lukisio Zgłoś #221 Napisano 21 Sierpnia 2010 Chodzi że olej z odmy odłączonej, a nie w dolocie . A to sorka ja zamontowałem separator par oleju od Lublina i nic nie zauważyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #222 Napisano 21 Sierpnia 2010 Aha , no chyba że tak Bo własnie mnie dziwi to ze są różne spostrzeżenia. Od braku nawet lekkiego dymienia z odmy odłączonej , do widocznych kapań oleju ( oczywiście bez przesady , chyba nikomu sie tam nie leje max olej hehe ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #223 Napisano 21 Sierpnia 2010 Serce mowi diesel a rozum benzyna Jak pojeżdzisz troche na benzynie + LPG to powiesz kieszeń mówi LPG a serce i rozum DIESEL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #224 Napisano 21 Sierpnia 2010 Aha , no chyba że tak Bo własnie mnie dziwi to ze są różne spostrzeżenia. Od braku nawet lekkiego dymienia z odmy odłączonej , do widocznych kapań oleju ( oczywiście bez przesady , chyba nikomu sie tam nie leje max olej hehe ) Ja co zaobserwowałem bo montowałem taki separator u kilku ludzi i dawałem od odmy tymczasowo przezroczysty wąż aby zaobserwować co się dzieje. Z reguły to była lekka mgiełka i za jakiś czas malutki strumyczek. Ale to efekt zbierania się mgiełki i później zwiększania ilości oleju. Tak było w 5 autach 1xAJM(99r)/2xAVB(2001 i 2003)/1xAVF(2002)/1xAWX(2002) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #225 Napisano 21 Sierpnia 2010 (edytowane) Jak pojeżdzisz troche na benzynie + LPG to powieszkieszeń mówi LPG a serce i rozum DIESEL Też prawda . A Benz + LPG to tez nie takie piekne życie i brak problemów ( też są takie akcje że sie może odechcieć tego ) Ja Miałem LPG w zwykłym starym silniku 8 zaworowym i to był luz , zero problemów . Takie auta sie juz kończą ---------- Post added at 22:36 ---------- Previous post was at 22:34 ---------- Z reguły to była lekka mgiełka i za jakiś czas malutki strumyczek. Ale to efekt zbierania się mgiełki i później zwiększania ilości oleju. No ja teraz puściłem na osłone silnika i stwierdziłem ze bede obserwował i są ze dwie krople oleju na osłonie , widać że kapie co jakis tam czas . W sumie nie wiem czy to tez jest jakis wyznacznik zużucia motoru itp ? Separator nawet z przeźroczystym wężykiem to jednak nie to samo , bo raczej nie odseparuje wszystkiego i coś tam jednak wraca . A tu mam ewidentnie - co tamtedy idzie to sie wydobywa na zewnątrz Edytowane 21 Sierpnia 2010 przez vvv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #226 Napisano 21 Sierpnia 2010 Wojtek sądzę, że to rozgrzany olej miesza się z wodą. Ja jak spuszczam z odstrojnika to olej jest rzadki a w zimniejsze dni najpierw spłynie woda a później olej Wyznacznikiem to chyba nie jest ale specjalista to ja nie jestem. Czy ja dobrze rozumiem co zrobiłeś? Przedłużyłeś odmę pod auto a w dolocie zaślepiłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #227 Napisano 21 Sierpnia 2010 A pozniej sie dziwimy ze taki syf w naszym kraju i kazdy ma wszystko gdzies gleboko . A ty co taki ekolog jesteś nie masz sobie nic do zarzucenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #228 Napisano 21 Sierpnia 2010 Czy ja dobrze rozumiem co zrobiłeś? Przedłużyłeś odmę pod auto a w dolocie zaślepiłeś? Tak , w dolocie zaślepione . Odma była pod autem na zewn ale teraz chwilowo jest wypuszczona na osłone zeby zobaczyc czy kapie olej , jesli tak to ile itd ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #229 Napisano 21 Sierpnia 2010 Ja bym koniec węża w razie co obwinął jakąś matą lub drobną siatką co by uniknąć dostania się ciał stałych do silnika. W sumie on idzie od osłony do góry (silnika) to nie ma ja się dostać ale lepiej nie ryzykować. Ja po francuzie jestem w stanie we wszystko uwierzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #230 Napisano 21 Sierpnia 2010 co by uniknąć dostania się ciał stałych do silnika Bez przesady , tam ciągle jest przedmuch w dół wiec nie ma możliwosci dostania sie czegoś do góry . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #231 Napisano 21 Sierpnia 2010 Bez przesady , tam ciągle jest przedmuch w dół wiec nie ma możliwosci dostania sie czegoś do góry . W sumie on idzie od osłony do góry (silnika) to nie ma ja się dostać ale lepiej nie ryzykować. Ja po francuzie jestem w stanie we wszystko uwierzyć. Tak OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #232 Napisano 21 Sierpnia 2010 Ja po francuzie jestem w stanie we wszystko uwierzyć. Czyżby kolega lagune przerabiał ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #233 Napisano 21 Sierpnia 2010 Czyżby kolega lagune przerabiał ???? Starczy mi CLio II i kilka RENO sprawdzanych. Jakby ktoś szukał cudów to marka dla niego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #234 Napisano 21 Sierpnia 2010 Jakby ktoś szukał cudów to marka dla niego Tylko nie Niemieckie auta mają sens No może jeszcze bym uwierzył w Honde bo podobno ( Hondy i Boga sie nie poprawia ) Ale w życiu nie miałem wiec w sumie nie wiem ... ---------- Post added at 23:04 ---------- Previous post was at 23:00 ---------- A tak co do odmy , to nawet jesli mi tam coś kapie lub kapneło raz czy dwa to chyba to oleje . Bo gdy była podłączona do dolotu , i turbo jeszcze ssało z niej , to i tak nie dolewałem oleju miedzy wymianami wiec chyba jakies masakralne ilości odmą nie idą . Po raz kolejny stwierdzam trzeba sie wyluzować ! ---------- Post added at 23:08 ---------- Previous post was at 23:04 ---------- A ty co taki ekolog jesteś nie masz sobie nic do zarzucenia Racja , jak ktoś jest ekologiem to polecam rower ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #235 Napisano 21 Sierpnia 2010 A tak co do odmy , to nawet jesli mi tam coś kapie lub kapneło raz czy dwa to chyba to oleje . Bo gdy była podłączona do dolotu , i turbo jeszcze ssało z niej , to i tak nie dolewałem oleju miedzy wymianami wiec chyba jakies masakralne ilości odmą nie idą . Po raz kolejny stwierdzam trzeba sie wyluzować ! No i masz odpowiedź. Trzeba bro walnąć a nie myśleć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #236 Napisano 21 Sierpnia 2010 Jak pojeżdzisz troche na benzynie + LPG to powiesz kieszeń mówi LPG a serce i rozum DIESEL Rozwin ta mysl, bo z moich spostrzezen i rozmow z kumplami wychodzi co innego ---------- Post added at 23:55 ---------- Previous post was at 23:50 ---------- A ty co taki ekolog jesteś nie masz sobie nic do zarzucenia A kto powiedzial, ze nic nie mam? Ale tlumaczenie ze inni moga to ja tez jest troche glupie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #237 Napisano 22 Sierpnia 2010 Panowie a ja mam pytanie. Czy jeśli od wymiany do wymiany - (w moim przypadku co 12000 km) dolewałem 0.5 litra oliwy, a z węża idącego od odmy do dolotu turbo, na łączeniu tej grubej rury z turbo cieknie mi lekko olej (widocznie jest tam nieszczelność delikatna - zauważyłem przy wymianie oleju) to kiedy zrobię tak, że zaślepię dolot i wyczyszczę, a odmę puszczę pod auto, będzie mi ubywać mniej niż 0.5 l od wymiany do wymiany? czy to nie ma żadnego znaczenia że jest odma połączona z dolotem, czy też odma puszczona pod auto - chodzi mi oczywiście o stratę oleju, bo wiadomo że kożyści są takie że mamy czysty dolot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #238 Napisano 22 Sierpnia 2010 Olej w dolocie może być z silnika, odmy i turbiny. Z reguły to odma puszcza olej lub turbinka. Założenie separatora na odmie zapobiegnie przedostawaniu się go do dolotu i tym samym nie zasyfia go. Spaliny są suche i nie dzięki czemu mamy mniej nagaru. Niestety do nie pomoże w ubywaniu oleju z silnika Warto to zrobić dla czystego polotu i ułatwienia pracy turbince. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #239 Napisano 22 Sierpnia 2010 Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. O to mi chodziło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #240 Napisano 22 Sierpnia 2010 Poza tym dolot działa jak odkurzacz wspomagając odpowietrzanie skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach