koblant Zgłoś #241 Napisano 14 Grudnia 2012 no u ciebie Bartek jeden imbus jest znacznie bardziej wytarty jak u mnie, ale pytanie czy jak auto wyjechalo z salonu z fabryki to tez jest jakis luz ---------- Dodano o 21:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:20 ---------- u mnie imbus był tez wytarty delikatnie po środku chyba tam gdzie łapie te pompka to normalne ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
batman Zgłoś #242 Napisano 19 Grudnia 2012 byłem dzisiaj vw i wymienili mi zabierak pompy oleju gniazdo ok fotografia poniżej radze do niego zaglądać bo chyba jest z plasteliny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #243 Napisano 19 Grudnia 2012 jaki nalot??? ile aso cie skasowało bo mnie chcieli 1000zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
batman Zgłoś #244 Napisano 19 Grudnia 2012 jaki nalot??? ile aso cie skasowało bo mnie chcieli 1000zl 197000km cena 294 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #245 Napisano 20 Grudnia 2012 (edytowane) 197000km cena 294 zł 197000 km nalotu i gniazdo ok ? nie powiedziałbym ;P sam zabierak kosztuje w ASO tylko 16 zł więc skąd taka cena? btw. czym robiłeś te zdj ? ostrość niebyt dobra... Edytowane 20 Grudnia 2012 przez CargoHS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #246 Napisano 20 Grudnia 2012 zdjęcie miski to 2-3 godziny, i za to ta cena, ja kiedyś płaciłem podobnie. co do gniazda - różnie to bywa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #247 Napisano 20 Grudnia 2012 197000km cena 294 zł sam zabierak kosztuje w ASO tylko 16 zł więc skąd taka cena? części + robota to i tak dobra cena jak na ASO , roboty nie ma za dużo , ale jedno powiem że bez dobrych narzędzi lepiej dać spokój , kto sam wymieniał wie oco kaman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal8844 Zgłoś #248 Napisano 2 Stycznia 2013 a gdzie nasz kolega "michał8844"??czy odpisze od kogo dostał wałek który się nie "kręci"?? Witam Wałek brałem od Ciebie kolego. Było to już jakiś czas temu, być może dlatego nie pamiętasz. Odesłałem wałek z powrotem a Ty zwróciłeś mi pieniądze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaw8 Zgłoś #249 Napisano 4 Stycznia 2013 Wczoraj zrobilem przeglad w ASO, przy okazji zlecilem wymiane zabieraka, jak widac na zalaczonych obrazkach okazalo sie byc to koniecznoscia. Auto z udokumentowanym przebiegiem 165tys jezdzilo tylko w Polsce. Sadze ze jego koniec nastapil by wkrotce. Niestety nie wiem w jakim stanie jest gniazdo ale mam nadzeje ze do nastepnego przegladu LL wytrzyma wtedy zmeniam caly walek. Zalecam sprawdzenie jesli tylko macie ku temu sposobnosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość donvit Zgłoś #250 Napisano 13 Stycznia 2013 Mam innny problem chodź związany z tematem Wymieniłem zabierak na nowy za 15zl (stary nie było tragedii jeszcze by chodził dodam auto ma 210tys przebiegu) wałek i jego gniazdo w dobrym stanie Wszystko poszło gładko. Następnie test wszystko działa bajka tylko pojawiły się wibracje na wolnych obrotach. I tutaj moje pytanie czy ktoś mi podpowie jak ustawić wałki wyrównoważające z wałem korbowym? (jakieś zaćmienie bądź pewność siebie nie podpowiedziała mi ze trzeba przynajmniej poznaczyć a jeszcze lepiej zblokować zębatki) Same wałki te z łopatkami są na 100% tak samo ustawione tylko przeniesienie napędu z wału korbowego na wałki jest źle ustawione. Są jakieś znaki? czy inne sposoby na ustawienie. Proszę o pomoc. kod silnika to BRF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #251 Napisano 13 Stycznia 2013 (edytowane) kolego poczytaj trochę, było już omawiane przy okazji, od ok. 38 strony: - rozrząd na 0, - brzuszki wałków w dół. Edytowane 13 Stycznia 2013 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #252 Napisano 29 Stycznia 2013 (edytowane) Nie wiem ile razy pisałem to już na forum, ale powtórzę po raz setny (nie tylko w tym temacie). Nie jestem pewny roczników które podałem, te musicie sobie sprawdzić sami., celowo piszę około, bo sam rocznik jest nieistotny tylko numer seryjny auta. Problem napędu pompy oleju dotyczy tylko 2.0 TDI, 1.9 jest ok. 1. Rocznik około 2005 roku miał napęd łańcuchowy oraz krótki zabierak 77mm. I łańcuch i zabierak są bardzo wadliwe i o oba wymagają specjalnej troski i przeróbek. 2. Od roku około 2006 (patrz rozpiska vinów na początku tematu) do roku około 2009 był napęd zębaty (koła zębate), ale zabierak dalej krótki. Same koła są prawie bezawaryjne i nie wymagają interwencji (oprócz akcji serwisowej), ale zabierak 77mm i gniazdo dalej się zużywa i trzeba je naprawiać. Od razu uprzedzę inne pytanie: "Mam auto z 2006 roku, czy mam koła zebte czy nadal łańcuch?" Odpowiedź jednego kolegi z forum (ormowiec, post 28, strona 2): "Możecie sami sobie sprawdzić VIN, pisałem wcześniej numery ale chyba nie wszyscy kumają.Od tych numerów VIN passaty wyjeżdżały z napędem kołami zębatymi: ...6E090001 oraz ...6P070001 Początek VIN jest nieistotny, liczy się ostatnie 8 znaków Dlaczego są dwa numery? na przykładzie wcześniejszych postów: WVWZZZ3CZ6E055419 - jest 6E czyli patrzysz na numer zaczynający się od 6E, dalej masz 055419. 055419 jest mniejsze (wcześniejsze) od 090001 czyli ten pasek wyjechał z fabryki z napędem łańcuszkowym. Drugi przykład: WVWZZZ3CZ6P022000 przy 6P montowali koła zębate od numeru seryjnego 070001, w powyższym jest 022000, czyli to autko też wyjechało z fabryki z napędem łańcuszkiem. Trzeci przykład: WVWZZZ3CZ6P112400 112400 jest większy (młodszy) od 070001 więc ten passat ma napęd kołami zębatymi. Żeby było jasne, napęd łańcuchem mógł zostać zastąpiony kołami zębatymi w akcji serwisowej przez poprzedniego właściciela Twojego auta." 3. Od roku około 2009 napęd jest pozbawiony większych wad i nie wymaga interwencji, są koła zębate i zabierak długi 100 mm. Wszystkie inne auta 2.0 TDI mają wadliwe elementy napędu pompy oleju. Problem dotyczy VW oraz zapewne wszystkich pobocznych marek, oraz producentów kupujących złomowate TDI od VW. po 4. Znowu pragnę odpowiedzieć wyprzedzająco kolegom, którzy albo nie czytali wcale, albo czytali niedokładnie. Pytanie "jak ustawić wałki wyrównoważające?" Odp. od "kolegi tomka" (strona około 17 oraz 38): http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-napedu?p=1417845&viewfull=1#post1417845 1-szy, 4-ty tłok góra, wałki w module ułożyć w loży tak jak przedstawiam na zdjęciu.Po zamknięciu modułu(13 torksów na pokrywie) i dokręcaniu go do bloku należy ustawić dłuższy wałek wyrównoważający z wcięciem w tylnej części(półksiężyc) tak aby zerkał pionowo w dół(nie jest potrzebny przyrząd z serwisu).Tym samym przeciwwagi("brzuszki")idą do góry. Jeśli w tym powyższym jest błąd to niech ktoś poprawi, pisałem na szybko i już sam zapomniałem jak z tymi gratami jest. Jak jest ok, to może admin to gdzieś podwiesi, bo ten temat to śmietnik a są zadawane w kółko tylko 3 pytania. Ciągle ktoś o to pyta albo tutaj, albo w innym wątku. nie pytajcie już więcej o to bo szlag człowieka trafia, cały temat jest zaśmiecony tym samym pytaniem a wszystko było już STO RAZY napisane. Edytowane 29 Stycznia 2013 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemyslawch Zgłoś #253 Napisano 29 Stycznia 2013 Pod miską nie ma uszczelki, jest ona na silikon, ale ile go trzeba i jaki to nie pomogę bo to robił mój mechanik. w vw nazywają to pastą uszczelniającą, w etce klej/Uszczelniacz silikonowy miski olejowej - oznaczenie D 176 404 A2 (93G) - silniki 2.0 4 cylindry lub D 176 501 A1 - silnik 6 cylindrów lub D 176 600 A1 - silnik poniżej 2.0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Attis3 Zgłoś #254 Napisano 2 Lutego 2013 (edytowane) No i wymieniłem... Gniazdo nie wygląda źle ale szału nie ma, zabierak trochę wybity - poniżej zdjęcia do oceny: Niestety mam teraz dużo poważniejszy problem i bardzo Was proszę o POMOC!! Po złożeniu wszystkiego było ok. Dzisiaj robiłem trasę i po rozgrzaniu silnika usłyszałem niepokojące ocieranie - jak na moje amatorskie ucho to słychać jak dwumasa ociera o obudowę. I teraz pytanie - czy mogłem zbyt mocno dociągnąć skrzynię (trzema śrubami 19) do miski i przyciągnąć zbyt mocno obudowę do koła?? Jeżeli nie to macie może jakieś sugestie??? Dodam, że problem występuje gdy silnik osiągnie więcej niż 80 stopni. Dodaję link do filmu obrazującego to co się dzieje: http://w628.wrzuta.pl/film/1guKZ30zM6c/mov_0124 Gdzieś na niemieckim forum znalazłem, że mogła się wygiąć uszczelka stalowa między skrzynią a silnikiem i teraz dwumas o nią ociera. Myślicie że to możliwe? Edytowane 3 Lutego 2013 przez Attis3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #255 Napisano 3 Lutego 2013 Teraz ja zapytam A jak to jest ze zbierakiem w silnikach TDI-CR??? czy słyszał ktoś o przypadkach zbieraka??? Ja mam CBBB z 2008r niedługo 100tyś stuknie ale zaczynam się niepokoić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Attis3 Zgłoś #256 Napisano 4 Lutego 2013 Wiesz co, sam tego nie robiłem, ale skrzynia nie jest przymocowana do bloku silnika za pomocą tylko miski olejowej. Żeby się opuściła musiałbyś ją całkowicie poluzować. Chyba. Ciągle jest ten dźwięk? Może zostawiłeś jakąś nakrętkę w obudowie? Wszystkie śruby są zakręcone na swoje miejsce - sprawdzałem dwa razy... Pytanie tylko jak jest z uszczelnieniem między skrzynią a miską - jest tam metalowa uszczelka - czy ktoś wie czy ona jest jakoś dzielona? Jakaś jej część mogła wpaść do skrzyni? Na zimnym nie ma - dopiero po pracy go rozgrzeję i wjadę na podnośnik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #257 Napisano 12 Lutego 2013 a ja profilaktycznie przy wymianie oleju wymieniłem wałek , poprzednio nie zdążyłem Silnik, który kupiłem miał coś koło 50 tysi (niby 43), wałek wygląda praktycznie idealnie, po za tym, że krawędzie lekko się błyszczą. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin120975 Zgłoś #258 Napisano 13 Lutego 2013 U mnie padło po 160 tyś. Mogłem to zrobić troszkę taniej, profilaktycznie przy wymianie oleju i filtra, a tak olej po 3 tyś był wymieniony ponownie. I tak dobrze się skończyło bo nie doszło do zatarcia silnika. Pamiętajcie, że po komunikacie o braku ciśnienia nie ma co kombinować tylko laweta i warsztat!!!! No i jeszcze jedna sprawa, komunikat pokazuje się dopiero po osiągnięciu pewnych obrotów, więc jak wyłączymy zapłon i ponownie uruchomimy silnik to komunikatu od razu nie wywali, można mieć złudną nadzieję, że się samo naprawiło:) i po dłuższej nawet delikatnej, na niskich obrotach jeździe mieć do regeneracji turbo albo szukać nowego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pjakima Zgłoś #259 Napisano 13 Lutego 2013 Dokładnie też tak miałem. Wywaliło komunikat, zgasiłem auto, odpaliłem widząc stację benzynową 200 m dalej na którą chciałem zjechać, nie chciałem zostawiać auta na poboczu, miejsce było nieciekawe, jeden pas, wysepka, zablokowałbym pewnie jakiegoś tirowca. Do stacji dojechałem, komunikat pojawił się ponownie ... i usłyszałem ciekawe "metaliczne syczenie" z turbo ... Silnik ocalał ale turbo poszło się paść ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #260 Napisano 25 Marca 2013 I na to pytanie nikt nie udzieli 0/1 odpowiedzi przeczytaj watek Odpowiedź jest prosta: -kupiłeś 2.0 tdi w naszym ukochanym kraju i jeździsz krótkie trasy(zrób to przy ok 100 tyś) -kupiłeś na zachodzie z przebiegiem ok 200 tyś(zrób to natychmiast) Jeśli masz smykałkę do mechaniki i chwilę wolnego czasu to spuść olej,zdejmij miskę,wyciągnij zabierak,odkręć dwa torxy od pompki i zobaczysz na czym stoisz-to nic nie kosztuje..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach