miał ktoś jakieś doświadczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opowiem jak to było w aucie kumpla. Skończył mu się przycisk ręcznego (sypał błędami przycisku), kupiliśmy w IC Hansa Prisa czy jakoś tak za 20 pare zł, podziałał 3 dni bez problemów i też zaczął sypać błędami, czasami działał czasami nie. Kolega tak pojeździł dwa tygodnie i kupiliśmy po zniżce z serwisu za 100 pare zł. Jeździ na tym oryginalnym już półtora roku i żadnego błędu.

 

W pracy, doświadczony doświadczeniem z kolegi auta wymieniliśmy klientowi przycisk na już lepszy bo Febiego za 70pare zł. Ładny przycisk choć wyglądał jak ten za 20 pare. Podziałał klientowi 4 miesiące... Przycisk poszedł na gwarancję i zwrot kasy a zakupiony został nowy z serwisu i było to pół roku temu i nadal klient jeździ.

 

Moja rada... jak masz dużo siana to kupuj zamienniki.... będziesz zawsze miał ładny nie wytarty przycisk jak będziesz wymieniał go co chwilę. A jak nie masz za dużo siana to kup z serwisu po zniżkach jakiegoś znajomego jak masz lub może na alledrogo są oryginalne. Wtedy będziesz miał go na długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania, co kolega BociekCC. Kupiłem Paska z uszkodzonym już przyciskiem. Wymieniłem, ale na zamiennik - Hans Pries wspomniany wyżej. Niestety błędy się pojawiały nadal. Raz działał raz nie. Wkurzony pojechałem do ASO i wziąłem oryginał za 120zł. A myślałem, że zamiennik przycisku potrafią zrobić działający. Teraz już wiem, żeby takie rzeczy od razu w VW kupować.

 

IMG_1814.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam takie pytanie??jaki torx jest odpowiedni do śrub od silniczka??próbowałem odkręcić tx30 i ukręciła sie śruba:/czy jeżeli uda mi sie ja odkręcić to jaka śruba mógłbym ja zastąpić ...ktoś może już tak robił??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam silniczek trzyma sie na torxach T30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności