Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o interpretacje wyniku diagnozy usterek; Adres 53: Etykiety Hamulec postojowy: 3C0-907-801-53.clb

Control Module Part Number: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G

Komponent i / lub wersja: EPB VD8HC005 013 0005

Kodowanie Oprogramowanie: 0000011

Kodeks pracy Sklep: WSC 01234 001 796063

VCID: 2649E84191FC2C9

2 Usterki znaleziono:

 

02432 - Napięcie zasilające dla hamulca silnika lewa Parking (V282)

012 - usterka elektryczna w Circuit - MIL ON

Freeze:

Stan Usterka: 11111100

Fault Priority: 1

Częstotliwość Błąd: 3

Resetowanie licznika: 127

Przebieg: 230.168 km

Czas Wskazania: 0

Data: 25.10.2014

Czas: 09:57:19

 

Freeze:

Napięcie: 12,63 V

Ilość: 86

 

02430 - Left parking Silnik Hamulec (V282) Odporność na Ruchu

003 - Mechanical Failure - Intermittent

Freeze:

Stan Usterka: 00110011

Fault Priority: 3

Częstość błędu: 1

Resetowanie licznika: 167

Przebieg: 230.168 km

Czas Wskazania: 0

Data: 25.10.2014

Czas: 09:57:19

 

Freeze:

Napięcie: 12,63 V

Ilość: 88 Czy może to wskazywać na awarię przycisku hamulca postojowego?Co sprawdzić ,na co zwrócić uwagę?Inne sugestie?

 

Zbyszek ja Cię bardzo przepraszam ale czy Ty czytać ze zrozumieniem nie umiesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W związku z (przedstawionymi wyżej) wynikami diagnostyki(przetłumaczenie translatorem Google), zadałem na końcu pytania,licząc na odzew osób które miały podobne problemy.Jeżeli chcesz pomóc to na nie odpowiedz a nie filozofuj,bo takie uwagi nic do sprawy nie wnoszą. Ps. na razie po zapoznaniu się z 30 stronami tego wątku "obstawiałbym"zacieranie lewego silniczka być może na skutek pękniętej obudowy,ewentualnie zanieczyszczenie wtyku lub gniazda silniczka.Czekam na inne tym razem merytoryczne uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie. I nie filozofuje. Naprawiłem sam kilka takich przypadków i błąd wskazuje jednoznacznie gdzie szukać usterki. Przeczytałeś temat jak piszesz wiec doskonale wiesz co sie stało. Szukasz potwierdzenia to zdejmij koło zdemontuj zacisk i sie przekonaj. Nikt tego przez forum Ci nie naprawi. Do dzieła i nie ma się czego bać trzeba działać. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mnie też dopadło kupiłem auto 3 dni temu używane zaciągnąłem automatyczny hamulec na drugi dzień odpalam wyłaczam automatyczny i kupa zablokowany hamulec. Próbowałem rożnych sposobów i odpinanie aku nic nie pomagało. Z serwisu vw kazała sie przejechać 50 metrów i sprawdzić czy się odblokuje lecz tego nie zrobił. Zablokowało jedno koło. Wiec pozostała mi lawet i serwis koszt wymiany dwóch to 34500 PLN masakra. A nie wiecie gdzie można sprzedać stare jeden jest uszkodzony a drugi ponoć dobry ale mówili ze jest pęknięty lecz działa i nie widać na nim żadnego pęknięcia. :kwasny

Edytowane przez wzlociq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile ta naprawa? jezeli chcesz nowe w aso brac i nie beda chcieli starych to ja chetnie odkupie, chociaz mozna to taniej zrobic czyli rrgenerowac;). aso na latwizne idzie i nowe chca wsadzac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile ta naprawa? jezeli chcesz nowe w aso brac i nie beda chcieli starych to ja chetnie odkupie, chociaz mozna to taniej zrobic czyli rrgenerowac;). aso na latwizne idzie i nowe chca wsadzac

 

Silnik nastawiający 1522,59 x 2

płyn hamulcowy 62

 

poszukiwanie usterek 100

odpowietrzanie 60

wymontowanie zacisku 60

2 koła zam i wym 60

mycie pojazdu 1

2 nastawniki ham. postoj. wymont. i zamont 60 pln

 

jak krzyknęli cenę to myślałem ze padnę :D:hehe

Edytowane przez wzlociq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszczw powiedz ze sie na to zdecydowales?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jeszczw powiedz ze sie na to zdecydowales?

 

No nie miałem wyboru :zip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"na razie po zapoznaniu się z 30 stronami tego wątku "obstawiałbym"zacieranie lewego silniczka być może na skutek pękniętej obudowy,ewentualnie zanieczyszczenie wtyku lub gniazda silniczka.Czekam na inne tym razem merytoryczne uwagi."

 

Bystry chłopiec.

 

Innych "merytorycznych" uwag nie będzie. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. (..) Próbowałem rożnych sposobów i odpinanie aku nic nie pomagało. Z serwisu vw kazała sie przejechać 50 metrów i sprawdzić czy się odblokuje lecz tego nie zrobił. Zablokowało jedno koło. Wiec pozostała mi lawet i serwis (...) :kwasny

 

Toś dał ciała. Po zdjęciu koła należało wyjąć wtyczkę, torxem odkręcić silniczek (2 śruby) i go wyjąć. Następnie w miejsce w które wchodzi wałek napędowy silniczka w obudowę klocka hamulcowego wlożyć imbusa i pokręcając poluzowac zaciśniete klocki. Na uwolnioną tarczę założyć koło i jeździć dopóki nie połatasz/kupisz/zregenerujesz silniczka. Wtyczkę zabezpieczyć taśma izolacyjną i przypiąć gdzieś opaską. Jazda będzie z co prawda z orkiestrą (gong alarmu), ale samochód będzie na chodzie.

Starych nie sprzedawaj. Daj do regenaracji, jak lubisz zaciągać ręczny, lub masz włączony autohold.

Komplet łożysk do silniczka (3 szt.) kosztuje ok. 6 PLN.

Do klejenia obudowy polecam klej Loctite (czarny, nie pamiętam numeru) po wcześniejszym usunięciu starej warstwy kleju i odtłuszczeniu np. acetonem. Ja dodatkowo wkleiłem pasek blachy aluminiowej na miejscu pęknięcia tym samym Loctite'm.

Ważne by po regeneracji nie dociągać śrub silniczka zbyt mocno. Trzeba zostawić luż by wielowypust na wałku wskoczył w gniazdo obudowy klocka.

 

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie takie lozyska mozna kupic? Mozle jakies parametry techniczne moglbys podac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ręczny działa dobrze, ale świeci mi na pomarańczowo kontrolka, żadnych dźwięków jednak nie wydaje, byłem u mechanika który po podpięciu pod komputer stwierdził, że klocki się kończą oraz mają różną grubość i nie można silniczków dostroić, klocki kupiłem i podjadę aby mi zmienił to zobaczę czy miał rację.

Faktycznie może tak być czy mechanik źle zdiagnozował usterkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A gdzie takie lozyska mozna kupic? Mozle jakies parametry techniczne moglbys podac.

 

A proszszsz:

łożysko igiełkowe HK0609 - 1 szt.

łożysko 6802 ZZ - 1 szt

łożysko 626 2RS - 1 szt.

Do kupienia w każdej hurtowni. Przed rozbieraniu najpierw poczytać w necie o konstrukcji.

Najtrudniej idzie na samym poczatku - ze zdjeciem zaciśniętej na wałku tulejki ustalającej koło pasowe tak, by dało sie ją po wymianie łożysk zacisnąć jeszcze raz. Popatrz na str. 10 i 11 w linku poniżej:

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf

 

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oooo. Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Ja juz chyba miesiac jezdze bez silniczkow z dyskoteka w srodku. Normalnie nie mam czasu wziac sie za regeneracje. Kupilem wszystko co potrzeba do czyszczenia. Najgorsze jest to, ze pekla mi obudowa przy otworze na srube. Nie wiem co mam robic. Pomyslalem, ze plaskownik powyginam na ksztalt obudowy i przykrece po regeneracji razem z obudowa. Zobacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a mam pytanie bo oczywiście mam problem z ręcznym tak jak i wy ..ale ostatnio znalazłem taki link i tam pisało o pasacie i nieszczęsnym i dość awaryjnym właśnie hamulcu ale tam napisali ze główna przyczyna jest przycisk!!!!!bo po podłączaniu pod kompa nie wywala mi żadnego błędu..a tez wyczytałem ostatnio ze komputer w aucie sam sobie robi test po 1000km.i zaciąga i spuszcza hamulec w celu sprawdzenia tarcz i klocków!! i tak właśnie teraz myślę jak by był walnięty silniczek po takim samoistnym teście(na ktory nie mam wpływu) nie zwolnił by sie tylko gong i zablokowane koła!! wiec może to jednak ten przycisk!!dodam ze obejrzałem te silniczki i nie widać tam jakiegoś pęknięcia obudowy...byłbym wdzięczny za jakieś sugestie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie a mam pytanie bo oczywiście mam problem z ręcznym tak jak i wy ..ale ostatnio znalazłem taki link i tam pisało o pasacie i nieszczęsnym i dość awaryjnym właśnie hamulcu ale tam napisali ze główna przyczyna jest przycisk!!!!!bo po podłączaniu pod kompa nie wywala mi żadnego błędu..a tez wyczytałem ostatnio ze komputer w aucie sam sobie robi test po 1000km.i zaciąga i spuszcza hamulec w celu sprawdzenia tarcz i klocków!! i tak właśnie teraz myślę jak by był walnięty silniczek po takim samoistnym teście(na ktory nie mam wpływu) nie zwolnił by sie tylko gong i zablokowane koła!! wiec może to jednak ten przycisk!!dodam ze obejrzałem te silniczki i nie widać tam jakiegoś pęknięcia obudowy...byłbym wdzięczny za jakieś sugestie..

 

To zrób test z poziomu VCDS i się dowiesz czy wszystko ok z silnikami i przekładniami. Potem podmień włącznik i sytuacja się wyjaśni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ,a ja mam za to troszkę inne pytanie: jakieś 3 tygodnie temu wymieniłem cały lewy silniczek hamulca ręcznego ( od roku był zesputy, ale jakims cudem VCDS sprawił że świeciła mi się literka P na desce ale nie było tego męczącego dzwięku). Po wymianie zauważyłem ,że co jakiś czas gdy wyłączam silnik , ręczny jakby zaciągał się sam. Nie pamiętam żeby tak było zanim ręczny się popsuł - to normalne? czy może mechanik coś namotał i ręczny kalibruje się zbyt często?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Auto Holdzie to normalna sprawa, że ręczny się zaciąga po wyłączeniu zapłonu. A czy bez AH też tak się dzieje, to sprawdzę jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na Auto Holdzie to normalna sprawa, że ręczny się zaciąga po wyłączeniu zapłonu. A czy bez AH też tak się dzieje, to sprawdzę jutro.

 

bez AH to w manualu kwestia ustawienia. Może być tak, że po wyłączeniu zapłonu będzie się zaciągał, może być tak, że nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to się ustawia i gdzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności