Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem ten wątek praktycznie w całości bo mam u siebie problem z ubytkami oleju i sam już nie wiem co robić. Auto posiadam od pół roku, zdążyłem już wymienić uszczelkę pod głowicą z planowaniem oczywiście, miesiąc temu turbinka regenerowana, a olej jak uciekał tak ucieka. Zostaje jeszcze wymiana pokrywy zaworów, ale zastanawiam się czy jest możliwe, żeby przez odmę uciekało aż tyle oleju, bo u mnie jest to prawie litr na 1000km.

Większość pisze, że po zamontowaniu dodatkowego separatora lub OCL ilości wyrzucanego z silnika oleju były zdecydowanie mniejsze, więc może trzeba szukać przyczyny w innym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem ten wątek praktycznie w całości bo mam u siebie problem z ubytkami oleju i sam już nie wiem co robić. Auto posiadam od pół roku, zdążyłem już wymienić uszczelkę pod głowicą z planowaniem oczywiście, miesiąc temu turbinka regenerowana, a olej jak uciekał tak ucieka. Zostaje jeszcze wymiana pokrywy zaworów, ale zastanawiam się czy jest możliwe, żeby przez odmę uciekało aż tyle oleju, bo u mnie jest to prawie litr na 1000km.

Większość pisze, że po zamontowaniu dodatkowego separatora lub OCL ilości wyrzucanego z silnika oleju były zdecydowanie mniejsze, więc może trzeba szukać przyczyny w innym miejscu.

 

 

ja bym poszukał raczej rozwiazania w pierscieniach jesli turbo masz dobre. Litr na tysiac dosc spora dawka:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz pewność że turbawka była dobrze zrobiona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam tego nie robiłem, więc 100% pewności nie mam ale auto zbiera się dosyć żwawo więc raczej powinno być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale auto zbiera się dosyć żwawo .
O niczym to nie świadczy,zbierze sie jeszcze lepiej jak turbulum poda olej na dolot.Trzeba przejrzeć caly dolot-jak będzie dużo oleum to turbina,wydech-musi być ślad czyli zaolejenie jeśli turbina daje olejem w wydech,dolot do turbiny i część zimna turbulum-jeśli tam dużo oleju to odma,jakoś w te pierścienie nie chce mi sie wierzyć choć nie mówie że to nie możliwe,ale jaki musi mieć przebieg skoro np. u mnie przy licznikowych 280 Kkm czyli rzeczywistych 400-500 Kkm wurabia sie w jakiś 800 ml na 1000 km?.Skoro żre tyle oleju 1l / 1000 km to musi być ślad gdzieś na silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto ma w tej chwili 230tys. na liczniku. Było do grudnia 2008 serwisowane w Niemczech i ostatni wpis w książce miał 167tys.(sprawdziłem również zgodność wpisów z tym co mają w kompie w vw i niby się wszystko zgadza) Kupiłem je z przebiegiem 220tys. w maju tego roku. Sprawdzę ten wydech czy jest zaolejony ale mam dość dużo oleju (tzn. całe rury dochodzące do IC) są mokre i w ich dolnej części stoi olej. Nie sprawdzałem jeszcze samego IC ale podejrzewam, że w nim też znajdę sporą ilość oleju. Ogólnie jestem laikiem w tych sprawach i wiem tyle co przeczytam tutaj, a z tego co przeczytałem podejrzenia spadają na walnięty separator w pokrywie przez co odma jest zawalona olejem. Nie zauważyłem, też żadnych wycieków, nie ma plam pod autem, a sama głowica i turbina czyściutkie ( po wymianie uszczelki i turbo przejechane ponad 2tys.) Gdzieś tam minimalny wyciek przy EGR i przy uszczelce ale to są naprawdę śladowe ilości.

dodatkowo jak w temacie olej się poci na pokrywie zaworów. A może być jeszcze tak, że będą i pierścienie i separator. Oby nie:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no fakt pierścienie przy takim przebiegu to raczej odpadają. ale nie wiemy jak traktowane auto było u poprzedniego właściciela. Musisz sprawdzić dokładnie turbo...ono potrafi wciągnąć naprawdę duże ilości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej jestem raczej laikiem, więc powiedźcie mi jak na 100% w warunkach domowych mogę sprawdzić czy to faktycznie turbina, pojechać do mechaniora i ew. egzekwować reklamację bo koszt regeneracji był raczej niemały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz kompresje na tłokach + próba olejowa. kosz niewielki około 100zł. bedziesz miał pwnosc czy to pierscienie czy nie.

a na turbo musisz miec gwarancje. od jakiego czasu Ci bierze tyle oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od jakiego czasu Ci bierze tyle oleju?

tak na prawdę to nie wiem bo jak go kupiłem to od razu wymieniłem filtry i olej, w tym okresie za wiele nie jeździłem i nie kontrolowałem też poziomu oleju, a po jakichś 2 miesiącach padła uszczelka pod głowicą( ubytki płynu chłodniczego) i dopiero po tym akurat miałem wyjazd na wakacje zrobiłem jakieś 1500 km, wróciłem do domu i na drugi dzień zapaliła mi się kontrolka od oleju. Od tego momentu zaczęły się problemy:)

 

Umówiłem się na przyszły tydzień do mechanika na reklamację, zobaczymy co mi powie.

Edytowane przez gorgi79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc, mechanior sprawdził jeszcze raz turbinę i z całą pewnością stwierdził, że turbo nie bierze oleju i nie ma też żadnego wycieku, ale nie był mi w stanie powiedzieć dlaczego tyle bierze oleju.

Jak nazbieram trochę ksaski to się chyba zdecyduję na wymianę tej pokrywy zaworów, może to jednak coś pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli turbo sprawdzone i nie puszcza oleju a dolot w oleju to albo mechanik kłamie albo odma daje w dolot.

Przez uszczelkę klawiatury nie wydmucha ci kolego litra oleju na 1000 km jeżeli piszesz że śladowo tam coś poci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź separator oleju czyli odme!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czym taka odme wyczyscic? benzyna ekstrakcyjna np??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cały czas mam w zbiorniczku odmy wode. zbiera sie tam a przy mrozach zamarza. [ATTACH=CONFIG]72455[/ATTACH] chciałem wyrzucic ją. w miejscu koncowym gdzie znajduje sie ta odma [ATTACH=CONFIG]72456[/ATTACH] wsadzić puszkę. Ale jak i czy zaślepić dziure która idzie do filtra powietrza i jednocześnie do TURBO. prosze o odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślepić musisz, bo poleci Ci cały syf z zewnątrz do turbiny.

 

Ja u siebie odkręciłem pokrywę zaworów, wyczyściłem, przedmuchałem, to samo zrobiłem z odmą. Zobaczymy co będzie dalej.

Edytowane przez gorgi79
dopi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakladal ktos separator do silnika AWX z "pelna" oslona silnika?, no z tego co widze, to kazdy ma krotszy ten lewy bok :[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest krótszy bok osłony ze względu na to, że automat ma chłodnicę egr i inna osłona się nie zmieści. Ale dłuższa osłona też nie stanowiła by problemu-jesli się nie zmieści jak jest, tą kątówka z cieniutką tarczą i już masz osłonę z krótkim bokiem ;) Gorzej w drugą stronę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, ale niechce ucinac :/

pewnie cos wykombinuje, wczoraj robilem przymiarke i pewnie trzeba bedzie wykozystac ten wezyk co jest w oryginale, ale da rade ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak, ale niechce ucinac :/

pewnie cos wykombinuje, wczoraj robilem przymiarke i pewnie trzeba bedzie wykozystac ten wezyk co jest w oryginale, ale da rade ;)

też nie ucinałem, jeździłem bez osłony, pomimo że wykorzystałem do połączeń oryginalną rurkę odmy. Weź pod uwagę to aby nie stworzyc tymi wężykami zbytniego "labiryntu" i miejsca gdzie mogłaby zostawać woda, bo może sie tam wydzielać troche wilgoci. U mnie separator spełniał swoją rolę jako separator oleju, ale kompletnie sie nie sprawdził ze względu na wydzielanie sporej ilości wody, która w połaczeniu z olejem tworzy masełko - to w dużej mierzez sprawa trybu w jakim użytkuje samochód, prawie zawsze krótkie odcinki z niedogrzanym motorem.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności