Kotii Zgłoś #1001 Napisano 25 Października 2014 Proszę o interpretacje wyniku diagnozy usterek; Adres 53: Etykiety Hamulec postojowy: 3C0-907-801-53.clb Control Module Part Number: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G Komponent i / lub wersja: EPB VD8HC005 013 0005 Kodowanie Oprogramowanie: 0000011 Kodeks pracy Sklep: WSC 01234 001 796063 VCID: 2649E84191FC2C9 2 Usterki znaleziono: 02432 - Napięcie zasilające dla hamulca silnika lewa Parking (V282) 012 - usterka elektryczna w Circuit - MIL ON Freeze: Stan Usterka: 11111100 Fault Priority: 1 Częstotliwość Błąd: 3 Resetowanie licznika: 127 Przebieg: 230.168 km Czas Wskazania: 0 Data: 25.10.2014 Czas: 09:57:19 Freeze: Napięcie: 12,63 V Ilość: 86 02430 - Left parking Silnik Hamulec (V282) Odporność na Ruchu 003 - Mechanical Failure - Intermittent Freeze: Stan Usterka: 00110011 Fault Priority: 3 Częstość błędu: 1 Resetowanie licznika: 167 Przebieg: 230.168 km Czas Wskazania: 0 Data: 25.10.2014 Czas: 09:57:19 Freeze: Napięcie: 12,63 V Ilość: 88 Czy może to wskazywać na awarię przycisku hamulca postojowego?Co sprawdzić ,na co zwrócić uwagę?Inne sugestie? Zbyszek ja Cię bardzo przepraszam ale czy Ty czytać ze zrozumieniem nie umiesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZBYSZEK66 Zgłoś #1002 Napisano 25 Października 2014 W związku z (przedstawionymi wyżej) wynikami diagnostyki(przetłumaczenie translatorem Google), zadałem na końcu pytania,licząc na odzew osób które miały podobne problemy.Jeżeli chcesz pomóc to na nie odpowiedz a nie filozofuj,bo takie uwagi nic do sprawy nie wnoszą. Ps. na razie po zapoznaniu się z 30 stronami tego wątku "obstawiałbym"zacieranie lewego silniczka być może na skutek pękniętej obudowy,ewentualnie zanieczyszczenie wtyku lub gniazda silniczka.Czekam na inne tym razem merytoryczne uwagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kotii Zgłoś #1003 Napisano 25 Października 2014 Spokojnie. I nie filozofuje. Naprawiłem sam kilka takich przypadków i błąd wskazuje jednoznacznie gdzie szukać usterki. Przeczytałeś temat jak piszesz wiec doskonale wiesz co sie stało. Szukasz potwierdzenia to zdejmij koło zdemontuj zacisk i sie przekonaj. Nikt tego przez forum Ci nie naprawi. Do dzieła i nie ma się czego bać trzeba działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wzlociq Zgłoś #1004 Napisano 26 Października 2014 (edytowane) No i mnie też dopadło kupiłem auto 3 dni temu używane zaciągnąłem automatyczny hamulec na drugi dzień odpalam wyłaczam automatyczny i kupa zablokowany hamulec. Próbowałem rożnych sposobów i odpinanie aku nic nie pomagało. Z serwisu vw kazała sie przejechać 50 metrów i sprawdzić czy się odblokuje lecz tego nie zrobił. Zablokowało jedno koło. Wiec pozostała mi lawet i serwis koszt wymiany dwóch to 34500 PLN masakra. A nie wiecie gdzie można sprzedać stare jeden jest uszkodzony a drugi ponoć dobry ale mówili ze jest pęknięty lecz działa i nie widać na nim żadnego pęknięcia. Edytowane 26 Października 2014 przez wzlociq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #1005 Napisano 26 Października 2014 ile ta naprawa? jezeli chcesz nowe w aso brac i nie beda chcieli starych to ja chetnie odkupie, chociaz mozna to taniej zrobic czyli rrgenerowac;). aso na latwizne idzie i nowe chca wsadzac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wzlociq Zgłoś #1006 Napisano 26 Października 2014 (edytowane) ile ta naprawa? jezeli chcesz nowe w aso brac i nie beda chcieli starych to ja chetnie odkupie, chociaz mozna to taniej zrobic czyli rrgenerowac;). aso na latwizne idzie i nowe chca wsadzac Silnik nastawiający 1522,59 x 2 płyn hamulcowy 62 poszukiwanie usterek 100 odpowietrzanie 60 wymontowanie zacisku 60 2 koła zam i wym 60 mycie pojazdu 1 2 nastawniki ham. postoj. wymont. i zamont 60 pln jak krzyknęli cenę to myślałem ze padnę :hehe Edytowane 26 Października 2014 przez wzlociq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #1007 Napisano 26 Października 2014 i jeszczw powiedz ze sie na to zdecydowales? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wzlociq Zgłoś #1008 Napisano 26 Października 2014 i jeszczw powiedz ze sie na to zdecydowales? No nie miałem wyboru :zip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domel2 Zgłoś #1009 Napisano 26 Października 2014 "na razie po zapoznaniu się z 30 stronami tego wątku "obstawiałbym"zacieranie lewego silniczka być może na skutek pękniętej obudowy,ewentualnie zanieczyszczenie wtyku lub gniazda silniczka.Czekam na inne tym razem merytoryczne uwagi." Bystry chłopiec. Innych "merytorycznych" uwag nie będzie. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyso Zgłoś #1010 Napisano 27 Października 2014 . (..) Próbowałem rożnych sposobów i odpinanie aku nic nie pomagało. Z serwisu vw kazała sie przejechać 50 metrów i sprawdzić czy się odblokuje lecz tego nie zrobił. Zablokowało jedno koło. Wiec pozostała mi lawet i serwis (...) Toś dał ciała. Po zdjęciu koła należało wyjąć wtyczkę, torxem odkręcić silniczek (2 śruby) i go wyjąć. Następnie w miejsce w które wchodzi wałek napędowy silniczka w obudowę klocka hamulcowego wlożyć imbusa i pokręcając poluzowac zaciśniete klocki. Na uwolnioną tarczę założyć koło i jeździć dopóki nie połatasz/kupisz/zregenerujesz silniczka. Wtyczkę zabezpieczyć taśma izolacyjną i przypiąć gdzieś opaską. Jazda będzie z co prawda z orkiestrą (gong alarmu), ale samochód będzie na chodzie. Starych nie sprzedawaj. Daj do regenaracji, jak lubisz zaciągać ręczny, lub masz włączony autohold. Komplet łożysk do silniczka (3 szt.) kosztuje ok. 6 PLN. Do klejenia obudowy polecam klej Loctite (czarny, nie pamiętam numeru) po wcześniejszym usunięciu starej warstwy kleju i odtłuszczeniu np. acetonem. Ja dodatkowo wkleiłem pasek blachy aluminiowej na miejscu pęknięcia tym samym Loctite'm. Ważne by po regeneracji nie dociągać śrub silniczka zbyt mocno. Trzeba zostawić luż by wielowypust na wałku wskoczył w gniazdo obudowy klocka. pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atp2000 Zgłoś #1011 Napisano 27 Października 2014 A gdzie takie lozyska mozna kupic? Mozle jakies parametry techniczne moglbys podac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tino2003 Zgłoś #1012 Napisano 27 Października 2014 Ręczny działa dobrze, ale świeci mi na pomarańczowo kontrolka, żadnych dźwięków jednak nie wydaje, byłem u mechanika który po podpięciu pod komputer stwierdził, że klocki się kończą oraz mają różną grubość i nie można silniczków dostroić, klocki kupiłem i podjadę aby mi zmienił to zobaczę czy miał rację. Faktycznie może tak być czy mechanik źle zdiagnozował usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyso Zgłoś #1013 Napisano 27 Października 2014 A gdzie takie lozyska mozna kupic? Mozle jakies parametry techniczne moglbys podac. A proszszsz: łożysko igiełkowe HK0609 - 1 szt. łożysko 6802 ZZ - 1 szt łożysko 626 2RS - 1 szt. Do kupienia w każdej hurtowni. Przed rozbieraniu najpierw poczytać w necie o konstrukcji. Najtrudniej idzie na samym poczatku - ze zdjeciem zaciśniętej na wałku tulejki ustalającej koło pasowe tak, by dało sie ją po wymianie łożysk zacisnąć jeszcze raz. Popatrz na str. 10 i 11 w linku poniżej: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atp2000 Zgłoś #1014 Napisano 27 Października 2014 Oooo. Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Ja juz chyba miesiac jezdze bez silniczkow z dyskoteka w srodku. Normalnie nie mam czasu wziac sie za regeneracje. Kupilem wszystko co potrzeba do czyszczenia. Najgorsze jest to, ze pekla mi obudowa przy otworze na srube. Nie wiem co mam robic. Pomyslalem, ze plaskownik powyginam na ksztalt obudowy i przykrece po regeneracji razem z obudowa. Zobacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel_23 Zgłoś #1015 Napisano 30 Października 2014 panowie a mam pytanie bo oczywiście mam problem z ręcznym tak jak i wy ..ale ostatnio znalazłem taki link i tam pisało o pasacie i nieszczęsnym i dość awaryjnym właśnie hamulcu ale tam napisali ze główna przyczyna jest przycisk!!!!!bo po podłączaniu pod kompa nie wywala mi żadnego błędu..a tez wyczytałem ostatnio ze komputer w aucie sam sobie robi test po 1000km.i zaciąga i spuszcza hamulec w celu sprawdzenia tarcz i klocków!! i tak właśnie teraz myślę jak by był walnięty silniczek po takim samoistnym teście(na ktory nie mam wpływu) nie zwolnił by sie tylko gong i zablokowane koła!! wiec może to jednak ten przycisk!!dodam ze obejrzałem te silniczki i nie widać tam jakiegoś pęknięcia obudowy...byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kotii Zgłoś #1016 Napisano 30 Października 2014 panowie a mam pytanie bo oczywiście mam problem z ręcznym tak jak i wy ..ale ostatnio znalazłem taki link i tam pisało o pasacie i nieszczęsnym i dość awaryjnym właśnie hamulcu ale tam napisali ze główna przyczyna jest przycisk!!!!!bo po podłączaniu pod kompa nie wywala mi żadnego błędu..a tez wyczytałem ostatnio ze komputer w aucie sam sobie robi test po 1000km.i zaciąga i spuszcza hamulec w celu sprawdzenia tarcz i klocków!! i tak właśnie teraz myślę jak by był walnięty silniczek po takim samoistnym teście(na ktory nie mam wpływu) nie zwolnił by sie tylko gong i zablokowane koła!! wiec może to jednak ten przycisk!!dodam ze obejrzałem te silniczki i nie widać tam jakiegoś pęknięcia obudowy...byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.. To zrób test z poziomu VCDS i się dowiesz czy wszystko ok z silnikami i przekładniami. Potem podmień włącznik i sytuacja się wyjaśni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitutek Zgłoś #1017 Napisano 30 Października 2014 Koledzy ,a ja mam za to troszkę inne pytanie: jakieś 3 tygodnie temu wymieniłem cały lewy silniczek hamulca ręcznego ( od roku był zesputy, ale jakims cudem VCDS sprawił że świeciła mi się literka P na desce ale nie było tego męczącego dzwięku). Po wymianie zauważyłem ,że co jakiś czas gdy wyłączam silnik , ręczny jakby zaciągał się sam. Nie pamiętam żeby tak było zanim ręczny się popsuł - to normalne? czy może mechanik coś namotał i ręczny kalibruje się zbyt często? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #1018 Napisano 30 Października 2014 Na Auto Holdzie to normalna sprawa, że ręczny się zaciąga po wyłączeniu zapłonu. A czy bez AH też tak się dzieje, to sprawdzę jutro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #1019 Napisano 31 Października 2014 Na Auto Holdzie to normalna sprawa, że ręczny się zaciąga po wyłączeniu zapłonu. A czy bez AH też tak się dzieje, to sprawdzę jutro. bez AH to w manualu kwestia ustawienia. Może być tak, że po wyłączeniu zapłonu będzie się zaciągał, może być tak, że nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #1020 Napisano 31 Października 2014 A jak to się ustawia i gdzie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach