Skocz do zawartości
kazik1313

Odma, separator oleju, pocenie sie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdź czy odma bez oddzielacza ma taki sam kształt i czy ci ta "bańka" się zmieści w wycięte miejsce (czy ta nowa odma nie przechodzi bliżej bloku silnika). Aby nie było zbędnych naprężeń bo to cholerstwo jest trochę delikatne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchając rady jednego z kolegów zajrzałem do przewodów i wnętrza zamontowanego w moim passacie separatora par oleju od Lublina i co tam znalazłem - był prawie cały zapchany ciemną mazią, jeszcze trochę a zatkał by się całkowicie (żałuję teraz że nie zrobiłem fotki) . Jednym z powodów i zapewne najważniejszym było to że od około miesiąca nie robię dalszych tras tylko praca - dom po mieście (mam 4 km do pracy), przy takich warunkach nie ma szans żeby samochód osiągnął temperaturę eksploatacyjną , co najwyżej 50 stopni C , ponadto odpływ z separatora miałem umieszczony do pojemnika plastikowego umieszczonego za kratką z prawej strony pod zderzakiem, ujemne temperatury też zrobiły swoje i zawartość w przewodzie jak i w tym pojemniku zamarzły i maź ta nie miała gdzie spływać , zbierając się w separatorze. Nie mam pomysłu gdzie umieścić ten zbiorniczek na olej z separatora żeby przewody nie zamarzły bo w przedziale silnikowym nie ma zbytnio miejsca i myślę że na okres zimowy (dla tych oczywiście co jeżdżą mało i z niedogrzanym autem) warto usunąć separator i umieścić samą plastikową butelkę pod przewód z przewód z odmy. A tak z ciekawości dla znajomych temat co by się stało gdyby ten separator zapchał się całkowicie i nie puszczał par oleju z pokrywy zaworów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skutkiem tego byłoby zwiększenie ciśnienia w skrzyni korbowej i naturalnie oleju, ponad dopuszczany przez producenta poziom. W efekcie dochodzi do wypychania oleju uszczelniaczami ,bagnetem ,uszczelniaczami turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słuchając rady jednego z kolegów zajrzałem do przewodów i wnętrza zamontowanego w moim passacie separatora par oleju od Lublina i co tam znalazłem - był prawie cały zapchany ciemną mazią, jeszcze trochę a zatkał by się całkowicie (żałuję teraz że nie zrobiłem fotki) . Jednym z powodów i zapewne najważniejszym było to że od około miesiąca nie robię dalszych tras tylko praca - dom po mieście (mam 4 km do pracy), przy takich warunkach nie ma szans żeby samochód osiągnął temperaturę eksploatacyjną , co najwyżej 50 stopni C , ponadto odpływ z separatora miałem umieszczony do pojemnika plastikowego umieszczonego za kratką z prawej strony pod zderzakiem, ujemne temperatury też zrobiły swoje i zawartość w przewodzie jak i w tym pojemniku zamarzły i maź ta nie miała gdzie spływać , zbierając się w separatorze. Nie mam pomysłu gdzie umieścić ten zbiorniczek na olej z separatora żeby przewody nie zamarzły bo w przedziale silnikowym nie ma zbytnio miejsca i myślę że na okres zimowy (dla tych oczywiście co jeżdżą mało i z niedogrzanym autem) warto usunąć separator i umieścić samą plastikową butelkę pod przewód z przewód z odmy. A tak z ciekawości dla znajomych temat co by się stało gdyby ten separator zapchał się całkowicie i nie puszczał par oleju z pokrywy zaworów ?

 

własnie ta maz z woda zamarza wiec na zime chyba najlepsza jest butelka zobacz moje posty 31 i 157 to zobaczysz co u mnie sie zbierało az strach pomyslec co jak by to zamarzło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszczelniaczami turbiny.

No bez przesady, turbina smarowana jest z magistrali olejowej gdzie juz jest ciśnienie wytworzone przez pompę oleju. Uszczelnienia może wywalić tam gdzie ciśnienia w normalnych warunkach nie powinno być (dzięki odmie), czyli w skrzyni korbowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

od pewnego czasu mam założony separator od Lublina (kosztował mnie 45zł) i przejechałem z nim około 3 000 km.

Po 2 kkm spłynęła z niego śladowa ilość oleju i trochę wody. Po kolejnym tysiącu była już sama woda. Jeszcze do niego nie zaglądałem i nie mam pojęcia jak wygląda w środku.

Czy możliwe jest, że moja odma jeszcze jakoś sobie radzi i niewiele przepuszcza do separatora?

tak wygląda to u mnie:

imgp0599d.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem odma Ci mało przepuszcza, bo u mnie więcej oleju się zbiera. Węże prawie jak oryginał:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zatem odma Ci mało przepuszcza, bo u mnie więcej oleju się zbiera. Węże prawie jak oryginał

Czyli ślady oleju w dolocie to sprawka turbiny :dupablada

A co do węży to nie chciałem żadnych Samco, to jeszcze do poprawki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie zlewam dość spore ilości oleju z odstojnika(wszystko zależne od stylu jazdy-im więcej wyższych obrotów-ty więcej), węże mam przezroczyste, więc widzę, że separator nie puszcza, a dolot mam wciąż mokry-może nie tak jak kiedyś, ale wciąż coś jest-więc dla mnie też sprawa jasna-turbina. Zrobi się cieplej to wymieniam na awx, bo już od kwietnia leży i czeka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Groszek od czego dałeś wężyki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Groszek od czego dałeś wężyki?

Pociąłem Mercedesa :kciuki

Jak się uprzesz, to ta oryginalna plastikowa rurka łącząca pierwotnie turbo z odmą też będzie pasować do separatora z jednej strony (połączysz turbo-separator), ale z drugiej musisz coś wymodzić.

Edytowane przez Groszek_6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widok po przejechaniu ok 5tys km od października do teraz..sorry za jakość robione kalkulatorem:) ok 50ml nie oleju tylko czarnej mazi...butelka po małej cisowiance jak widać jest olejoodporna:D

zdjcie0035v.th.jpgzdjcie0036j.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz,

Masz zamknięty obieg separatora z tą butelką?

Pytam, czy jest zrobione tak jak w oryginale, że połączenie jest szczelne?

Czy może ta rurka od separa zwisa luźno nad butelką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie, czytając wasz wątek poszedłem sprawdzić do samochodu czy w tym miejscu mam olej i okazało się iż bardzo niewiele, jest jedynie lekko wilgotne, ale za to znalazłem olej w innym miejscu i to dosyć sporo, wytłumaczę to wam po chłopsku bo wogóle się na tym nie znam, więc najwięcej oleju było pomiędzy tą grubą gumowa rurą a tym metalowym czymś, i dalej olej był na uchwycie do ściągania silnika zaraz pod tym miejscem, wydaje mi się że kapało na ten uchwyt, na zdjęciach mam zaznaczone to miejsce, proszę o odpowiedz co może być tego przyczyną i czy to coś poważnego, dzieki

DSC02017.jpg

DSC02016.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam panowie, czytając wasz wątek poszedłem sprawdzić do samochodu czy w tym miejscu mam olej i okazało się iż bardzo niewiele, jest jedynie lekko wilgotne, ale za to znalazłem olej w innym miejscu i to dosyć sporo, wytłumaczę to wam po chłopsku bo wogóle się na tym nie znam, więc najwięcej oleju było pomiędzy tą grubą gumowa rurą a tym metalowym czymś, i dalej olej był na uchwycie do ściągania silnika zaraz pod tym miejscem, wydaje mi się że kapało na ten uchwyt, na zdjęciach mam zaznaczone to miejsce, proszę o odpowiedz co może być tego przyczyną i czy to coś poważnego, dzieki

to duże metalowe "coś" to EGR - zawór recyrkulacji spalin. Puszcza olej - to normalne po tylu latach. Tylko problem w tym, że ten olej w ogóle nie powinien dolecieć do tego EGR'u. Więc albo turbina delikatnie puszcza olej, albo odma. Możesz sobie założyć taki separatorek i częściowo problem zlikwidujesz, jeśli turbina jest jeszcze w dobrym stanie.

Ale ogólnie nie ma się czym martwić, bo to w tych silnikach normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak mam sprawdzić czy turbina puszcza olej? jeżeli tak to znaczy że będzie do wymiany?

 

---------- Post added at 15:10 ---------- Previous post was at 15:06 ----------

 

a jak nic nie będę z tym robił to czego mogę się spodziewać i kiedy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak mam sprawdzić czy turbina puszcza olej? jeżeli tak to znaczy że będzie do wymiany?

zawsze zajechane turbiny troszeczkę zużywają oleju. Jeśli stan na bagnecie masz cały czas taki sam, to znaczy, że tragedii nie ma i nie masz się czym martwić - na razie:)

Możesz dla pewności odkręcić sobie jeszcze dolną rurę od intercoolera i zobaczyć ile jest tam oleju.

a jak nic nie będę z tym robił to czego mogę się spodziewać i kiedy?

Jeśli turbo jest zdrowe, a olej w dolocie pojawia się z odmy to nic strasznego się nie stanie. Zapaskudzi Ci silnik, zrobi niezły syf w EGR i kolektorze ssącym, ale nic poważniejszego się nie zdarzy.

Natomiast są przypadki, gdzie ten syf z dolotu np. zablokował klapę gaszącą silnika (znajdującą się w tym zaworze EGR) i powodował telepanie przy gaszeniu. Zdarza się, że zasyfiony EGR stuka, puka i inne cuda na kiju, ew. może Ci ten olej zassać do układu podciśnienia, ale to się raczej nie zdarza. Moje auto przejechało 200 tysięcy z olejem w dolocie i pewnie przejechałoby następne 200 kkm, ale wole żeby było czyściutko.

Możesz sobie założyć taki separator. Dużo nie zbiedniejesz (jakieś 50zł), a będziesz pewnie spokojniejszy :)

PZDR

Edytowane przez Groszek_6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Groszek_6 u mnie przewód od separatora jest wpuszczony w butelke i ściśnięty stalową opaską, butelka ma troche małych otworków aby to oddychało i ciśnienie czy podciśnienie jesli tam jakieś powstaje miało jak sie wyrównać:) miejsce w które wchodził przewód jest zaślepione korkiem i też ściśnięte opaską:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 u mnie przewód od separatora jest wpuszczony w butelke i ściśnięty stalową opaską, butelka ma troche małych otworków aby to oddychało i ciśnienie czy podciśnienie jesli tam jakieś powstaje miało jak sie wyrównać miejsce w które wchodził przewód jest zaślepione korkiem i też ściśnięte opaską

 

mógłbym Cie prosić i kilka fotek Twojego dzieła :D ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności