Skocz do zawartości

gorgi79

  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O gorgi79

  • Urodziny 23.08.1979

Informacje osobiste

  • Imię
    gorgi79
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Szamotuły

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 2.0 TDI-PD 136KM (BGW)
  • Rok produkcji
    2005
  1. Pisząc "pasuje idealnie" miałem na myśli jego długość oraz to, że jest identycznie poskręcany jak oryginał. Natomiast różnica polega na tym, że złączka od strony turbiny w moim wężu jest taka sama jak ta od strony intercolera, a w oryginalnym jest w środku zamontowane coś w rodzaju jakiegoś tłumika. Dokładnie przyjrzyj się zdjęciom w necie widać to wyraźnie. Po wymianie przejechałem już ok 1000 km i póki co nic się nie dzieje, wydaje mi się natomiast, że auto jest trochę żwawsze.
  2. http://allegro.pl/passat-b5-waz-rura-turbiny-przewod-3b0145828k-bgw-i2922964398.html Ja po kilku miesiącach poszukiwań kupiłem w końcu wąż z powyższego linka. Wczoraj go zamontowałem, pasuje idealnie tylko różni się złączką od strony turbiny. Pojeżdżę i zobaczymy czy będzie to miało jakiś wpływ na auto.
  3. To co piszesz jest jak najbardziej logiczne, po dokładnym przyjrzeniu się tym wężom stwierdzam nawet, że różnica polega na tym, że w tym z końcówką "K" jest wmontowany dodatkowy element od wewnątrz i to on właśnie jest przymocowany dodatkową opaską, być może jest jeszcze troszeczkę mniejszy kołnierz. Pytanie tylko czy ten dodatkowy el. ma jakiś istotny wpływ na pracę turbiny, czy związane jest to może z PDFem, którego u mnie już i tak nie ma?
  4. http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/turbolader/index.htm z literką "g" http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/superb/motor-prevodovka/motorove-dily/7104-hadice-spojovaci-superb-i-2004-2008-2-0-tdi.html z literką "k" widać różnice, mój mechanik mówi, że nie pasują ale sam tego nie sprawdzałem. Skoro turbiny są takie same to może pozostaje tylko kwestia samej złączki, a konkretnie jej blokady.
  5. Niestety, nie będzie pasował ze względu na inną końcówkę od strony turbiny. Ja obecnie również poszukuję tego węża ale znalezienie go graniczy niemal z cudem. Nowy w ASO ok. 800pln:( Chyba, że ktoś może przerabiał te węże i da się to jakoś połączyć?
  6. gorgi79

    spadek mocy

    W moim przypadku okazało się, że powodem turbo dziury była gruszka, niby jak się ją ręką poruszało to chodziła dobrze ale jednak po zdjęciu z miejsca gdzie wchodził do niej trzpień wysypywała się rdza. Teraz turbinka bierze praktycznie od samego dołu i wróciła radość z jazdy:D
  7. Niestety pojawiła się u mnie turbo dziura auto ciągnie dopiero po osiągnięciu ok. 3tys. obrotów, postanowiłem w pierwszej kolejności zająć się zaworkiem. Po wyjęciu okazało się, że nie ma u mnie tego metalowego pierścienia i za diabła nie mogę zdjąć białej główki zaworu. Dodam jeszcze, że przykręcony był na jedną śrubę, więc najprawdopodobniej ktoś już przy nim grzebał. Mam pytanie do osób, które czyściły zawór: czy zdjęcie tej białej główki wymaga użycie wielkiej siły, czy powinno zejść raczej bez problemu?
  8. Zaślepić musisz, bo poleci Ci cały syf z zewnątrz do turbiny. Ja u siebie odkręciłem pokrywę zaworów, wyczyściłem, przedmuchałem, to samo zrobiłem z odmą. Zobaczymy co będzie dalej.
  9. Więc, mechanior sprawdził jeszcze raz turbinę i z całą pewnością stwierdził, że turbo nie bierze oleju i nie ma też żadnego wycieku, ale nie był mi w stanie powiedzieć dlaczego tyle bierze oleju. Jak nazbieram trochę ksaski to się chyba zdecyduję na wymianę tej pokrywy zaworów, może to jednak coś pomoże.
  10. tak na prawdę to nie wiem bo jak go kupiłem to od razu wymieniłem filtry i olej, w tym okresie za wiele nie jeździłem i nie kontrolowałem też poziomu oleju, a po jakichś 2 miesiącach padła uszczelka pod głowicą( ubytki płynu chłodniczego) i dopiero po tym akurat miałem wyjazd na wakacje zrobiłem jakieś 1500 km, wróciłem do domu i na drugi dzień zapaliła mi się kontrolka od oleju. Od tego momentu zaczęły się problemy:) Umówiłem się na przyszły tydzień do mechanika na reklamację, zobaczymy co mi powie.
  11. Jak pisałem wcześniej jestem raczej laikiem, więc powiedźcie mi jak na 100% w warunkach domowych mogę sprawdzić czy to faktycznie turbina, pojechać do mechaniora i ew. egzekwować reklamację bo koszt regeneracji był raczej niemały.
  12. auto ma w tej chwili 230tys. na liczniku. Było do grudnia 2008 serwisowane w Niemczech i ostatni wpis w książce miał 167tys.(sprawdziłem również zgodność wpisów z tym co mają w kompie w vw i niby się wszystko zgadza) Kupiłem je z przebiegiem 220tys. w maju tego roku. Sprawdzę ten wydech czy jest zaolejony ale mam dość dużo oleju (tzn. całe rury dochodzące do IC) są mokre i w ich dolnej części stoi olej. Nie sprawdzałem jeszcze samego IC ale podejrzewam, że w nim też znajdę sporą ilość oleju. Ogólnie jestem laikiem w tych sprawach i wiem tyle co przeczytam tutaj, a z tego co przeczytałem podejrzenia spadają na walnięty separator w pokrywie przez co odma jest zawalona olejem. Nie zauważyłem, też żadnych wycieków, nie ma plam pod autem, a sama głowica i turbina czyściutkie ( po wymianie uszczelki i turbo przejechane ponad 2tys.) Gdzieś tam minimalny wyciek przy EGR i przy uszczelce ale to są naprawdę śladowe ilości. dodatkowo jak w temacie olej się poci na pokrywie zaworów. A może być jeszcze tak, że będą i pierścienie i separator. Oby nie:(
  13. Sam tego nie robiłem, więc 100% pewności nie mam ale auto zbiera się dosyć żwawo więc raczej powinno być ok.
  14. Przeczytałem ten wątek praktycznie w całości bo mam u siebie problem z ubytkami oleju i sam już nie wiem co robić. Auto posiadam od pół roku, zdążyłem już wymienić uszczelkę pod głowicą z planowaniem oczywiście, miesiąc temu turbinka regenerowana, a olej jak uciekał tak ucieka. Zostaje jeszcze wymiana pokrywy zaworów, ale zastanawiam się czy jest możliwe, żeby przez odmę uciekało aż tyle oleju, bo u mnie jest to prawie litr na 1000km. Większość pisze, że po zamontowaniu dodatkowego separatora lub OCL ilości wyrzucanego z silnika oleju były zdecydowanie mniejsze, więc może trzeba szukać przyczyny w innym miejscu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności