Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Częsc wymieniona a więc tak Imbusik nasadka przedłużka grzechoteczka

i wszystko poszlo w 15 min wraz z założeniem nowego przewodziku a tak dodatkowo

to zadawaliscie pytania jak zapytac oto w sklepie

a więc powiedziałem że chcę rurę taką plastykową od odmy wychodząca z bloku silnika do passata b5 1.9tdi 90km 1999 no i od razu dostałem załączam zdjęcia jak wyglądała stara po zdemontowaniu teraz będę czekał i obserwował wytarłem cały spód szmatką i miejmy nadzieję ze to pomoże i w koncu będę mógł napisac na forum ze faktycznie pomoglo pozdrawiam:mlask

100_0123.jpg

100_0122.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewertowałem temat bo mam podobny problem jak Wy(olej w IC)

powiedzcie mi który waż z odmy zakończyć buteleczką,co zaślepić-jakby ktoś podesłał gotową fotoporadę byłoby super-tak łopatologicznie wytłumaczcie

Silnik to AFN,Passat B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy dolotem do turbo a odmą na pokrywie zaworów,dolot zaślepić a z odmy puścić przewód do buteleczki ale tak by gazy miały ujście,w tym rozwiązaniu jest jeden minus-śmierdzące gazy mogą dostawać sie do wewnątrz auta,drugie rozwiązanie to oil catch tank-to obieg najbardziej zbliżony do fabrycznego tzw.zamknięty czyli tak dla uproszczenia jest to odstojnik,separator par i oleju,znikome ilości oleju w formie mgły przedostają sie do dolotu co wcale nie jest szkodliwe.Kolego pączek najpierw wyeliminuj inne przyczyny nadmiernej ilości oleju w icku a dopiero kombinuj z odmą,a może to turbina puszcza? a kiedy ostatnio czyściłeś dolot? a kiedy odme? polecam przeczytać cały temat włącznie z linkami i dopiero podejmować decyzje o ingerencji w fabryczny układ :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moje pierwsze TDI i dopiero się uczę tego silnika jak i auta

Mam zamiar zabrać się w tym tygodniu właśnie za EGR i dolot no i zrzucić wąż z IC żeby sprawdzić ile tam się tego nazbierało(pewnie daaawno nikt tam nie zaglądał).Odmę z tego co wyczytałem czyścimy zdejmując pokrywę zaworów i płuczemy wszystko w np.ropie i przedmuc***emy tak??

Mam nadzieję że to właśnie nie turbawka-jak to w sumie sprawdzić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AFNie nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów to nie PD gdzie odma jest zintegrowana z pokrywą,aby stwierdzić czy to odma czy turbulum daje olej to najpierw trzeba wyczyścić cały układ od turbiny przez przewody,rury,icek aż do kolektora dolotowego łącznie z nim,odłączyć odme i obserwować przybywanie oleju w układzie dolotu od turbo lub zdjąć wąż przy wylocie z turbiny i obserwować czy daje olejem na żywo.Turbulum może oddawać na lewo olej albo do wydechu albo na strone ciśnieniową,pierwsze to niebieskawy dym z rury,drugie niebezpieczne ze względu na możliwość zassania przez turbo oleju do dolotu,rozkręcenie silnika na max obroty,wyssanie oleju z okładu smarowania i kaput silnik.Jeśli dopiero co stałeś sie posiadaczem AFNa to wyczyść cały układ dolotowy od filtra aż po kanały w głowicy łącznie z czujnikiem temp i przepływomierzem,wywal EGRa i katalizator,sprawdż wtryski,dawke i kąt wtrysku a dopiero póżniej doszukuj sie niesprawności.Wszystko o czym tu pisze jest na forum i przy odrobinie umiejętności zrobisz to sam tak jak czyszczenie geometrii w turbo bo to też by sie przydało.Sory za OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie a ile tego oleju powinno się wydobywać z Odmy??

Ja zrobiłem takiego prowizoryczny oil tanka i się zmartwiłem gdy po przejechaniu 1000km. zauważyłem jakies 50ml oleju w zbiorniczku:/ Czy to norma?? I jeszcze jedno pytanie: Czy po zdjęciu pokrywy (w celu czyszczenia odmy) trzeba zawsze wymienić uszczelkę??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem, problem dotyczy głównie TDI PD. Gdzieś tam na 9 stronie tego tematu ktoś napisał że w AFN jest zastosowane inne rozwiązanie konstrukcyjne. A co w przypadku gdy cieknie mi spod "zaworu regulacji ciśnienia", czyli tego dysku na pokrywie zaworów? Czy wystarczy to wymoczyć w benzynie ekstrakcyjnej/nafcie świetlnej, czy polecacie jakieś inne rozwiązanie, włącznie z separatorem z Lublina? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zamontowałem dziś separator z Lublina i jeden z kolegów stwierdził że powinien być to obieg zamknięty i zamiast butelki powinien być zawór. czy może ktoś to potwierdzić lub zdementować?

dafota.3.qkc1319299707l.jpg.sm&th=7799

dafota.3.qm11319299707h.jpg.sm&th=7422

dafota.3.k3z1319299707x.jpg.sm&th=6577

dafota.3.tcg1319299706u.jpg.sm&th=9147

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak powinien być to obieg zamknięty, chodzi o to że na wyższych obrotach turbo zasysa powietrze i robi się w tym wężu podciśnienie - zassanie czegokolwiek może być śmiercią dla rozkręconej turbosprężarki - moim zdaniem to mało prawdopodobny scenariusz ale jednak. Druga sprawa to zasysanie lewego powietrza z pominięciem przepływki. Butelka może być jak najbardziej, natomiast musi być to całkowicie szczelna instalacja, nie pozwalająca na zasysanie powietrza z zewnątrz.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli połączenie węża z butelka będzie szczelne to może tak zostać.

 

Hehe, dtambor pisaliśmy jednocześnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie martwi to że z tego separatora leci do turbiny :( w końcu turbinke szlak trafi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem :( czyli co u mnie jest dobrze jeśli z tego separatora idzie olej do wirnika do turbo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko w serii i do tego przy zapchanym, uszkodzonym separatorze. Jeżeli na rurę pomiędzy odmą a turbo założy się separator oleju, wówczas olej zbiera się w nim a gazy wracają do układu dolotowego. Po tylu latach odma nie separuje już tego oleju i puszcza go w obieg powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja się podepnę pod ten temat: otóż co roku przy większych mrozach zamarza mi separator ten przy samej rurze dochodzącej do turbo (maź olejowa i woda) i wymyśliłem że wepnę w układ oil catch tank, a mam pytanie czy ktoś z was posiada taki jak z tej aukcji http://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiorniczek-odmy-20-24mm-vw-audi-i1927203983.html wydaje mi się ok patrząc na to że ma wejścia na 20-24 mm średnicy co jest rzadkością patrząc na wszystkie tanki z reguły mają 12-16 mm.

Mam też pytanie w którym miejscu go zamontować ( wiem że ma być gdzieś w miarę nisko) ?? No i czy wpinać go w układ czy zaślepić a na tanka założyć jakiś filtr, czy nie będzie wtedy śmierdzieć olejem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kserkses sam właśnie zastanawiam sie nad tym samym zbiorniczkiem ,i czekam na opinie innych podoba mi sie bo ma łatwy zawór do upuszczania i dodatkowy mierniczej stanu w zbiorniku ,o miejsce sie nie bój jest go bardzo dużo pod prawą lampą i spokojnie tam wejdzie jeśli będziesz kupował daj znać bo sam chyba wezmę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma już zamontowany-to niech pokaże .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak ktoś ma już zamontowany-to niech pokaże .

Pokazałbym Wam swoje podłączenie ale jak by się znalazł jakis ekolog to od razu mogiła :D

Dla testu zaślepiłem wejście odmy do dolotu, odmę włożyłem do butli, po 700km były śladowe ilości oleju więc nie wiem czy gra jest warta świeczki.

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie znalazłem nigdzie rozwiązania mojego problemu na forum ani w ETKA więc zwracam się tutaj.

Mam problem z ubytkami oleju i chciałbym sie dowiedzieć, czy w silniku ATJ tak samo jak w AFN jest jakieś plastikowe wejście odmy do bloku silnika które często się łamie/kruszy i powoduje ochlapywanko silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, nie znalazłem nigdzie rozwiązania mojego problemu na forum ani w ETKA więc zwracam się tutaj.

Mam problem z ubytkami oleju i chciałbym sie dowiedzieć, czy w silniku ATJ tak samo jak w AFN jest jakieś plastikowe wejście odmy do bloku silnika które często się łamie/kruszy i powoduje ochlapywanko silnika?

 

nie, tam jest całkiem inne rozwiązanie odmy. Jeśli chodzi o ubytki oleju to w silnikach na pompkach odma potrafi "tłoczyć" całkiem spore ilości oleju dolotu.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności