cinek1024 Zgłoś #1081 Napisano 8 Maja 2015 Może sie komuś przyda. U mnie zaświeciła się kontrolka przekreślone P i błąd na VAG-u 02433 - napięcie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283) 011 - Przerwa w obwodzie - MIL zapalona. Początkowo myślałem że to usterka na kostce, jednak przy dokładych oględzinach silniczka zobaczyłem małe pęknięcie na obudowie. Zamówiłem regenerowany silniczek w Auto Grotek Marki, wysyłają razem z zaciskiem. Przesyłka 1 dzień. Po wymianie i włączeniu ręcznego silniczek sam się adaptował i zgasła kontrolka P. Koszty silniczek z zaciskiem 250zł+kaucja 300zł+20zł wysyłka. Aha dają pisemną gwarancja 12 m-cy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szpiegv Zgłoś #1082 Napisano 21 Maja 2015 Czy po naprawie lub wymianie na nowy błędy na desce powinny same zgasnąć czy wymagane jest podłączenie i skasowanie błędów poprzez kabelek. Aktualnie rozmontowałem, rozruszałem i poskładałem wszystko i czekam aż wyschnie klej. Nie mam kabla i zastanawiam się czy po zamontowaniu wszystkiego palące się kontrolki od błędów będą oznaczały dalej awarie któregoś z silniczków czy będą się świeciły tylko z powodu nie skasowania błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #1083 Napisano 21 Maja 2015 Czy po naprawie lub wymianie na nowy błędy na desce powinny same zgasnąć czy wymagane jest podłączenie i skasowanie błędów poprzez kabelek. same zgasną, ewentualnie zgasną po włączeniu i wyłączeniu guzikiem ręcznego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szpiegv Zgłoś #1084 Napisano 22 Maja 2015 same zgasną, ewentualnie zgasną po włączeniu i wyłączeniu guzikiem ręcznego... Dzięki za szybką odpowiedz. Dzisiaj po zamontowaniu silniczków hamulec ręczny zaczął działać. Tak jak napisałeś błędy zniknęły po parokrotnym użyciu hamulca. Z początku się zmartwiłem bo pozostały błędy blokady kierownicy, abs i esp ale po przejechaniu ok 10m wszystkie błędy zniknęły. Ogólnie pełen sukces :jupi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
james-bond Zgłoś #1085 Napisano 29 Maja 2015 Witam wszystkich. Nie znalazłem takiego przypadku jaki pojawia się u mnie więc opisuję i może ktoś wie o co chodzi i mógłby pomóc. VCDS nie pokazuje żadnych błędów, na wyświetlaczu też nic nie ma. Po załączeniu hamulca wszystko działa prawidłowo. Natomiast gdy chcę go zwolnić ruszając przy zapiętych pasach i zamkniętych drzwiach nie zawsze jest to możliwe. Czasem odpuści czasem nie, zarówno na równym jak i na pochyłym. Przy pogodzie "wilgotnej" , jesienią, w zimie prawie zawsze automatycznie się zwolni przy ruszaniu, latem więcej nie niż tak. Z guzika bezproblemowo zawsze mogę go wyłączyć. Dodam, że nie ma żadnych błędów. Może to jednak wina włącznika hamulca? Spotkaliście się z takim zachowaniem? Jakieś sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ares43 Zgłoś #1086 Napisano 30 Maja 2015 W pedale sprzęgla jest pompa sprzęglowa a w niej 3-y (morze slabo łączy złącze)czujniki 1-en steruje tym hamulcem .By to dzialało sprżęglo trzeba wcisąć w podloge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
james-bond Zgłoś #1087 Napisano 30 Maja 2015 W pedale sprzęgla jest pompa sprzęglowa a w niej 3-y (morze slabo łączy złącze)czujniki 1-en steruje tym hamulcem .By to dzialało sprżęglo trzeba wcisąć w podloge Zawsze pedał sprzęgła wciskam do końca. Ale jeśli to wina czujnika położenia sprzęgła, w którym są na płytce drukowanej 3 czujniki Halla to chyba pokazywałoby na kompie lub w VCDS błędy? Chyba, że się mylę? A nie ma nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
james-bond Zgłoś #1088 Napisano 3 Czerwca 2015 Może te "niedziałanie" odpuszczania hamulca wynika z cienkiego sprzęgła. Co prawda "bierze" ono od razu przy podłodze, ale poza tym sprawuje się wszystko dobrze: nie ma uślizgów, biegi wchodzą bdb, wysprzęglanie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #1089 Napisano 12 Czerwca 2015 A u mnie po wymianie lewego silnika hamulca ręcznego jest głośny dźwięk jego zaciskania się. Wcześniej tego nie było ,choć też było słyszalne.Wymieniany tylko silnik bez zacisku. Mechanik twierdzi że to się "dotrze". Czy to jest normalne. Mogę dać namiary na gościa z Bielska-Białej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adelson Zgłoś #1090 Napisano 21 Czerwca 2015 (edytowane) Witam Panów,zacznę że jestem tu nowy ale problem stary jak świat. Chodzi o czerwoną kontrolkę hamulca ręcznego na desce rozdzielczej Vw Passat 11.2008 świeci świeci i nie chce zgasnąć nic nie mruga tylko swieci,wymieniony przycisk ręcznego,pływak poziomu płynu hamulcowego,podpięty pod komputer w serwisie i nic świeci dalej mało tego w serwisie na kompie nie ma żadnego błędu.Najważniejsza rzecz to że hamulec ręczny działa bez zarzutu. Proszę o pomoc:rozpacz Edytowane 21 Czerwca 2015 przez Adelson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PLopat Zgłoś #1091 Napisano 21 Czerwca 2015 Witam, W jaki sposób można bezpiecznie rozebrać tę przekładnię i wymienić łożyska, zdjąć tulejkę etc. Założenie nowych łożysk rozwiąże sprawę równomiernej pracy i wydłuży żywotność przekładni. Czy któryś z Forumowiczów mógłby opisać tę procedurę (jeśli jest szansa to ze zdjęciami), bo numery łożysk zostały podane 4 strony temu. Dzięki i pozdrawiam, Piotr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaViTc Zgłoś #1092 Napisano 21 Czerwca 2015 Witam Dodam jak mi udalo sie rozwiazac brak zasilania w prawej tylnej kostce hamulca recznego. Dzis zabralem sie za wymiane tylnych klockow gdyz zaczela mi migac lampka hamulca recznego. Dodam ze glowna przyczyna (jak pozniej odkrylem ) migania i sygnalizacji recznego byl zacierajacy sie prawy silniczek. Tak wiec wymiana klockow byla dodatkiem i poszla bardzo szybciutko. Silniczek niestety musialem rozebrac dobrze wyczescic i zalozylem podobnie. W tym momecie zaczely sie powyzej opisane przez Panow problemy (tzn. brak zasilania w kostce, oczywiscie silniczek sprawdzilem osobno czy dziala i byl ok) Zaczelem czytac wasze posty i wykonac wszystko co mozliwe. bezpieczniki ok, przewody ok, kostka ok. Wtedy stwierdzilem ze przyczyna musi byc sterownik. Nie mam Vag-a niestety a chcialem miec samochod gotowy na jutro. W moim przypadku pomoglo odlaczenie akumlatora na jakies 30min ( jak byl odlaczony nacisnąlem pare razy przycisk hamulca recznego oraz auto-hold, gdyz myslalem ze moze gdzies wystepowac napiecie szczatkowe np w sterowniku.) Po podlaczeniu baterii i włozeniu kluczyka do stacyjki, odpalenia samochodu, lampka hamulca recznego dalej migala. Nacisnalem przycisk hamulca recznego i oba silniczki zaczely dzialac lecz aktywowaly sie alarmy kontroli trakcji i cisnienia w oponach. kolejnym krokiem bylo ruszenie samochodem i przejechanie kilkuset metrow. podczas jazdy wszystkie lampki zniknely ze stacyjki i hamulec reczny dziala jak trzeba. Moze u kogos ten sposob rowniez sie sprawdzi. Pozdrawiam Dawid Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adampek Zgłoś #1093 Napisano 23 Lipca 2015 (edytowane) Witajcie, od 3 tygodni walczę z grzaniem się koła tylnego lewego. Jestem po wymianie kompletnego zacisku z silnikiem już na nowy 3C0 615 403 E, ten o większym tłoczku i problem nie minął. Problem z grzaniem się koła tylnego zaobserwowałem po wymianie kloców i tarcz z tyłu, mechanik stwierdził, że na samym początku przez 100km - 200km warto jeździć spokojnie żeby się dotarły i obserwować temperaturę "kół", uczciwie mówiąc z uwagi, że w moim aucie nie ma hałasowania z łożysk, wcześniej specjalnie temperatury kół nie sprawdzałem a widać warto. Zanim zmieniłem zacisk na nowy, a już w trakcie szukania przyczyny, stary zacisk już z nowymi klockami, został zregenerowany (widać niepotrzebnie) - zostały wymienione uszczelniacze tłoczka, przesmarowane prowadniki etc. Problem jednak nie minął, z uwagi że obudowa lewego starego silniczka miała pęknięcie, choć nie było kompletnie żadnych błędów w tym odnośnie silnika (V282), zdecydowałem się na zakup nowego zacisku z silnikiem. Koło jednak cały czas się grzeje, łożysko podobno sprawne, w każdym razie go nie słychać - sprawdzane przez dwóch niezależnych mechaników i również na stacji kontroli pojazdów nic nie wyszło odnośnie nieprawidłowych oporów toczenia lub różnic w sile hamowania . Koło robi się na prawdę gorące już po przejechaniu 50 - 60km (inne koła są wtedy chłodne) Mechanik miał okazje mierzyć temperaturę (korzystając z miernika na podczerwień), już po przejechaniu 8 km do niego, wyszło podobno że to nie z piasty / łożyska, bo temperatura zewnętrznego klocka na lewej stronie miała 70oC gdzie na prawej miała 40oC. Doradźcie co może być, wydaje mi się że nowy zacisk został poprawnie wymieniony. Przychodzi z cofniętym tłoczkiem, został zamontowany w aucie, później może zrobiłem błąd zostało wyzwolone zamknięcie zacisku. W tym momencie silnik nastawczy pracował na prawdę długo, wyglądało to na "pętle nieskończoną" więc przerwałem proces, wyskoczył błąd zasilania. Odpięliśmy na chwilę akumulator, mechanik podłączył swój CDIF2 skasował błąd i znalazł opcje zerowanie silnika "nastawczego" po wymianie silnika / zacisku, o czym wcześniej ja nie wiedziałem że istnieje, później wyzwolił zamknięcie i standardowy test (3x zamknięcie otwarcie), następnie odpowietrzył ten zacisk "mechanicznie". Sprawdzałem jeszcze później robiąc otwarcie, zamknięcie i test z poziomu interfejsu przechodzi ok, zero błędów . Następny pomysłem mechanika, był problem z czujnikiem prędkości koła, i uaktywnianiem się ESP (na desce nic nie widziałem)- zmierzyłem choć logować swoim badziewiem nie mogę jadąc do 160km/h i wartości z kół wyglądały podobnie (max różnica do 1km /h). Sorry za elaborat, ale starałem się szczegółowo opisać. Podobnie jak znani mi mechanicy nie mam pojęcia czym może być spowodowane grzanie koła stąd moje pytania: - czy łożysko może nie hałasować a nagrzewać tak zacisk, przy czym same nie jest cieplejsze (moim zdaniem fizyka temu zaprzecza ? - nie czuć że hamulce są zapowietrzone, ale czy może być to kwestia zapowietrzenia układu ? - czy nawet zmierzona różnica 1km/h (mój diagnoskop nie opisuje bloków mierzonych), ale w dwóch pierwszych czasami miałem wartość o 1km/h większa niż w dwóch pozostałych to coś niestandardowego ? Dodam że niewymieniony jeszcze silniczek prawego nosi delikatne pękniecie, działa jak na razie normalnie - to koło się nie grzeje, więc moim zdaniem nie powinno mieć wpływu na koło lewe, z góry dzięki za podpowiedzi Edytowane 23 Lipca 2015 przez adampek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #1094 Napisano 24 Lipca 2015 Wydaje mi się, że nie wykonałeś nastawy hamulca. Po wymianie klocków jest to konieczne. Do końca się na tym nie znam, ale mój mechanik zawsze coś takiego robi. Zmieniają się odległości między tarczą i klockami i system musi to rozpoznać, czy jakoś tak. Teraz hamulec w twoim aucie nadal pracuje jakby miał cienkie okładziny klocków, tak mi się wydaje, co może skutkować mocniejszym dociskiem, a także obcieraniem klocka o tarczę podczas jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adampek Zgłoś #1095 Napisano 24 Lipca 2015 Wydaje mi się, że nie wykonałeś nastawy hamulca.Po wymianie klocków jest to konieczne. Do końca się na tym nie znam, ale mój mechanik zawsze coś takiego robi. Zmieniają się odległości między tarczą i klockami i system musi to rozpoznać, czy jakoś tak. Teraz hamulec w twoim aucie nadal pracuje jakby miał cienkie okładziny klocków, tak mi się wydaje, co może skutkować mocniejszym dociskiem, a także obcieraniem klocka o tarczę podczas jazdy. Cześć, dziękuję za odpowiedź, adaptacja była robiona, czyli test otwierający i zamykający zaciski, jesli dobrze pamięta robi to 3 krotnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atp2000 Zgłoś #1096 Napisano 11 Sierpnia 2015 Jest i na gong rada. W miejsce silniczków można podłączyć żarówki H1 lub H7 i kilka razy zaciągnąć i zwolnić ręczny. Jak zniknie czerwona kontrolka układu hamulcowego odłączyć żarówki i nie dotykać przycisku. przejechałem już 200 km i jak na razie działa. Nadal działa metoda z zarowkami zamiast silniczkow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
--Nowy-- Zgłoś #1097 Napisano 13 Sierpnia 2015 Witajcie,od 3 tygodni walczę z grzaniem się koła tylnego lewego. Jestem po wymianie kompletnego zacisku z silnikiem już na nowy 3C0 615 403 E, ten o większym tłoczku i problem nie minął. Problem z grzaniem się koła tylnego zaobserwowałem po wymianie kloców i tarcz z tyłu, mechanik stwierdził, że na samym początku przez 100km - 200km warto jeździć spokojnie żeby się dotarły i obserwować temperaturę "kół", uczciwie mówiąc z uwagi, że w moim aucie nie ma hałasowania z łożysk, wcześniej specjalnie temperatury kół nie sprawdzałem a widać warto. Zanim zmieniłem zacisk na nowy, a już w trakcie szukania przyczyny, stary zacisk już z nowymi klockami, został zregenerowany (widać niepotrzebnie) - zostały wymienione uszczelniacze tłoczka, przesmarowane prowadniki etc. Problem jednak nie minął, z uwagi że obudowa lewego starego silniczka miała pęknięcie, choć nie było kompletnie żadnych błędów w tym odnośnie silnika (V282), zdecydowałem się na zakup nowego zacisku z silnikiem. Koło jednak cały czas się grzeje, łożysko podobno sprawne, w każdym razie go nie słychać - sprawdzane przez dwóch niezależnych mechaników i również na stacji kontroli pojazdów nic nie wyszło odnośnie nieprawidłowych oporów toczenia lub różnic w sile hamowania . Koło robi się na prawdę gorące już po przejechaniu 50 - 60km (inne koła są wtedy chłodne) Mechanik miał okazje mierzyć temperaturę (korzystając z miernika na podczerwień), już po przejechaniu 8 km do niego, wyszło podobno że to nie z piasty / łożyska, bo temperatura zewnętrznego klocka na lewej stronie miała 70oC gdzie na prawej miała 40oC. Doradźcie co może być, wydaje mi się że nowy zacisk został poprawnie wymieniony. Przychodzi z cofniętym tłoczkiem, został zamontowany w aucie, później może zrobiłem błąd zostało wyzwolone zamknięcie zacisku. W tym momencie silnik nastawczy pracował na prawdę długo, wyglądało to na "pętle nieskończoną" więc przerwałem proces, wyskoczył błąd zasilania. Odpięliśmy na chwilę akumulator, mechanik podłączył swój CDIF2 skasował błąd i znalazł opcje zerowanie silnika "nastawczego" po wymianie silnika / zacisku, o czym wcześniej ja nie wiedziałem że istnieje, później wyzwolił zamknięcie i standardowy test (3x zamknięcie otwarcie), następnie odpowietrzył ten zacisk "mechanicznie". Sprawdzałem jeszcze później robiąc otwarcie, zamknięcie i test z poziomu interfejsu przechodzi ok, zero błędów . Następny pomysłem mechanika, był problem z czujnikiem prędkości koła, i uaktywnianiem się ESP (na desce nic nie widziałem)- zmierzyłem choć logować swoim badziewiem nie mogę jadąc do 160km/h i wartości z kół wyglądały podobnie (max różnica do 1km /h). Sorry za elaborat, ale starałem się szczegółowo opisać. Podobnie jak znani mi mechanicy nie mam pojęcia czym może być spowodowane grzanie koła stąd moje pytania: - czy łożysko może nie hałasować a nagrzewać tak zacisk, przy czym same nie jest cieplejsze (moim zdaniem fizyka temu zaprzecza ? - nie czuć że hamulce są zapowietrzone, ale czy może być to kwestia zapowietrzenia układu ? - czy nawet zmierzona różnica 1km/h (mój diagnoskop nie opisuje bloków mierzonych), ale w dwóch pierwszych czasami miałem wartość o 1km/h większa niż w dwóch pozostałych to coś niestandardowego ? Dodam że niewymieniony jeszcze silniczek prawego nosi delikatne pękniecie, działa jak na razie normalnie - to koło się nie grzeje, więc moim zdaniem nie powinno mieć wpływu na koło lewe, z góry dzięki za podpowiedzi Witam Mam kolego ten sam problem, u Mnie obie tylne tarcze są znacznie cieplejsze od przednich co jest zjawiskiem dziwnym bo wiadomo że powinno być odwrotnie. Hamulce tylne sprawdzane były już w wielu serwisach i żaden nie rozwiązał mojego kłopotu. Może Ktoś miał podobny przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atp2000 Zgłoś #1098 Napisano 13 Sierpnia 2015 Jest i na gong rada. W miejsce silniczków można podłączyć żarówki H1 lub H7 i kilka razy zaciągnąć i zwolnić ręczny. Jak zniknie czerwona kontrolka układu hamulcowego odłączyć żarówki i nie dotykać przycisku. przejechałem już 200 km i jak na razie działa. Działa potwierdzam. Właśnie chciałem się pozbyć gongu i jest ok. Od roku zabieram się do regeneracji i nic nie zrobiłem, a teraz wyjeżdżam znowu i to się okazało pomocne. Tylko czy żółta będzie się swiecila? Odłączyć przy włączonym silbiku czy zgaszonym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atp2000 Zgłoś #1099 Napisano 13 Sierpnia 2015 Działa potwierdzam. Właśnie chciałem się pozbyć gongu i jest ok. Od roku zabieram się do regeneracji i nic nie zrobiłem, a teraz wyjeżdżam znowu i to się okazało pomocne. Tylko czy żółta będzie się swiecila? Odłączyć przy włączonym silbiku czy zgaszonym? Odlaczylem przy wyłączonym silniku. Żółta nadal się pali. Ale gongu nie ma. Przyjezszam z wakaxji i zabieram się za regenerację i za inne naprawy i mody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
agamek12 Zgłoś #1100 Napisano 14 Sierpnia 2015 Koledzy, dziś podczas jazdy drogą szybkiego ruchu zapaliła mi się kontrolka hamulca parkingowego (ta żółta na obrotomierzu). Ale hamulec blokował się i odblokowywał prawidłowo. Po zgaszeniu auta kontrolka wciąż świeciła i komunikat przywoływał do przejrzenia instrukcji obsługi. Ale w pewnym momencie podczas jazdy kontrolka ta zgasła. Co jest? Co mam sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach