gorgi79
-
Liczba zawartości
27 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O gorgi79
- Urodziny 23.08.1979
Informacje osobiste
-
Imię
gorgi79
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Szamotuły
Samochód
-
Silnik
B5(3BG) 2.0 TDI-PD 136KM (BGW)
-
Rok produkcji
2005
-
Pisząc "pasuje idealnie" miałem na myśli jego długość oraz to, że jest identycznie poskręcany jak oryginał. Natomiast różnica polega na tym, że złączka od strony turbiny w moim wężu jest taka sama jak ta od strony intercolera, a w oryginalnym jest w środku zamontowane coś w rodzaju jakiegoś tłumika. Dokładnie przyjrzyj się zdjęciom w necie widać to wyraźnie. Po wymianie przejechałem już ok 1000 km i póki co nic się nie dzieje, wydaje mi się natomiast, że auto jest trochę żwawsze.
-
http://allegro.pl/passat-b5-waz-rura-turbiny-przewod-3b0145828k-bgw-i2922964398.html Ja po kilku miesiącach poszukiwań kupiłem w końcu wąż z powyższego linka. Wczoraj go zamontowałem, pasuje idealnie tylko różni się złączką od strony turbiny. Pojeżdżę i zobaczymy czy będzie to miało jakiś wpływ na auto.
-
Czyli jednak nie pasuje
-
To co piszesz jest jak najbardziej logiczne, po dokładnym przyjrzeniu się tym wężom stwierdzam nawet, że różnica polega na tym, że w tym z końcówką "K" jest wmontowany dodatkowy element od wewnątrz i to on właśnie jest przymocowany dodatkową opaską, być może jest jeszcze troszeczkę mniejszy kołnierz. Pytanie tylko czy ten dodatkowy el. ma jakiś istotny wpływ na pracę turbiny, czy związane jest to może z PDFem, którego u mnie już i tak nie ma?
-
http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/turbolader/index.htm z literką "g" http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/superb/motor-prevodovka/motorove-dily/7104-hadice-spojovaci-superb-i-2004-2008-2-0-tdi.html z literką "k" widać różnice, mój mechanik mówi, że nie pasują ale sam tego nie sprawdzałem. Skoro turbiny są takie same to może pozostaje tylko kwestia samej złączki, a konkretnie jej blokady.
-
Niestety, nie będzie pasował ze względu na inną końcówkę od strony turbiny. Ja obecnie również poszukuję tego węża ale znalezienie go graniczy niemal z cudem. Nowy w ASO ok. 800pln:( Chyba, że ktoś może przerabiał te węże i da się to jakoś połączyć?
-
W moim przypadku okazało się, że powodem turbo dziury była gruszka, niby jak się ją ręką poruszało to chodziła dobrze ale jednak po zdjęciu z miejsca gdzie wchodził do niej trzpień wysypywała się rdza. Teraz turbinka bierze praktycznie od samego dołu i wróciła radość z jazdy:D
-
Niestety pojawiła się u mnie turbo dziura auto ciągnie dopiero po osiągnięciu ok. 3tys. obrotów, postanowiłem w pierwszej kolejności zająć się zaworkiem. Po wyjęciu okazało się, że nie ma u mnie tego metalowego pierścienia i za diabła nie mogę zdjąć białej główki zaworu. Dodam jeszcze, że przykręcony był na jedną śrubę, więc najprawdopodobniej ktoś już przy nim grzebał. Mam pytanie do osób, które czyściły zawór: czy zdjęcie tej białej główki wymaga użycie wielkiej siły, czy powinno zejść raczej bez problemu?
-
Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.
gorgi79 odpowiedział kazik1313 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Zaślepić musisz, bo poleci Ci cały syf z zewnątrz do turbiny. Ja u siebie odkręciłem pokrywę zaworów, wyczyściłem, przedmuchałem, to samo zrobiłem z odmą. Zobaczymy co będzie dalej. -
Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.
gorgi79 odpowiedział kazik1313 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Więc, mechanior sprawdził jeszcze raz turbinę i z całą pewnością stwierdził, że turbo nie bierze oleju i nie ma też żadnego wycieku, ale nie był mi w stanie powiedzieć dlaczego tyle bierze oleju. Jak nazbieram trochę ksaski to się chyba zdecyduję na wymianę tej pokrywy zaworów, może to jednak coś pomoże. -
Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.
gorgi79 odpowiedział kazik1313 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
tak na prawdę to nie wiem bo jak go kupiłem to od razu wymieniłem filtry i olej, w tym okresie za wiele nie jeździłem i nie kontrolowałem też poziomu oleju, a po jakichś 2 miesiącach padła uszczelka pod głowicą( ubytki płynu chłodniczego) i dopiero po tym akurat miałem wyjazd na wakacje zrobiłem jakieś 1500 km, wróciłem do domu i na drugi dzień zapaliła mi się kontrolka od oleju. Od tego momentu zaczęły się problemy:) Umówiłem się na przyszły tydzień do mechanika na reklamację, zobaczymy co mi powie. -
Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.
gorgi79 odpowiedział kazik1313 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Jak pisałem wcześniej jestem raczej laikiem, więc powiedźcie mi jak na 100% w warunkach domowych mogę sprawdzić czy to faktycznie turbina, pojechać do mechaniora i ew. egzekwować reklamację bo koszt regeneracji był raczej niemały. -
Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.
gorgi79 odpowiedział kazik1313 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
auto ma w tej chwili 230tys. na liczniku. Było do grudnia 2008 serwisowane w Niemczech i ostatni wpis w książce miał 167tys.(sprawdziłem również zgodność wpisów z tym co mają w kompie w vw i niby się wszystko zgadza) Kupiłem je z przebiegiem 220tys. w maju tego roku. Sprawdzę ten wydech czy jest zaolejony ale mam dość dużo oleju (tzn. całe rury dochodzące do IC) są mokre i w ich dolnej części stoi olej. Nie sprawdzałem jeszcze samego IC ale podejrzewam, że w nim też znajdę sporą ilość oleju. Ogólnie jestem laikiem w tych sprawach i wiem tyle co przeczytam tutaj, a z tego co przeczytałem podejrzenia spadają na walnięty separator w pokrywie przez co odma jest zawalona olejem. Nie zauważyłem, też żadnych wycieków, nie ma plam pod autem, a sama głowica i turbina czyściutkie ( po wymianie uszczelki i turbo przejechane ponad 2tys.) Gdzieś tam minimalny wyciek przy EGR i przy uszczelce ale to są naprawdę śladowe ilości. dodatkowo jak w temacie olej się poci na pokrywie zaworów. A może być jeszcze tak, że będą i pierścienie i separator. Oby nie:( -
Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.
gorgi79 odpowiedział kazik1313 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Sam tego nie robiłem, więc 100% pewności nie mam ale auto zbiera się dosyć żwawo więc raczej powinno być ok. -
Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.
gorgi79 odpowiedział kazik1313 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Przeczytałem ten wątek praktycznie w całości bo mam u siebie problem z ubytkami oleju i sam już nie wiem co robić. Auto posiadam od pół roku, zdążyłem już wymienić uszczelkę pod głowicą z planowaniem oczywiście, miesiąc temu turbinka regenerowana, a olej jak uciekał tak ucieka. Zostaje jeszcze wymiana pokrywy zaworów, ale zastanawiam się czy jest możliwe, żeby przez odmę uciekało aż tyle oleju, bo u mnie jest to prawie litr na 1000km. Większość pisze, że po zamontowaniu dodatkowego separatora lub OCL ilości wyrzucanego z silnika oleju były zdecydowanie mniejsze, więc może trzeba szukać przyczyny w innym miejscu.