vvv Zgłoś #401 Napisano 23 Maja 2011 (edytowane) Miałem to samo tz.olej był w całym dolocie więc zaślepiłem króciec przy turbo a odme wrzuciłem do buteleczki wcześniej wyczyściłem wszystkie węże łącznie z EGR i tak przelatałem około 1000km węże stały się suche czyściutkie ale minus taki że, buczał i kopcił jeśli tylko się zatrzymałem czułem spaliny w kabinie to mnie bardzo wkurzało Czy ja wiem z tym buczeniem , nie wydaje mi sie zeby mi buczał ( z opcją butelki ) Tak czy tak wg mnie lepiej jest z butelką pod maską , w okolicach za prawą lampą , bo nie śmierdzi tak jak wywalisz przewód na zewnątrz . W komorze silnika sie to gubi bo wentylator to rozdmuchuje . Czyścił ktoś EGR w takim modelu jak mój ? troche to inaczej chyba tam wygląda od góry niż w 1.9tdi , nie wiem ... No i zabrałem sie za czyszczenie EGR , syf max , odkręcona ta przepustnica ( klapa ) i EGR . Wszystko wyczyszczone tylko że ... Czy ktoś sie zastanawiał nad tym ze wyczyszczenie EGR to bardzo fajnie itd - ale taki sam syf jest w kol ssącym . I co ? Jak to czyscić ( znaczy chyba drapać ) żeby nie wpadło nam to wszystko w dół na zawory ? No wiadomo ze mozna wyjąć kol ssący , no ale to juz troche paranoja . Ale jakby pomyslec o tym jak jest zawalony syfem EGR po ok150tkm lub 200tkm to można sobie wyobrazic jak sie zmniejszyła średnica kanałów kol.ssącego . To jaka bedzie ta średnica przy 300tkm albo dalej ? Wg mnie diesel'e są teraz robione ekologicznie i w sposób żeby sie same zabiły od środka . Po drugie , jak to jest ze jesli działa EGR i mieszają sie spaliny z oparami oleju to tworzy sie właśnie ten osad w kol ssącym. A jak odepniemy odme od obiegu i zamkniemy EGR to wszystko zaczyna sie tam max suszyć , i czy nie bedzie przypakiem tak ze ten syf wysuszony , już nie lepki, zacznie sie odłupywać i kruszeć z powodu braku ( na olejania go ) z odmy i zaczną te kawałki ( węgla ) wpadać na zawory ? Sensowne było by tak naprawde wyczyścić cały dolot , EGR , potem go zaślepić , wyjąć kolektor , też go max wyczyścić , i odpiąć odme . Albo po zakupie nowego diesla , od razu to zrobić A w przypadku problemu z odmą , dymmienia , stosowania seperatorów itd , to nie wiem czy nie jest ważniejsze zamknąć EGR , a odme naet zostwić , bo jesli te opary ( olej ) nie bedzie sie mieszał z powietrzem spalonym z EGR'a to nie bedzie sie tworzył ten twardy osad . Jedynie troche oleju lub oparów do spalenia . Tak mi sie wydaje Edytowane 23 Maja 2011 przez vvv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #402 Napisano 30 Maja 2011 Witam wszystkich! mam takie pytanie przeczytałem cały wątek i mi się zaczyna wszystko mieszać, nie znam się za dobrze na mechanice więc proszę o wyrozumiałość, mam taki problem, zauważyłem ostatnio że mam brudne od oleju kilka miejsc konkretnie EGR, intercooler na dole i przy turbinie te gumowe rury które się łączą z odmą i tą metalową rurą idącą do intercoolera, przy EGR jest to w taki jakby czysty olej a w pozostałych zasyfiony, z tego co wyczytałem to w układzie dolotowym nie powinno być oleju(dopuszczalne śladowe ilości) wyczytałem też że najczęściej przyczyną tego jest regulator ciśnienia znajdujący się w pokrywie zaworów, i tu moje pytania: 1) czy kupując nową pokrywę zaworów i czyszcząc układ dolotowy można być pewnym pozbycia się problemów? 2) czy olej znajdujący się w tym układzie ma wpływ na pracę silnika i osiągi? 3) czy turbina też może przepuszczać olej i jeśli tak czy można odczepić tą gumową rure od turbiny i odpalić silnik i np przystawić kartkę papieru żeby zobaczyć czy nie pluję olejem? czy nic się nie stanie? Dodam jeszcze że nie ma jakiś ubytków oleju od wymiany do wymiany schodzi z max na min czasem ciut doleję ale rzadko więc skąt tego syfu tyle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #403 Napisano 30 Maja 2011 1) czy kupując nową pokrywę zaworów i czyszcząc układ dolotowy można być pewnym pozbycia się problemów? Olej wycieka odmą przez wadę konstrukcyjną tej pokrywy - kupno nowej zlikwiduje problem, ale tylko na jakiś czas. 2) czy olej znajdujący się w tym układzie ma wpływ na pracę silnika i osiągi? Jeśli są tam jego śladowe ilości to ma to raczej małe znaczenie dla silnika. Większe ilości natomiast mogą osadzać się na zaworze EGR (przyblokowując go), a także w kolektorze ssącym (utrudniając przepływ powierza). Pewnie jeszcze jest kilka skutków o których zapomniałem... 3) czy turbina też może przepuszczać olej i jeśli tak czy można odczepić tą gumową rure od turbiny i odpalić silnik i np przystawić kartkę papieru żeby zobaczyć czy nie pluję olejem? czy nic się nie stanie? Pewnie, że może przepuszczać olej, choć nie powinna. Nie wiem czy to jest do końca dobry pomysł na sprawdzenie turbiny. Może zaczekaj na inne podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #404 Napisano 31 Maja 2011 na uruchomionym silniku odkręcam korek od oleju w pokrywie zaworów i kładę go w dziurze i skacze od ciśnienia, które jest wyrzucane z silnika. Na pewno tak nie powinno być, tylko co jest przyczyną tak dużego ciśnienia w silniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #405 Napisano 31 Maja 2011 Wszystkie PD tak mają i to normalne o ile nie lecą wyraźnie chmury spalin, zobacz czy po wyjęciu miarki oleju nie chlapie z stamtąd bo wtedy już gorzej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #406 Napisano 31 Maja 2011 zobacz czy po wyjęciu miarki oleju nie chlapie z stamtąd bo wtedy już gorzej... z tego co pamiętam to trochę chlapie - co może być przyczyną i jakie rozwiązanie? dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #407 Napisano 31 Maja 2011 o ile nie lecą wyraźnie chmury spalin a u mnie lecą .... i co teraz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #408 Napisano 31 Maja 2011 (edytowane) Cytat:Napisał matriks87 Zobacz post1) czy kupując nową pokrywę zaworów i czyszcząc układ dolotowy można być pewnym pozbycia się problemów? Olej wycieka odmą przez wadę konstrukcyjną tej pokrywy - kupno nowej zlikwiduje problem, ale tylko na jakiś czas. Wiec co najlepiej zrobić na te wycieki? Cytat:Napisał matriks87 Zobacz post 2) czy olej znajdujący się w tym układzie ma wpływ na pracę silnika i osiągi? Jeśli są tam jego śladowe ilości to ma to raczej małe znaczenie dla silnika. Większe ilości natomiast mogą osadzać się na zaworze EGR (przyblokowując go), a także w kolektorze ssącym (utrudniając przepływ powierza). Pewnie jeszcze jest kilka skutków o których zapomniałem...Cytat:Napisał matriks87 Zobacz post 3) czy turbina też może przepuszczać olej i jeśli tak czy można odczepić tą gumową rure od turbiny i odpalić silnik i np przystawić kartkę papieru żeby zobaczyć czy nie pluję olejem? czy nic się nie stanie? Pewnie, że może przepuszczać olej, choć nie powinna. Nie wiem czy to jest do końca dobry pomysł na sprawdzenie turbiny. Może zaczekaj na inne podpowiedzi. no to czekamy na dalsze komentarze Edytowane 31 Maja 2011 przez matriks87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #409 Napisano 1 Czerwca 2011 Mój kolektor moczył sie w ropie przez dwa dni I jest idealny . Odmy juz nie zapinam bo wrazenie jest takie ze śladowe ilości oleju i oparów tam idą , ale z biegiem kilometrów i czasu - zbiera sie tego cała masa + oczywiscie mieszanie sie ze spalinami EGR . Którego u mnie nie da sie poprostu zaślepić Ustawiał może ktoś w BGW 2.0tdi 136KM EGR na kompie ? ---------- Post added at 07:58 ---------- Previous post was at 07:48 ---------- Wiec co najlepiej zrobić na te wycieki? Wyjąć odme i wsadzić do butelki tak jak było opisane lub Oil Catch . A inna juz sprawa że jak sie konkretnie wyczyści cały układ dolotowy to minie sporo czasu zanim sie zasyfi do stanu takiego jak przed czyszczeniem . Niech kazdy sie zastanowi czy komuś wcześniej sie chciało w waszych autach go czyścić . Zazwyczaj kązdy to olewa . Ludzie stwierdzają że najwidoczniej to tak ma być i auto sa po to żeby jeździć a jak sie wkońcu zapcha dolot max to pojadą do mechanika hehe który wyczyści na szybko tylko tak , żeby jakiś tam przelot był . Nie każdy lubi auta , wiekszość ludzi zwyczajnie je posiada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #410 Napisano 26 Lipca 2011 Hej! jesli chodzi o to czarne pudelko na klawiaturze zwane dalej odma, to czy w srodku maja byc jakies zaworki, membrany itp. U mnie jest pusto, wolne przeloty, skrzynia korb.-klawiatura-rura do turbo, mozna dmuchac we wszystkie strony. Moze ktos ja rozprul ?? AFN, przewod od skrzyni bez odolejacza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dommel Zgłoś #411 Napisano 7 Sierpnia 2011 W temacie czyszczenia kolektora dolotowego: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=-Sfp9jPpE-k[/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris PL Zgłoś #412 Napisano 31 Sierpnia 2011 Witam, chciałbym się podzielić z wami moimi obserwacjami odnośnie separatora. Od kilku miesięcy mam założony separator (lublin) ,założyłem przezroczyste przewody do obserwacji całego usrojstwa:fajny. Po przejechaniu ok 5000km zauważyłem w przewodzie (tym wychodzącym z separatora) niewielkie ilości oleju. Dodam że większość oleju ścieka do pojemnika ale jednak coś nie zostaje odseparowane, i teraz nie wiem czy mój problem z odmom jest tak duży czy jest coś nie tak z separatorem. Czy ktoś z was zauważył coś takiego u siebie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #413 Napisano 31 Sierpnia 2011 Moim zdaniem jakieś nie wielkie ilości zawsze się przedostaną i nie należy się tym martwić. U mnie wąż idący już do turbiny ponad rok był czysty w środku, teraz widzę, że coś tam się pobrudził od środka, ale są to śladowe ilości i uważam to za jak najbardziej normalne. No i pewnie tez uzależnione to jest od tego jak bardzo odma puszcza i jak auto jest użytkowane: krótkie czy długie trasy, styl jazdy. Wiadomo, że im wyższe obroty tym więcej oleju wyssie i tym więcej może separator nie wyłapać. Moim zdaniem nie masz się czym przejmować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris PL Zgłoś #414 Napisano 1 Września 2011 A ja myślałem że to będzie złoty środek na odmę:dupablada, może kiedyś skuszę sie na wymiane całej pokrywy, choć i to nie musi być pewne rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #415 Napisano 1 Września 2011 Ale całkiem suchy dolot przy turbinie to tez nie dobrze, według co po niektórych, a założenie separatora na pewno pomaga i to sporo. Wykosztujesz się na nową pokrywę i też nie będziesz miał 100% sucho, a po czasie wróci do normalności, czyli lania olejem ile wlezie. Nawet w silnikach bez turbiny przy odmie zawsze pochlapane jest od oleju-chcesz mieć całkiem sucho to odłącz odmę całkowicie. Ja osobiście wybieram opcję z separatorem i na pewno go nie wywalę z auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris PL Zgłoś #416 Napisano 2 Września 2011 Separator w moim pasku zostaje, poprostu myślałem że powinien on odseparować cały olej :hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damianlechocki Zgłoś #417 Napisano 5 Września 2011 Witam mam problem nie dawno kupiłem passata zrobiłem rozrząd sprawdziłem olej i było poniżej minimum więc od razu odkręciłem korek spustowy i wymieniłem na nowy olej oraz filtr .Problem polega na tym ze po każdej jeździe na misce widac zaciek oraz krople oleju gdy odjeżdżam na ziemi jest plamla 2 na 2 cm oleju oczywiscie po jednym dniu mokra jest tez poduszka trzymająca silnik dodam że przewody wyglądają sucho dodałem załączniki aby pokazac jak sprawa wygląda:dolamam:dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #418 Napisano 5 Września 2011 A co to ma wspólnego z odmą? szukaj wycieku oleju ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damianlechocki Zgłoś #419 Napisano 7 Września 2011 siemano do mojej b5 passat 1999 1.9tdi 90km bedzie pasowała ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #420 Napisano 7 Września 2011 siemano do mojej b5 passat 1999 1.9tdi 90km bedzie pasowała ?? To powinno byc to;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach