Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym wstawić małą korektę. Mianowicie łącznie potrzebne są 4 łożyska

HK0609 - 1

626 2RS - 1

6802 ZZ - 2 szt.

W tej środkowej części tego mechanizmu trzeba wstawić 2 łożyska i wszystko mocno spasować. Nie może być żadnego luzu bo prze włączaniu hamulca ręcznego będzie słychać "tyrkotanie" następnie żółta kontrolka i nieszczęsny brzęczyk. Szkoda przepłacać. Samemu można wymienić te łożyska - jedyne około 14 PLN.

A proszszsz:

łożysko igiełkowe HK0609 - 1 szt.

łożysko 6802 ZZ - 1 szt

łożysko 626 2RS - 1 szt.

Do kupienia w każdej hurtowni. Przed rozbieraniu najpierw poczytać w necie o konstrukcji.

Najtrudniej idzie na samym poczatku - ze zdjeciem zaciśniętej na wałku tulejki ustalającej koło pasowe tak, by dało sie ją po wymianie łożysk zacisnąć jeszcze raz. Popatrz na str. 10 i 11 w linku poniżej:

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf

 

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mruga mi żółta kontrolka hamulca.

- nie wydaje żadnego dzwięku ostrzegawczego

- hamulec ręczny działa bez zastrzeżeń

- vcds nie pokazuje żadnego błedu związanego z hamulcami

- podmieniłem przycisk hamulca ręcznego z drugiego passata w którym nie ma błedu i dalej mruga kontrolka

Jeżeli ktoś ma pomysł to proszę o porady.

 

Adres 53: Hamulec postojowy Plik etykiet: 5N0-907-801.clb

Oznaczenie elementu SW: 3C0 907 801 J HW: 3C0 907 801 J

Komponent: J540 EPB3 VW-09393 0009

Weryfikacja: 008 Numer seryjny: 00000000273712

Kodowanie: 0010000

Kod serwisu: WSC 05311 000 00000

VCID: 2953863580A75650562

 

Nie znaleziono błędów.

 

Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 3C0-614-109-C4.clb

Oznaczenie elementu SW: 3C0 614 109 C HW: 3C0 614 109 C

Komponent: J104 C4 440 V1 0003

Weryfikacja: --020--- Numer seryjny: 00000776640225

Kodowanie: 0000267

Kod serwisu: WSC 05311 000 00000

VCID: 1E39A5E9C9E9A1E8330

 

Nie znaleziono błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poziom płynu hamulcowego sprawdziłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może klocki się kończą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, płyn był sprawdzany i jest w połowie miarki.

Klocki są jeszcze w dobre i mają na pewno po 50 % ale nie sprawdzałem przewodów przy nich.

Czy jest jakiś blok w VCDS który pokaże mi dlaczego żółta kontrolka hamulca w liczniku mruga?

Czy jest możliwość sprawdzenia które koło daje sygnał o kończących się klockach?

Robiłem na nowo adaptacje ale nic się nie zmienia. Gdyby były nie zaadoptowane to byłby bład na komputerze. Nie wiem jak dokładnie powinna ona wyglądać bo gdzieś czytałem że silniczki 3 krotnie będą powtarzały procedurę zaciskania i puszczania a u mnie słychać było tylko raz ale z normalnym efektem końcowym.

Wyłaczyłem tą kontrolkę podczas sprawdzania jej działania poprzez VCDS ale po wyjściu z programu dotyczącego hamulca kontrolka powraca z jednym sygnałem dzwiękowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem przewód przy klocku i wszystko jest dobrze, ma przejście, wtyczki deż wygladają dobrze. Czujnik poziomu płynu też działa ( sprawdzałem miernikiem).

Ma ktoś z was może schemat elektryczny przewodów czujnika klocków i płynu bo może usterka jest gdzieś po drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno,

w kodach obsługi w ABS/hamulce mam zapisane takie informacje:

 

218 kodów obsługiwanych , 6 zapisanych , 6 aktywnych:

 

kod błędu: 04108-rodzaj usterki; 013

Zapalił MIL: nie, aktywny:tak , zapisany:tak , test zakończony: nie

 

kod błędu: 06207-rodzaj usterki; 011

Zapalił MIL: tak, aktywny:tak , zapisany: nie, test zakończony: nie

 

kod błędu: 01343-rodzaj usterki; 011

Zapalił MIL: tak, aktywny:tak , zapisany: nie , test zakończony: nie

 

kod błędu: 05439-rodzaj usterki; 005

Zapalił MIL: tak, aktywny:tak , zapisany:tak , test zakończony: nie

 

kod błędu: 00012-rodzaj usterki; 010

Zapalił MIL: nie, aktywny:tak , zapisany:tak , test zakończony: nie

 

kod błędu: 04108-rodzaj usterki; 006

Zapalił MIL: nie, aktywny:tak , zapisany:tak , test zakończony: nie

 

Powiedzcie mi co mam z tym zrobić bo jak wchodzę w kody błędów to pokazuje że "nie ma żadnych błędów" a w kodach obsługi to pokazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, szukałem i nie mogę znalesc na forum takiego przypadku z hamulcem ręcznym.

Passat b6 2006 2.0 FSI.

 

Zaciągam ręczny i choinka na tablicy zegerów.

Kilka razy zaciągnąłem i potem już brak reakcji na przycisk.

Oczywiście pęknięta obudowa silniczkach. Wymieniłem na nowy TRW.

Ale dalej są błędy i nie zaciąga się ręczny. Brak reakcji na przycisk i choinka na desce rozdzielczej.

Błędy z VCDSa poniżej

 

Sobota,27,Grudzien,2014,15:38:10:24180

Wersja VCDS: AKP 11.11.5

 

Adres 53: Hamulec postojowy Plik etykiet: 3C0-907-801-53.clb

Oznaczenie elementu: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B

Komponent i/lub wersja: EPB VC8HC001 013 0001

Kodowanie: 0000011

Kod serwisu: WSC 05311 000 00000

VCID: 21439E15F8979E100E2

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

 

02429 - Prawy silnik hamulca postojowego (V283); nie osiągnięta siła napięcia

002 - Dolna wartość skrajna przekroczona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01110010

Priorytet błędu: 6

Czestooa błędu: 2

Wew.licznik błędów: 143

Przebieg: 93136 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2000.00.00

Czas: 14:51:27

 

Ramka zamrożona:

Napiecie: 7.66 V

Zliczanie: 205

 

02433 - napiecie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283)

012 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona

Ramka zamrozona:

Stan błędu: 11111100

Priorytet błędu: 1

Czestooa błędu: 40

Wew.licznik błędów: 143

Przebieg: 93136 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2000.00.00

Czas: 14:50:58

 

Ramka zamrozona:

Napiecie: 13.15 V

Zliczanie: 87

 

02433 - napiecie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283)

011 - Przerwa w obwodzie - MIL zapalona

Ramka zamrozona:

Stan błędu: 11111011

Priorytet błędu: 1

Czestooa błędu: 1

Wew.licznik błędów: 154

Przebieg: 93392 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2000.00.00

Czas: 14:46:09

 

Ramka zamrozona:

Napiecie: 11.59 V

Zliczanie: 117

Ktoś może wie o co chodzi? Bezpiecznik ? Jeżeli tak to który bo sprawdzałem i wszystkie ok (z prawej i lewej strony deski oraz pod maska).

A może sterownik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po naprawie jechales tym autem choć z 200 metrów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nadal stoi na podnośniku.

Odpowietrzylem i i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to poskładaj i się przyjedz. Już o tym pisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmiga jak szalony. Błędy skasowane. Spokój na tablicy rozdzielczej. :beach:

Nie doczytałem gdzieś na forum o tym ale jest 52 strony z wiadomościami i może dlatego.

Wielkie dzięki za pomoc Kotii - Piotrek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pojawiło mi się coś takiego dwa razy otóż :

Gdy zostawiłem auto na ręcznym i odpaleniu samochodu zapaliło się żółte P i czerwony znak ręcznego sygnał dźwiękowy i napis PARKING BREAK FAUL SEE MANUAL. Tylko ze nic nie migało zwolniłem ręczny i odrazy odpuścił bez żadnego problemu .

Czy to oznacza ze się psuje ręczny???dodam ze odrazy odpuszcza CO TO MOŻE BYĆ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to diagnostyka. Podpiąć vcds i sprawdzić napisać jaki błąd zrobić test itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem po prostu tosie pojawiło raz i po dwóch tygodniach jeszcze raz teraz jest ok zastanawiam się czy to coś poważnego może być .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie początek standardowej usterki zatartej przekładni planetarnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kosztowna jest naprawa na czym to polega?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczesniejsze posty zdradza Ci te tajemnice.

Edytowane przez atp2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no u mnie jak wymieniali w aso nie widać żadnych pęknięć chętnie bym je sprzedał
masz jeszcze te silniczki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności